Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OM642 karterituulutuse klapp
#1
Kõik ilmselt teavad, kes 642 mootoriga on kokkupuutunud, et 200 000km ja rohkem on "tüüpviga" õline turbo ümbrus. Ma olen kohe 10a selle mootoriga sõitnud ja mulle tuli üllatusena, et karterituulutuse klappi peab vahetama 3a või 60 000km. Seal sees olev kummist klapp/membraan kivistub ära ja ei sulgu enam kui turbo täiega imeb. Kui veel oranžid tihendid ka vahetamata, siis ongi kõik kohad õlised.

A6420101891 - tuulutuse klapp ~16€
A6420940080 - oranž turbo tihend ~15€
A6420940580 - karterituulutuse tihend ~5€.

Kokku ~35€!

Ei ole seda kunagi keegi üheski tuntumas hoolduskohas mainitud. Ainult on mainitud, et tihend hakkab lekkima ja võiks vahetada... Tegelikult tuleb kõrvaldada hoopis põhjus.

Video ka juurde millest siis jutt: https://youtu.be/5LkWszMWPqY
Vasta
#2
(16-07-2020, 10:52 PM)marek Kirjutas: ...
mulle tuli üllatusena, et karterituulutuse klappi peab vahetama 3a või 60 000km.
...
Video ka juurde millest siis jutt: https://youtu.be/5LkWszMWPqY

Wäga tore, et hakkab ka uuemate kohta infot tilkuma.
Vasta
#3
(17-07-2020, 08:53 AM)onu_siim Kirjutas: Tuleb vahetada, kuna youtoobis keegi ütles? Ja lausa intervallgi antud?
Mitte, et ma ei saa aru antud asja toimimise vajalikkusest aga "rusika" viibutamine eelpool mainitud asutuste suunas
on natuke meelevaldne, kuna tootja ei näe seda kui kuluosa, mis tuleks iga x-ajatagant vahetada.
Ise just vahetasin selle klapi, membraan oli sees juba täiesti pudi ja õlileke oli ikka päris suur "6-7 tilka" ööjooksul kui auto seisis. Paigaldus juhendis oli ka kirjas, et soovituslik vahetusvälp 60 000 km-i.
Vasta
#4
(17-07-2020, 08:53 AM)onu_siim Kirjutas: Tuleb vahetada, kuna youtoobis keegi ütles? Ja lausa intervallgi antud?
Mitte, et ma ei saa aru antud asja toimimise vajalikkusest aga "rusika" viibutamine eelpool mainitud asutuste suunas
on natuke meelevaldne, kuna tootja ei näe seda kui kuluosa, mis tuleks iga x-ajatagant vahetada.

Hakkab jälle peale.Confused

Loomulikult on tootjale kasumlikum, kui kõik kasutajad auto enne probleemide ilmnemist utiliseerivad ja uue soetavad samalt toojalt. Selmet vanakest elus hoida. Jääkarud ka sulavad aeglasemalt.

Kõnealune video on üks ehe näide tarbija kulul toimuvast lõpptestimisest. Mis on oluline osa nüüdisaegsest lühiajalisele tarbimisele suunatud tootearendusest.

Samas pole ükski tootja sellest patust vaba.

Mootorituulutuse sisselaskesse juhtimine (mis on vajalik keskkonna hoidmiseks) ON mootori surm. Selles mõttes oleks mootorile parem, kui endiselt läheks karterigaasid mootori alla toruga, nagu wanadel traktoritel (ja ma pean silmas päris traktoreid päris põldudelt).
Vasta
#5
Hakkan jah, kuna need autod on nüüd kolmanda omaniku kätte jõudmas, kes enam ei soovi/taha/jaksa kallist firmateenust osta. Säärase kätte, kes oskab ja tahab ise nokkida, kuid ta vajab teadmisi, mida, millal ja kuidas nokkida.

Muide, palun tsiteerida rusikaviibutamist! Õrnapõrnaline sihuke...Icon_rolleyes
Vasta
#6
Neid asju on lõputult, mis "tuleks" aeg-ajalt vahetada!
Ega kui mootorit ja kere aeg-ajalt vahetada, siis kestaks auto igavesti!

Ja mis puudutab auototootja "kasumilikkust", siis pigem kirjutataks just hoolduse reale meeleldi need kuluread.

Nali naljaks, on kohti, kus teadlik autoomanik suudab sõlmede kestvust pikendada.
Minu jaoks on parim näide õhkvedrustuse õhuvõtu filter.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#7
(17-07-2020, 11:44 AM)onu_siim Kirjutas: Sa ei saanud ikka aru mu mõttest.
Esimeses postis on viide remondiasutustele, kes pole selle vahetamise vajalikkust välja toonud.
Nad ei saagi välja tuua, kuna tootja pole ette näinud selle intervallipõhist vahetust.
Selles seisnes kogu point, mitte et klapi vahetus oleks väär või vale teguviis.

Ning nad ka ilmselgelt vahetavad selle välja, aga seda vajadusel, mitte kindla graafiku alusel.

Niisama ei oleks klapp laos olemas.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#8
(17-07-2020, 08:53 AM)onu_siim Kirjutas: Tuleb vahetada, kuna youtoobis keegi ütles? Ja lausa intervallgi antud?
Mitte, et ma ei saa aru antud asja toimimise vajalikkusest aga "rusika" viibutamine eelpool mainitud asutuste suunas on natuke meelevaldne, kuna tootja ei näe seda kui kuluosa, mis tuleks iga x-ajatagant vahetada.

Ma leian, et hetkel on hoopis sinu jutt meelevaldne. Kui klapi ja turbo ümbrus on õline ja keegi mulle ei ütle mis tegema peaks, on minu arvates jama ja "rusika viibutamine" nende asutuste suunas täiesti õigustatud. Ma olen usaldanud pikalt neid firmasid ja oma raha sinna viinud. Hoolduste vahel polnud ise kaant ka eriti tihti üles tõstnud või "nii sama uurinud". Selline leke ei tule ju üleöö. Tundub, et peab hakkama jälle rohkem ise tegutsema või siis tihemini autosid vahetama.

Varuosa tootja on sellise intervalli välja pakkunud mitte YT tegelane. Respekt YT tegelasele kes sellist infot jagab ja ka YT-le kus see mulle randomiga ette tuli.
Vasta
#9
tere

kuna mul kaks sellise mootoriga autot, siis oleks tänulik kui saaks varuosakoodid.

vahetan ka ära, hind on olematu.

tänud.
kaido
Vasta
#10
(17-07-2020, 10:28 AM)v6sa Kirjutas: Hakkan jah, kuna need autod on nüüd kolmanda omaniku kätte jõudmas, kes enam ei soovi/taha/jaksa kallist firmateenust osta. Säärase kätte, kes oskab ja tahab ise nokkida, kuid ta vajab teadmisi, mida, millal ja kuidas nokkida.

Muide, palun tsiteerida rusikaviibutamist! Õrnapõrnaline sihuke...Icon_rolleyes

Võsa jutt õige.Olen ka enda w211-l seda klapi 2 või 3 korda vahetanud koos tihenditega ja asi on oluliselt parem(jäi ka kusagilt silma see 60 000 välp)samuti olen tuttavatel soovitanud sellega tegeleda.
Tühja-Tähja tootmiskoondis
Restuaureeritud Webasto komplektid "plug and play" ja ole soojas.
Müüa Star C3 , Star C4
Online WIS ASRA EPC 1kuu/10 Eur-i.  12kuud/80 Euri
Kergkaubariiulud-koju-garaazi-keldrisse-tööstusesse
Vasta
#11
(17-07-2020, 11:44 AM)onu_siim Kirjutas: Nad ei saagi välja tuua, kuna tootja pole ette näinud selle intervallipõhist vahetust.

Ka mulle tundub, et viimase kümnendi jooksul on autotootjad võtnud suuna, et hooldusvälp tuleb võimalikult pikaks venitada ja paljudele asjadele ei antagi konkreetset vahetusvälpa. Miks see nii on, see nõuaks eraldi teemat ja arutelu. Üks põhjus on see, et müügimees saaks uut autot kliendile maha müües öelda, et meie autol on väga madalad hooldekulud. Nüüd tekib naljakas olukord, et tarbija peab olema targem kui autotootja ning vahetab mingeid juppe hoolimata sellest, et tootja seda ette ei näe.
Klassikaline näide on ilmselt VAG grupi 30 000 km õlivahetusvälp ja autoomanikud kes vahetavad õli sagedamini, et auto mootor ikka kestaks ja probleeme omanikule ei valmistaks.
Vasta
#12
(18-07-2020, 07:50 PM)kaido Kirjutas: kuna mul kaks sellise mootoriga autot, siis oleks tänulik kui saaks varuosakoodid.

Lisasin koodid esimesse postitusse.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Om642 tossab Propeller 1 230 10-08-2024, 07:41 AM
Viimane postitus: v6sa
  Om642 vaakumpump piduritele. jsv 5 702 14-03-2023, 07:36 PM
Viimane postitus: jsv
  Vito 3,0v6 OM642 tõstab ise pöördeid helitehnik 3 874 16-12-2021, 05:07 PM
Viimane postitus: helitehnik
  320CDI OM642 mootori õhufiltrite vahetus marek 1 1,296 01-08-2021, 06:53 PM
Viimane postitus: marek
  om642 y-toru Sqq 11 4,278 23-04-2021, 05:50 PM
Viimane postitus: TeccccccH
  OM642 3.0cdi turborõhud erx000 2 2,590 21-03-2019, 10:59 PM
Viimane postitus: Laur
  OM642 V6 3.0cdi õlifiltri korpuse tihend erx000 13 8,316 18-02-2019, 06:01 PM
Viimane postitus: erx000
  K: OM642 pihustilati surveandur roodla 21 14,102 15-05-2018, 07:14 PM
Viimane postitus: Black66
  OM642 ketipinguti kuripiiritus 3 4,484 08-02-2018, 05:59 PM
Viimane postitus: kuripiiritus
  Pöörklapid OM642 roodla 6 7,721 19-06-2017, 09:18 PM
Viimane postitus: arturmalcik



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: