Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Normaalne aku pinge?
#1
Milline on minimaalne akupinge millega veel auto käima peaks minema? 13V?

Uue aku pinge vist 14,5V?

Isal maal teiseks autoks Golf III 1.9TDI 44kW. Null el. lisa.

62Ah väikse BILTEMA aku laadis RING automaatlaadija ca 3h ja näitas et täis-pingeks vaid 13,2V.

Lasin igaks juhuks veel ca tunnikese vooluvõrgus olla kuid siis hakkas pinge hoopis langema kuni võtsin 12,9V juures tagant ära. Samas automaatlaadijal peaks ju ülelaadimiskaitse olema?

Igatahes sai sellega 3-4 lühikest otsa seenel käia kuni hakkas taas puterdama kuid teisel katsel siiski veel käivitus koheselt gaasi andes.

Teine veidi suurem EXIDE aku laadisin ca 10h ning näitas 13,4V.

Ideaal saan aru on 14-14.5V?
Vasta
#2
Kui autol mootor käib, peab olema pinge 14v, seisva mootoriga on korras aku pinge 12,6-12,8. Üle 13v on aku pinge ainult hetkeks pärast laadimist või sõidust tulekut.
Vasta
#3
Kahjuks pole voltmeetrit. Ainult RING automaatlaadija peal näitab hetkepinget V ja ka tugevust A.

Eks vaatab kuidas Exide kestab.
Vasta
#4
Mulle tundub, et teemaalgataja ajab segamini kaks mõistet. Generaatori laadimispinge töötava mootoriga ja aku klemmidelt mõõdetav pinge kui auto mootor ei tööta (või aku seisab kuskil eraldi). Kui auto mootor töötab, siis voltmeetriga mõõdetav pinge aku klemmidel võiks olla näiteks 2000 pöörde juures ilma tarbijateta 13,8-14,4 volti. Seisva mootoriga jääb aku pinge tõesti sinna 12,6-12,8 voldi kanti. Korrektne ei ole mõõta aku pinget kohe pärast seda, kui aku on peale laadimist laadijast lahti ühendatud. Siis saab tõesti tulemuseks 13,2 volti või veelgi rohkem. Korras aku üldiselt hoiab pinget ja see ei lange ka mitmenädalase seismise järel (või kui langeb siis 0,01-0,03 volti). Akut korrasolekut on kodusel teel raske testida. See eeldab akutestri olemasolu. Viimane maksab reeglina sadu eurosid. Näit Bosch BAT 131 umbes 700 €.
Vasta
#5
Selge. Pidasin silmas jah aku klemmidelt mõõdetavat pinget kui auto mootor ei tööta. Eks Renovaaris kohapeal kõige täpsem kontroll.
Vasta
#6
(19-07-2016, 11:32 PM)nostromo Kirjutas: Milline on minimaalne akupinge millega veel auto käima peaks minema?
...

See ei ole üheselt vastatav küsimus. Autod on erinevad, starterid erinevad.

Mul on olnud kogemus ühe Fiestaga, mille starter vedas rõõmsasti 11 V juures, kuid 9,5 V ei teinud klõpsugi.

Samas HH vedas end rõõmsalt käima akuga, mille klemmipinge oli enne käivitamist 10,8 V ja käivitamise ajal käis ära 8+ V peal. Kiunus, aga käivitus.

Ehk oma isa autol otsi viga halbadest ühendustest ja väsinud starterist. Aga enne lammutamist mõõda pinget aku klemmidel. Kui starteri halva pöörlemise ajal aku pinge püsib 12 V kandis, pole akus viga.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB E280 W211 aku Priitv01 11 1,450 13-09-2022, 11:16 PM
Viimane postitus: väikemees
  Ventilaator töötab kuni autol aku tühi. aivar768 9 5,014 31-03-2019, 01:31 PM
Viimane postitus: shed
  W 221 aku mexx001 6 4,934 06-10-2017, 08:46 PM
Viimane postitus: ak75
  BOSCH S6 AGM (S6002 / S6013) 353 x 190 x 175mm aku muutunud vahepeal BOSCH S5 A13-ks? nostromo 4 6,395 11-09-2016, 07:51 PM
Viimane postitus: nostromo
  mure aku tühjenemisega. jsv 18 17,578 28-11-2015, 11:49 AM
Viimane postitus: jsv
  BOSCH S6 002 95Ah aku laadimine täisautomaatse 12V RING RECB212 laadijaga? nostromo 17 19,277 19-07-2011, 07:53 PM
Viimane postitus: nostromo
  kärsa hais + aku tuli + roolivõim kadus Ron111 2 3,740 05-01-2010, 11:32 PM
Viimane postitus: wdb240
  Kust osta uus aku? Nightwatcher 3 5,669 13-04-2009, 08:52 AM
Viimane postitus: Henry
  Küsimus aku laadimise kohapealt. Kohilapoy 9 8,069 21-03-2009, 10:05 PM
Viimane postitus: Kohilapoy
  küsimus aku maha laadimisest?? anto123 2 2,910 01-02-2009, 03:41 PM
Viimane postitus: anto123



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne