Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 280SEL 350 ,W108, 1972
#1
                   
Tervist klubilised, tahaksin tutvustada üht uut vanakest mis hakkab mingiaeg vurama enamasti Tallinnas ja selle lähiümbruse teedel.
Kõigepealt jah, kuu aega jälgisin seda autot nettiauto.com saidil. Helistasin ja sain andmeid, kerenumbri ja paar rida teistele jahimaadele läinud omanikust, kelle õde seda autot siis müütas. Erinevate asjaolude kokkulangedes võtsin julguse kokku ja läksin seda SEL-i vaatama .... jaaaa tegin pakkumise millest müüjal oli raske keelduda Smile))) sedavõrd hakkas mulle see väärikas isend meeldima . Mitte vähetähtsad olid ka paar nüanssi: 1. Auto on Soomes muuseumiregistris - loodan, äkki saaks ka siin sama teha. 2. Seda mudelit - kooslus 280SEL kuid V8 3,5 mootoriga tehti vaid wikipedia andmeil 951 autot kahe aasta vältel. Võttes arvesse ka veel loomuliku kao alates 1972 aastast siis pole vast liialdus kui sellest 951 autost on liikvel ca 200 ehk .
Antud auto on tegelikult sõidukõlblik kuid lasen Martinil siiski ta üle vaadata-hinnata. Pikka juttu praegu ma siia kirjutama ei hakkaks kuid eks ma ajapikku kriban mõned read mida leidsin ja mida teha vaja. Lisan mõned värsked telefoniga klõpsitud pildid ka. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W108
   
"Mercedes и в Африке Mercedes"
Vasta
#2
Niisiis Martini juures käidud , parem esipidur kipub peale jääma ning selle murega eelkõige pöördusingi . Pisut puhastust ja mingiks ajaks sai see probleem leevendust kuigi pikemal sõidul : Männiku - Kristiine - Nõmme - Viimsi oli probleem lõpuks tagasi . Ilmselt siiski vaja hinnata suporti ja piduripeasilindri vahelist koostööd.
Esimesed muljed siis sõidust : SEL-ile omaselt majesteetlik , pehme ja isegi peaaegu hääletu hõljumine Smile kuid .... tagumine parem rattalaager vajab vahetust , tagadifris oli millegipärast vähe õli , vajab täpsustamist kust õli lekib , pidurisuportite silindrite tolmukatteid vahetada vaja , automaatkasti käiguvahetustöö vajab kindlasti reguleerimist - õli ise aga vahetamist , mootor on iseenesest hea häälega kuid mingi silinder ikkagi puterdab - uurime elu . Sumps -keskmine pütt ja torud vajaksid vahetust.
Kere - on kunagi korraliku rahesaju alla jäänud , katus,kapott, pagasiluuk kenasti muljutud . Eks jah -talvel Meelise juurde värvimisse , miskit pole parata.
Põhi OK - eelmine omanik on tõelise vanameistri hoolega kõik kohad kenasti ära tõrvanud , roostet kui sellist pole kuskil. Saab näha mida edasi leidma hakkan.

Tänase seisuga olen Silberist saanud ka auto kerekaardi Smile Tänud Silberauto lahkele kollektiivile , eraldi tänud Svenile kes selle kaardi kuskilt Saksa MB arhiivist üldse kätte sai - kõva sõna.
Täna sain ka veel meeldivama uudise - vana omaniku õde leidis üles ka auto teenindusraamatu ning muid autojuurde kuuluvat materjale, ootan suure huviga Eusa_clap

.pdf   108.pdf (Suurus: 608.61 KB / Tõmbamised: 80)
Nüüd siis vaja hakata vaatama mida head sellest kerekaardist teada saab .
"Mercedes и в Африке Mercedes"
Vasta
#3
Nonii

ootasingi seda teemat, teadsin, et sa selle ära võtad. mõned päevad tagasi Mercedes-Benz muuseumis oli samasugune väljas, küll aga 6.3 mootoriga SEL. Aga jääme ootama, millal üle tulen vaatama, siis kirjutan pikema arvamuse.

Jõudu ja et see sul ikka elupäevade lõpuni vahva kaaslane oleks
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#4
(22-08-2014, 02:09 PM)indrek Kirjutas: Nonii

ootasingi seda teemat, teadsin, et sa selle ära võtad. mõned päevad tagasi Mercedes-Benz muuseumis oli samasugune väljas, küll aga 6.3 mootoriga SEL. Aga jääme ootama, millal üle tulen vaatama, siis kirjutan pikema arvamuse.

Jõudu ja et see sul ikka elupäevade lõpuni vahva kaaslane oleks
Tänud Smile Loodan ,et saan autot hoida väärikalt.
"Mercedes и в Африке Mercedes"
Vasta
#5
Niisiis jätkan natuke teemat. Autoga siis vahepeal on Martin edasi tegelenud ning parema esipiduri probleem lahendatud , oli pisut vigane esipidurivoolik . Viga leidus seespoolt voolikut , mingi osa seinast oli mingil salapärasel moel takistamas piduriõli tagasiliikumist töösilindri suunas. Korduvate pidurdamiste tulemusel kippus pidur peale jääma. Nüüd sellega korras Smile . Tagarattalaagri tellimuse esitasin Silberautosse koos esisillas olevate alumiste sharniiridega ostusooviga, saab näha kui ruttu tuleb vastus ja ka kaup ise . Veel on vaja tegeleda vaakumsüsteemiga - sellises eas autodel ehitati vaakum ülesse sisselaskekollektorist. Mootori mõningane ebaühtlane töö on siis osalt tingitud mittetihedas vaakumsüsteemis ning ka vahetamist vajavates küünaldes. Peale nende vigade kõrvaldamist saab hakata täpsemalt häälestama kk tööd. Starter sai endale ilmselt ka uue või siis remonditud pendiksi - seega loodetavasti hooratta hammasvöö enam ei pea kannatama. Töö autoga jätkub Smile

PABERID Smile))) Te ei kujuta ilmselt ette mu rõõmu kui sain kätte ühe korraliku 3-4 cm paksu pinu pabereid.... milledeks olid:
1. Auto kasutusjuhend , millest sain niimõndagi kasulikku teada, näiteks soovitatud küünaldemargi jne...
2.Auto serviceraamat (tegelikult siiski kartongvoldikud kuhu käsitsi oli kirjutatud läbisõit ja ristid-ruudud tehtud tööde lahtrisse) Kuna auto oli müüdud Turku Vehost - Lääke OY le siis loodan mingiaeg Turku Veho Mercedes Service arhiivi külastada ,et saaks sealt kasvõi mingeid ülevaateid või koopiaid aegadest mil seda autot hooldati . Teoreetiline tõenäosus on küllaltki suur selles osasSmile))
3. Auto garantiitalong/kupong , tol ajal anti garantiid 6 kuud
4. Auto Blaupunkt raadio kasutusjuhend Smile))
5. Auto kerekaardi ümbrise , kahjuks kerekaarti ennast polnud (tegemist peaks olema sama kaardiga mille lisasin üleeelmisesse posti)
6. Automaksu kaardi , vastavalt Soome seitsmekümnendatele kehtivale seadustele pidi sõiduautodel olemas olema taoline kaart ilmselt ... või siis firma omanduses olevatele sõiduatodele
7. alates 87 aastast ülevaatusekaardid millest selgubki ,et antud MB ongi läbisõidult natuke peale 100 000 (servisevoldikutelt selgub ,et esindussõite tehti selle autoga ca 5000 km aastas ja seda 13 aastat järjest , peale Lääke OY d muutus firma Farmos OYks ja peale Farmos OYd ostis auto ära endise omaniku ja ta õe isa kes sõitis sellega veelgi vähem) Kõigile sellele loodan saada kinnitust puuduolevate uuemate ülevaatusaktide näol .
Igaljuhul põnev on ajada jälgi Smile))
"Mercedes и в Африке Mercedes"
Vasta
#6
Mis sellest autost saanud on ja millal seda mõnel klubiüritusel uudistada saax?

Ning kas antud auto kuulub ka Kuldarile?

http://www.auto24.ee/used/2182091

Kuldari profiilipilt on sama kui üx kuulutuses olevaid pilte.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#7
Pagan, see teema on ikka häbiväärselt vähe tähelepanu saanud!
Täiesti uskumatult haruldane isend. Kui see masin on alles, siis paluks küll omanikult mõne pildi veel. Eusa_pray
Ja uuriks kuidas autol eluke veereb ka ehk vahel veereb ka Icon_razz
Tundub, et tegu on ikka väga heas seisukorras olevat
Esimesi pilte vaadates vajus ikka karp lahti. Eusa_clap Nod
Vasta
#8
Tundub, et Kuldar juba pikemat aega pole foorumi külastanud..
Vasta
#9
Lisan ise ka ühe pildi! Smile

[Pilt: 95274-1474563_1275956745751864_647819994...3596_n.jpg]
CE420 v8
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz E 350 d 4MATIC ,S213, -17 - Alkohoolik Alkohoolik 36 6,914 10-03-2024, 02:56 PM
Viimane postitus: Alkohoolik
  190E 2.8 M104 1992 ja W116 280SEL Austraalia - Paul Paul 64 56,016 14-12-2017, 01:55 PM
Viimane postitus: Paul
  MB 250CE -1972-W114-arcar arcar 22 29,246 03-03-2016, 09:10 AM
Viimane postitus: arcar
  MB 350SL cabrio 1972, r107 - indre indre 11 9,382 27-09-2010, 09:55 PM
Viimane postitus: ReinGSM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne