Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
See nädalavahetus sai puhtalt tegeletud mootori ja selle tööga. Kuna uut mootorit oli vaja, siis reedel võtsin kätte ja küsisin vanaisa käest universaal kerega Opelit ning kütsin Tallinna poole. Mõningate vahepeatustega jõudsime kuskil 23.00 ajal Tallinna, saime mootori peale ja jälle mõningate vahedega, mis hõlmas endas ka kell kolm öösel Audi 80 generaatori rihma vahetamist ning Politseiga kohtumist ("Loodan et see mootor on ikka legaalsel teel saadud"). Koju jõudsin kuskil 6 ajal.
Igatahes, seiklus missugune, nüüd tegudele. Kivikaitsesin ära karbi ja tiivaserva, lasin auto ratastele ja tõukasin välja. Kolm meest oli garaažis kahte mootorit lammutamas, võeti ühelt jupp, teisele külge jne. Lõpuks tuli aga välja, et plokikaan on vaja ka vist "uuel" maha võtta ja teisega asendada, kuna seal pole nivoosüsteemi pumba kinnitust. Samamoodi ei käi mootor ka korralikult ringi. Tuleb ilmselt karter maha võtta, vaadata mis elu seal keerleb ja kolviosa jälle paljaks tõmmata. Me oleks mootorit muidu maas käima proovinud, aga huvitaval kombel ei jõudnud täis laetud aku seda parajal kiirusel edasi liigutada. Eks läheb jälle parajalt pikk aeg vea leidmiseks. Ma seekord loodan tõesti et midagi trastilist ei ole. Lasime natukene ka mootoriõli kolvide peale, juhuks kui nendega midagi lahti on.
Uus mootor:
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
See peaks kõik ütlema "uue" mootori kohta. Uuest läheb kasutusse vaid plokk. Ülejäänu - vana töötava pealt.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Lammutasime mõlemad mootorid täiesti pilbasteks, välja tuli päris huvitavat kraami. Ringi tõmmanud saaledega väntvõllil polnud ka raamsaaled enam parimas korras, niiet seda võis ikka päris jamaks lugeda. Mootoril mis töötas oli kõik enamvähem korras, saaled terved, raamsaaled terved, pinnad korras. See väntvõll siin mootoris on ikka üks parajalt raske osa, aga eks raske metall teeb ka head tööd. Kokku ladumisel said asjad eelnevalt survepesurit ja diiselkütet, siis kuiva lappi. Kõik sujus ilusti, printisin ka 617 manuaalist mõningad lehed välja, et saada teada õigeid pingutusmomente, plokikaanega oli kõige rohkem jandamist, aga saime ka selle paika. Kolvid pesime puhtaks, paar kinni jäänud rõngast päästsime lahti, tegime klapiregulli, hoonisime silindrid. Ja nii ta käima läkski, põranda peal natuke voolu eelsüüteküünaldele, starterit ja musta suitsu garaaži põrand täis. Diisli pealt töötab, ei tea kas toiduõli pealt ka käima läheb kunagi... Nüüdseks on mootor kapoti all uuesti, kkast kinni (see jookseb hirmsalt õli, ilmselt kontrollvarda toru tihendi vahelt ning kaane vahelt), mõningad osad veel külge keerata ja saab äkki liikuda.
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Mootor töötab ja liigutab autot. Aga paaride mööndustega. Tühikäik on halb, ei tööta korralikult ja õlirõhk on sooja mootoriga ~90c juures 1 kanti. Vahetame ära ketipinguti, äkki siis saab paremaks.
Teine, märksa suurem probleem on käigukastiga. Kast lekib õli. Tuvastasin õlilekke õlivarda otsa vahelt ja radiaatori jahutusotstest. Samamoodi ei taha kast korralikult käiku vahetada, ilmselt on käiguvahetus ajastus tross liiga lõdva, samamoodi vahetab kast ka maru järsult käiku. Saaks kasti õli normi ja mitte lekkima (võib ka vabalt põhjavannist tulla, kuna seda on nähtavasti rikutud) siis kannataks isegi sõita. Praeguses olus ei vaheta kast üle teise käigu, kui korraks õlitaseme normi saime, siis vahetas kohe korralikult, läks teisega minema ja ladus kõik neli korralikult sisse..
Kuidas parandada varda õlileket? Idee poolest vahetasin ära O rõnga, aga midagi ei muutunud, kuna see tald on iseenesest kõver... Mis aitaks radiaatori käigukasti jahutust parandada, et see enam ei lekiks (keere on vistist maas, aga ei tea kummalt otsalt)
Põhjavanni tean, uus tihend, uus filter, uus õli, vann sirgeks ja manuaali järgi alla njuutonmeetriga.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Nonii, ketipinguti sai tänasega vahetatud, samamoodi ka õlipump, kuna õlirõhk jäi ikka 80-90C vahel natuke üle ühe, aga oli parem kui vana pingutiga. Vana õlipumpa sai vabalt käega ringi keerata, teise mootori oma juba nii naljalt ei jõudnud.
Käigukasti probleemi parandasin ka, panin jahutuse torustiku radiaatorist väljapoole, võtsin enda mingisugusest kasutust radiaatorist jahutustoru välja, keerasin otsad külge ja panin radiaatori taha selle kinni. Enam sealt ei leki ja õlinorm on nüüdsest sees, käike vahetab, tahtis küll käigukasti ajastuse trossi liigutamist, aga loodame et läks paremaks, praegu pole mootoris õli, kuna karteri põhi käis alt ära pumba vahetusel. Karterikaitset pidin ka natuke ümber tegema, kuna see on ilmselt mingi teise auto oma ja ei sobinud ilma karterit lömmi löömata alla.
Tiib sai ka viimaseid pahtlikirmeid (võibolla kriimupahtlit veel tahab) aga nüüdsest on tiib mattmustaks krunditud, st täitekrunt on peal. Sisu koos, õlitatud, karp sai dinitroli pintsliga määritavat põhjamasteksit, kui ära kuivab ja auto värvitud saab siis saab karp ka seest õlitatud ja punnid ette pandud.
Mootori poole pealt on ainult see, et alguses käivitades, külma mootoriga tahab väga välja surra, ei taha tuure üleval hoida ilma ise gaasiga mängimast. Ja jah, gaasiga peab mängima. Sooja mootoriga on ka kombeks välja surra kui kiirelt D peale kast lükata ja pidur päästa. Tühikäiku võiks kuidagi paremaks saada, soojalt väga palju probleeme ei ole, saime sooja mootori tühikäigu gaasivarda pikendamisega enamvähem paika, aga liikuma saamise probleem on jätkuvalt olemas. Mootor võtab ka hirmus aeglaselt pöördeid alla, aga millest see tingitud on?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(21-12-2011, 12:58 AM)canyondrift Kirjutas: ...
Mootori poole pealt on ainult see, et alguses käivitades, külma mootoriga tahab väga välja surra, ei taha tuure üleval hoida ilma ise gaasiga mängimast. Ja jah, gaasiga peab mängima. Sooja mootoriga on ka kombeks välja surra kui kiirelt D peale kast lükata ja pidur päästa. Tühikäiku võiks kuidagi paremaks saada, soojalt väga palju probleeme ei ole, saime sooja mootori tühikäigu gaasivarda pikendamisega enamvähem paika, aga liikuma saamise probleem on jätkuvalt olemas. Mootor võtab ka hirmus aeglaselt pöördeid alla, aga millest see tingitud on?
...
Seda pumpa on näpitud (või on regulaator kauasest seismisest lihtsalt peetis). Käivitamisel ja soojalt töötamisel peab kõik toimima ilma gaasipedaali puutumata, külma mootori tühikäik võib madal olla, sest regulaatoril puudub igasugune temperatuurikompensatsioon. Turbomootoriltel ja uuematel mudelitel toimub tühikäigupöörete tõstmine külmal mootoril särtsuga.
123 diislitel on külmalt tühikäigu upitamiseks üks keeratav nupp armatuuri. See tirib natuke gaasihooba peale. Soojal mootoril peab gaasihoovastik olema vaba - tühikäigu määrab regulaator. Tõsi, palju peale keeratud pumpadel võib olla vaja mõistliku pöörete langemise saavutamiseks väike pinge peale panna, kuna regulaatorist jäävad need juba liiga madalale.
Otsi Hannes_s teemadest pumba peetikeeramise juhend üles ja katseta ettevaatlikult seadetega. Ilmselt oleks vaja natuke tühikäiku üles tagasi kruvida...
Postitused: 191
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
1
Jõudu
Võib-olla olen ma ainuke, aga mulle tundub, et teema jäi kuidagi poolikuks
Seda siis sellepärast, et lõpp produktist pole ühtegi pilti ning sõnagi juttu.
Kuigi limu juba nädal, kaks teenindamas Päälinna tänavatel.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Kahjuks läks jah nii, et lõpp hajus ära. Pole pildimaterjali, pole autot. Minu käest viidi see juba eelmise aasta sees minema, mootor pidi ilusti nurruma, tiib sai värvitud (tahab poleerimist, plekk oli liiga külm) ja mõni osa veel. Ega siin polegi midagi rääkida, peale viimast kirjutamist lihvisin tiiva ära ja tuiskasin värvi selga.
Postitused: 22
Teemad: 5
Liitus: Apr 2011
Maine:
0
Kuna käigukasti mitte toimimine tekitas juba mitmeid lisaprobleeme, siis tuli uuesti remonti viia ja praegu seisab Lesveni hoovis. Loodetavasti saab sealt kiirelt ja valutult tulema ning siis saab ka kokkuvõtvad pildid teha
Igaljuhul kokkuvõtvalt sai Canyondrifti poolt suur töö teostatud ning suured tänud selle eest!
Postitused: 349
Teemad: 34
Liitus: Aug 2008
Maine:
1
14-09-2012, 12:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-09-2012, 12:05 PM ja muutjaks oli herki.)
Tere,
Sai eile õhtul taaskord härrade teenuseid kasutatud. Ja vot see oli alles teenindus. Pärast limusiiniga koju jõudmist asusin arveldama ja kui tuli välja, et härral taksojuhil peenikest raha tagasi andmiseks ei ole, pakkus ta lahkesti välja, et lasta siis seekord jääb... Pakkusin ka välja variandi, et teen ülekande, aga lõpptulemusena leppisime kokku, et kasutan nende teenuseid ka tulevikus ja läksime sõbralikult laiali.
Oli see õhtu mis ta oli, aga selline õhtu lõpp tegi küll meele heaks. Mitte see, et tasuta koju sain, aga see, et ilmas on veel häid inimesi, kes ei tegutse vaid mammona nimel, vaid on nõus võimalusel lihtsalt abistama.
Loodan, et see väike reklaam selle postituse näol kedagi liiga ei häiri, sest ka varasemad kokkupuuted nende ettevõtmisega on olnud positiivsed ja toredaid kogemusi on tore ka teistega jagada.
Herki
|