Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Talverehvide MM 2009 - TM 10/2009
#1
Talverehvide MM 2009 - TM 10/2009

Väike kokkuvõte lamell vs naast:

Mitte mingites tingimustes pole põhjamaistesse oludesse sobivad lamellrehvid pidamise, turvalisuse või juhitavuse poolest naastrehvidest paremad. Ka mitte asfaldil, kuigi see võib tunduda üllatavana. Lamellrehvide ainus pluss on naastumüra puudumine.

Vanema, väiksema ja vähema turvavarustusega auto jaoks nagu ka väiksema sõidukogemusega juhi puhul tuleks tingimata valida naastrehvid. Need korvaksid mingil määral auto enda kehvema teelpüsimise. Eriti just siis kui selline sõiduvahend ema kasutuses millega ta lapsi lasteaeda, kooli või trenni viib. Siis peaksid naastrehvid lausa kohustuslikud olema.

Lamellrehve võiks soovitada neile kelle talveteed on alatasa lume ja jääga kaetud või siis tõesti hea ja kalli auto omanikule kes on nõus väikese kompromissiga sulailma teemadel.

Piltlikult öeldes: kui tee on jäine või märg, peaks lamellrehvide kasutajate auto jaoks olema piirang 80km/h. Kesk-Euroopa lamellidega ei tohiks sõita üle 50km/h. Naastrehvidele poleks kiirusepiirangut tarvis.


1-2. Michelin X-Ice North XIN2 - Parim naast 2009
1-2. Nokian HKPL 7
3-4. Continental WinterViking 2
3-4. Pirelli Winter Carving Edge
5. Vredestein Arctrac
6-7. Bridgestone Noranza 2
6-7. Goodyear UltraGrip Extreme
8. Gislaved Nord Frost 5
9. Kumho I'zen KW22

10-11. Michelin X-Ice XI2 - Parim lamell 2009
10-11. Hankook Winter I*Pike - naast
12-13. Nokian HKPL R - lamell
12-13. Yokohoma Ice Guard ig30 - lamell
14. Continental ContiVikingContact 5 - lamell
15-16. Bridgestone Blizzak Nordic WN-01 - lamell
15-16. Goodyear Ice Navi Zea - lamell

Säästukad:
17. Nankang Snow Winter SW-5 - naast
18. Toyo Observe G25 - naast
19. Roadstone Winguard 231 - naast

Sügisrehvid:
Michelin Primacy Alpin - kiiruseklass H
Falken Eurowinter HS439 - kiiruseklass H


Lamellide ostul tuleks kindlasti jälgida kiiruseklassi mis oleks "T" (190km/h). "T" ja madalamad klassid on mõeldud tõelise talve jaoks.
"H" ja edasi aga kesk-euroopa "sügise" jaoks kus lund pole. Smile
Vasta
#2
Ühest asjast ei saa hästi aru - kas erinevatest testides on ka samu mudeleid kasutatud!

    2009                                2008                              2007
1. Michelin X-Ice North XIN2    Nokian Hakkapeliitta 5         Nokian - Hakkapeliitta 5
2. Nokian HKPL 7                    Michelin X-Ice North           Michelin - X-Ice North
3. Continental WinterViking 2   Vredestein Arctrac              Continental ContiWinterViking 2  
4. Pirelli Winter Carving Edge    Continental Winter Viking 2  Gislaved Nord frost 5
5. Vredestein Arctrac              Goodyear UltraGrip Extreme  Goodyear UltraGrip Extreme
6. Bridgestone Noranza 2         Pirelli Winter Carving Edge    Vredestein Icetrac
7. Goodyear UltraGrip Extreme   Bridgestone Noranza 2        Pirelli Winter Carving Edge
8. Gislaved Nord Frost 5           Gislaved Nord Frost 5          Bridgestone Noranza2

Ehk ma ei tea kas sama "brändi ja tüübi" rehv on järgmisel aastal ka ikka sama - Nordfrost 5 vs Nordfrost 5.

Vaadakse Nordfrosti - üks aasta on päris tipus Continentaliga suht võrdne. 2008 on ta suht lõpus olnud, ning 2009 samuti täitsa ära vajunud. Seevastu Continental püsib endiselt ülemises otsas - tõsi mitte päris tipus aga 3-4 alati.

Pirelli - 2007 oli Gislavedist ning Goodyearist viletsam - 2009 hoopis parem ning suisa eesotsas?

Noranza2 sama lugu - 2007 pahn, 2009 Goodyearist ning Gilsavedist parem.

Vredestein Arctrac on ka 2008 ning 2009 kohti vahetanud ning isegi "läbikukkuja" Pirelli enda ette lasknud?

Võibolla on tõesti nii, et rehvi nimi jääb küll samaks kuid reaalselt on tegemist uue mudeliga! Oskab keegi ehk kommenteerida? Või on tegemist testide läbi viimisel lihtsalt nii suure määramatusega, et tegelikud punktid kõiguvad ca näiteks 15 % ulatuses. Kord Vestmann all ja Piibeleht pean ning ....
Vasta
#3
Peaks ikka uus mudel olema iga aasta, sest igal rehvil on ju peal valmistamise nädal. Arendustöö käib ju pidevalt. Aga eks punktid ka kõiguvad mingil määral, sest tegu on ju pimetestiga, ehk ei teata mis alla kruvitakse ja siis erinevad testijad hindavad.
Vasta
#4
Loogikaga oponeerin veidike vastu Sulle Marek. Tavaliselt kui mingi paremuse poole olev uuendus välja tuleb antakse ka tiba teistsugune nimi. Ei taha nagu uskuda, et maetakse suur hulk raha arendusse ning siis müüakse ikka vana nimega. Rehvi valmistamise aeg on jah kummi segu seisukohalt (õigemini selle vananemise) õige.
Aga võibolla on Sul õiges muidugi ka muude uuenduste osas. Igatahes vastakaid mõtteid tuleb siinkohal.
Peaks näiteks võrdlema 2007 ja 2009 valmistatud Nordfrosti mustrit jne - ise arvan et 100 % sama. Vaevalt ka kummisegu kallimaks on tehtud Smile
Vasta
#5
Ega ma ei väidagi, et mul on 100% õigus. Aga eks testide olud, testijad, testimises kasutatavad autod jne võivad ka kõikuda aastast-aastasse.

Otsisin huvipärast välja 2008a TM testi. Testiautod on Audi A3'd aga see aasta on hoopis Ford Focused! Kuna kasutusel erinevad autod, siis täitsa loogiline, et tulemused ka pisut kõiguvad.

7. Bridgestone Noranza 2
8. Gislaved Nord Frost 5
9. Barum Nordpolaris - vilets juhitavus igasugusel teepinnal
10. Kingstar W411 - viisakalt öeldes, ei sobi talverehviks. Smile

Gislaved NF5 2009 - Fordi all
Valmistamisaeg: 2009, nädal 4


Tegi kõik katsed korralikult ära, aga ei edastanud konkurente ühelgi alal. Selle rehvi puhul jääb roolitunnetus ebamääraseks, aga kuna loomus rahulik, siis on juhitavus nii jääl kui lumel lihtne. Kui juht satub aga suurema vea tegema, on pidamise tagasisaamisega suuri raskusi. Asfaldil on Gislaved teiste talverehvide kombel laisk ja aeglane. Pidurdusmaa jääb keskpäraseks. Kokkuvõtteks: Gislaved on hea naastrehv, aga leidub paremaid.

Hea: Omadustelt ühtlane, juhitavus jääl ja lumel
Halb: Pidamine asfaldil


Gislaved NF5 2008 - Audi all
Valmistamisaeg: 2007, nädal 28

Valmistas seekord pettumuse. Jääkatsetel olid tulemused küll tublid, kuid rehvi iseloom kippus olema liiga rahutu ja ülejuhitav. Lumel, lörtsis ja asfaldil jäi Gislaved kõvas konkurentsis keskpäraseks. Tulemused polnud halvad, kuid sellelt kvaliteetmargilt ootaks enamat. Teesse kulunud rööbaste mõju on selgesti tunda. Parim omadus oli müratase: Gislaved oli konkurentsitult vaikseim naastrehv.

Hea: müratase, pidamine jääl
Halb: keskpärane käitumine lumel, lörtsis ja asfaldil


Ma olen veendunud, et 2a jookusl mis on tootmise vahe, on raudselt midagi uuendatud. Näiteks kummisegu või konstruktsiooni muudetud... Selles suhtes võib Sul õigus olla, et midagi suurt mustriga toimund pole, kuna nimi sama...

Tegelikult nendest testidest võiks järeldada seda, et tuntuid marke võib alati osta, ehk siis, Nokiani Hakkapeliita, Michelin x-ice, Continental WinterViking, Goodyear Ultragrip Extreme, Pirelli Winter Carving, Bridgestone Noranza, Gislaved Nord Frost. Ma arvan, et koht tabelis ei oma erilist tähtsust. Smile
Vasta
#6
R129 Kirjutas:Ühest asjast ei saa hästi aru - kas erinevatest testides on ka samu mudeleid kasutatud!

    2009                                2008                              2007
1. Michelin X-Ice North XIN2    Nokian Hakkapeliitta 5         Nokian - Hakkapeliitta 5
2. Nokian HKPL 7                    Michelin X-Ice North           Michelin - X-Ice North
3. Continental WinterViking 2   Vredestein Arctrac              Continental ContiWinterViking 2  
4. Pirelli Winter Carving Edge    Continental Winter Viking 2  Gislaved Nord frost 5
5. Vredestein Arctrac              Goodyear UltraGrip Extreme  Goodyear UltraGrip Extreme
6. Bridgestone Noranza 2         Pirelli Winter Carving Edge    Vredestein Icetrac
7. Goodyear UltraGrip Extreme   Bridgestone Noranza 2        Pirelli Winter Carving Edge
8. Gislaved Nord Frost 5           Gislaved Nord Frost 5          Bridgestone Noranza2

Ehk ma ei tea kas sama "brändi ja tüübi" rehv on järgmisel aastal ka ikka sama - Nordfrost 5 vs Nordfrost 5.

Vaadakse Nordfrosti - üks aasta on päris tipus Continentaliga suht võrdne. 2008 on ta suht lõpus olnud, ning 2009 samuti täitsa ära vajunud. Seevastu Continental püsib endiselt ülemises otsas - tõsi mitte päris tipus aga 3-4 alati.

Pirelli - 2007 oli Gislavedist ning Goodyearist viletsam - 2009 hoopis parem ning suisa eesotsas?

Noranza2 sama lugu - 2007 pahn, 2009 Goodyearist ning Gilsavedist parem.

Vredestein Arctrac on ka 2008 ning 2009 kohti vahetanud ning isegi "läbikukkuja" Pirelli enda ette lasknud?

Võibolla on tõesti nii, et rehvi nimi jääb küll samaks kuid reaalselt on tegemist uue mudeliga! Oskab keegi ehk kommenteerida? Või on tegemist testide läbi viimisel lihtsalt nii suure määramatusega, et tegelikud punktid kõiguvad ca näiteks 15 % ulatuses. Kord Vestmann all ja Piibeleht pean ning ....

2007 aastal oli munuteada michelin x-ice nord esikohal ja nokian hakkapeliitta 5 teisel.
Vasta
#7
kaspar Kirjutas:2007 aastal oli munuteada michelin x-ice nord esikohal ja nokian hakkapeliitta 5 teisel.

Ei old. http://www.tehnikamaailm.ee/pictures/rehvitest1.pdf
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w211 E-Klass 02/2002...11/2009 marek 58 156,915 09-03-2022, 11:54 PM
Viimane postitus: Rait
  Classicar Speyer/Mobile.de (Venemaa) 2009 G55 36.000€ nostromo 10 6,254 12-09-2019, 09:37 AM
Viimane postitus: nostromo
  2006-2009 GL klass VS 2011+ E klass ErmQ 10 10,704 27-05-2015, 04:11 PM
Viimane postitus: kaur112
  Suverehvid 2009 - Test World OY marek 30 28,783 24-03-2009, 10:34 AM
Viimane postitus: Pets77
  TM Talverehvide test 10/2008 marek 0 5,696 22-10-2008, 08:56 PM
Viimane postitus: marek



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne