Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W212 - pidurikettad on tulised - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: W212 - pidurikettad on tulised (/showthread.php?tid=54857)



W212 - pidurikettad on tulised - chrishere - 05-06-2025

Tervitus.

Nimelt on kitsaskoht piduriketaste kuumenemisega.
Käisin ka kahes erinevas töökojas (nii ühes kui teises pikemalt käinud), üks tegeleb erinevate autodega, teine puhtalt Mercedes masinatega.

Kontrolliti üle ja tagasisidena, et kõik on korras. Kõik liigub ja midagi kuskil peale ei jää. Eesmistele sai pandud ka remkomplekt.
Samas kui sõita ja testida, siis on ikkagi varieeruvust. 

Kettad, klotsid ja piduritorud on uued, sõidetud on vähemalt 2216 km. Seega sissesõit on tehtud.

Paraku ei oska ma täpselt öelda, mis hetkel nüüd esimesed kuumenema hakkasid. Aasta alguses mainiti ülevaatusel, et parem tagumine jääb vist natuke liiga peale, tasub kettaid kontrollida. Probleememi toona ei täheldanud, kuid tänu sellele olen aegajalt kettaid jälginud ja sealt on nüüd ka erinevus leitud.

Masinaks W212 4matic õhk.

Test 1
  • Sõiduaeg: ca 10 min
  • Eesmine vasak: kõrvetavalt kuum
  • Eesmine parem: kõrvetavalt kuum
  • Tagumine parem: tuntavalt soe, kõrvetamise piiril
  • Tagumine vasak:  kergelt soe

Test 2
  • Sõiduaeg: ca 17 min
  • Eesmine vasak: kõrvetavalt kuum
  • Eesmine parem: kõrvetavalt kuum, kuigi suts jahedam
  • Tagumine parem: märgatavalt soe, aga ei kõrveta
  • Tagumine vasak: kergelt soe

Täheldused:
  • Eesmised kettad lähevad liiga kuumaks, eriti vasak.
  • Tagumised kettad püsivad kergemalt soojad või mõõdukalt kuumad – tagumine vasak on jahedam.
  • Vahepeal on märgata mõningast varieeruvust, kuid esisild kuumeneb järjepidevalt üle.
  • Auto liigub vabalt, ei jää muljet, et pidur kogu aeg peal oleks. Samas kettad kõrvetavad, kui sõit isegi mõõdukas.
  • Kui kettad eraldi ei jälgiks, siis ei saakski aru, et midagi valesti oleks.

Ideeliselt võiks ketaste kuumenemine sildadel võrdne olla. Kui olu hinnata, kas autoga hea sõita või hakkab siis klotse erinevalt kulutama?
Ülevaatuse järgi korrs, aga reaalne sõit ja test, siis on erinevusi, mida ei peaks olema.

Kas keegi on sarnase oluga maadelnud ning mis oli lahenduseks?
Ilmselt midagi sellist, mida koheselt pole märgata, aga sõidu aeg tuleb esile.


RE: W212 - pidurikettad on tulised - Rolz - 05-06-2025

Ega ei ole juhuslikult või tahtlikult vales mõõdus kettad sattunud?


RE: W212 - pidurikettad on tulised - chrishere - 06-06-2025

(05-06-2025, 01:27 PM)Rolz Kirjutas: Ega ei ole juhuslikult või tahtlikult vales mõõdus kettad sattunud?

Pigem mitte, siis pidanuks erinevus kogu aeg olema ja kontrolli käigus ilmnema? Oleks suur möödapanek.

Käisin töökojas ketaste temperatuuri eraldi mõõtmas, kuid ca 2 min peale sõitu oli vahe, enne kui mõõta sai.
Selle ajaga juba jahtuvad, aga üldine erinevus oli 2-5 kraadi. Justkui ei midagi. 

Samas eesmise vasaku ketta vastas ei saanud sõrmi pikalt hoida, ikkagi tuline ning tagumisel vasakul võis rahulikult vastas hoida.

Näidud olid ca 30 ees ning tagumistel 28 ja 25.8 (vasak). Temperatuurid tõdesid järjekorda, kuidas sõrmedega kuumust tunnen, milline tulisem ja milline jahedam, aga ükski nendest tempeatuuridest ei tohiks sõrmi tulitada. Ei tundu kuidagipidi loogiline. 

Samas üldine tagasiside, et korras.


RE: W212 - pidurikettad on tulised - v6sa - 06-06-2025

Sõit linnas või maanteel?

Seisma jääd tugeva pidurdusega või veeredes? Kas auto peatub nõksatusega paigale või õõtsub edasi-tagasi tee ebatasasuse järgi?

Kas autol on kõik rattad sama ümbermõõduga?


RE: W212 - pidurikettad on tulised - vreps - 06-06-2025

Õhk süsteemis või jamab ABS pump. Ja õhutatakse töötava mootoriga.


RE: W212 - pidurikettad on tulised - chrishere - 06-06-2025

(Eile, 07:02 AM)v6sa Kirjutas: Sõit linnas või maanteel?

Seisma jääd tugeva pidurdusega või veeredes? Kas auto peatub nõksatusega paigale või õõtsub edasi-tagasi tee ebatasasuse järgi?

Kas autol on kõik rattad sama ümbermõõduga?

Sõitmine praegu linnas olnud, maanteed pole katsetanud. Samas mul on peast täitsa pühitud, millal ma enne praegust neid esimesi jälgisin. Rohkem oli rõhk tagumistel. Saan aru, et linnas lähevadki tulisemaks, eriti kui tihedam liiklus ja manööverdamist ja pidurdamist rohkem. Kuid seda oli näha ka rahulikuma liiklusega, mis mu kahtlust tõstis, aga võib-olla kokkuvõttes lihtsalt mu isiklik "paranoia" ? Kui eraldi ei jälgiks, siis ei saaks midagi aru.

Eesmised mõistagi pidurdavad rohkem. Kas tagumiste erinevus võib sõltuda ka üldisest tuulest, et parem tagumine jääb vahepeal kuumemaks aga vasak on jahe? Kõigis katsetes vasak tagumine olnud jahe/kergelt soe, isegi kui parem on kuumem või tulisem.

Äkkpidurdusi ei praktiseeri, pigem lasen autol võimalusel veereda ja vaikselt pidurdades liikuda. Väike nõks käib kui seisma jääda, mõnikord õnnestub ka ilma nõksuta.

Rattad on samas mõõdus.

Üks osa mis muus ülevaatuses selgus, et tagumine parem nivooandur vajab vahetust, lisaks tagasilla esimesed puksid. Väidetavalt pole nad otseselt seotud, kuigi teatud osas võib see siiski mõjutada?


RE: W212 - pidurikettad on tulised - chrishere - 07-06-2025

(Eile, 01:10 PM)vreps Kirjutas: Õhk süsteemis või jamab ABS pump. Ja õhutatakse töötava mootoriga.

Käima pannes läheb pedaal pehmemaks. Kui mootor seisma jätta, siis pedaal läheb jäigemaks. Alguses saan paar korda pumbata, läheb jäigaks ning pärast jääbki. Pumbata enam ei saa. ABS osas ei oska kommenteerida, saan aru, et vajab eraldi diagnostikat.


RE: W212 - pidurikettad on tulised - Rolz - 07-06-2025

Tee vedeliku vahetus.
Ja pädevamas kohas, kellel on vakumineerija.