Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122) +--- Teema: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 (/showthread.php?tid=51900) Lehed:
1
2
|
Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 05-01-2021 Tere uued foorumikaaslased. Olen uus MB foorumis, niiet teretulemast siis. Varasemalt olen olnud huvilisena BMW foorumis ja kunagi kooliajal ka Ladaklubis erinevaid asju postitanud. Kuna pereelu on oma nõudnud, siis pikalt ei ole saanud hobiautot pidada, kuigi ammu olen seda tahtnud. Niisiis hakkasin ma eelmisel talvel otsima endale hobiautot. Viimasena omasin BMW e34 mudelit, millele sai uus elu sisse puhutud. Siis sai isu remontimisest täis ja parasjagu oli vaja endale ka elukoht soetatud ja nii see auto maha müüdud sai- Raske südamega. Nii otsisingi omale BMW-d. Ideaalis oleks tahtnud 4,4 liitrist V8-t. Paaril korral kui sõbraga sellest rääkisin, siis mainis muuseas, et "Osta mu Mercedes-Benz ära". Algul ei teinud sellest välja ja ega ma mersudest ei osanud ka lugu pidada. Käisin veel vahepeal erinevaid bemme vaatamas ja ei leidnud. Otsustasin siis ühel päeval seda mersut vaatama minna, et mis imeloom see on. Teadsin, et olla korralik auto ja mingi esiosa kahjustusega, kuid lihtne teema. Läksin siis meie ühise sõbra hoovi, kus autosid omajagu ja sealt vahelt paistis tagaosaga seesama S-klass, millepärast siin nüüd istun ja Mercedes-Benz asju ajan. See oli auto mida olin näinud filmides nagu Prints Zamundast, Surmarelv, James Bond jne. See oli ainuke Mercedes-Benz mis mulle kunagi oli silma jäänud kui ilus auto. Distantsilt autot nähes hakkas süda juba põksuma ja kibelesin emotsiooni pealt juba autot ära ostma. Siiski sammusin enne ligi ja vaatasin siis ligemalt, millega tegu. Leidsin enda eest siis isendi, mis aastast 1988. Helebeeži nahksisuga ja varustatud 4,2 liitrise V8 mootoriga. Auto on Eestisse toodud Ameerika ühendriikidest, Florida osariigist, kus oli tal siis miski arusaamatu õnnetus olnud esiosaga, mille käigus sai kahjustada parempoolne lanseron. Muus osas vaid pisikesed värvitööd. Läbisõit oli tal siis sel hetkel 94231 miili. Õnnetus juhtus 2017 aasta septembris. Vähemalt niipalju infot olen leidnud autos säilinud kindlustusdokumentidest. Auto viimane omanik ühendriikides oli suuremat sorti pereisa, kes ühendriikides tegeleb jüngerlusega, ehk siis kutsub inimesi üles leidma teed kõige kõrgemani. Endalegi uskumatud jutud kirikupappide autodest on tõeks saanud. Nii saigi minu tee siis selle autoni ja veel samal päeval otsustasin sõbrale tagasi helistada ja teatada, et teeme diili ära ja seda autot ma soovin. Siin siis mõned pildid autost sel päeval, kui temaga esmakordselt kohtusin. Kahjuks ei ole säilinud pilte esiosast. See oli tal ka tol päeval laiali võetud (tuled eest ära ja stange ka). Pildid tehtud 17.01.2020. Peagi saab siis aasta tema omamisest. Kuna teen foorumit tagantärgi, siis hakkab siit uuendusi tulema järjest kuni tänapäevani. Niisiis esmapilgul võib pilt tunduda võrdlemisi trööstitu, kuid kohapeal tundus suurest entusiasmist asi olevat väga taastatav ja korralik. Vead, mis koheselt oli vaja likvideerida olid siis järgnevad: (muud ei meenu, kuid kindlasti oli veel midagi) 1. Esiosa sirutus, stange värvimine, komplekteerimine ja kokkupanek 2.Vaakumpump ei toiminud (rott oli juhtme katki närinud) 3. Antennil puudus tihend (Tellisin kohe uue) 4. Vaja oli euro tulesid 5. Stangel puudus pukseerimiskonksu kate 6. Kapoti vooder oli täitsa läbi 7. Rooliotsad olid transpordil kõveraks tõmmatud. 8. Uut akut oli vaja 9. Auto vajas loomulikult hooldust (kõik filtrid, vedelikud, õlid) Nii saigi siis hakatud internetiavarustes otsima vajaminevaid juppe ja auto ka keretööde järjekorda pandud. Kusagil veebruari keskel saime siis kerepinki, kus lansekas sirgeks sai, ja seal ka kenasti pärast tehtud tööde armid värvitud ja töödeldud. Tegin ka paar pilti kui masin venituses oli ja sealt läks asi ainult paremuse poole. Selline oli siis suurim keretöö, mis antud autol minu omandis olles tehtud. Töö käigus õnnestus säilitada enamasti auto originaalvärv. Värvida tuli vaid esistange ja tulede alused liistud. Need olid lihtsalt kivirahet saanud. Hiljem olen mõelnud ka, et ehk oleks pidanud värvima ka kapoti, kuid tolleaegse parima äranägemise järgi soovisin säilitada võimalikult palju originaali ja sellest ka selline otsus. Siin pildil siis juba nägu sirge ja sai proovitud, kuidas detailid kokku istuvad ja vahed paika saaks. Peale seda sai auto koju toodud mõned pisemad jubinad veel vahetatud ja peale esimesi pesemisi ja kerget poleerimist sai auto nii kaugele, et oli valmis tolleaegses maanteeametis ette näitamiseks. Sellega oli ka paras jama, sest eriolukord oli juba välja kuulutatud ja ei saanud ju kohale minna. Õnneks sai siis sedasi, et pidin tegema autost nelja nurga alt pilti. Lisaks veel läbisõidust ja kerenumbrist. Samuti pidin neile saatma koopiad tollipaberitest ja muudest soetusdokumentidest. Need pildid ei jõudnud küll maanteeametisse, sest siin on veel esimesed küljeklaasid toonitud ja tuuleklaasil ka korralik sirm ees. Velgedega tuli muidugi midagi ette võtta. Mulle need muidu meeldivad, aga kroom hakkas maha tulema ja midagi tuli selles osas teha. Lisaks oli probleem ka nende custom made kilpidega, sest need kippusid katki minema. Niisiis sai autole vahepeal ostetud 18" veljed, lastud pulbervärvida ja poleerida. Samuti sai ka auto vehepeal endale registrinumbri .Millegipärast otsustasin algul pika numbri kasuks ja sai siis sellised, kuid foorumi kirjutamise hetkel on mul juba uued US formaadis numbrid tellitud. Siit ka esimesed pildid numbriga ja teiste velgedega. Vahepeal sai siis auto sõitma ja tuvastatud ka järgmised puudused: 1. Summuti lekkis, tagumise otsa tripid olid ka katki. 2. Käivitus sooja ilmaga oli kehva. 3. Auto vasak pool oli madalam kui parem. 4. Esiklaas vajas vahetust täkete tõttu 5. Kütuseleke pumba ja filtrite juures 6. Elektriistmed ei töötanud, kui juhiuks oli suletud asendis. 7. Aku põhi vajas vahetust See kuidas kõik lahenduse sai, kirjutan juba järgmine kord. Võibolla ununes miski ja tuleb veel meelde. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - v6sa - 05-01-2021 Üsna sile SEL näikse olevat. Parem mäludega elektriiste pole just väga levinud. Väljavenimata esiistmete tagused võrktaskud ja trimmis polster räägivad vähesest tagaistmekasutusest. Kas kliimaseade on automaatne (nupureaga)? Kuidas sooja tuppa jagub? Rotid-hiired kaitsmekarbis pole maiustamas käinud? Kojamehed vehivad usinasti või on laisad? Seisnud autodel kipuvad võllid kinni jääma ja tulemuseks on mahapõlenud kaitsmekarp või mootor. Kas kütusepumbarajoonis olev leke on voolikutest või on torude metall läbi mädanenud? Ma siitpoolt soovitan mitte tõllaratastega autot rikkuda, aga originaale on päris palju veel järel, seega ma väga ei wingu ka Kuniks omanik ise rahul on, ongi hästi. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 05-01-2021 (05-01-2021, 11:54 AM)v6sa Kirjutas: Üsna sile SEL näikse olevat. Parem mäludega elektriiste pole just väga levinud. Väljavenimata esiistmete tagused võrktaskud ja trimmis polster räägivad vähesest tagaistmekasutusest. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 05-01-2021 Niipalju siis veel, et olen siin viimastel kuudel palju vaeva ka auto loodi saamisega kurja vaeva näinud. Esimesena vahetasin ära kõik amordid, mis olid veel originaalid, aga esimesed olid ikka väga väsinud juba. Panin siis alla uued Bilsteinid ja tee mis tahad. Auto vasak külg 2,5cm madalam kui parem (mõõdetuna tiivakaarest tasasel betoonil) Tellisin siis ära ka uued vedrud, et no mis seal muud ikka olla saab, ehk oli mahukam meesterahvas vedrud ära väsitanud. Sai siis ka need alla pandud ja ikkagi vasak külg maas. Seekord juba vahe 1,5cm. Võibolla suvaline inimene ei märkakski, kuid minu silma kriipis väga. See tunne ei ole ikka õige kui sõidad. Teades, et Mercedes-Benz vedrud on tapnud rohkem mehaanikuid kui mõni kutsehaigus tuli siis soetada erinevas mõõdus vedrupuhvreid ja spets tööriist, millega mugavam vedrusi kokku tõmmata. Siinkohal ei tee reklaami, aga kiidan seda tööriista väga. Esimest vasakut vedru võtsin vist kokku neli korda alt ja panin tagasi, ning sellega sai asja väga mõnusalt tehtud. Ja nii mööduski mul üks paras päev autot tõstes ja alla lastes ja mõõtmisi tehes. Lõpuks sain ma soovitud tulemuse. Samas sai vahetatud ka mõned puksid ja nüüd võib auto sillastendi saata. Seda teen kevadel, sest praegu sõita ei taha. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 05-01-2021 Samal ajal kui need tööd käisid, siis olen uurinud ka auto ajaloo kohta. Olen kirjutanud ja pilte saatnud ka ühendriikides elavale usumehele, kes selle masinaga enne sõitis, kuid juu mu kirjad talle Spam boxi lähevad.Tegin siis VIN Checki ja leidsin üles pildid millel oli auto Floridas asuval oksjoni platsil. Päris trööstitu seis. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - secman - 05-01-2021 (05-01-2021, 01:20 PM)Marek89 Kirjutas: RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Mike22 - 06-01-2021 Ilus 126, tubli omanik! RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - ralak - 08-01-2021 Tere ja palju õnne õige ostu puhul! Nii põhjaliku kajastusega 126 teemat ei näe just iga päev (loe: aasta). Põnev isend, US version on küll alati olnud "maitse" mille üle vaieldakse, ent tänapäeval minu meelest täiesti teisejärguline teema. Korralik, komplektne 126 on cool igas võtmes (va.mingi isearetatud diisel). Ega auto juhuslikult Võrust ostetud pole? Tervisi RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 09-01-2021 (08-01-2021, 11:50 PM)ralak Kirjutas: Tere ja palju õnne õige ostu puhul! RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 09-01-2021 Vahepeal natuke nalja ka. Tuttav ehitab vana C114. Mis on pildil valesti? RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - jansa - 10-01-2021 Mitte midagi, põhjatu 40+ Mercedes-Benz on täiesti normaalne. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 11-01-2021 Täna võtsin end taas käsile ja jagan Teiega siis viimaseid saavutusi. Autol olev värv on originaal. Värvitud vaid siis esistange ja tule alused liistud. Ise arvan, et see on suht suur väärtus auto juures. Samas on kapott saanud suht palju kivitäkkeid ja 32 aastast kasutust on autole jätnud oma jälje. Oli suht palju kriime. Paljud neist poleeritavad. Nii siis sai see asi ette võetud. Algul proovisin ise. Siis sain aru, et see ei ole minu jaoks. Tahan oma tegemisel tulemust näha ja selle tulemuse saamiseks tuleks ikka väga palju nühkida. Lisaks ei olnud need pastade ja ketaste asjad ka päris selgeks. Rääkisin suvel juba tuttavaga, et ehk saab asja korda. Suvel jäi asi katki kuid nüüd sai auto uuesti käsile võetud ja üle poleeritud/ detailitud. Lisaks peale poleerimist siis peale veel keraamika. Usun, et selle väikse läbisõidu juures kestab see üsna pikalt ja soovitati ka, et mida kauem kivistub seda parem. Nüüd ta mul siis seisab katte all. Veel tahaks korda saada nende anodeeritud liistudega. Ma olen neid nühkinud ja nühkinud, kasutanud erinevaid pastasid, kuid ikka kipuvad tuhmuma ja veejäljed peal. Kas keegi oskab soovitada mingit head rohtu?Siin on viimane jäädvustus tehtud tööst. Vahepeal tellisin saksast ka uued põrandamatid, kuid nendest pole head pilti kahjuks. Ja nagu numbrialus aimu annab, siis varsti saab auto ka vähendatud mõõtmetega numbrid. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Mrtn. - 12-01-2021 Ilus auto! Toonklaasi eemaldus andis ka palju juurde. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 01-03-2021 Nonii. vahepeal on päike hakanud kõrgelt käima ja juba tahaks päästa oma 126 talveteki alt ning tormata temaga liiklusesse, kuid ilmselt on need esimesed kevadilmad alles petlikud ja veel niipea välja ajama ei hakka. Siiski olen selleks valmistuma hakanud. Vahepeal sain omale uue (teise mehe vana) klaasipesu paagi. Nimelt mul enda oma oli alumiiniumist toruga ja see oli läbi oksudeerunud. Päris paha üllatus oli eelmisel suvel kui klaasi rasvaseks sain. Neid netis vähe müügis ka ja pikka aega otsisin. Nüüd siis sain ta kätte. See juba roostevaba spiraaliga. Ei leki ja täitsa tiptop korras. Samuti toimetasin seal aku osakonnas. Kuumas kliimas oli ilmselt aku üle keenud ja seetõttu oli põhi saanud kannatada. Ostsin uue põhja ja tegin ka selle alt natuke rohkem korda ja panin kaitsevahendit, et ei hakkaks edasi roostetama sealt. Kadunud olid ka aku kinnitusklambrid. Need ostsin siis ka uued Vehost. Siis hakkas häirima üks pisiasi Nimelt oli mul katki seal radiaatori ülevoolutoru klamber. Tellisin omale uue ebayst. Millegi pärast tuli neid 10 tk. Niisiis, kui kellelgi vaja, siis anna aga märku. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Arkadi.T - 01-03-2021 126 on äge auto. Peab ikka hädaga endale ka ühe hankima. Esitiibadele peaks mõne peene Araabimaa lipu hankima ja koos turbanites sõpradega ringi paarutama. Sinu oma väga sile, edu timmimisega! RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 02-03-2021 Eks ta sile ole. Värvi kallal võiks natuke nuriseda, et siit-sealt täksid sees, aga ikkagi originaal. Lipu peale olen isegi mõelnud, aga lipumast ei maksa koduhoovilegi niipalju kui sellel autol. Seega see plaan hetkel edasi lükatud.Täna siis sain uue kingi, mille iseendale tegin. Saabusid suverehvid. Hetkel all olevad on miskid USA lamellid aastast 2003. Lisaks õnnestus nädalavahetosel soetada pildil olevad 14 tollised veljed. Vajavad küll hulganisti tööd. Mis arvate, kas sobiksid 126 alla? RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Arkadi.T - 02-03-2021 Ei, need w123 omad ei sobi sinna. Selline auto võiks ikka originalidega olla. Isegi kui ka sobiks, siis 14 on ikka liiga väike. Kuigi ma pean tunnistama, et mulle need veidrad Mikimaalt autoga kaasa tulnud veljed ka väga ei istu. Midagi on seal nagu valesti minu jaoks. Äkki põhjus selles kroomrõngas mis Mercedes-Benz märgi ümber on... Well, seda siin räägib mees, kes enda autot on tõsiste originaaliarmastajate silmis pilastanud täiega ja nüüd siin targutab RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Lepz - 02-03-2021 Mis seal ikka, proovi alla ja vaata, kuidas jääb. Ma ise ka erinevatega katsetand, küll 3 all. Paljude arvates ka plekk ja ilukilp kõige ilusam, a mina ajasin ikka barocki jonni. Samas mul "laos" ühed Rialid ka, mille plaanin nüüd uuel hooajal alla proovida, kasvõi aind visuaali nägemiseks. (kas kõnetab või ei) Kõige rohkem ajab pea halliks see, et tagasild tahab igaks veljeks oma polte. Plekkidel on mul poldid ühe pikkusega, Barockiga teise pikkusega ja surmkindlalt võib õelda et need Rialid tahavad veel kolmanda pikkusega polte. Liiga pikk polt suudab seisupiduriga päris suure nalja kokku käkkida. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Marek89 - 02-03-2021 Mnjah. Vaatasin siin pilte. 14 on 14 tolli. Endal selline mõte, et lasen need Barockid korda teha, sirgestada ja värvida ning panen müüki. Kui keegi soovi avaldab, siis võin päris originaal W126 velgede vastu vahetada. Neid olen ise pikemat aega jälginud ja Arkadi postitus ajas siin suu vesiseks jälle. Need omamoodi USA-s muudetud veljed jätan aga kindlasti alles endale, sest nendega ma ta ju ostsin. RE: Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 - Lepz - 02-03-2021 Eks iga mees on ise oma auto sepp! |