Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Rihmaratta lõtk
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist.

Probleem W123 masinaga, millele aiste vahele visatud W115 masinalt võetud 3,0 5 silindriline diiselmootor, õlifilter asub igatahes allpool ja õhufilter see vana hea traadituust.Rohkem infot mootori kohta öelda ei oska, on väikeste erinevustega kui "õige" W123 mootor. Väntvõlli otsa kinnituv rihmaratas koos kõigi muude ketastega loksub mõnusalt, tekitades tühikäigul koleda kolina. Käega ventika labast liigutades on lõtk korralik. Kerge pöörete tõstmine kaotab kolina, samuti rooli keeramine lõppu, tekitab läbi roolivõimupumba koormuse rihmarattal ja kolin kaob. Mootori soojenedes muutub kogu teema tihkemaks ja asi ei kolsie, lõtk ise ei kao kuhugi. Et küsimus selline: mis valemiga too krempel sinna vända otsa kinnitub? Kiiluga? Miks selline loks tekib? Äkki keegi on selle sõlme lahti lammutanud ja oskab veidi seletada kuidas see loks remontida ja mis jupid tuleks ette varuda. Doonoriks on olemas W115 2,0D mootor.

Ette tänades Taivo.
Rihmaratas seal kinnutub ju poltidega (3 tk. või oli 4 tk. ei mäleta, sisemine kuuskant 6 mm), võib olla lihtsalt lahti keeratud.

Või loksub koos vända esihoorattaga?
Jahh, koos vända esihoorattaga loksub.
taix Kirjutas:Jahh, koos vända esihoorattaga loksub.
arvatavasti siis väntvõll kõver, sest kiiluga kinnutub aga päris pikk kinnutus osa ja päris tihe ka... võta esihooratas maha (27 võti vastu maad(keret) ja starter, tõmmits ka abiks aga peenikesed käpad lähevad ainult), vaata kas on kõver. Või pane käima ilma ja vaata kas vända ots jookseb sirgelt või mitte.
Kui vänt kõver,siis ta peaks ikka megalt õli semmerlingi vahelt välja ajama.
nordrainbow Kirjutas:Kui vänt kõver,siis ta peaks ikka megalt õli semmerlingi vahelt välja ajama.

Mitte mega aga kindlasti peab ...
Olulist õlileket sealkandis pole. Mis vägi selle vända niiviisi kõveraks ajab, ja kaua ta niimoodi koliseb? Ükshetk lendab äkki minema:biggrin: .Soojemate ilmade saabudes võtan selle lammutuse ette, sest see häirib lihtsalt. Tuttav rääkis, et tal see ratas loksus ja oleks ehk loksuma jäänudki, kui ülejäänd mootor poleks ajajooksul liiga kohviks muutunud ja vahetusse läinud .
Loksumine süveneb alati, üksord, mittesobival hetkel ledab laiali.
Parem võta lahti ja tee korda.