Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W123 automaatkast jukerdab
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!

Automaatkast ei pane 4. käiku sisse. Esimesed kolm töötavad ilusasti. Kas Tallinna kandis on mõni spetsialist, kes võiks selle probleemiga tegeleda?
Lesven näiteks.Eusa_angel

Kindel, et puudu on 4. käik? Kadus äkki?
Vanemaid kaste peaks tundma ka Autodoktor Märjamaal.
Kui auto sain enda kätte, siis mingi hetk teatud kiirusel läks sisse 4. käik. Kostiveres vist pandi seal õli kasti juurde ja hakkas paremini tööle, aga mingi hetk enam ei hakkanud sisse minema. Ega ma ei tea, mis seis seal õliga on. pole veel kordagi auto allagi näinud. Kuna pole ka kursis automaatkastide eripäradega, siis olekski mõistlikum lasta üle vaadata.
Kui palju maanteel 90km/h sõites pöörded on?
Hea küsimus. pakuks et 3000 kandis.
(11-04-2017, 10:31 AM)seakoot Kirjutas: [ -> ]Hea küsimus. pakuks et 3000 kandis.

Ja mootor on? Peaülekanne originaal?

3. käiguga on 90 peal diisli pöörded põhjas.Paranoid

Käigukastil on õlivarras, kohe aku kõrval. Vaata, kas tase on OK (mootor töötab, kang P peal). Ülemine märk on soojale, alumine külmale õlile. Vähene õli tekitab kindlasti anomaaliaid.

Samuti nuusuta õli - kui lõhn pole puhas õli, on jama majas. Friktsioonide kulumisest tekkiv kärsakas on selgelt tunda.
Mul on kaks umbes samast ajastust pärit automaatkastiga klassikut.
Üks 2,0 mootoriga ja teine lausa 4.2. Mõlemad bensakad.
Ja mõlemad karjuvad maanteel 90-ga sõites seal 3000 pöörde kandis. Kastid heas korras.

Ma kahtlen, kas Mercedes-Benz 2,3 bensukas sellest allapoole pöördega sõidab. See 2000 pööret on rohkem tänapäevaste 7-mekäiguliste teema.
Ehk, mis tahan öelda, et see neljas käik on su autol ikkagi juba sees.

(Kas 123-el ei olnud mingit sellist pulli, et võtab teisega kohalt? Noh, nagu 124-jl oli...)

Teine asi on see, et kui sul on vana auto ja kastiõli kohta inff puudub - siis kõik 12L vahetus on minuarust must.
Kui tal mingi viga juba on, siis ok, see vblla süveneb või misiganes, aga vahet pole; lahti tuleb ta ikka teha.
Ja see vanatüübi õli ei ole nii ropult kallis asi ka.
123-ega sõitmine kipub juba luksuskaupade hulka liigituma ning see pole nii odav, kui osta 2000a Omega, sõita lõpuni, visata minema ja osta järgmine.


.
Tee arvutus - käigukasti ülekanne 722.3 kastil neljanda käiguga on 1:1. Tagumine diferentsiaal on ilmselt kuskil 1:4 (vaata EPCst või diffrilt järgi). Edasi juba lihtne matemaatika mootori pöörete ja ratta ümbermõõduga (mõõda kasvõi mõõdulindiga 1 pöörde pikkus maapinnal). 722.3 on muidugi turbiinis ka läbilibisemine veidike, sest lukustus ju puudub.

mootori pöörded / kasti ülekanne / diffri peaülekanne* 3,14*0,6 (rehvi kõrgus) / 60 * 3,6

4,2 mootoriga automaat millel on taga 2,8 differ peaks 3000 pöördega ca 115-120 km/h olema.
2,3 bansukas on. 100kw. Tagumikutunne siiski ütleb, et üks käik on puudu, sest alguses ta ikkagist lülitas sisse seda ja siis pöörded polnud nii kõrged. Ülekannetest ma ei tea midagi. Mis see EPC on?

Eks ta paras jama on see vana auto putitamine. Vanaisa suri ära ja võtsime selle endale tagasi, et ei läheks teadmata suunas kaduma.

Tegelt peaks kogu selle alumine poole üle vaatama, sest tundub, et kardaani vibra on sees. Kas sellel on see keskpukk nagu bemmil on? Samuti kui käiku alla vahetab siis käib mingi lõnks läbi. ühesõnaga koliseb midagi mu meelest tagumises diffris.
Ei tea, kas seal üldse õli sees on.

(13-04-2017, 12:07 AM)R129 Kirjutas: [ -> ]4,2 mootoriga automaat millel on taga 2,8 differ peaks 3000 pöördega ca 115-120 km/h olema.

Mul see värk seal taga veits aeglasem: 3,31 vist

EPC on varuosakataloog. Aga seal on tehaseandmed, reaalsus võib erineda. Pigem ikka ise üle mõõta/arvutada, need MB diffrid lendlevad pidvalt eri autode vahel ringi ja kõigil erinevad ülekanded.

Kardaanipukk on samasugune nagu bemmil. Kontrollida suht lihtne; häält ka ei tohi teha.
Aga lase kellelgi üle vaadata, ilma õlita sõita ei tohi.

.

.

Ma hästi ei usu, et seda originaalist muudetud on.

Kontrollima peab kindlasti jah, enne kui asi laiali lendab.