Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W211 E240 kõrgetel pööretel jätab vahele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tervist

Autoga agressiivselt kiirendades 4000-4500 pöördel hakkab mootor vahele jätma.
See, kas "misfire" juhtub, sõltub millegipärast ilmastikuoludest ja mootori temperatuurist.
Näiteks täna külma mootoriga sõitma hakates kiirendades jättis mootor vahele. 10 minutit hiljem kui mootor oli üles soojenenud ja sama kiirendusprotsessi kordasin, enam mootor vahele ei jätnud.

Samas jällegi kuu aega tagasi, kui väljas oli -10...-15C, siis maanteel sõites hakkas "misfire"'id juhtuma 10 korda järjest isegi siis kui mootor soe oli.
Alati 4000-4500 pöörde juures kui agressiivselt kiirendada (näiteks möödasõitude ajal maanteel).

Siiamaani teostatud remonditööd:
1. Vahetasin kõik süüteküünlad nädal aega tagasi.
2. Mootori õhutuskaaned lekkisid. Puhastasin kaaned, asendasin silikooni.
3. Kontrollisin mootori õhutuskaante voolikud. Olid puhtad, terved ja korrektselt ühendatud.
4. Kontrollisin süütejuhtmete takistused. Kõik takistused olid 2k-2,2k oomi ja süütejuhtmeid liigutades takistused olid stabiilselt samad. Osad juhtmed on kunagi minevikus asendatud, osad on originaalid.
5. DMG auto-s tehti diagnostika ja vahetati massiõhuvoolu andur tutika vastu.
6. DMG auto-s vahetati süütepoole erinevate silindrite vahel. Ei leitud et süütepoolid oleksid vigased.

Autole on paigaldatud ka gaasiseade. Mootor on jätnud vahele nii gaasiseadme kui ka bensiini pealt töötades.

Igapäevaseid sõite tehes, kui üle 4k pöörde ei liigu on auto peaaegu ideaalne. Vahest harva võib ette tulla, et valgusfoori taga seistes käib õrn "tõks" mootorist läbi, nagu oleks halvasti süüdanud. Aga niisama sõites vahelejätmist ei ole.
Auto on aastast 2004, läbisõit 120 000 km.
Tehnoülevaatuse paberite järgi on mootori heitgaaside andmed väga head.
Mis arvate, mida võiksin järgmisena uurida, diagnoosima hakata?
Mõnd veakoodi pole mälus? Kas mingi kindel silinder jätab vahele või suvaliselt erinevad? Kas vahelejätmine toimub ainult 4000-4500-l pöördel või ka neist edasi piirajani välja?

Äkki mõni nuka või vända andur hakkab otsi andma või annab kehva ühendust, või on mõnele elektroonika komponendile niiskus ligi pääsenud ja oksüdeeruma hakanud. Või on mootori kett veninud (eeldades, et sel mootoril on kett, enamik MB mootoreid on ketiga) ja gaasijaotus ning süüde lähevad paigast ära. Võimalikke variante kuidas misfire võix tekkida on palju.
Veakoode on mälus küll. Varem ma arvasin et need olid seotud gaasiseadmele ümberlülitusega. Kuna gaasiseadmele ümberlülitusega tekib alati väike õrn värin mootorisse sisse, mis möödub sekunditega( see aeg kuni gaas ilusasti torudest mootorisse jõuab esimesel lülitusel).
Jään hetkel täpse vastuse võlgu, kas ta näitab seda ainult konkreetses silindris või erinevas. OBD2 diagnostikaseade on tellitud ja lähiajal saan ise täpsemalt uurima hakata.

Mootoril on kett, tegu on M112 mootoriga. Kuna läbisõit on mootoril ainult 120 000km (100% õige läbisõit), siis ma ise loodan et äkki ketiga pole probleeme. Välismaa foorumites hetkel ketiga probleeme pole väga täheldanud.

Aga pigem on tegu elektroonilise probleemiga tõenäoliselt? Elektroonikaga poole pealt on mul mõnevõrra probleeme olnud. See sama kord kui maanteel sõites auto mootor 10 korda samamoodi tegi, hakkas millegipärast gaasiseade ennast ise välja lülitama ja gaasiseadet sisse lülitades näitas auto aku märki ja visit workshop-i. Samas ma ise arvasin, et gaasiseade sattus sellepärast segadusse, et auto mootor hakkas vahele jätma. Järgmine päev oli visit workshopi silt kadunud ja gaasiseade täiesti korras.

Välismaa foorumites on inimestel olnud ka probleeme 02 andurite,ummistunud katalüsaatorite ja kütusefiltriga.

Ma ei tea kas vahelejätmine toimub ka piirajani välja, kuna 4500 pöörde pealt vahelejätmine on küllalt ehmatav, nii et jalg tõuseb automaatselt gaasipedaalilt. (mootorist käib tümpsu moodi heli läbi ja kiirendus kaob nii et kaelast käib jõnks läbi). Üldiselt üritab auto siis ka käigu üles vahetada.


(29-02-2016, 09:01 PM)ogre111 Kirjutas: [ -> ]...
1. Vahetasin kõik süüteküünlad nädal aega tagasi.
2. Mootori õhutuskaaned lekkisid. Puhastasin kaaned, asendasin silikooni.
...


Mis värvi olid vanad küünlad? Kas kõik olid võrdsed?
Kas pardapinge koolemise ajal püsib? Elektriauto ju...Paranoid

Misasi on õhutuskaas?
(01-03-2016, 09:18 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(29-02-2016, 09:01 PM)ogre111 Kirjutas: [ -> ]...
1. Vahetasin kõik süüteküünlad nädal aega tagasi.
2. Mootori õhutuskaaned lekkisid. Puhastasin kaaned, asendasin silikooni.
...


Mis värvi olid vanad küünlad? Kas kõik olid võrdsed?
Kas pardapinge koolemise ajal püsib? Elektriauto ju...Paranoid

Misasi on õhutuskaas?
Küünlad olid kõik ühesugused, teen õhtul küünaldest pilte,
Õhutuskaante all mõtlen ma neid asju:
http://s765.photobucket.com/user/IAleshi...0.jpg.html
Inglise keeles nimetavad neid "breather cover"-iteks.

Pardapinge küsimust pean lähiajal uurima. Lähipäevil peaksin auto diagnostikaseadme külge ühendada.
Vanad eemaldatud küünlad nägid sellised välja:
http://www.upload.ee/image/5611305/DSC_0484.JPG
http://www.upload.ee/image/5611309/DSC_0483.JPG

Kõik 12 tükki olid praktiliselt täiesti identsed, elektroodide vahekaugus silma järgi hinnates ka kõigil sama.
Küünlad olid sõitnud ca 40 000 km.
(02-03-2016, 12:17 AM)onu_siim Kirjutas: [ -> ]Minu vihjet ei taha kontrollida?

Kuidas seda kontrollida saab? Confused

Homme saan autole arvuti järgi lükata, saan täpsed veakoodid.
Palju sel küünla sädevahe olema peab? Maru suur tundub pildi järgi...Confused
(02-03-2016, 09:19 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Palju sel küünla sädevahe olema peab? Maru suur tundub pildi järgi...Confused

Tootjad soovitavad süüteküünlaid, mille vahe on kas 1,0 või 1,1mm.
Hetkel asendasin selliste süüteküünaldega:
http://www.autokaubad24.ee/et/auto-varuo...6-12669871

(02-03-2016, 08:45 AM)onu_siim Kirjutas: [ -> ]Ilmselt saad veakoodideks a la "misfire bla bla silindris", mis eriti edasi ei aita.
Sisselaskekolle on vaja maha võtta ning pooleks, ainult nii saad 100% kindel olla, et klapid ja hoovad terved.

Nii et peale vaadates peaks viga olema näha? Kui võtan kollektori maha ja veendun et kõik on silma järgi terve vaadates terve, siis sellest piisab?
Kui vahe on 1 mm, siis on OK, tundus nagu rohkem olema.

Küünlad peaks natuke heledamad olema. Praegu näikse auto rammusalt töötama - säärased küünlad olid OK veel KE-Jeti ajal, tänane mootor suudab paremat.Eusa_angel

Kui kollektorisse sisse vaatad, peaks ju nägema, kas klapid on korras, avanevad ja sulguvad korrektselt ja kerge loksutamisega suutma veenduda, et võllikud on tihedad ning liblikad korralikult kinni võllil.
Tegime paar tundi diagnostikat.
Ainus veakood mis praegu mälus oli mootori kohta, näitas vigast MAF sensorit. Mis on natukene naljakas, sest massiõhuvooluandur vahetati just eelmine aasta ära. Mitte ühtegi teist veakoodi ei olnud.

Teine asi mida vaatasime, oli see, et Intake air temperature näitas tänase ilmaga (väljas 0C, päike paistis peale) tühikäigul parklas seistes sooja mootoriga ca 57...58C. Me küll natukene testisime erinevaid andureid ja auto oli soe.Mootori jahutusvedelik oli 90C.
Sõites ca 1km linna vahel langes "Intake air temperature" ca 46C peale.
Kas see natukene palju ei ole?

Pärast ühendasime diagnostikaseadme ka teise Audi külge, tegime paar tiiru linna peal ja õhuvõtutemp oli maksimaalselt +18C.
(02-03-2016, 01:52 PM)ogre111 Kirjutas: [ -> ]...
Sõites ca 1km linna vahel langes "Intake air temperature" ca 46C peale.
Kas see natukene palju ei ole?
...

On küll palju. Täna võiks see olla veidi üle nulli sõitmise ajal.

MAF võib surra kuudega. Eriti siis, kui õhufilter peaks kõntsa läbi andma või on sisselasketorustikus leke.
(02-03-2016, 02:14 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]On küll palju. Täna võiks see olla veidi üle nulli sõitmise ajal.

MAF võib surra kuudega. Eriti siis, kui õhufilter peaks kõntsa läbi andma või on sisselasketorustikus leke.

Parandage mind kui ma eksin, aga kiire googeldamine ütles, et W211 mersul on temperatuuriandur ja MAF ühes korpuses.
Nii et praeguse seisuga tuleks MAF ära vahetada lihtsalt.

Mootori õhufiltrid peaks olema tip-top korras, eelmine aasta samuti vahetatud.
Välismaa foorumis oli selline infokild:
""Not a big deal, really, as once the engine goes into closed loop operation, probably at 10% throttle and anything over about 1500 RPM, the O2 sensors will take over and correct the mixture.""

Nii et tegelikult ei tohiks see temperatuurianduri eksimine mitte midagi muuta, kuna kogu juhtimine peaks toimuma 02 andurite järgi. Kui foorumis olev info õige oli.

Kuna ma tahaks probleemile läheneda mitmelt erinevalt küljelt, siis kas keegi oskab seletada kuidas kõige parem oleks see nn. pardapinget mõõta?
http://www.hongmei.com.tw/wp-content/upl...E%A1-d.jpg

Kas keegi oskab öelda mis täpsemalt sisselaskekollektoris klappidega toimub? Minu autol on sisselaskekollektori küljes ainult üks selline vaakumklapp.
Ma saan aru, et see vaakumklapp peaks rakenduma kõrgetel pööretel ja avama mingi lisaõhuklapi?


Ise küsin ise vastan:
http://mbworld.org/forums/attachments/c3...134512.jpg
http://www.benzworld.org/forums/attachme...-vanes.jpg

Tundub, et asjal on jumet, need klapid võivad olla igast plöga täis ja külmaga ei pruugi avaneda.
Võtan see nädal kollektori lahti ja uurin.
Kollektor lahti võetud.
http://www.upload.ee/image/5633524/DSC_0002.JPG
http://www.upload.ee/image/5633528/DSC_0005.JPG
http://www.upload.ee/image/5633530/DSC_0016.JPG

Kõik labad ja hoovad töötavad hästi, ühtegi takistust ei ole.
Kollektor ise oli seest mingisuguse õliplöga ja mustusega kaetud, aga otseselt probleemi küll ei täheldanud.
Mida arvate?

(10-03-2016, 03:17 PM)ogre111 Kirjutas: [ -> ]...
Mida arvate?

Kui kõik klapi liblikad korralikult ja tihkelt võllil kinni olid, siis puhtaks ja kokku.

Jääb veel vigane MAF...Paranoid

Tekkis väike probleem õhuvõtukollektori kokkupanekul. Pärast puhastamist osa tihendist paistetas kuidagi üles ja tuli oma pesast välja.
Lõpuks nägin, et selle tihendiga enam midagi teha ei saa ja võtsin ta sealt ära.
Nüüd jääb ainult ühe silikooniga kollektor kokku panna.
Kas kuskilt asendustihendit on ka võimalik saada, sest hetkel on hirm ,et silikooni vahelt võib õhuleke jääda?
Tundub et tihendit sinna vahele saada ei ole.
[Pilt: B14030000235.060904.png]
(11-03-2016, 11:12 AM)onu_siim Kirjutas: [ -> ]Aga kollektor ongi hermeetikuga kokku pandud. Samuti ei saa sinna ei uusi liblikaid ega v6lle tellida, ainult terve kollektor.

http://www.upload.ee/image/5633524/DSC_0002.JPG
See hermeetik oli seal kuidagi nii korrektselt pandud, et jättis pigem tihendi mulje.
Aga siis panen silikooniga kokku ja ongi loodetavasti korras.
Lehti: 1 2