Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 300D randoA
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Pikka aega vanade tellistega sõitnud, mõtlesin et ehk on aeg ka ära proovida vana Mercedes-Benz.
Juhtus siis kätte sattuma 92a w124 sedaan, mootoriks 3.0 ja 83kw vabalthingavat "õnne"
Kerelise poolepealt on suht kabe, keevitasin ära kaks rusikasuurust auku ja sellega asi hetkel piirdus. Loomulikult on läbi tungikoha ümbrused, aga nende paikamine jääb soojemasse aega.

Tehnilise poole pealt on vahetatud õlid ja filtrid, hõõgküünlad, pihusti ülevoolutorud, aku, mõned kaitsmed, ohtralt armatuuri pirne, püsika aju ja relee ja täna ka alumised käiguhoovastiku puksid.

Varustuse poolelt ei kurda: olemas on nii püsikas kui kont, mida tegelt ihkasingi. Akenda avamisega peab ise hakkama saama ja samuti ka peeglite sättimisega.
Elektriline katuseluuk on kui Issanda kingitus...

Mis on plaan? plaan on auto jõudumööda korda seada igapäevaseks liikuriks ning kevade saabudes ka üle värvida, kuna praegune on nagu apelsinikoor ja rõvedalt laiguline. Kui reaalne toon peaks olema kena tumepunane siis praegu on see pigem roosa.

Mõningaid pilte ka:
[Pilt: 010975145588653.jpg]

Sihuke asi juhiistmel, seljatoe regulaator.Kui tavaline selline asi on?
[Pilt: 0109751453648df.jpg]

[Pilt: 010975145913ae6.jpg]

[Pilt: 010975146155cad.jpg]

[Pilt: 0109751463d5672.jpg]

[Pilt: 0109751465a6c1d.jpg]

[Pilt: 0109751467e40e3.jpg]

[Pilt: 0109751469902a0.jpg]

nüüd ka mõni küsimus:
Peatugede langetamine - miks see vajalik on ja mida see annab?
Nupp, millel kirjutatud REST - mida võiks teha? vajutades ja all hoides põleb punane tuluke, mingit muutust vajutamisel nagu ei teki.
[Pilt: 010975147331263.jpg]

[Pilt: 0109751475521dc.jpg]


Lähiajal tahan kindlasti ära remontida käigukulissi, tundub väga tüma olema omadega, alumiste pukside vahetus ei teinud asja eriti paremaks.

Üritan vaikselt tegemistest midagi kirja panna Tongue
Rest on kui auto mootori sõidust tulles jättad seisma ja vajutad puhub sooja edasi ja kasutab mootori soojust ära seisu ajal.
(27-02-2016, 09:22 PM)Tafka007 Kirjutas: [ -> ]Rest on kui auto mootori sõidust tulles jättad seisma ja vajutad puhub sooja edasi ja kasutab mootori soojust ära seisu ajal.

Ohoh, jälle targem Tongue
Peatugede langetamine on selleks, et parem tagurdada oleks.
Õhuga reguleeritav iste liiga haruldane lisa just pole, aga väga mugav asi sellegipoolest. Kui viitsid nokitseda siis saab päris viisaka ja truu masina millega kulgeda ma arvan. Edu!
Eks peab vaikselt hakkama nokitsema jah. Suur osa on juba tehtud, aga teha veel palju. Välimus on kõige õõvastavam - keegi oleks nagu rasvakriidiga värvinud autot, laiguline ja krobeline, tihendid jms kummiosad värviga koos jne. Igav ei saa olema Big Grin

Kui kellegil peaks riiulis olema ülepingereleed, ühe kaitsmega ja diislile, siis oleksin huvitatud
Kuidas esimeste uste alumised ääred on? Roostevabad?

Muidu edu, hea näha kui keegi viitsib tegeleda veel sellistega. Thumbsup
(28-02-2016, 12:08 AM)kodutu Kirjutas: [ -> ]Kuidas esimeste uste alumised ääred on? Roostevabad?

Muidu edu, hea näha kui keegi viitsib tegeleda veel sellistega. Thumbsup

Esimeste uste ääred tundusid olema roostevabad. Kere on üldjoontes suht kobe...vist. ehk on aidanud kaasa asjaolu et 2009 on see Saksast toodud.

Küsimus:
Peaks olema peal nivoo vedrustus, kuid asendatud tavaliste amortidega.Kas on mõtet hakata seda "taastama"? rõhupaagid on alles, samuti kapotialune mäng.
vist peaks autol olema ka ASD kuid kahjuks on see kas valeinfo või sealt rändama läinud. Täna tõstukil olles silmasin küll mõningaid lahtiseid vasktorusid aga...jah...
Pildi pealt paistab nivoopaak tühi. Kui süsteemist on õli välja jooxnud, siis võib nivoopump nüüdsex rikkis olla, kuna see pöörleb kogu aeg mootoriga kaasa ja ei tohi kuival olla, seega kui pump külge jätta ja amordid eemaldada, tulex kuskilt maalt õli torud siiski kokku ühendada, et õli ringlus säilix või ka pump eemaldada.

Nivoosüsteemi taastamine sedaanil on rohkem selline maitse asi, palju sa sedaani pagassi ikka rasket koormat topid, universaaliga on teine lugu, kuna need tassivad tihedamini koormat ja neile pole tavavedrustust kunagi pakutudki. Samas oli nivoovedrustus sportmudelitel nagu 190E 16v ja W124 500E standardvarustuses, seega MB arvates omab see paremaid sõiduomadusi kui tavavedrustus ja seda on ka mõned 16v omanikud väitnud (kiirendamisel ja kurvides pumpab õli juurde, ehk tagumik püsib normaalkõrgusel ja vedrustus toimib optimaalselt), endal selline võrdlusmoment kahe identse, kuid erineva vedrustusega mudeli vahel puudub.

Ma pole samas päris kindel, kas sellel autol üldse nivooverdustus olnud ongi, kuna nivoopaaki läheb ainult üx tagasivoolu toru, aga ASD ja nivoovedrustuse korral peax neid 2 olema. ASD on sel autol aga olnud, kuna kellaplokis on ASD tulukesed olemas. Kas reduktor on välja vahetatud, reduktori küljes pole õlitoru? ASD tasub küll taastamist, kuna 2-ratta vedu on ikka hoopis teine tera kui 1-he ratta vedu.

Mis käigu kulissi puutub, siis seal on ka 2 kummipuxi, mis on enamikel tolle ajastu MB-del nüüdsex tümad ja ribadex. Need võib asendada uute kummipuxidega, aga mõistlikum on need asendada pronksist treitud puxidega. Need kestavad kauem ja originaalkummipuxid on isegi uuest peast ikkagi liiga pehmed selle koha peal. Pronkspuxidega käiguhoovastik on eba-Mercedeselikult täpne ja konkreetne nagu ta tehasest tulles olex pidanud olema. Ex MB insenerid kõigega ka täppi panna ei saanud või antud kohas mõtlesid lihtsalt üle.
Õlipaak on tühi, amordid asendatud tavalistega a torud hetkel lihtsalt lahtiselt auto all.
ASD tuli küll on, aga sinna taha ei lähe mitte ühtegi pirnipesa. Kellaplokk käis maas, ei olnud seal taga mitte ühtegi üleliigset pirnipesa ega äralõigatud juhet.Seega kas ikka on ASD originaalis olnud?

Nivoo amortidega...kas seal ongi lihtsalt nuka otsas olev õlipump ja tagumised rõhupaagid või peab seal veel miskit süsteemi vahel olema?
Tagadiffri juures jäid silma 2/3 lahtist vasktoru mis rippusid diffri kohal, süvenemiseks kahjuks aega ei olnud
Kas spido keskel oleva ASD tulukese (põledes ohukolmnurgakujuline, kustunult pime neljakandiline ruut) taha läheb pistik (oli vist 3 otsaga) või mitte? Kui läheb, siis on ASD olnud, kui mitte, siis pole ja on spidoplokk vahetatud.

Seal taga reduktori lähedal käib veel nivooregulaator, millesse lähevad pumbast tulevad ja nivoopaaki minevad torud ja amortidesse minevad torud. Nivoregulaatori külge kinnitub veel reguleervarras, mis teise otsaga kinnitub stabika külge.
seda ei taibanud vaadata, kas spidoall olevasse juhtmed lähevad. Aga märgutuledega samal real olevasse ASD kohta ei läinud ükski juhe ega pirn.

No johhaidii, siis on mul kogu reguleerimis süsteem ka puudu....
saan tallinnas pakkuda neid sedaani nivooamorte 2 tk ja asd diffrit ka
Täna monteerisin autole taas mõningad uued osad külge.
Vahetatud sai kiilrihm, mõlemad esimesed rattalaagrid ja käigukuliss.

Kuliss oli paras peavalu.Pukse on saada, aga raisad on 4 euri ja peale tükist ja neid läheb sinna kokku 8, käisin mõnes laagripoes ka, ei olevat sääraste mõõtudega laagreid ka.Oleks huvi pärast katsetanud kuidas need sellistes tingimustes vastu peavad.Lõpuks päästis mind kulissiga Raul - maani kummardus ja suured tänud temale!

Nädalakese olen nüüd liigelnud, kilometraazi kahjuks ei tea, kuna odo ei taha koostööd teha. Tuska valmistab püsika relee, mis ei toimi samuti. 3st kohast küsinud-keegi ei müü.
Mida teha?

Samuti tekkis küsimus, et kui suur on sedaani paak?

Paak peaks olema neil 70l.
(03-03-2016, 09:17 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]Täna monteerisin autole taas mõningad uued osad külge.
Vahetatud sai kiilrihm, mõlemad esimesed rattalaagrid ja käigukuliss.

Kuliss oli paras peavalu.Pukse on saada, aga raisad on 4 euri ja peale tükist ja neid läheb sinna kokku 8, käisin mõnes laagripoes ka, ei olevat sääraste mõõtudega laagreid ka.Oleks huvi pärast katsetanud kuidas need sellistes tingimustes vastu peavad.Lõpuks päästis mind kulissiga Raul - maani kummardus ja suured tänud temale!

Nädalakese olen nüüd liigelnud, kilometraazi kahjuks ei tea, kuna odo ei taha koostööd teha. Tuska valmistab püsika relee, mis ei toimi samuti. 3st kohast küsinud-keegi ei müü.
Mida teha?

Samuti tekkis küsimus, et kui suur on sedaani paak?

124-ja puhul on praktiliselt kõik remonditav, kaasa arvatud elektroonika. See on piisavalt lihtsa ehitusega, et pädev elektroonik suudab mõõta ja parandada enamikke releesid, plokke jne. Enamjaolt on kas mõni joodis või kondensaator läbi ja plokk täiesti remonditav kui just täitsa maha pole põlenud.

Siit teemast peaxid leidma infot cruise-i kohta:

http://www.benzworld.org/forums/w124-e-c...ntrol.html
Homme viingi püsika aju, relee ja ülepinge relee sõbra kätte, kes veidi seda elektroonikateemat jagab.Ehku saab asja teistest.

Eile kruvisin veljed koos naastudega alla-välimus läks oluliselt paremaks.

[Pilt: 01097673835cf82.jpg][Pilt: 0109767385bc5ce.jpg]


Keegi kindlasti oskab öelda, mis on sellise mootoriga auto kütusekulu, normaalse sõidustiiliga?
Mina arvestan enda 300D kupeega, millel 4k automaatkast 10 keskmiseks, see hõlmab siis maantee ja linnakulu. Muidu maanteel on tavaline 7-8l sajale.
Okeeei...ma lootsin miskipärast natuke ökomat, aga mis seals ikka...
Mul oli ka kunagi 3.0 automaat võttis ka 10 sajale.
Manuaal võiks ikka vähem võtta.
Mul 3.0 trurbodiisel manuaaliks tehtud. Differ vahetamata ja pöörded on originaalist madalamad.
Keskmine kulu 7.5 ma päris raske jalaga ka.
Kui tendiga haagis on sabas sõidan neljanda käiguga siis on kulu 10L.
Huvitav, on seal mingit vahet ka kas vahetan käiku 1500 pöörde pealt või 2500 pealt?
ühelt poolt on ju madalamalt ökom, kuna mootor ei käi nii pöördesse, teisalt kõrgema pöörde pealt on mootoril lihtsam vedu...või?
Lehti: 1 2