Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 300D randoA
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mina olen tähele pannud/arvan et kui benzukaga vahetad 1500 pöörde juures ja annad madalatel pööretel gaasi, kui ta ei jaksa väga kiirendada, siis ta võtab palju kütust.
Diisliga aga madalatel pööretel käiku vahetades isegi kui ta väga hästi ei vea, hoiab ikkagi küttet kokku.
Vanakooli vabalthingavad (ja vist ka turbokad, pole ise turbokaga sõitnud) MB diislid on diiselmootorite mõistes kõrge pöörde mootorid, kuna alla 2000 pöörde tõmmet pole ja kõige magusam vahemik on 2500 ja 3500-4000 vahel. 4000-4500 tundub taas selline veidi lahjem ala olema. Seetõttu ka maantee peal enamkel neil mootoreil pöörded ikkagi kuskil 2500-3000 kandis. Keskmine kütuse kulu on sõltumata kubatuurist kuskil 7 ringis (30% linn, 70% maantee). Talvel või haagisega/koormaga muidugi veidi rohkem. Manuaalkastiga, heas konditsioonis timmitud mootoriga ja tühja autoga võid kütusekulu maantee peal ka alla seitsme liitri sajale saada.

Huvitav ongi see, et tolle ajastu MB R4, R5 ja R6 mootorid võtavad rahulikul sõitmisel kõik kütust enam vähem samasse auku, diislid 7 kandis ja bensukad 10 kandis (erinevused tulevad mõnevõrra varustusest, automaat ja 4Matic lisavad kütusekulu jne). Ma arvan, et see tuleneb suhteliselt rasketest keredest ja vana kooli pritsungitest, et väixema kubatuuriga erilist kütusesäästu ei kaasne.
Täna hommikul ärkasin mingi imeliku mõttega, et ehk peaks Mercedes-Benz maha müüma. Mõtet oli täpselt nii kauaks, kuni hakkasin taas linnapoole sõitma.Siis nagu idee kadus Big Grin

viisin püsika aju, relee ja ülepinge relee sõbrale, kes jootis asjad üle.Püsikal vahetasin relee ära ning hetke seisuga, ptüi, ptüi, ptüi, hakkas asi ka toimetama.Saab näha, kas ta seda meelt ka homme on.

Originaal aju tahaks viia mõne pädeva elektrooniku juurde, kes vaataks üle ka takistid ja kõiksugu muud asjad mis trükiplaadi küljes on.Oskab keegi soovitada kedagi?
Käisin täna tankimas mõttega, et saaks teada kui suur siis paak on.
Kui ostsin, kütusetuli põles ja lasin 20 liitrit peale.Seier oli täpselt veerandi juures.
Täna tankima minnes oli seier ka veerandi juures ja paaki lasin mina 72 liitrit. Seega peab sel olema 90 liitrine paak?
124-jal sai lisa varustusena tellida suuremat paaki.
Originaal peaks olema 70 ja suurem ~95.
Minu mersul ka suurem paak.
peale tankimist käisin korraks kodus ja tulin linna tagasi.Kuna üle 100km oli läbitud siis mõtlesin et lähen lasen paagi uuesti kurguni ja vaatan mis ta siis võttis 100le.
Imestus oli suur kui paaki mahtus ainult 5.17 liitrit.Kuidas see võimalik on?
(07-03-2016, 08:24 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]...
Imestus oli suur kui paaki mahtus ainult 5.17 liitrit.Kuidas see võimalik on?

Teine tankur, teine auto kalle, soojem kütus paagis...Icon_rolleyes
(07-03-2016, 08:35 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(07-03-2016, 08:24 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]...
Imestus oli suur kui paaki mahtus ainult 5.17 liitrit.Kuidas see võimalik on?

Teine tankur, teine auto kalle, soojem kütus paagis...Icon_rolleyes


Ikka peab kõik ilusa ära rikkuma Big Grin Big Grin

ei, tõsi, kindlasti oli teine kalle aga see ei tohiks ju nii hullult olla määrav?
Kui palju sul üheksakümnega või sajaga sõites pöördeid on ?
(07-03-2016, 09:17 PM)124STD Kirjutas: [ -> ]Kui palju sul üheksakümnega või sajaga sõites pöördeid on ?

93ga sõites on täpselt 2500
Originaalis peaks olema ~2100 pööret. Sul järelikult vale differ all. Huvitav et nii kõrgetel pööretel nii väike küttekulu on. Minu 124-jal on 90-ga sõites 1500 pööre.
Mis ülekandega see "õige" differ sinna alla oleks?

eespool ksf! Werewolf ka maininud ju et nendel mootoritel mnt peal ongi 2500-3000 pööret.

minul on 110ga sõites kuskil 3000 pööret
Originaal differ on 3.46
Sul arvatavasti 3.91 mida pandi alla 2.0 viie käigulisele diislile.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62. Siin on ülekannete kalkulaator.
Ja siit saab tehase andmed
http://wiki.mercedes-benz-classic.com/in...ie:W124/en
(07-03-2016, 11:26 PM)124STD Kirjutas: [ -> ]Originaal differ on 3.46
Sul arvatavasti 3.91 mida pandi alla 2.0 viie käigulisele diislile.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62. Siin on ülekannete kalkulaator.
Ja siit saab tehase andmed
http://wiki.mercedes-benz-classic.com/in...ie:W124/en


Siis peab ehk hakkama õiget diffrit otsima.Mis arvuga sul on, kui 90 juures 1500 pööret?
Mul oli ennem nelja käiguline automaat, tegin manuaaliks ümber, aga differ jäi vahetamata. Mul hetkel 2.64
Praegune differ loksuga ja lekkib. Vahetades panen kas 2.87 või 3.07 kuna 2.64 viiekäigulise kasti jaoks ikka liiga kiire.
Okeeei, siis pean otsima diffri omale. Ideeliselt teeb see asja veel uimasemaks ju...?
3.46 või 3.27 vaevalt uimasemaks teevad, käigud lähevad natuke pikkemaks. Kui alla kolme panna ilma turbota masinale siis annab tunda küll juba.
Selle kalkulaatori peal hea võrrelda erinevaid diffreid.
Lehti: 1 2