Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 1992 W124 200D siduriküsimus (käigud ei lähe sisse)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
#Küsimus 1: Tere, selline probleem, et sõitsin rahulikult maanteel 110ga, kui ühtäkki Tallinna piiri lähistele jõudes märkasin, et viies käik ei taha kuidagi välja tulla. Jõuga muidugi tuli. Seejärel ei tahtnud neljas sisse minna. Nu**ides läks. Kokkuvõtvalt ei läind ükski käik vägistamata ja raginata sisse.

Tegelikult vist sidur natuke lahutas, sest kui pedaal alla lükata käis autos mingi vibra läbi (nagu siis kui mõnikord liiga suure hooga pedaal üles lasta).

Hiljem selgus toimiv süsteem: igale käiguvahetusele kaks sidurit. Ehk siis 2. käigult kolmandale vahetades sidur alla kui käik välja võtta. Siis pedaal üles. Ja uuesti alla, et kolmas sisse panna (sitaks kiiresti tuleb teha).

Siduripedaal tuleb üles. Samas vist väiksema survega kui enne.
Ühesõnaga, mis täpselt läbi on, palju jupid lähevad ja mitu töötundi oleks töö?
Asjaga väga kiire. Väga tänulik asjaliku vastuse eest.

#Küsimus 2: Juba enne oli mingi värk, et vahel käike vahetades/sidurit libistades käis mingi kriuks. Kas see on siduri või käimakasti hääl ja mida see hääl näitab, et läbi on?


EDIT: Käisin pärast seda kui auto oli 20m seisnud uuesti sõitmas. Kõik töötas. Käigud läksid sama kergelt kui muiste, nagu uus. WTF? Enne vea tekkimist polnud ka ühtki hoiatust nagu sellel autol kombeks. Käigud käisid kergelt ja kaunilt.
Siin on pigem viga siduri töösilindrites, kus pidurivedelikku pole ammu vahetatud ja nüüd on sealne mansett hakanud läbi andma. Sidur - kui laiali läheb siis ei lahuta üldse - survelaager läheb ikka ajapikku ja heliga. Võib ka olla kahvel mis survelaagrit tõukab, et see pooleks vms, aga see juba vähetõenäolisem teema.
Töösilindritele ei tea kas varuosi on, uue jupid maksavad kindlasti head raha, aga lammutustest leiab neid kindlasti. Üks silinder on pedaali juures, teine käigukasti küljes. Pidurivedelikku ei kao kuskile?

Oli ka omal kunagi sarnane juhus kui auto seisis ja kadus selline probleem ära... Korv oli järgi andnud ja jupid rändasid kojas ringi ning jäid vahepeal lihtsalt kuhugi vahele kinni... Kui korvi vedrud järgi annavad, siis sidur libiseb parajalt pikalt täispööretel kui sidur järsult päästa kõval pinnasel.

Niiet esialgu uuri silindreid ja siis alles korvi (korvini jõudmiseks väänab töökoda kindlasti 5h koos kokku panemisega)
Terve tänase päeva ringi sõitnud ja kõik töötab ideaalselt (pole midagi vahetanud, remontinud). Küsimus on nüüd ainult selles, kui kaua.... . Ja kuidas see üldse võimalik on, et nüüd viimased 100 käiguvahetust jälle toimib nagu poleks midagi juhtundki?

EDIT: Kontrollisin pidurivedelikku. Tase normis.
(19-06-2014, 04:02 PM)onu_siim Kirjutas: [ -> ]Kust ta enne lahutama hakkas, kui probleem ilmnes? Üsna põhjast?

Küllaltki. Ja suht järsku tuli võrreldes eelmise MBga taha ka.
Okei, aga kui nüüd nagu kõik töötab jälle (täpselt nagu enne riket), kui kiiresti ma võiks oodata, et sellega teele jääks? Big Grin
Nuh tasuks võimalikult kiirelt korda teha. Ja normaalne mees mitte lahutava siduri tõttu teele ei tohiks jääda Eusa_snooty
Osta pidurivedelikku juurde ja vala paaki. Ära lase ennast petta selles, et tundub olema. Siduri vedelik on vaheseinataga ja sinna anumasse jõuab vedelik alles siis kui piduri oma on täis.

Kuskilt ilmselt lekib.
Õhk on kaval kätte saada kui altpoolt suure süstlaga õli sidurisse lased. Jääb ära pedaali väntamine.
Point ongi selles, et see pidurivedeliku totsik on ääreni täis. Ja kui hetkel asi töötab ilma pedaali väntamata vaid nagu normaalsel autol, siis kui lihtne/raske on seda viga üldse leida?
(19-06-2014, 03:08 PM)urraa Kirjutas: [ -> ]...
EDIT: Kontrollisin pidurivedelikku. Tase normis.

Paagi tagumises sektsioonis ka? Vahesein on päris kõrge...

Kui sidur ei lahuta, pole mõtet oma lollust käike jõuga sisse ragistades demonstreerida. Pigem õpi selgeks käiguvahetus sidurita - see on täiesti tehtav. Liikumahakkamiseks on 1. käik piisavalt aeglane, et starter jõuaks mootori käivitada. Edasi on tundemängEusa_angel

Mis seal juhtuda võis, ei oska ilma lahkamata keegi öelda. Võib-olla hüppas kahvel pesast. Aga äkki oli õhumull piiripealse vedelikunivoo tõttu? Või äkki murdus üks taldrikvedru lamell ja kiilus ketta vahele? Või on äkki katted lahti ja lõplik kinnikiilumine on vaid aja küsimus...Paranoid

Ehk kui ise ei jaga, lase üle vaadata.Unibrow
(19-06-2014, 11:12 PM)urraa Kirjutas: [ -> ]Point ongi selles, et see pidurivedeliku totsik on ääreni täis. Ja kui hetkel asi töötab ilma pedaali väntamata vaid nagu normaalsel autol, siis kui lihtne/raske on seda viga üldse leida?

Kas kontrollisid peale valades või vaatasid korgiaugust?
Kontrollisin peale valades ja nüüd tase üle maxi... .

Foorumis, mingit remondimeest pole, kes selle probleemi normaalse raha eest korda teeks?
Nüüd on peasilinder vahetatud, kuid töö teostaja maadleb nüüd sellega, et kuidagi ei õnnestu õhutada. Kust seda õhku vahele tulla võib?
Tervist, tõstan vana teema üles.

Nimelt sain omale Mercedes-Benz 190E millel on sama probleem.
Siduripedaal vajutades jääb alla ning ainult jalaga tõmmates tuleb üles ja sidur ei lahuta. Nagu eelnevatest postitustest lugeda võib, on viga siis eeldatavasti siduri-piduri ühises süsteemis kuskil. (silnder, mansetid vms.). Piduriõli oli u kesmiselt(s.o. üle miinimumi) kallasin selle potska ääreni täis, miskit ei muutunud.
Kiskusin mati üles, seal on kõik ilus puhas, midagi ei leki.
kuna aeg on väga piiratud resurss siis oleks tarvis teada mul, kus täpsemalt viga on, enne kui poodi torman juppi ostma ja vahetama.

kuidas kontrollida kas probleem on peasilindris, töösilindris, mansettides või hoopis kuskil mujal ?
Vastuseks on ilmselt see, et tuleb need maha kruttida ja visuaalselt üle vaadata, kas on korras või on vigastusi näha vms.
Nüüd tekkis järgmine küsimus, kas töösilindrile ligipääsemiseks ja mahakruttimiseks tuleb ka käigukast maha võtta ?
Et millega ma arvestama pean veel kui ma selle töö ette võtan?
ahhaa väga hea, see teeb elu tunduvalt lihtsamaks. Krutin maha ja vaatan üle kuidas nad välja näevad. Kas visuaalsel vaatlusel tuvastab midagi vigast.
BTW .. manuaalides pole siduri allajäämise kohta mitte midagi kirjas.
sai nüüd maha võetud siduri peasilinder, ilmselt selles viga ongi, otsmine õlipoolne tihend paistab väsinud olevat.vähemalt käib küll väga vabalt oma teekonda. nii et 25 eurot kulutus ja uus silinder alla kruttida ning peaks korda saama.
nii, sai nüüd uus siduri peasilinder alla krutitud. kuid probleem on sama, pedaal jääb alla, ei tea kas asi selles, et õhk on sees ? Et peaks ajama kanali peale ja töösilindril(see mis käigukasti küljes) nipli lahti keerama ja ootama kuni õli tulema hakkab ja kinni tagasi ? Kui see ka ei aita, mis siis teha ? töösilinder ka ära vahetada ? kas kuskil mujal ei või veel viga olla ?
Kuidas see õhutamine siis täpsemalt peab käima. Ma keerasin siduri töösilindril nipli lahti õli hakkas tulema. keerasin kinni tagasi. Kuid mingeid muutusi küll ei täheldanud. Et kas siis töösilindri vahetus tuleb ka ette võtta ? Oejah.

tegin töösilindrist pilti ka.PILT
hmm sebin kuskilt vooliku mis ühendada nipli otsa ning teine ots piduliõli potskasse tagasi kapoti all ? Nippel lahti, siis pumpan siduriga mõnda aega ? Ning nippel kinni tagasi ?
Lehti: 1 2