Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: MB 300SD '83 W126 - jegesmesh
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Mark: Mercedes-Benz
Mudel: 300SD
Kere: W126
Võimsus: 65 kW
Mootori valem: 3.0 R5
Läbisõit: 374'600 km
Väljalaskeaasta: 1983
Käigukast: Automaat
Värvus: Hall
Lisavarustus: El.katuseluuk, elektrooniline antenn, kesklukk, käetugi ees ja taga, el.peegel, tulede kojamehed, ABS, Blokisoendus.

Soetasin siis kuu-poolteist tagasi teise MB kuna vana oli omadega väga läbi ja W124 (ei ole W124 vastu midagi, aga unistus oli ikka W126). Autol tehtud mootori vahetus, 2.8E'lt 3.0D'le. Passis ilusti ümberehitusena kirjas.

Tollel ikka oluliselt kere parem, aga tööd ikka on. Taha oli paugu saanud ja oli mäda ka tagant, sellepärast oli tal tagaosa ära lõigatud ja uus oli asemele pandud pleki ja kruvidega. Seega tuli see külge keevitada mis on tänaseks tehtud, aga tahaks veel kohendamist. Varem asendatud tiivakaar tuli uuesti ära lõigata, kuna oli mõne üksiku punktiga kinni lastud ja pahtel oli mõrasid täis. Kerejoon ei jooksnud ka tänu sellele kokku, sai siis see ära lahendatud. Nüüd vaja aind mõlemal pool pagassipõhja keevitada need "lohud" ja siis peaks olema valmis. Tagaakna alumine serv nagu ikka kuuestel mäda.

Esiosa oli enam-vähem, ees karbi otsas oli auk, roolivarda augu all oli ka auk ja ees tulede kõrval olevad plekid oli mädad. Ülejäänud oli viisakas. Tiibade kohapealt olen dilemma ees, kas ära vahetada või siis ära remontida, eks näis.

Põhjas, kere liitekohad olid kahtlased. Üks oli isegi lahti murdunud, selle keevitasin kinni ja seal kandis oli põhjas auk ka, see sai ka ära lapitud. Teine mis oli ka kahtlane sai ka just in case ära keevitatud. Ülejäänud põhi oli väga heas korras.

Veermik oli täitsa hea va üks tagumine rattalaager. Tagumist stabikavarrast ei ole millegi pärast, selle peaks ka ikka otsima uue.

Ülekandega oli väike jama. Üks poolteljeots oli LÄBI. Kogu see jama mis seal sees peaks olema oli kadunud koos kaitsekummiga, alles oli aind poolteljeotsa korpus ja pooltelje enda ots (see kolmeharuline). Ühe sõnaga pooltelje lõtk oli umbes 4-5cm! Kuna sain kaasa teise tagasilla millel oli 3.0D differ (all oli 2.8E oma), korralikud poolteljed ja rummud (alloleval sillal oli ühe rummu poldiaugud suuremaks tehtud). Diffri ja kardaani kummimuhv oli ka juba praguline, selle vahetasin ära. Kardaani vahepukk oli läbi, selle vahetasin ära. Diffri see suur puks millega ta toetub kere külge oli läbi, vahetatud. Diffriõli sai vahetatud ja tagumisele kaanele sai uus tihend pandud. Vahetada on vahetada vaja silla juures veel piduriketta plekid (pole 7mm kuuskantvõtit leidnud veel). Sillale sai üksiti värvkiht ka peale tõmmatud, et oleks alt vaadates ilusam vaatepilt. Loomulikult enne silla alla panekut sai põhi ka veel roostekrunti ja mastiksit.

Mootor on korralik, soojast peast läheb paugust ilma eelsüüteta käima. Külmast mitte, uusi küünlaid on vaja. Mõtlesin reguleerida klappe ka igaksjuhuks ja tuli välja, et klapi vahesid ei olnudki. Käigukast töötab väga hästi. Käike vahetab ilma jõhksuta ja libisemata. Loomulikult nagu uue autoga ikka on vaja ju testida kas auto liigub ja kas ratast ikka ringi tõmbab (mitte, et ma rullnokk oleksin, aga niimoodi saab ju teada milleks üldse auto võimeline on). Üllataval kombel tõmbas kruusal korralikult kaks rattast ringi, ja ega asfaldi peal kiirendus paha polnud. Enda vanast W124 oleks see nagu postist mööda pannud. Igatahes 100km/h tuli päris kiiresti kätte. See oli küll 2.8E diffriga, niiet praegust kiirendust 3.0D diffriga ei oska öelda.

Ega muud enam ei oskagi rääkida, panen mõne pildi ka.

Selline oli alguses.
[Pilt: 77384-DSC00849.JPG]

Selline nüüd.
[Pilt: 83486-Foto0031.jpg]
[Pilt: 47666-Foto0040.jpg]
[Pilt: 26857-Foto0034.jpg]
[Pilt: 39775-Foto0027.jpg]
On ikka aega ja tahtmist mõnelEusa_whistle

Aga edu, iga elluäratatud kuus on positiivne uudis.

Kuidas kapotihiingede alumised kinnitused on? Needsamad puhastamtud ja raskestiligipääsetavad nurgad, kus kohtuvad tulemüür, sisekoobas ja küljeplekk? Seda näeb mõistlikult vaid seestpoolt.
Spets vaatasin neid kinnitusi ükskord, korralikud olid.
Kust asub kuuel esitulede kojameeste lüliti? Kas igal autol on ka näiteks valmidus olemas juhtmete näol?
Mulle tundub, et mulle lihtsalt esituled koos kojameestega pandud.
Need peaksid ju hakkama automaatselt tööle nii kui esiklaasile pesuvedelikku lased. Ehk siis samaaegselt esiklaasile lastava pesuvedelikuga käivituvad ka esitulede kojamehed ja nende seest voolikutest suskab vedelikku.
Aaa, noo selge. Tänud!
Täpsustuseks, tuled peavad ka põlema samal ajal.
Just! Tänud Karl.
Tulin just õuest ja panin tähele, et autol on roolilõtk, varem nagu ei pannudki eriti tähele. Siit küsiks küsimuse, et kust seda maha saab keerata? W124 tean oli too reguleerpolt seal roolikarbi peal kohe, aga kuuel ei tea kus on, samas ei märkand vaadata ka. Kuhu poole tuleb polti keerata? Rooliotsad võivad ka läbi olla aga vahet pole, sama küsimuse küsiksin kunagi nagunii.
Ega lõputult seda karpi peale keerata ei saa. Eks nii vanal autol on see juba kulunud, paremaks võibolla küll saad, aga heaks kindlasti mitte. Aga keerata saab ikka roolikarbi pealt.
Täna nokitsesin auto kallal ka väheke. Vahetatud õli ja õlifilter, kütusefilter, mõned vaskseibid, akna veepesuripaak sai külge poogitud (orig. polnudki seal, nikerdasin W124 oma). Õhufilter jõuab ka homme kohale ja selle saab ka ära vahetada. Tellisin veel ühe tagumise tiivakaare ka ära.
Peale nende filtrite vahetust hakkas auto paremini pöördesse ka minema. Midagi jõhkrat pole, aga see "paus" mis tekib gaasi järsult põhja vajutamisel muutus kõvasti lühemaks.

Üks pilt ka, et postitus värvikam oleks.
[Pilt: 55463-DSC07736.JPG]
Selle auto juures tahaks ka natuke KSP'st rääkida. Külmalt ei lähe eriti hästi käima, peab ikka mõne sekundi käiama, soojast peast on laksu pill. Ei pea gaasigi andma. Külmast peast peab käima minnes veel gaasi peal hoidma. Ise arvan, et kütet saab maru palju kätte, sest maru hullult ajab sinist suitsu (ei ole õli kärsakas).
Küsimus ongi nüüd selles, et kui tundlik on see polt millest seda kütet maha/peale keeratakse? Kas hakkab nt 2-3 ringi pealt midagi muutuma või hakkab nt juba veerand ringi pealt?
Võtsin kätte vahepeal kapotialuse värvimise. Algul nagu ikka lasin survepesuriga puhtaks kõik, lihvisin, rooste muundaja, krunt ja siis põhivärv.
Ega suurt midagi pole vahepeal toimunud, täna sain tiivakaare ka kätte ja lähipäevil läheb jälle keevitamiseks.

Rooste muundaja
[Pilt: 52226-DSC07798.JPG]
Krunt
[Pilt: 53464-DSC07812.JPG]
Põhivärv
[Pilt: 92969-DSC07870.JPG]
(20-06-2012, 10:14 PM)jegesmesh Kirjutas: [ -> ]Tulin just õuest ja panin tähele, et autol on roolilõtk, varem nagu ei pannudki eriti tähele. Siit küsiks küsimuse, et kust seda maha saab keerata? W124 tean oli too reguleerpolt seal roolikarbi peal kohe, aga kuuel ei tea kus on, samas ei märkand vaadata ka. Kuhu poole tuleb polti keerata? Rooliotsad võivad ka läbi olla aga vahet pole, sama küsimuse küsiksin kunagi nagunii.
Kui valmis saad ja ikkagi on mure roolikarbiga- hella mulle- ehk saan aidata.

Ega muud soovida pole, kui et tahtmine enne otsa ei saaks, kui valmis.

Edud.
Janek.
Panen kõrva taha.

Uuenda juba enda teemat ka, juba ammu ootan!
Ilmnenud on väike probleem järsku ei kusagilt. Külmkäivitus on kõvasti pikemaks läinud ja sain teada, et küte vajub alla. Millest see järsku tulla võib? Probleem on tulnud pmst üle öö.
Etteande pump võibolla? Mõni volla viga saanud...lekib.
Voolikud ei leki, auto on täiesti lekkevaba.

EDIT: Teen praegu eksperimenti, panin vooliku vahele tagasivooluklapi.
EDIT2: Kust saaks tellida neti kaudu pihustiotsi ja plunseritihendeid. Ja kas OM60x pihustiotsad istuvad ka? Kuulsin, et need pidid paremad olema millegi pärast.
Tagasivooluklapp vahel, ikka vajub alla.
(01-08-2012, 12:02 PM)jegesmesh Kirjutas: [ -> ]... sain teada, et küte vajub alla. Millest see järsku tulla võib?


Kas sealtsamast ei saa rohkem midagi teada...?

Lehti: 1 2 3 4