Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: '96 W202 C180 starteri relee
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Pealkirjas mainitud autol lakkas ükspäev täiesti suvalisel hetkel starter töötamast. Kontrollisin starteri ja süüteluku põhja üle ning need olid korras. Mööda juhtmeid kaevates jõudsin lõpuks juhiukse posti sees armatuurlaua all oleva toru otsaplaadi taga peidus oleva releeni, mis ei töötanud. See ei ole ise pandud, täitsa tehase töö tundus olevat. Kuna see oli nii nurga taga, et kätte saamiseks pidanuks armatuuri maha võtma (hea tahtmise juurest nägi seda umbes 2mm laiusest pilust), siis ühendasin praegu juhtmed otse, sest sõita on vaja.

Nüüd küsimus laiale ringile, mis relee see on ja milleks? Autol on manuaalkast, vana ilma immota võti, tehase signalisatsiooni vms olla ka ei tohiks. http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/ lehelt vaatasin elektriskeeme, kuid seal oli ainult C220 ja C280 starteri osa ning need ei kattunud üheski osas C180-i omadega.
Ega see relee vahelt ära jätmine hea mõte olla ei saa. Relee on ikkagi mõeldud suurema voolu juhtimiseks väiksemaga.

Küsimus:Miks see relee vahel on?
Vastus: Et süütelukku läbiks väiksem vool ja luku kontaktid kauem elaksid.
(21-03-2012, 07:46 PM)ReinGSM Kirjutas: [ -> ]Ega see relee vahelt ära jätmine hea mõte olla ei saa. Relee on ikkagi mõeldud suurema voolu juhtimiseks väiksemaga.

Küsimus:Miks see relee vahel on?
Vastus: Et süütelukku läbiks väiksem vool ja luku kontaktid kauem elaksid.

Seda releed ei juhita süüteluku poolt tuleva vooluga. Sellega tekitatakse süütelukust tulevale juhtmele ainult katkestus. Juba süütelukust tuleb starteri poole silma järgi vaadates umbes 4mm2 läbimõõduga juhe. Küsimus on ainult selles, et mille alusel seda katkestust tehakse või mis seda juhib.
(26-03-2012, 09:56 AM)lauri Kirjutas: [ -> ]...
Sellega tekitatakse süütelukust tulevale juhtmele ainult katkestus.
...

Lõhnab täiendava ärandamisvastase kaitse järele... Kas mõnda ülearust lülitit konsoolis ei paista?

Meil on näituseks mitsukäkil käivitustõkis nii ühendet, et salongiventilaator peab käivitumiseks väljas olema. Kui on sees (suvalises asendis), siis jäädki staretrit kerima, mootor ei käivitu.
(26-03-2012, 11:35 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(26-03-2012, 09:56 AM)lauri Kirjutas: [ -> ]...
Sellega tekitatakse süütelukust tulevale juhtmele ainult katkestus.
...

Lõhnab täiendava ärandamisvastase kaitse järele... Kas mõnda ülearust lülitit konsoolis ei paista?

Meil on näituseks mitsukäkil käivitustõkis nii ühendet, et salongiventilaator peab käivitumiseks väljas olema. Kui on sees (suvalises asendis), siis jäädki staretrit kerima, mootor ei käivitu.


Ülearust lülitit ei ole. Kogu selle relee juhtmestik on korralikult koos tehase juhtmestikuga ning ei näe välja nagu ise paigaldatud variant. Juhtvoolu kaablid lähevad otse kaitsmekarpi, kust neid edasi näpuga järge ajades jälitada enam ei saanud. Loogiline oleks see siis, kui autol oleks näiteks tehase signalisatsioon. Antud aparaadil seda aga ei ole.