Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w126 - ASR vs LSD libedates oludes
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kumba pidada paremaks ligapäevases kasutuses talvel (lumel/jääl sõites) kõik muud tingimused samaks jättes (rehvid, kliirens jne)?
LSD all mõtlen seda tehase Sperrdiferentsiali, mis w126le paigaldati, mitte mingisuguseid "performance" lahendusi. Koha pealt ära saamiseks tundub LSD parem olema, sest on ikka 2 vedavat ratast...
Tuleb aru saada, et MB ei pakkunud klassikalist, eelhäälestatud LSD-d. Pigem on ASD siiski aktiivne difrilukk, mis tõepoolest sajaprotsendiliselt ka lukustub (tõsi, see võtab nii sekundijagu aega).

Liikumasaamiseks on ASD muidugi hea lahendus. Aga kuna see ühendub lahti alles kiirusel 40 km/h, siis võib aeglaselt sõites kurvides elu väga huvitavaks teha.

ASR on nutikam ja minu arvates üsna asiselt toimetav tsüdeem. Erinevalt pooletoobisest ETSist, mida õnneks 126le ei pakutudki.
Kas kõik diffrid millel on "Sperr-diferential" peale kirjutatud on ASD'd? või oli mersul veel mingit vahepealset varianti või oli ASD 560SECil standardis. Ma vaatasin, et mul seda lisakoodi 211 mis peaks vastama ASDle (automatic limited slip differential), mul ei ole, aga samas auto all vaadates on seal selgelt kirjas "Sperr-diferential".

(08-03-2012, 12:16 PM)Blue Chip Kirjutas: [ -> ]Kas kõik diffrid millel on "Sperr-diferential" peale kirjutatud on ASD'd?
...

Gurud, hoi! Kuidas oli?
ASD, nagu võsa ütleski, toimib kuni 40km/h ja teeb talvel/suvel vihmaga kurvi läbimise huvitavaks...Ehk siis driftimine. Mis on tegelt fun.
Tagavedudest käib jutt, muidugi.

ASR, nagu ma aru saan, pidurdab liiga hoogsalt ringikäiva ratta mehaaniliselt kinni ja seetõttu hakkab vedama teine, pinnasega paremas haakumises olev ratas (sest mootorijõud peab ju kuhugi välja jõudma...)
Driftimine pole võimalik, aga seevastu kogu aur läheb kiirendamiseks.

Ehk siis tundub, et ASD on ilus sõita, LSD on pisut odavam lahendus ja samuti ilus sõita aga ASR on praktiline sõita.
Lumehangest üritavad nad kõik välja vedada, ASD/LSD ehk klassikalisemalt kui ASR.


P.S. kas see sperrdiferential pole mitte lihtsalt tavaline LSD...? s.o ei ole 100% lukustus.
P.S. ASD-l oli LSD juba standardis, kuni 40kmh tuli juurde ka 100% lukk nagu võistlusdziipidel...

Huvitav oleks komplekteerida auto, millel need kõik on peal, aga vajadusel välja lülitatavad. (eriti ASR, LSD las olla)
ASR võtab lisaks ka mootorilt jõu tagant ära kui ratas kaapima ja annab sekundi/paari pärast tagasi. ei ole meeldiv kui üritad liiklusvoogu sisse kiirendada.
(21-06-2012, 04:50 PM)Blue Chip Kirjutas: [ -> ]ASR võtab lisaks ka mootorilt jõu tagant ära kui ratas kaapima ja annab sekundi/paari pärast tagasi. ei ole meeldiv kui üritad liiklusvoogu sisse kiirendada.

Õige jah. Ma vist elan liialt oma ideaalse 124ja kujutluspildis...Eusa_drool
Seal pildis on nii, et mootori kägistamise juhe on läbi lõigatud...

Ühesõnaga, pakun sellist paremusjärjestust:
1. ASD
2. LSD.
3. ASR

Kõige euronõuetele vastavam oleks kõik 3 koos.
Hingelt rullnokkadele ASD või vähemalt LSD....Eusa_angel

Varsti ehk üks 124 kupee, mis omab V8 mootorit, saab varustatud ASR+LSD(algselt ASD`st pärit Differ)`ga. ASR ilmselgelt ei ole fun ja kulutab liialt kiiresti ühe poole rehvi.
Vaja on ASR korpusesse (külgeel 2 ABS andurit, ilma ASR`ita 1 andur kardaanipoolses otsas) panna ASD (sest W124 puhul pole LSD) ketastega differ.
Siis oleks veojõukontrolliga ketasplokk differ. Uuema elektroonikaga tehnikal(nt mootori töö) on muide ASR`ist pääsemine on päris keeruline. ASR`i vea/puudumise korral on mootor avariireziimis (el. drosselklapp avab end vaid 30%)

ASD ja LSD on ehituselt samasugused, ASD puhul surutakse friktsioonkettaid (10tk) lisaks õlisurvega kokku.
Kas siis ESP on ASR sarnane asi. Selle nupust maha võtes väga palju ei muutu. Endal siis S320 W220 diisel. Sellega kohapeal ratast ringi lasta on võimatu. Käib küll ringi ja ratta liikumis kiirus on 1 tiir sekundis. Kas oleks kuskilt võimalik mingi kaitse maha võtta või midagi.
(17-10-2013, 07:39 PM)Suurego Kirjutas: [ -> ]Kas siis ESP on ASR sarnane asi. Selle nupust maha võtes väga palju ei muutu. Endal siis S320 W220 diisel. Sellega kohapeal ratast ringi lasta on võimatu. Käib küll ringi ja ratta liikumis kiirus on 1 tiir sekundis. Kas oleks kuskilt võimalik mingi kaitse maha võtta või midagi.

ESP- külglibisemise vastane seade
ASR- veojõukontroll

mismõttes ei saa ratast ringi, libedaga ESP väljas ikka saad.
(21-06-2012, 04:50 PM)Blue Chip Kirjutas: [ -> ]ASR võtab lisaks ka mootorilt jõu tagant ära kui ratas kaapima ja annab sekundi/paari pärast tagasi. ei ole meeldiv kui üritad liiklusvoogu sisse kiirendada.

Sellepärast ongi ASR mootoritega autodel, ASD'ga varustatud autode puhul ei jõua selle mootoriga jällegi mitte kuhugi. Et siis tahaks suitseva rehviga kogu aeg liiklusvoolu sisse kiirendada? Smile C126 pole just kõige õigem valik selleks Eusa_wall

Üldiselt minu kogemus on selline, et mida vanem MB mudel (1/2WD), seda parem on läbivus. ASR eriline "oskus" on ennast kohe mitte-pidamise korral sirgjooneliselt maasse kaevata ja siis on nn korras, seda eriti lumel ja liival.
Kes seda arvestada ei oska, siis sellele "aitab" see käitumine kinnijäämisele korralikult kaasa ka.
(17-10-2013, 07:55 PM)laf1247 Kirjutas: [ -> ]
(17-10-2013, 07:39 PM)Suurego Kirjutas: [ -> ]Kas siis ESP on ASR sarnane asi. Selle nupust maha võtes väga palju ei muutu. Endal siis S320 W220 diisel. Sellega kohapeal ratast ringi lasta on võimatu. Käib küll ringi ja ratta liikumis kiirus on 1 tiir sekundis. Kas oleks kuskilt võimalik mingi kaitse maha võtta või midagi.

ESP- külglibisemise vastane seade
ASR- veojõukontroll

mismõttes ei saa ratast ringi, libedaga ESP väljas ikka saad.

Kui vajutada ESP välja(muid nuppe pole) siis kohapeal ratast ringi lastes ei võta ta pöördesse. ja driftides hakkavad abs ja muud asjad tööle.
ESP sekkub ka siis.
(17-10-2013, 09:27 PM)Suurego Kirjutas: [ -> ]
(17-10-2013, 07:55 PM)laf1247 Kirjutas: [ -> ]
(17-10-2013, 07:39 PM)Suurego Kirjutas: [ -> ]Kas siis ESP on ASR sarnane asi. Selle nupust maha võtes väga palju ei muutu. Endal siis S320 W220 diisel. Sellega kohapeal ratast ringi lasta on võimatu. Käib küll ringi ja ratta liikumis kiirus on 1 tiir sekundis. Kas oleks kuskilt võimalik mingi kaitse maha võtta või midagi.

ESP- külglibisemise vastane seade
ASR- veojõukontroll

mismõttes ei saa ratast ringi, libedaga ESP väljas ikka saad.

Kui vajutada ESP välja(muid nuppe pole) siis kohapeal ratast ringi lastes ei võta ta pöördesse. ja driftides hakkavad abs ja muud asjad tööle.


MB kast ei ole mõeldud lõhkumiseks, jah tõesti ei saa ratast ringi lasta, kui hoiad pidurit all ja samal ajal tallad gaasi.

Tahad külgees sõita ja vajutades pidurit rakendub ESP automaatselt. kui pidurit ei vajuta ja kuni teatud kiiruseni saab ikka "driftida".

ESP off ei peagi ju ABS-le mõjuma.

Trikke tahad teha osta E36
(17-10-2013, 09:50 PM)laf1247 Kirjutas: [ -> ]
(17-10-2013, 09:27 PM)Suurego Kirjutas: [ -> ]
(17-10-2013, 07:55 PM)laf1247 Kirjutas: [ -> ]
(17-10-2013, 07:39 PM)Suurego Kirjutas: [ -> ]Kas siis ESP on ASR sarnane asi. Selle nupust maha võtes väga palju ei muutu. Endal siis S320 W220 diisel. Sellega kohapeal ratast ringi lasta on võimatu. Käib küll ringi ja ratta liikumis kiirus on 1 tiir sekundis. Kas oleks kuskilt võimalik mingi kaitse maha võtta või midagi.

ESP- külglibisemise vastane seade
ASR- veojõukontroll

mismõttes ei saa ratast ringi, libedaga ESP väljas ikka saad.

Kui vajutada ESP välja(muid nuppe pole) siis kohapeal ratast ringi lastes ei võta ta pöördesse. ja driftides hakkavad abs ja muud asjad tööle.


MB kast ei ole mõeldud lõhkumiseks, jah tõesti ei saa ratast ringi lasta, kui hoiad pidurit all ja samal ajal tallad gaasi.

Tahad külgees sõita ja vajutades pidurit rakendub ESP automaatselt. kui pidurit ei vajuta ja kuni teatud kiiruseni saab ikka "driftida".

ESP off ei peagi ju ABS-le mõjuma.

Trikke tahad teha osta E36

Lõhkumiseks mõeldud ei ole ükski käigukast. Aga MB oma on üks tugevamaid.

ESP on stabiilsuskontroll: pruugib auto eeldataval trajektooril hoidmiseks nii rattapidureid kui mootori võimsuse muutmist (siiski vaid kägistamist).

ESP off kaotab oskuse pidurdada, kaapeväldik jääb ikka tööle. Ning mingist kiirusest alates on ESP ka tagasi juhti kaitsmas.

ASR on kõigest nutikas kaapeväldik. Kui nutikas see tegelikult on, kirjeldas juba RolzEusa_wall
(17-10-2013, 08:32 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Et siis tahaks suitseva rehviga kogu aeg liiklusvoolu sisse kiirendada? Smile C126 pole just kõige õigem valik selleks Eusa_wall

Kummivilin ja suitsevad rehvid jäägu propellermärgikummardajatele. Pigem oli minu kaebus ASRi rumaluse kohta olukorras, kus maas on ühe ratta all märjad puulehed vms ja kaob sekundiks igasugune vedu. Sperrdiferntial'iga seda probleemi pole.
(18-10-2013, 11:46 AM)Blue Chip Kirjutas: [ -> ]
(17-10-2013, 08:32 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Et siis tahaks suitseva rehviga kogu aeg liiklusvoolu sisse kiirendada? Smile C126 pole just kõige õigem valik selleks Eusa_wall

Kummivilin ja suitsevad rehvid jäägu propellermärgikummardajatele. Pigem oli minu kaebus ASRi rumaluse kohta olukorras, kus maas on ühe ratta all märjad puulehed vms ja kaob sekundiks igasugune vedu. Sperrdiferntial'iga seda probleemi pole.

A mis siis juhtub? Kui pind on kõva, ei ole ju muret. Kui pind on pehme, siis on peale esimest kraapsatust niikuinii korras.

Sama, nagu ETS - kõval pinnal on abiks, pehmes aitab kiiresti ja sügavale jõuda.

Plokkdiffer on abiks liikumasaamisel, sõidus pole sest suurt abi, pigem on tülinaks.
jah, selles asi ongi, et ASR võtab pärast korraks sussi ringikäimist jõu maha, mõtleb korraks elu üle järele ja siis hakkab tasapisi jõudu tagasi andma. Selle aja peale on aga elu tänavapildis jõudnud natuke edasi minna ning autojuht kelle ette lipsata üritati võib pahase pilguga vaatama hakata Eusa_snooty
(18-10-2013, 02:25 PM)Blue Chip Kirjutas: [ -> ]jah, selles asi ongi, et ASR võtab pärast korraks sussi ringikäimist jõu maha, mõtleb korraks elu üle järele ja siis hakkab tasapisi jõudu tagasi andma. Selle aja peale on aga elu tänavapildis jõudnud natuke edasi minna ning autojuht kelle ette lipsata üritati võib pahase pilguga vaatama hakata Eusa_snooty

Kaua ASR siis mõtleb?

Mingi sekundiga ei kao ohutu vahe kuhugi ja sigatsedes ei tähenda üks kuri pilk niikuinii midagi.
Veojõukontroll võimsama(600+hp) auto puhul on ülimalt hea ja vajalik asi. Paraku ASR pole veojõukontroll, vähemalt mitte töötav.


Hea veojõukontroll reguleerib ainult mootori väändegraafikut. Maksimaalselt suur jõud, samas tagumine ratas ei tohi väga palju kiiremini käia kui nt esimene.

LSD on igal juhul parem kui ASR.

ASR on pigem oskamatutele.
Lehti: 1 2