Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Diiselmootorite puhastus auruga.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Leidsin netist sellise huvitava teema:

http://www.vegetableoildiesel.co.uk/foru...?tid=28768

Selles on juttu, kuidas töötava diiselmootori sisselaskesse auru lastes on võimalik põlemiskamber, pihustiotsad ja hõõgküünlad puhtax põletada. Teooria siis selles, et kuna diiselmootoris on kõrged temperatuurid, lagunevad veeaurus sisalduvad veemolekulid vesinikux ja hapnikux, tuues kaasa ägeda põlemisreaktsiooni, mis raputab tahma ja muud osakesed mootori detailidelt lahti ja põletab ära.

Isa mainis mul selle kohta, et see ei pidanud midagi uut olema ja ta on sama protseduuri kohta kuulnud juba aastaid tagasi.

Protseduuri alustades tulex kõigepealt eemaldada sisselaskest õhufilter ja hea olex kui saax auru voolikuga igasse sisselaske torusse eraldi suunata. Ka turbomootorite puhul tulex aur otse sisselaske kollektorisse suunata, võttes lahti kollektori külge kinnitatud lõdviku.

NB! Ettevaatlik tuleb olla aurukogusega, kuna liiga palju auru võib hävitada mootori. Seega kui mootor hakkab imelikku häält tegema, tuleb vähendada aurukogust või eemaldada auruti kunix mootori töö normaliseerub. Õige aurukoguse juures peax mootor tühikäigul edasi tiksuma ja summutist peax hakkama rohkem auru tulema.

NB 2! Äärmiselt soovitav on seda protseduuri teha suvel kuuma ilmaga, et veeaur ei kondenseerux sisselaske seintel või summutis või mujal kuhu teda vaja pole. Ka tulex peale protseduuri lõppemist veidi autoga sõita, et juhul kui õlisse on veidi vett sattunud, et siis kuum õli selle läbi karteri tuulutuse välja aurustax.

Siinkohal esitax küsimuse, kas keegi siinolijatest on ka taolisest protseduurist kuulnud, või veel parem, seda oma silmaga näinud? Uute elektroonikaga diislite puhul ma seda soovitada ei julgex (andurid võivad aururikkast väljalaskegaasist valesid signaale saada ja igasugu veateateid ette visata), aga vanade mehaaniliste diislite puhul võix seda ju iseenesest katsetada.
Mina olen kuulnud et valati vanasti vett käivasse mootorisse ja kui peale seda lahti võtsid oli seest nagu uus olnud, klapid kolvid pidi kõik täiesti puhtaks võtma. Seda rääkis vanaisa ja olen mujalt ka kuulnud. Muid allikaid ei mäleta.
Enda mootorile pihustasin tavalise vee pihustiga vett sisse, per*sega ei saanud aru et midagi paremaks oleks läinud, hääl jäi ka justkui samaks. Sõber süstis süstlaga vette sisselaskesse ja seeläbi kepsu kõveraks.
Tuttavad on vanadel traktoritele vett sisselaskesse vaikselt protsind, need olla siis hulka tahma välja plartsatanud sumpsist ja pärast seda paremini tööle hakanud.

Kiirenduspillidel piirituse veesegu doseeritakse sisselaskesse.
Seafoam on inglise keelsetes foorumites päris tuntud aine. Koostis küll ei ole vesi.
http://www.benzworld.org/
http://mbworld.org/

http://www.youtube.com/watch?v=DjXViwb97...re=related
Tulikuuma veega 20 aastat tagasi sai jah diisleid puhastatud enne remonti. Lausa uskumatu, kui suures koguses suutis töötav mootor hetkega vett läbi lasta. Auru pole ise proovinud. Ma ei ütleks, et mingi supertulem tuli aga mõni mootor oli lahtivõetult küll puhaste kolbidega ja klapikambrite pesad ka kenamad aga mitte täiesti puhtad.
Veega tuleb jälgida, et korraga liiga palju sisse ei lähe. Muidu tükid taga. Teatavasti pole vesi eriti kokkusurutav ja diisli kolb käib peaaegu kaaneni välja. Muidu pidavat vana ja täitsa toimiv nipp olema.
(12-02-2012, 11:42 AM)ReinGSM Kirjutas: [ -> ]Veega tuleb jälgida, et korraga liiga palju sisse ei lähe. Muidu tükid taga. Teatavasti pole vesi eriti kokkusurutav ja diisli kolb käib peaaegu kaaneni välja. Muidu pidavat vana ja täitsa toimiv nipp olema.

Sellepärast kasutataxe ka tänapäeval auru, kuna seda ohutum doseerida.