Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mis juhtub kui panna väiksem aku?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Auto mb 124 200d. vana aku hakkab nüüd ära surema ja aeg akut vahetada, aga mul selline küsimus, et praegu on mul olemas ka üks täiesti korralik 55-ne aku aga mercedesel peal 100Ah aku.Kui prooviks nõrgemat akut mis siis juhtuks?Kas hakkab üle laadima jne.?
Üle laadima? :question: Ma küll ei näe ühtegi põhjust.....:bigsmile:

Ega muud pole kui talvel külma ilmaga hakkad vatti saama,see pole lihtsalt sellise võimsusega aku mis mõeldud diisli käivitamiseks,eriti kui pole tegemist mitte kõige esimeses nooruses mootoriga mis poolest pöördest käivitub.
Karl Kirjutas:Üle laadima? :question: Ma küll ei näe ühtegi põhjust.....:bigsmile:

Ega muud pole kui talvel külma ilmaga hakkad vatti saama,see pole lihtsalt sellise võimsusega aku mis mõeldud diisli käivitamiseks,eriti kui pole tegemist mitte kõige esimeses nooruses mootoriga mis poolest pöördest käivitub.

Mõtlesin lihtsalt seda, et kui mercedesel mõeldud võimsam aku, et äkki lihtsalt laadimisel pinge ka suurem , siis genekalConfusedilly:
Nii, et võib proovida jah?
Taavi Kirjutas:
Karl Kirjutas:Üle laadima? :question: Ma küll ei näe ühtegi põhjust.....:bigsmile:

Ega muud pole kui talvel külma ilmaga hakkad vatti saama,see pole lihtsalt sellise võimsusega aku mis mõeldud diisli käivitamiseks,eriti kui pole tegemist mitte kõige esimeses nooruses mootoriga mis poolest pöördest käivitub.

Mõtlesin lihtsalt seda, et kui mercedesel mõeldud võimsam aku, et äkki lihtsalt laadimisel pinge ka suurem , siis genekalConfusedilly:
Nii, et võib proovida jah?

võimsamat akut ei laeta suurema pingega (tegelikult laetakse hoopis vooluga), vaid lihtsalt laetakse kauem.
eelnevatel õigus jah...ega muud ei juhtugi kui et soojaga käivitub ilusti..aga kylmaga hakkab jama pihta...võimaluse ikka pane vähemalt 95Ah peale..ja tähtsam number mahtuvusest on käivitus vool..mul letis hetkel yx 95 mille käivitus vool on 900 A(EN) samas ka sajane käivitusega 850A (EN) .. nii et suhteline
Ja sõltuvalt akust võib mõni kehvema konstruktsiooniga (õhemad plaadid) pahandada suhteliselt tõsise tühjendamise peale. Seda tõsisemat tühjendamist hakkab peatselt diislimeestel tekkima... Diiselmootori ringiajamine on tõsine töö+hõõgküünlad, mis ise väikese starteri jagu voolu nõuavad. Aga mõnda aega saab kindlasti ka väiksema akuga hakkma.

Ülelaadimist ei tohiks küll esineda, kui gene korras.
Selge Tänan vastuste eest!
Ostan ikka õige aku pealeSmile
Ülelaadimine ei sõltu akust vaid genekast.
Taavi Kirjutas:Selge Tänan vastuste eest!
Ostan ikka õige aku pealeSmile
ja vaata, et sa seda mõõdulindiga teed... akut ostetakse mõõdulindiga mitte mingite muude näitajate järgi. rusikareegel ikka mida suurem seda parem. :demond:
probleem jah selles, et ei jõua külmaga mootorit ringi ajada. mul ka 55ne aku peal ja -28 juures nibin nabin ajas ringi. ja tegemist bensukaga, mis vähem särtsu vajab..
Hm minu põkal sädet ei ole aga käima läheb küllConfusedilly: Hm kui nüüd hõõgküünlad ple sädemeid pilluma hakanud:evil:
Alu Kirjutas:Ülelaadimine ei sõltu akust vaid genekast.

Irw mõõdulindiga:lol: Ega mul sinna üks suurus sobib, tehasepoolt tehtud koht on :eureka:

Ei tasu irvitada midagi. Mõõdulindiga tasub üle käia seetõttu, et võimsama ja magedama aku hinnavahe on olematu.

Mina ostsin nii suure, kui pessa mahtus - Varta Blue Dynamic 100 Ah. Oleks tahtnud 110 saada (oli 125 krooni kallim, küsiti 1500.-), kuid see sunnik poleks enam 123 pessa ära mahtunud. Ja praegusesse 124 poleks ammugi mahtunud - sel pesa veel lühem...
Sorry mõtlesin ,et mõõdulindi tekst on just nagu natuke tögamine, minu vigaConfusedad:
Mis juhtub kui panna väiksem/kulunud/vale aku?

been there done that...

Ärkad üles hommikul kell 7 ja hakkad end tööle sättima... väljas on 31 kraadi külma... Eelmisel õhtul veel kepsakalt tukslenud autol ei avane isegi kesklukk korralikult, rääkimata käivitamisest...

proovid käima lükata - õu väike ja pole abikäsi kuskilt võtta... jooksed tanklasse - ei müüda sinu mõõdus akut...

kirud ja helistad taksofirmad läbi - kuna sa pole ainuke on järjekorrad tundide pikkused... ei jäägi muud üle kui nukralt bussijaama lonkida...

Õhtul käid vennaga pool tallinnat läbi, et sobivat akut saada (NB! ei ole väljamõeldud - selle talve külmade ajal oli hetk, kus tõesti akude valik oli suure nõudluse tõttu pea olematu) ja lõpuks ostad hinda vaatamata esimese mis sobib - kopp juba ees...

Siis õhtupimeduses jäätunud sõrmedega taskulamp hammaste vahel kruvid akusid ringi... -30 kraadise pakasega paljakäsi see töö polegi nii lihtne...

Siis kui uus aku peal tunned jälle mõnu oma sõbralikult tukslevast autost...

Iseasi kellele seda vahepealset janti vaja oli???

Auto vajab liiklemiseks sädet ja bensiini - no andkem talle siis korralikku akut ja kütet, õhk õnneks on veel tasutaWink
Mony, kõlab täpselt, nagu oleksid kaks aastat tagasi minu kohmerdamist pealt vaadanud...

Muide, ülearu suur aku pole kah "mõistlik". Suurem mass (aku ju pliist, mis on raske) põhjustab kiirenduse halvenemist ning suuremat kütusekulu. Lisaks ei suuda väikese võimsusega genekas (väiksema ettenähtud aku korral on ka see väiksem) lühikeste otste korral akut täis laadida ja allakäiguspiraal kiireneb - ühel päeval on aku tühi.
Kaalujaotus halveneb suure aku korral.
Suur aku on kallim - majanduslik optimum jääb saavutamata.
Suurema võimausega akut tõstes võib songa saada või selja ära tõsta

:evil::lol::evil:

Eks siis kaheliitrisele võiks 75Ah akust piisata.

Aga mina pole kunagi "mõistlik" olnud ja ikka soovitan: osta nii hea, kui rahakott võimaldab ja nii suur, kui ära mahub.
Eks aku võib ka natuke lahjem olla,aga seejuures peavad olema mõned abivahendid,ehk sellise dislamehe hommik:
Tõuse hommikul kell seitse/ -31 kraadi.Auto akna all.Haiguta ja lülita plokisoojenduse tunniks sisse.
Joo kohvi ja sea igaks juhuks valmis radiaatori kõrvalt laetud tagavaraaku koos käivitusjuhtmetega.Piilu välja-autoomanikud võimlevad.Pead minema.
Anna starterit-töötab.Tõmba paar autot käima ja minek.
nordrainbow Kirjutas:Eks aku võib ka natuke lahjem olla,aga seejuures peavad olema mõned abivahendid,ehk sellise dislamehe hommik:
Tõuse hommikul kell seitse/ -31 kraadi.Auto akna all.Haiguta ja lülita plokisoojenduse tunniks sisse.
Joo kohvi ja sea igaks juhuks valmis radiaatori  kõrvalt  laetud tagavaraaku koos käivitusjuhtmetega.Piilu välja-autoomanikud võimlevad.Pead minema.
Anna starterit-töötab.Tõmba paar autot käima ja minek.

Laseme siis mõtetel edasi lennata :cool2:

Mis tähendab "Haiguta ja lülita plokisoojendus tunniks sisse"?
Normaalne plokisoojendus programmeeritav,midagi ei pea sisse lülitama.Jood hommikukohvi ära,naisele põsemusi (kui see olend muidugi selleks ajaks üldse ärganud on) ja astud lipsu lehvides õue,heidad põlgliku pilgu juhtmetega jooksvate ja luust-lihast läbilõikava kriginaga klaase kraapivate teiste autoomanike poole ja sõidad sahinal oma puhaste klaaside ja sooja mootoriga Mersuga minema.
Paned Mercedes-Benz tööle, jood kohvi ära ja sõidad sooja autoga minema. Kui muidugi ei pea paar kilti parklasse jalutama, siis kraabid võimlemise asemel klaase.
diisli mehe hommik....

6.50 äratus...ronid lõdisedes tekialt naise(nyydseks ex naise) kaisust välja...väristad end kööki..piilud aknast välja...prrrr..tuiskab..auto hanges peidus...lõdisedes pistad pistiku seina kylmkapi asemele..plokk soojaks...vead ennast haigutades peldikusse...tegeled seal hommikuse pissimisega..siis pessu..kuum vesi on hea...pesust välja..vahepeal on naine ennast voodist ylesse vedanud..saad ommikuse esimese musi(kui saad)..lähed ylikonda otsima...naine keedab köögis kohvi ja valmistab jõumeeste einet(paar võileiba ja kaera puder)...riided seljas...kööki tagasi...piilud aknast välja...ikka on jube..vaatad hkuidas hommikumantlis naine lõdiseb...igaks juhuks kobad pintsakutaskust võtmete järgi...olemas...kohvitass näpus õue...prooviks korra...releed klõbisevad...aga muud midagi ei juhtu...vaatad kraadusniku...-28...deem...karõta ei taha ikka käima minna...kobinal tuppa tagasi...seina ääres on veel yx aku...kohv on otsas..naine jälle tekiall..suits ette ja akuga välja...kurat kui kylm yx metall saab olla...jube...näpud tuimad...aga aku peal...lohistad teise tuppa..laadija sappa...naisele ytled et vaadaku kui täis saab siis võta ära..mhmh..kostab unine vastus...õue...deem kell on juba kaheksa..neetudneetud...võti..keera...paar turtsu ja käib..lonkab ja koliseb..tossab..aga käib...naabrimees vahib lolli näoga su kõrvuni ulatuvat naeratust..lahe ...jess..käima läx...kobinal tuppa...juhe seinast välja...nead end et ei võind siis kulutada paartuhat rohkem et koos soojendusega laadija ka peal olex...vahet pole..tudivale naisukesele musu ja minek...kolm kilomeetrit hiljem sureb auto ära.....tyhjalt käib aga ära gaasi puutu...sureb...filter umbes..venid kuidagi tööle...auto garaasi..sooja..töömehed hakkavad filtrit vahetama...auto sulab..jube lomp on maas...tööl läheb sitasti...õhtul koju kolistades avastad et kytet pole...bensukasse...paak talvist diislit täis...koju..kopp ees kõigest..mingi jama ka..mootor lonkab..aga pohhui...homme vaatab...kodus on naine kes on tige nagu vapsik..mix sa ei helistanud päeval...see ja teine ja kolmas..prydgi ka välja viimatta...sööd...telekas,õlu..teed paar suitsu..tuttu...naine hakkab kiusama..lepid sellega..........hommik kell 6.50...tants ja tagaajamine hakkab pihta jälle...naine on aku liiga vara laadija kyljest ära võtnud...palud naabrimehelt abi...täna on temal klahvid paljad...lahe...tööle ja auto remontti......aga see on vähemalt Mercedes-Benz...124 kerega 3,0 diisel...mis teha...elu on selline
Lehti: 1 2