Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mis juhtub kui panna väiksem aku?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Käisin täna akukeskuses selle suure akuga mis arvasin, et läbi, seal tegi testi ja ütles täiesti korras!Nii tulin koju ja panin teiselt autol väikse aku peale mis rääkisin (55) ja käivitab nagu uus auto, mis värk on?

Taavi Kirjutas:Käisin täna akukeskuses selle suure akuga mis arvasin, et läbi, seal tegi testi ja ütles täiesti korras!Nii tulin koju ja panin teiselt autol väikse aku peale mis rääkisin (55) ja käivitab nagu uus auto, mis värk on?
meibi akuklemm kalab...
marek Kirjutas:
Taavi Kirjutas:Käisin täna akukeskuses selle suure akuga mis arvasin, et läbi, seal tegi testi ja ütles täiesti korras!Nii tulin koju ja panin teiselt autol väikse aku peale mis rääkisin (55) ja käivitab nagu uus auto, mis värk on?
meibi akuklemm kalab...


Tundub, et seal midagi akujuhtmetega oli jah. Kui painutasin neid natuke, viilisin klemme ja panin jälle suure aku tagasi, siis hakkas ka sellega paremini käivitama.Kui nüüd oleks ainult see viga, siis pääseb küll odavalt:biggrin:
Vaatab kuidas homme käitubRolleyes
Taavi Kirjutas:Tundub, et seal midagi akujuhtmetega oli jah. Kui painutasin neid natuke, viilisin klemme ja panin jälle suure aku tagasi, siis hakkas ka sellega paremini käivitama.Kui nüüd oleks ainult see viga, siis pääseb küll odavalt:biggrin:
Vaatab kuidas homme käitubRolleyes

vaat et kärssama ei lähe midagi...sõbral oli sama kamm talvel ja läks...õnneks suht õnnelikult.
Tundub, et pole ikka juhtmetes viga, sest jama kestab edasi, ainult mingi aeg oli asi parem kui sõitsin pikemaid otse.Selline tunne, et nagu aku ikka oleks läbi, sest kui näiteks sõidan linnas mingi väikse tiiru ja suretan auto välja ja pärast esimesest käivitamisest ei lähe, siis tõmbab järgmisel käivitusel juba täitsa tooni maha ja kui siis läheb on veel vedamine.Täna sai auto käima juba tõmmatud, aga akukeskus võidab ikka, et aku korras, kuigi ise tean nagu ka, et aku olnud 2 taksol peal ja sellega 3 aastat väga palju käivitatud.Kas starterit saab ka kuskil töökojas kuidagi testida või peab täitsa maha keerama ja lahti lammutama?
Taavi Kirjutas:Tundub, et pole ikka juhtmetes viga, sest jama kestab edasi, ainult mingi aeg oli asi parem kui sõitsin pikemaid otse.Selline tunne, et nagu aku ikka oleks läbi, sest kui näiteks sõidan linnas mingi väikse tiiru ja suretan auto välja ja pärast esimesest käivitamisest ei lähe, siis tõmbab järgmisel käivitusel juba täitsa tooni maha ja kui siis läheb on veel vedamine.Täna sai auto käima juba tõmmatud, aga akukeskus võidab ikka, et aku korras, kuigi ise tean nagu ka, et aku olnud 2 taksol peal ja sellega 3 aastat väga palju käivitatud.Kas starterit saab ka kuskil töökojas kuidagi testida või peab täitsa maha keerama ja lahti lammutama?
Linnas lühikesi otse palju sõites ei jõua genekas akut täis laadida. Kuna sõites saab sisse lükatud kõikvõimalikud tarbijad (soendused, raadio jne.) ning käivitamine võtab ka väga palju voolu, siis väikese mahutuvusega akul pole ime et ta tühjaks saab.
Unustasin mainida, et tegemist, siis veel vana suure akugaRolleyes
Põhimõtteliselt näitab pingelang käivitamisel aku eluvõimet. Seda ilmselt akukeskuses mõõdetigi. Tõsi, loodetavasti oli neil ikka koormushark (korralik ja kaasaegne), millega mõõdeti ja mitte tavaline odav multimeeter.

Põhimõtteliselt saab kodus hinnata, kummas on kala, järgnevalt. Aga see eeldab multimeetri ja elementaarse koolifüüsika tundmist (alalisvoolu käsitlevast osast piisabSmile Kõigepealt mõõdad akupinge ilma koormuseta. See võiks olla nii +-13V. Seejärel lajatad selga täistuled ja ventilaatori koos tagaklaasisoojendusega, istmesoojendused kah, kui on. Nüüd ei tohiks aku pinge <11V langeda. Kui aku pinge püsib, võib edasi proovida starteriga. Nüüd oleks kaval muud koormajad tagant võtta, kuid neid ei pea välja lülitama - lihtsalt pinge kukkumine on selle võrra tõhusam. Aga kui juba nüüd kukub akupinge <10V, tuleb akuga tegelda. Kas laadida (kui on kahtlus, et laadimine ei toimeta korralikult või pole piisavalt pikalt sõidetud) või aku vahetada...
Seejärel lasta starteril mootorit ringi vedada ja vaadata aku klemmipinget. Kui kala starteris, siis pinge oluliselt ei kuku, jääb sinna +-11V kanti. Aga kui aku kutupiilu, siis võib pinge kukkuda päris madalale. Minu käsnal näiteks vajus 7 V... Alles siis hüppas tõmberelee lahti...
Ega starterit rohkem kodus kontrollida annagi, edasi juba elektriku teema...

Seetõttu ei saagi Sinu veale enne jälile, kui neid 3 numbrit ei näe... Umbropsu pakkudes võib suvalisi vigu välja pakkuda. Põhilised on öeldud, need on juhtmete kinnitused.
Kontrolli mootori massi,kui see on nigel,siis on sama tunne,nagu oleks aku tühi.
Lehti: 1 2