Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mehhaaniline pritse
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas on nii, et vanematel mercedestel, mis kasutavad mehhaanilist pritset, kasutavad suurema töörõhuga pumpa?

Kas pumba tootlikkuse vähenedes läheb segu rikkamaks?

Mootor muidu 3.8l 84a.
Mis sul häda kõigepealt on? K-Jetronicul on võimalik 100 pluss 1 häda ja pump tavaliselt on see kõige viimane neist, mis probleeme tekitab
Käivitub pikalt, tagant tuleb musta ja poob kinni. Kütusekulu muidugi ka mega. Kui segu mingil pöördel paika keerata, siis hetke pärast näitab jälle aiateibaid. Ühesõnaga segu on liiga rikas. Kuskilt raamatust lugesin välja, et kui kütuserõhk mehhanilisel pritsel madal, siis bensiinisurve pritsepeas hoopis suurem.
Üsna huvitav fenomeen jah, minu omal sellist probleemi ei olnudki, kõike muud sai küll näha. Aga kui pumbas rõhk madal on, siis ei usu, et peas saab see rõhk suurem olla.

Pigem on mingi probleem seguga ja kaldun arvama, et pea ise on vigane. Seal see hunnik membraane ja kanaleid, ning pisemagi defekti korral on asi oluliselt kehvem, kui võiks. Samuti on nende pritsepeadel kombeks laguneda altpoolt - tal all siuke kummi-plastikuseguline põhi/karter. Aga mootorisoojaga ta aja möödudes läheb praguliseks ning siis hakkavad hädad pihta - lisaõhku hakkab sealt imema ja küttesegu ongi kohe vale.
Kui "segukruvi" juba krutitud on, siis ilmselt viga oligi selle keeramine.
Viga tekkis enne selle keeramist ja ilma mõõteriistadeta seda keeratud ei ole.
Samuti on käidud igasugustes diagnostikates. Kui keegi on kursis konkreetse mootori hingeeluga, siis ei jääks võlgu, kui asja korda saab.
Kasjutaja wdb240 ilmselt oskab aidata.
(22-07-2010, 09:33 AM)eclipse Kirjutas: [ -> ]Kas pumba tootlikkuse vähenedes läheb segu rikkamaks?

Mina olen kah samamoodi aru saanud. Esmapilgul nagu ei tundu loogiline, aga nii ta ilmselt kipub olema.

Meh. pritse puhul juhitakse sissepritsitavat bensiinikogust juhtrõhu abil, mida reguleerib juhtrõhu regulaator pärast pritsepead.
Kui juhtrõhk langeb, siis pritsepea "taldrik" saab liikuda suurema amplituudiga tehes segu rikkamaks.
Juhtrõhku langetatakse ntx. järsul gaasivajutusel ning samuti külma mootoriga, kui kütet rohkem vaja...

Kui pumba tootlikkus langeb, siis ei jätku samuti enam piisavat survet juhtrõhu tekitamiseks ning see ajab sassi ka muu kütusevärgi, kuigi rõhku otse pumbast mõõtes nagu näitaks ja oleks...
On äkki kellegil toimivat pumpa paariks tunniks laenata äkki? Uut ei tahaks ennem osta, kui asi kindel on.

Henry
jah, see segukruvi on ikka hea sõna, vanasti sai võrril seda kruvitud nn timmitudIcon_biggrin