Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W123 200 [77'-] canyondrift
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Väga hea soovitus v6sa Thumbsup

Käisingi eile päeval lammaris šopingul ja tõin endale terve posu igasugu painde ja põlvedega turbolõdvikuid, torusid ja põlvi ja mis kõige tähtsam VW passati 92' õhufiltri kopsiku, mis sai asetatud sinna samma, kuhu ta passatilgi käib. Panin nii, et saaksin ligipääsu esitulele, kui pirni on vaja vahetada ja et asi jääks kultuurne. Jäi päris sirgelt. Kuigi karpi on vaja natukene ümber teha, alumises (mustas) pooles on kolm (kaks tegelikult) auku, peaaegu ükski neist ei sobi selleks, et viia õhuvõtt radiaatori ette või kuskile sinnakanti, või siis tõesti tiiva sisse. Üks toru peaks olema sooja õhu tõmbamiseks ja teine välis külma õhu saamiseks. Panen need aga kinni klaasriidega ja üritan selle nii ümber teha, et lõdvik ilusti otsa istuks ja kuskilt vahelt välja mahuks. Pealmise osa, (puhas) teen ka ümber. Praegu on ava liiga suur ja sisselaske kollektoril suht kukil, st peab seda ka nihutama, üritan ka selle klaasriide ja vaiguga õigesse kohta nihutada mingisuguse teise toruotsa külge kompunnimisel. Siis saab see osa hea, saab auto ka puhast õhku turbiini vahele.

Peale šopingut alustasin eile õhtul kell 6 uuesti vl kollektori tegemisega. Mõtlesin, et enne ei peatu kui hääled kätte saan. Mõeldud tehtud. Kollektori sain valmis kuni turboflantsini, siis panin turbo ilusti uuesti kokku nii nagu vaja, kollektor valmis keevitatud, rändas turbo ajutiselt kolle külge. Hakkasin tegema downpipet, kokku sai see keevitatud 6'st erinevast osast. Kui see oli valmis, alustasin õlituse tegemist. Karteri põhi alt ära, sinna auk, keere sisse, paras stuts ja mutter alt vastu, vaskseibid ka alla. Sain selle pidama, siis hakkas turbole pealevoolu tegemine, sest muidu ei saa ju käima panna. Alguses oli mõte teha see vasktorust, mille otstes on tavaline kummvoolik. Kui aga sain nõu, et mine vaata kõrvalgaraažis olevat E300't, siis muutsin meelt. Võtsin kaks identset otsa, viilisin parajaks, kruntisin tinaga ning tõukasin vasktorule otsa, pärast jootsin ümbertringi kinni. Praeguses olus survet peab, aga kahtlus langeb sellele, et kas vl kollektori kuumus nii suur ei ole, et tina sulama hakkab? Praegu isegi enamvähem peab, vähekene on märg, võtan toru maha, joodan uuesti, vaatan, kas siis saab pidama. Kui see kõik tehtud sai, siis ladusin kõik asjad kokku, tagasivoolule voolik vahele jne, kuniks jõudis aeg esimese käivituseni. Imestus oli suur kui alguses ilma õhufiltrita lärisema hakkas, ma mõtlesin et nüüd on peetis midagi... Aga ei, kõik töötas ilusti, summuti välja ei ajanud, turbo käis ilusti ringi, õlitustoru läks soojaks, kuskil pöörete juures tuleb ilus vile ka tuppa ja nägu oli päris õnnis ees kui garaažist välja ajades sain aru, et natuke teravama gaasivajutuse peale auto hoopis rohkem liigub. Muidugi ei ole praegu täisvõimsust, sest turbol pole aktuaatorit küljes, rõhu ots on ka mul lahti jäetud veel. Kell oli 6 hommikul kui sõitma sain ja kui garaaž sai laste mängumaast ära koristatud, siis sõitsin koju nähes inimesi, kes juba tööle tõttavad. Tundsin, et on vist hommik.
Igatahes, kütet tuleb vistist veel peale keerata, tahaks armatuuri (juba lõhutud) osale rõhunäidikut ja nibin-nabin asju veel külge pookida. Sisselaske kollektorile tuleb vistist lasta keevitada õrn krae, kui rõhk peaks jõudma 1.0 bari juurde. (äkki keegi oskab öelda, palju VW golf 3 TD turborõhku hoidab?) Aga eks näis praegu, teen natukene Audi 200 vahejahutit ümber, et see sobiks mulle radiaatori ette (on parajalt lahmakas teine) ja tuleb veel torusid vedada, et saada asi lõppkonditsiooni. Pilte eilsest päevast kahjuks ei ole, tööõhin oli nii suur sees, et polnud mahti isegi fotokat välja võtta, aga valmisproduktist kindlasti saab.
(06-01-2012, 01:11 AM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]...
Üks toru peaks olema sooja õhu tõmbamiseks ja teine välis külma õhu saamiseks.
...

See ei ole diislil (ja tegelikult ka tänapäevasematel MPIdel) üldse oluline. Pole ju pentsiini sisselaskesse kondenseerumas. Pigem vaata, et võimalikult külma õhku suudad tarnida. Jahedam õhk --> rohkem O2 silindris --> rohkem kannatab kütet anda --> rohkem energiat pääseb jõuülekannet lõhkuma.Ninja
Lubatud pildid:
[Pilt: 46386-P1010014.JPG]
[Pilt: 85598-P1010015.JPG]
[Pilt: 65852-P1010016.JPG]
[Pilt: 92794-P1010020.JPG]

fotoalbum paneb miskipärast vähe vigast või on minu arvutil midagi viga, ei lase pilte avada Confused

Lammutasin korraks süsteemi uuesti maha, tegin õlitustoru pidavamaks ja üritasin aktuaatorit külge panna, aga mul on kahjuks teistpidi töötamisega see süsteem, kuig golfil, järelikult tuleb uus otsida.
Kõva töö. Palju õnne lõppjaama - st nautimis- ja viimistlemisfaasi - välja jõudmisel. Tule selle pilliga Talverallile ka, saad vabariigi aastapäeva heas seltskonnas tähistada.
K
PS Kui sa juba nii põhjalikult oled w123 tegelenud, ehk on muude asjade hulgas kätte jäänud parempoolse esimese ratta pidurisilinder. Kui on, pane privasse kontakt. Aitüma!
Vl kollektor sai soki sisse mähitud, näeb välja nagu valge lammas ja turbo sai endale rõhukella. Rõhukella panin armatuurile, kelladebloki kõrgendiku vasakusse poolde, Autogauge, mehhaaniline. Kuna turbo on vistist liialt kulunud ja väsinud ning väikesed õli nähtused on sisselaskes. Kuigi kella järgi puhub kolmandal käigul 80'st kiirendades 0,7-0,8Bar, kohapeal tuuritades 0,6... Matsu igatahes on, möödasõit pole nii uimane, usun et käru vedamine pole ka nii masendavalt aeglane. Tellisin ka pigimatti, et ära vooderdada tulemüür ja teisele poole, motoori poolele läheb fooliumkattega matt.

Turbo tuleks vist vähe parem vaadata, jahutuse toru ära modida, intercooleri jaoks mingisugune lahendus välja mõelda (klaasriie ja plastmass ei taha hästi ühilduda [äkki teha terve pealmine kate uus]), filtrikopsik ka lõpule viia.
Kas kostub ka liialt turbo susinat salongi? Mul igatahes hakkas küll salongi pressima see turbo susin, nii kui gaasi vähe anda tuli salongi selge turbo susin (mul polnud ka õhufiltrit).
Kondi radikat sul ju pole, kas põhi radika ette siis tõesti cooler ei mahu?
Turbo vilin on mõnus, salongi tuleb ja mudkui susiseb. Põhiradiaatori ette tõesti panen selle cooleri, aga selle torude asetus ei sobinud minule. Otsustasin asja natuke klaasriidega ümber teha ja lõikusin BMW coolerilt toruotsad maha, aga nagu praegu välja tuli, siis klaasriie ja vaik plastmassi külge hästi kinni ei võta ja pean välja mõtlema mingi muu alternatiivi. Äkki teha juba terve kogu klaasriidest., sest seda tahan saada parajalt hermeetiliseks. Ma ei tea kuidas nad küll seda vaiku tavaliste stangede külge panevad, aga minul igatahes coolerit kinni ei hoia (alt on korralikult rellaka kettaga karestatud). Filtrikopsiku pean ka valmis tegema, kaua ma ikka vahin ja teisi asju teen.
Turbo vilin head sümptomeid küll ei näita Big Grin
(17-01-2012, 11:53 PM)l3gion Kirjutas: [ -> ]Turbo vilin head sümptomeid küll ei näita Big Grin

Ja mida ta Siis näitab?Confused

Vilin näitab vaid seda, et turbo käib ringi ja selle käigus suure tõenäosusega ka surub õhku kokku. On mootoreid, kus turbo vile on tööpööretel kenasti kuulda ka korras masinatel.

Mulle on alati nalja teinud kodanikud, kes vile järgi turbo peatset koolemist ennustavad. Oli üks juhus, kus vile tõttu ennustati peatset turbovahetust Mazda 1,6 EFI benukale... Vilistas õhufiltri kesta pragu. Venna nägu venis päris pikaks, kui ma palusin kapoti all seda vahetust vajavat detaili näidata...

Samas ei tähenda plägane sisselase head ja turbo on üks peamine kahtlusalune niikuinii. Ootame huviga diagnoosi.

Samas annaks mina seni takka, kuni viga selgineb. Väike pikilõtk võllis võib olla, ristlõtk on kurjast. Samas peab pöörlema vabalt.
(18-01-2012, 10:59 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(17-01-2012, 11:53 PM)l3gion Kirjutas: [ -> ]Turbo vilin head sümptomeid küll ei näita Big Grin

Ja mida ta Siis näitab?Confused

Vilin näitab vaid seda, et turbo käib ringi ja selle käigus suure tõenäosusega ka surub õhku kokku. On mootoreid, kus turbo vile on tööpööretel kenasti kuulda ka korras masinatel.

Mulle on alati nalja teinud kodanikud, kes vile järgi turbo peatset koolemist ennustavad. Oli üks juhus, kus vile tõttu ennustati peatset turbovahetust Mazda 1,6 EFI benukale... Vilistas õhufiltri kesta pragu. Venna nägu venis päris pikaks, kui ma palusin kapoti all seda vahetust vajavat detaili näidata...

Samas ei tähenda plägane sisselase head ja turbo on üks peamine kahtlusalune niikuinii. Ootame huviga diagnoosi.

Samas annaks mina seni takka, kuni viga selgineb. Väike pikilõtk võllis võib olla, ristlõtk on kurjast. Samas peab pöörlema vabalt.

Nagu sa välja võisid lugeda siis ma ei väitnudki ,et ta nüüd homme laiali lendab.
Turbo ise viliseda ei tohi. Hääli võivad teha wastegate ja blow off klapid.
Samas mida sa ikka tahad ca 20 aastat kasutuses olnud turbiinilt.

Pean turbo margi ja seerianumbri selgeks tegema endale, siis saan selle järgi hakata remontkomplekti otsima, ebay's on neid küllalt, tuleb vaid sobiv leida. Õrn ristilõtk mul siiski on, pikilõtku ei ole. Kui turbo esialgu sain, siis võtsin selle kojad küljest ära ja leotasin õlituskanaleid WD-40'ga et asi korralikult liikuma hakkaks, muidu oli ikka väga kinni see majandus seal. WG on hetkel kinni, jäigalt lihtsalt kinni, mul puudub aktuaator. Ma arvan siiski et turbo ikka tohib mingit häält teha, igasugune õhuvool ja säärane tekitab vibratsiooni ehk heli, W210'e 3.0TD turbo küll viliseb, nii palju kui mina neid kuulnud olen, viimane mida nägin - kuulasin päris pingsalt kapoti all ka peale mootori seiskamist, et mida turbo teeb. Jooksis teine ligi 2 min veel edasi. Minu oma nii ei jookse, kardan et puksid on ära ja õli/kolvirõngaste moodi asjad on ka ära. Kuskile seina ei ole jooksnud.
Võib ka olla, et mul on õli äravool peenike, peale voolab 5mm avast, ära jookseb 12-14mm avast.

Turbo on IHI RHB5 ja parandus kit: http://www.ebay.com/itm/Turbo-Rebuild-Ki...4aa1e6a8c8
(18-01-2012, 07:09 PM)l3gion Kirjutas: [ -> ]Nagu sa välja võisid lugeda siis ma ei väitnudki ,et ta nüüd homme laiali lendab.
Turbo ise viliseda ei tohi. Hääli võivad teha wastegate ja blow off klapid.
Samas mida sa ikka tahad ca 20 aastat kasutuses olnud turbiinilt.

Aga levitasid ikka seda linnalegendi - vilistav turbo on varsti otsas. Teadmata turbo marki ja selle ehituse eripära...

Küsin otse: palju turbomootoreid Sa oled pidanud? BO ja WG teevad spetsiifilisi hääli ja mitte kumbki neist ei tekita vilet (OK, WG avanemisel võib klappi läbiv õhk tõesti kusagilt ümber serva kihutades vilistada).

Turbo viliseva heli peamiseks allikaks on paratamatult pöörlev turbiiniketas ise. Kui kuumakojas pöörlev ratas väljastab heitgaase tangentsiaalselt, siis külma poole ketas "lõikab" aksiaalselt (OK, voolamine ei ole laminaarne, vaid kahjuks turbulentne) liikuvat õhumassi nurga all. Olgu see laba serv nii õhuke, kui tahes, tekitab see õhuvoo läbimisel täiendavaid pööriseid. Mida kiiremini õhuvool (ja turbiinilabad) liiguvad, seda rohkem segadust voolus tekib. Mida rohkem segadust, seda rohkem osakeste vibratsiooni, mis muutub meie jaoks tajutavaks heliks. Samal põhjusel vilistavad vanad, ilma juhtlabadeta koja ja "paksude" külmakoja ketastega turbiinid rohkem, kui uuemad, juhitavate suunurlabadega teod. Ning mida kehvemini on kokku pandud torustik, seda hullemad on turbulentsid ja seda rohkem tekib voolamisega seotud hääli.

Siin tuleb siis vahet teha õhu liikumisest tingitud "normaalsel" vilel ja kokkujooksva laagrisõlme surmaeelsel kriiskel. Toda viimast kaua nautida ei saa...

(18-01-2012, 08:19 PM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]...
Kui turbo esialgu sain, siis võtsin selle kojad küljest ära ja leotasin õlituskanaleid WD-40'ga et asi korralikult liikuma hakkaks, muidu oli ikka väga kinni see majandus seal.
...

See ei ole mitte hea. Valmista oma vaim ette peatseks laagrisõlme surmaeelseks kriiskeks... Võll teeb 20-80 krpm ja kui seal midagi otsa saab, on tükid kiired lendama...

(18-01-2012, 08:19 PM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]...
Võib ka olla, et mul on õli äravool peenike, peale voolab 5mm avast, ära jookseb 12-14mm avast.

Mõtlesid ikka pealevoolu? Mina igaks petteks piiraks väljavoolu samale läbimõõdule, kui pealevoolu. Kuigi peale tuleb õli õlipumba rõhuga ja ära voolab atmosfäärirõhuga, võib sellise ~3:1 suhte korral laagrisõlm puudulikult õlitatud saada. Mis siis juhtub, loe ülaltUnibrow
Kui Sa niiväga teada tahad siis olen omanud ainult kome turboga autot. Viimast sai chipitud, rõhku tõstetud jms. ka tehtud.
Driftimees mainis ,et "mõnus" vile on salongis. Nii kõvat häält vaevalt õhu liikumine tekitab?
Olen turbode ehituse ja tööpõhimõtetega kursis. Mingit linnalegendi ma ei levitanud- mainisin ,et vilin ei ole hea märk, mida ta ka ei ole.

Minupoolt au ja kiitus canyoudrift' le.

Palun l3gion vaata alates 0:27 ja las Driftimees annab hinnagu, kas on tema arust varsti lendav turbo? Viliseb küll väga koledalt.
Vilistab selle pärast ka, et õhufiltrit pole küljes. Praeguse aja puhul pole seda väga tarvis, aga soovituslik oleks küll. Mind huvitab lihtsalt element ise, kui palju juurde annab jne, ehk tahaks enne kompoti korralikult tööle saada, siis hakkame tegelema iluasjade ja peenematsorti torustiku vedamisega.

Vaim on juba põhimõtteliselt ette valmistatud, nüüd on kaks kaalukaussi, kas otsin uue turbo BMW 524 oma pidi päris hea olema või ostan ebayst selle remontkomplekti. BMW omaga peaksin kollektori ümber tegema ja seal mingi aeg mässama, enda turbo on vaja lihtsalt lahti võtta ja kulujupid vahetada. Eelistaksin küll esimest varianti, aga rahalisi seise arvestades, tuleb teine variant odavam kui jälle mingisuguse läbi aetud juustu otsa sattuda.

Tõesti, õli tuleb rõhu all peale 5mm avast, sama mis on kütusetoru. Äravool on turbol endal juba originaalis 14mm. Äravool pidi olema võimalikult vaba vooluga ja lühike. Piiramiseks ei näe mõtet, seda paremini jahutab.
Hoian ikka oma seisukohast kinni Big Grin Mainin teist korda ,et ma ei öelnud ,et see varsti "lendav" turbo on Smile
Lihtsalt mainisin ,et vilin näitab ,et tegu on kulunud või mis iganes turboga. Tavakasutuseks nagu Driftimehe diisel on ei loe see suurt midagi.
Turbo ise viliseda ei tohi, häält võivad teha bov , wastegate, läbi labade tagasi pressiv õhk kui rõhk on väga kõrgele aetud või lihtsalt õhu vool.
Enda 525tds'il sai rõhk nii kõrgele aetud kui see olemasolev turbo võimaldas-Ei vilisend kuigi kartsin ,et hakkab. (vanal ja rohkem läbi sõitnud tds'il õrnalt vilises)

Otsisin ühe vana video ülesse kuna meenus ,et ka seal seda mainiti.

Turbod osa 1 11 minuti pealt= ei tohi viliseda

Turbod osa 2

+1 olen sama meelt, heli=vibratsioon=kulunud osad üldiselt on nii
to võsa: minu teada ikka ristilõtk on veel OK, pikilõtk on kurjast.
Õli äravool peab olema igati vaba, mida paremini õli turbost minekut pääseb seda parem ka jahutab.

(19-01-2012, 06:07 PM)l3gion Kirjutas: [ -> ]Hoian ikka oma seisukohast kinni Big Grin Mainin teist korda ,et ma ei öelnud ,et see varsti "lendav" turbo on Smile
Lihtsalt mainisin ,et vilin näitab ,et tegu on kulunud või mis iganes turboga. Tavakasutuseks nagu Driftimehe diisel on ei loe see suurt midagi.
Turbo ise viliseda ei tohi, häält võivad teha bov , wastegate, läbi labade tagasi pressiv õhk kui rõhk on väga kõrgele aetud või lihtsalt õhu vool.
Enda 525tds'il sai rõhk nii kõrgele aetud kui see olemasolev turbo võimaldas-Ei vilisend kuigi kartsin ,et hakkab. (vanal ja rohkem läbi sõitnud tds'il õrnalt vilises)

Otsisin ühe vana video ülesse kuna meenus ,et ka seal seda mainiti.

Turbod osa 1 11 minuti pealt= ei tohi viliseda

Turbod osa 2

Siin läheb vaidlus lahku, vibrast tulenev hääl on midagi muud.
lihtsalt öeldes on võimatu, et kuni 250000 rpm. pöörlev turbiin töötaks hääletult.
Võtke üks meetrine vits kätte ja keerutage seda ümber pea, paremal juhul 40-50 pööret minutis, isegi see vilistabRolleyes
Tundub mõtetu teema. Isegi minu passati turbo kui selle vahetasin tutika Garret turbo vastu ei olnud vahetusfondi oma vilises ja seda oli ilusti kuulda kui kuulasid auto summutist kui mootor töötas. Tundub et teatud härrad lihtsalt ei tee vilel ja kriginal vahet. Seda minu arust rääkis ka see vennike seal videos.

Igal juhul edu sulle jaanus vanatehnika on vanatehnika.

Tahtsin veel niipalju lisada. Et olete te kuulnud kuidas töötab vene joss T-130 näiteks. Olin noor poiss, kui mu isa töötas EPT-s varustajana. Olen oma silmaga näind kuidas aeti treilalt maha tutt uus T-130 lai lint. No see vile oli ikka päris võimas. Samas sai selle samuse T-130 üks mu isa hea sõber. Käisin ikka aegajalt kaasa ja istusin kõrval kui see hull selle jossiga maadles mülgastes. No võimas oli ikka rammu oli ikka mehiselt. Kel huvi võib youtubis vaadata seal ka mõned videod kus Joss maadleb mülgastes mõni ka upub. Aga sealt kuulete seda sama võimsat vile mida see turbo teeb. Seega ei taha uskuda et tehasest lastakse välja kohe peeti minevate turbotega traktoreid.
Leidsite ka allika, mida tsiteerida...Retard Võidusõit ja igapäevaelu erinevad veidi. Küsige parem BRTurbo meeste käest, kes igapäevaselt neid reanimeerivad, mis on eluterve vile ja mis rikke tunnus... Sams, kui ikka kriiskab üle mootori, on kuri karjas.

Selgelt tuntavad lõtkud on igal juhul kurjast, Lihtsalt pahatihti on ristisuunas ruumi lõtkuda hoopis vähem, kui pikisuunas. Kuigi, see sõltub ka turbo ehitusest.

Aga mis me ikka vaidleme, soovin vanakese kõbijale tervist ja kannatust netikõvatate targutuste talumisel.Ninja Ning pane ikka sisselaskele filter ette - tööpööretel töötavasse turbiini lennanud kinnas teeb seal puhta vuugi... Ära küsi, kust ma tean.Paranoid
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23