06-01-2012, 01:11 AM
Väga hea soovitus v6sa
Käisingi eile päeval lammaris šopingul ja tõin endale terve posu igasugu painde ja põlvedega turbolõdvikuid, torusid ja põlvi ja mis kõige tähtsam VW passati 92' õhufiltri kopsiku, mis sai asetatud sinna samma, kuhu ta passatilgi käib. Panin nii, et saaksin ligipääsu esitulele, kui pirni on vaja vahetada ja et asi jääks kultuurne. Jäi päris sirgelt. Kuigi karpi on vaja natukene ümber teha, alumises (mustas) pooles on kolm (kaks tegelikult) auku, peaaegu ükski neist ei sobi selleks, et viia õhuvõtt radiaatori ette või kuskile sinnakanti, või siis tõesti tiiva sisse. Üks toru peaks olema sooja õhu tõmbamiseks ja teine välis külma õhu saamiseks. Panen need aga kinni klaasriidega ja üritan selle nii ümber teha, et lõdvik ilusti otsa istuks ja kuskilt vahelt välja mahuks. Pealmise osa, (puhas) teen ka ümber. Praegu on ava liiga suur ja sisselaske kollektoril suht kukil, st peab seda ka nihutama, üritan ka selle klaasriide ja vaiguga õigesse kohta nihutada mingisuguse teise toruotsa külge kompunnimisel. Siis saab see osa hea, saab auto ka puhast õhku turbiini vahele.
Peale šopingut alustasin eile õhtul kell 6 uuesti vl kollektori tegemisega. Mõtlesin, et enne ei peatu kui hääled kätte saan. Mõeldud tehtud. Kollektori sain valmis kuni turboflantsini, siis panin turbo ilusti uuesti kokku nii nagu vaja, kollektor valmis keevitatud, rändas turbo ajutiselt kolle külge. Hakkasin tegema downpipet, kokku sai see keevitatud 6'st erinevast osast. Kui see oli valmis, alustasin õlituse tegemist. Karteri põhi alt ära, sinna auk, keere sisse, paras stuts ja mutter alt vastu, vaskseibid ka alla. Sain selle pidama, siis hakkas turbole pealevoolu tegemine, sest muidu ei saa ju käima panna. Alguses oli mõte teha see vasktorust, mille otstes on tavaline kummvoolik. Kui aga sain nõu, et mine vaata kõrvalgaraažis olevat E300't, siis muutsin meelt. Võtsin kaks identset otsa, viilisin parajaks, kruntisin tinaga ning tõukasin vasktorule otsa, pärast jootsin ümbertringi kinni. Praeguses olus survet peab, aga kahtlus langeb sellele, et kas vl kollektori kuumus nii suur ei ole, et tina sulama hakkab? Praegu isegi enamvähem peab, vähekene on märg, võtan toru maha, joodan uuesti, vaatan, kas siis saab pidama. Kui see kõik tehtud sai, siis ladusin kõik asjad kokku, tagasivoolule voolik vahele jne, kuniks jõudis aeg esimese käivituseni. Imestus oli suur kui alguses ilma õhufiltrita lärisema hakkas, ma mõtlesin et nüüd on peetis midagi... Aga ei, kõik töötas ilusti, summuti välja ei ajanud, turbo käis ilusti ringi, õlitustoru läks soojaks, kuskil pöörete juures tuleb ilus vile ka tuppa ja nägu oli päris õnnis ees kui garaažist välja ajades sain aru, et natuke teravama gaasivajutuse peale auto hoopis rohkem liigub. Muidugi ei ole praegu täisvõimsust, sest turbol pole aktuaatorit küljes, rõhu ots on ka mul lahti jäetud veel. Kell oli 6 hommikul kui sõitma sain ja kui garaaž sai laste mängumaast ära koristatud, siis sõitsin koju nähes inimesi, kes juba tööle tõttavad. Tundsin, et on vist hommik.
Igatahes, kütet tuleb vistist veel peale keerata, tahaks armatuuri (juba lõhutud) osale rõhunäidikut ja nibin-nabin asju veel külge pookida. Sisselaske kollektorile tuleb vistist lasta keevitada õrn krae, kui rõhk peaks jõudma 1.0 bari juurde. (äkki keegi oskab öelda, palju VW golf 3 TD turborõhku hoidab?) Aga eks näis praegu, teen natukene Audi 200 vahejahutit ümber, et see sobiks mulle radiaatori ette (on parajalt lahmakas teine) ja tuleb veel torusid vedada, et saada asi lõppkonditsiooni. Pilte eilsest päevast kahjuks ei ole, tööõhin oli nii suur sees, et polnud mahti isegi fotokat välja võtta, aga valmisproduktist kindlasti saab.
Käisingi eile päeval lammaris šopingul ja tõin endale terve posu igasugu painde ja põlvedega turbolõdvikuid, torusid ja põlvi ja mis kõige tähtsam VW passati 92' õhufiltri kopsiku, mis sai asetatud sinna samma, kuhu ta passatilgi käib. Panin nii, et saaksin ligipääsu esitulele, kui pirni on vaja vahetada ja et asi jääks kultuurne. Jäi päris sirgelt. Kuigi karpi on vaja natukene ümber teha, alumises (mustas) pooles on kolm (kaks tegelikult) auku, peaaegu ükski neist ei sobi selleks, et viia õhuvõtt radiaatori ette või kuskile sinnakanti, või siis tõesti tiiva sisse. Üks toru peaks olema sooja õhu tõmbamiseks ja teine välis külma õhu saamiseks. Panen need aga kinni klaasriidega ja üritan selle nii ümber teha, et lõdvik ilusti otsa istuks ja kuskilt vahelt välja mahuks. Pealmise osa, (puhas) teen ka ümber. Praegu on ava liiga suur ja sisselaske kollektoril suht kukil, st peab seda ka nihutama, üritan ka selle klaasriide ja vaiguga õigesse kohta nihutada mingisuguse teise toruotsa külge kompunnimisel. Siis saab see osa hea, saab auto ka puhast õhku turbiini vahele.
Peale šopingut alustasin eile õhtul kell 6 uuesti vl kollektori tegemisega. Mõtlesin, et enne ei peatu kui hääled kätte saan. Mõeldud tehtud. Kollektori sain valmis kuni turboflantsini, siis panin turbo ilusti uuesti kokku nii nagu vaja, kollektor valmis keevitatud, rändas turbo ajutiselt kolle külge. Hakkasin tegema downpipet, kokku sai see keevitatud 6'st erinevast osast. Kui see oli valmis, alustasin õlituse tegemist. Karteri põhi alt ära, sinna auk, keere sisse, paras stuts ja mutter alt vastu, vaskseibid ka alla. Sain selle pidama, siis hakkas turbole pealevoolu tegemine, sest muidu ei saa ju käima panna. Alguses oli mõte teha see vasktorust, mille otstes on tavaline kummvoolik. Kui aga sain nõu, et mine vaata kõrvalgaraažis olevat E300't, siis muutsin meelt. Võtsin kaks identset otsa, viilisin parajaks, kruntisin tinaga ning tõukasin vasktorule otsa, pärast jootsin ümbertringi kinni. Praeguses olus survet peab, aga kahtlus langeb sellele, et kas vl kollektori kuumus nii suur ei ole, et tina sulama hakkab? Praegu isegi enamvähem peab, vähekene on märg, võtan toru maha, joodan uuesti, vaatan, kas siis saab pidama. Kui see kõik tehtud sai, siis ladusin kõik asjad kokku, tagasivoolule voolik vahele jne, kuniks jõudis aeg esimese käivituseni. Imestus oli suur kui alguses ilma õhufiltrita lärisema hakkas, ma mõtlesin et nüüd on peetis midagi... Aga ei, kõik töötas ilusti, summuti välja ei ajanud, turbo käis ilusti ringi, õlitustoru läks soojaks, kuskil pöörete juures tuleb ilus vile ka tuppa ja nägu oli päris õnnis ees kui garaažist välja ajades sain aru, et natuke teravama gaasivajutuse peale auto hoopis rohkem liigub. Muidugi ei ole praegu täisvõimsust, sest turbol pole aktuaatorit küljes, rõhu ots on ka mul lahti jäetud veel. Kell oli 6 hommikul kui sõitma sain ja kui garaaž sai laste mängumaast ära koristatud, siis sõitsin koju nähes inimesi, kes juba tööle tõttavad. Tundsin, et on vist hommik.
Igatahes, kütet tuleb vistist veel peale keerata, tahaks armatuuri (juba lõhutud) osale rõhunäidikut ja nibin-nabin asju veel külge pookida. Sisselaske kollektorile tuleb vistist lasta keevitada õrn krae, kui rõhk peaks jõudma 1.0 bari juurde. (äkki keegi oskab öelda, palju VW golf 3 TD turborõhku hoidab?) Aga eks näis praegu, teen natukene Audi 200 vahejahutit ümber, et see sobiks mulle radiaatori ette (on parajalt lahmakas teine) ja tuleb veel torusid vedada, et saada asi lõppkonditsiooni. Pilte eilsest päevast kahjuks ei ole, tööõhin oli nii suur sees, et polnud mahti isegi fotokat välja võtta, aga valmisproduktist kindlasti saab.