Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik
#74
Tere, härrased,

Ilmselt on see kõik paljudele ammu teada, aga miks mitte siinkohal uuesti välja tuua.

1993. aasta mudeliuuendusest algusesaanud roosteprobleemide süüdlaseks peetakse üldjuhul vee baasil värvide kasutuselevõttu, kuid süüdlane polegi kehvem värvkatte koostis või tema keemilised omadused ja probleemid ei seondu tõepoolest uuendatud mudeliga, vaid tuvastati esimest korda tootmisprotsessis juba aastal 1992 (vt alltoodud doktoritöö lk 43) ning Daimler-Benz (hiljem Daimler-Chrysler) maadles sealt alates antud probleemi juurpõhjuse väljselgitamise ja -ravimisega väga tõsiselt aastaid.

Selle kohta on Stuttgarti Ülikoolis Daimler-Chrysler AG tootmisprotsessi põhjal kirjutatud terve doktoritöö, mille leiab alltoodud lingilt ning vähemalt mille kokkuvõtet soovitan saksa keele oskajatel Mercedesehuvilistel kindlasti lugeda:
http://elib.uni-stuttgart.de/handle/11682/1518

Peamine põhjus, miks paljud meie mõistes nö "vee baasil värviga", aga tegelikult peale fosfaatimist senisest märksa keskkonnasõbralikuma kemikaaliga (mis tõepoolest koosneb ~80% veest nagu inimene) täidetud vanni elektriliseks kruntvärviga katmiseks uputatud keredega autod ootamatult roostetama asusid, peitus selles, et nendes elektrokrundivannides hakkasid elutsema mikroorganismid ehk bakterid (välja on toodud keegi Burkholderia cepacia), mis juba tootmisprotsessi ajal põhjustasid pinnakatteprobleeme (mulle, auke ja värvi mahakoorumist) ehk praaki ning pikemas perspektiivis saidki põhjuseks, miks vastaval ajastul toodetud Mercedes-Benz autode omanikud sageli oma masina aukliku kere kõrval väga õnnetud välja näevad.

Märkimist väärib, et oli ka paremaid aegu. Värvivanne puhastati teatud intervallidega ja seega said mõned autod päris hääd enne kui vann jälle saastus. Kusjuures saastumisel mängisid rolli päris paljud tegurid, millest üks näiteks oli see, et enne kui autokere peale fosfaatimist vanni uputati, käis ta läbi veega teostatavatest loputustsüklitest ning selles vees sisaldunud mikroorganismid jäid keredele ning kandusid täiendavalt iga autoga kruntvärvivanni.

Tähelepanuväärne on seegi, et kui lugeda doktoritöö kokkuvõtet, tuleb väga selgelt välja (nagu ütleks meie uus peaminister), et bakterite tapmine polnud mingi lihtne ülesanne, sest need, nagu korralikud bakterid ikka, hakkasid kohanema ja lihtsalt ei surnud enam erinevate kemikaalide peale maha. Seega oli kogu selle protsessi täielikult kontrolli alla saamine erinevate tagasilöökidega ilmselt tõepoolest nii suur pingutus ja uurimistöö, et kestis 2000-te aastate saabumiseni.

Aga olgem katsejänestena ikka rõõmsad, et kõik see teadus on autodesse päriselt pandud ja pannakse ka edaspidi. Selliste praktiliselt kõigi detailide ja tootmisprotsesside juures pidevalt toimuvate üleloomulike pingutuste pärast igaüks kuuri all häid autosid toota ei suudagi. Autotööstuse kvaliteedijuhtimisega kokku puutunud inimesed pole kunagi päris normaalsed, sest teavad, et asju, mis tootmisprotsesside juures õigesti saavad minna, on lihtsalt nii masendavalt vähe ja meie kontroll selle kõige üle on sageli vaid näiline.

Seega head pehmet talve kõigile, härrased ja loodame, et soolapuisturi taga sõitma ei satu.

Parimate soovidega,

Tauno
Vasta


Sõnumeid selles teemas
MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik - Autor: Sm. Västrik - 18-07-2008, 03:39 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Karl - 18-07-2008, 05:17 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 21-07-2008, 04:38 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Karl - 21-07-2008, 04:42 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: HotPapa - 21-07-2008, 04:45 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 21-07-2008, 04:48 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Karl - 14-08-2008, 12:42 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: v6sa - 21-07-2008, 04:51 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 29-07-2008, 10:12 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: alva68 - 31-07-2008, 03:27 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Karl - 31-07-2008, 03:31 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 07-08-2008, 01:37 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 11-08-2008, 12:03 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Karl - 11-08-2008, 12:25 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 13-08-2008, 04:25 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: ralak - 13-08-2008, 04:48 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 14-08-2008, 09:52 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 14-08-2008, 11:11 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 21-08-2008, 01:43 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: jansa - 21-08-2008, 04:45 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Karl - 21-08-2008, 05:23 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 25-08-2008, 04:49 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Karl - 25-08-2008, 04:56 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Nustu826 - 25-08-2008, 06:52 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: erx000 - 25-08-2008, 07:30 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 28-09-2008, 09:17 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 28-09-2008, 09:37 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: tnz - 28-09-2008, 09:48 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: W2intz - 28-09-2008, 10:43 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 02-01-2009, 04:22 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: tanel87 - 13-01-2009, 11:16 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Ardo - 16-01-2009, 11:14 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sulo - 16-01-2009, 12:42 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Kalev - 06-03-2009, 08:19 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: taivo112 - 11-03-2009, 02:58 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Kalev - 11-03-2009, 10:27 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 15-03-2009, 11:14 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm.Tihhonov - 15-03-2009, 11:39 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: tank - 16-03-2009, 12:39 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 13-04-2009, 04:05 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 12-10-2009, 03:03 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: BlackLady - 02-12-2009, 12:06 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: puki - 06-02-2010, 10:08 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 20-02-2010, 05:06 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: R129 - 20-02-2010, 08:47 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Autor: Sm. Västrik - 23-02-2010, 02:20 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Priit - 18-08-2012, 09:57 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: 2015c - 29-12-2010, 01:43 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: nostromo - 29-12-2010, 08:09 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Cane - 10-06-2011, 09:49 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: v6sa - 11-06-2011, 08:50 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Werewolf - 11-06-2011, 05:58 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: mparn - 12-06-2011, 12:30 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: e300disla - 22-06-2011, 05:59 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Sm.Tihhonov - 15-07-2011, 12:50 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Mike22 - 01-07-2012, 12:07 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: m2giorav - 01-07-2012, 12:37 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Sm.Tihhonov - 23-11-2016, 01:45 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: väikemees - 23-11-2016, 07:19 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: JorgenP - 23-11-2016, 09:54 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: v6sa - 24-11-2016, 10:00 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: JorgenP - 24-11-2016, 01:29 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: v6sa - 24-11-2016, 02:11 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Karl - 24-11-2016, 06:11 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Sm. Västrik - 24-11-2016, 07:00 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: stihl - 24-11-2016, 07:50 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: väikemees - 24-11-2016, 08:19 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Laur - 24-11-2016, 09:07 PM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: ralak - 25-11-2016, 12:28 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: väikemees - 25-11-2016, 12:51 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: Sm.Tihhonov - 25-11-2016, 01:35 AM
RE: MB 230 E, 1992, W124 - Tauno Mõts - Autor: ralak - 26-08-2018, 12:05 AM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  S 400 CDI Lang, 2001, W220 - Sm. Västrik Sm. Västrik 32 4,192 24-04-2024, 11:59 AM
Viimane postitus: Sman
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 19 1,559 09-03-2024, 11:30 PM
Viimane postitus: Manifesto
  W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul Paul 1 730 09-02-2023, 06:08 PM
Viimane postitus: v6sa
  SL 280, 1996, R129 - Sm. Västrik Sm. Västrik 20 18,048 26-11-2022, 05:03 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  560 SE, 1990, W126 - Sm. Västrik Sm. Västrik 86 79,827 05-11-2022, 11:43 AM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 75 85,515 20-10-2022, 11:06 AM
Viimane postitus: kodutu
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 289 280,792 12-06-2022, 08:16 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  MB w140, 420, 1992, Arkadi.T Arkadi.T 7 2,694 18-04-2021, 07:30 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  Mercedes-Benz 300 E, 1989, w124 - OnkelMats OnkelMats 48 37,711 10-11-2020, 09:46 AM
Viimane postitus: OnkelMats
  MB S124 200TE 1992 - coprone coprone 2 2,685 14-09-2020, 01:58 PM
Viimane postitus: jansa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne