Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tsirkulatsiooni pump
#1
Niisiis. Auto 124 200D. Jahutussüsteemis hetkel jamad. Kuna genekarihm hiljaaegu maha jooksis käisin remondis seda vahetamas, kus mulle öeldi ka et autole vaja jahutuse elektritsirkulatsiooni pump peale panna. Kas vastaval autol siis polegi sellist asja originaalis mõeldud või on see sellelt autolt lihtsalt mingi aeg maha võetud? Ning mis selle pumba funktsioon on?

Tänud.
Vasta
#2
Iseenesest peaks se ikka origiaalis juba küljes olema. Selle pumba eesmärk on jahutusvedelikku auto mootoris ka siis ringi ajada, kui näiteks veepump ei tööta. Kõige lihtsam näide - sõidad kuskile selverisse ja lased naisel poodi minna, küll aga ise ei viici kaasas käia, kui naine igast kuki-muki asju ostab. Parema meelega oled autos, kuulad oma heast makist valjut muusikat - naist ju pole, kes kohe karjuma hakkaks.
Ok, aga külmaga hakkab autos jahe, õigemini siis, kui mootor seisab. Aga kütus kallis ja ei taha sellel lasta töötada - 1l tunnis ju siiski 15 krooni. OK, siis keerad võtme süüteasendisse ja sooja hakkab tulema- ja nii kaua, kui mootor soe on.

Teistel autodel ei tule, sest mootor küll soe, aga vesi ei käi läbi soojendusradika ja see maha jahtunud. Mersul aga käiatakse vett ka siis ringi, kui mootor ei tööta.

Uuematel on juba rest nupp olemas - lähed ise ka poodi ja lükkad nupu põhja ning kuitagasi tuled, on salong ikka soe.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#3
Tühikäigu pööretel peaks soojendus efektiivsem olema. Kuid kui see ei tööta pole ka häda midagi, vähemalt mul toimis ilma ka üsnahästi(harjad olid läbi). ja siis veel seisva mootoriga saolongi kütminse funktsioon. 2,0 diisel mootor väike talvel 15min. puhub sooja siis jahtub mootor ka maha ja rest lülitub kah ise välja, kolmene mootor kobakam sooja jätkub kauemaks.:biggrin:

Pump ise asub vanemal mudelil paemal porikoopal, üsna termostaadi vastas, uuematel soojenduse magnet klappidega koos.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#4
Vahetasin ka oma auto tsk.pumbal harjad ära,ning pidin paar päeva ilma selleta sõitma.Kui pumpa vahel ei ole siis suurematel pööretel puhub kenasti sooja,tühipööretel hakkab umbes 10.sek pärast jahedat õhku puhuma.Panin pumba elektriahelasse vahele ka koormustakisti,mis vähendas selle pöördeid (sundtsirkulatsiooni kiirust) poole võrra ja tõstis mootori töötemperatuuri avatud magnetklappidega umbes 10 kraadi.
Vasta
#5
124 puhul on REST üsna harvaesinev nähtus, Tsirkulatsioonipump võib olemas olla sellegipoolest.
Kui bussi vaja, siis küsi!
Vasta
#6
Minu 124-jal REST ka täiesti olemas, aga mure, siis selline, et see pump ka läbi ja kui auto kohapeal käib, siis juhi poolt puhub külma, nagu pöörded väga kõrgeks lasta, hakkab ka mingit sooja natuke tulema.Käisin Imre juures küsimas selle värgi kohta ja ütles kohe, et asi selles pumbas.Aga nüüd selline küsimus, et kas seda pumpa saab ise ka kuidagi remontida või peab 1k eest kasutatud ostma?Confusedad:
Talvel muidu täiesti võimatu sõita ja ka hommikusel soojendamisel ajab ikka närvi.
Vasta
#7
Kui üks pool puhub sooja ja teine mitte viga ikka klappides.
Sõitsin mittetöötava pumbaga taksot omal ajal, no ei olnud sellist jama, et kohapeal oleks külm olnud. Tõmba klappide pealt pistik lahti ja koputa õrnalt pähe neile ja vaata mis siis saab.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#8
Mul auto S124 oli tsirkulatsiooni pump tuksis, vahet ei märganud! Nüüd korras. Vähemalt minu autol vahet polnud! Nii, et olulist muutust ei märganud!
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Vasta
#9
Kas mõeldud on neid aku juures klappe?Kui nii, siis neid juba kopsitud küll.Aga remondis öeldi mulle kindlalt niimodi, et kui see pump ei tööta, siis ta ei jõua ka sinna juhi poole seda sooja välja puhuda ka ja ega ka see kõrvalistuja pool väga kuum poleConfusedad:
Vasta
#10
Ps. ja kui näiteks kasvõi 30 sekundit foori ees seista, siis läheb ka kõrval soojendus väga leigeks ja juhi juures täiesti jääkülm.
Vasta
#11
Nüüd asi korras, sai imre juurest uus pump soetatud, ja see möllab sooja autosse nii, et vähe pole:demond:
Vasta
#12
palju imre juures see asi maksma läks?
Vasta
#13
Tartu ligidal Lähtel asuvas GAZ-i esinduspoes maksab analoogne uus vene pump,mis sobib mersule 400 EEK-u.
Vasta
#14
bosch pump 1k maksab, ainult puudub siis see ots, mis ühenduses paagiga, mis soojendab vett ja pritsib klaasile. Aga see sõsteem oli mul nagunii metsas.
Vasta
#15
Taavi Kirjutas:bosch pump 1k maksab, ainult puudub siis see ots, mis ühenduses paagiga, mis soojendab vett ja pritsib klaasile. Aga see sõsteem oli mul nagunii metsas.

Pumba paigaldasid ise? Ma mõtlen et kui raske ning aeganõudev see on.
Vasta
#16
Uuest peast maksab see pump 3600.- ja paigaldusega saab edukalt ka ise hakkama, omal kogemused W210-el vahetamisega.
MobileSPA
autopesula
TEL: 5110767
Vasta
#17
Soomes maksab pump pea 60 euri...
Vasta
#18
Mul maksis uus pump 1k! Mercedes-Benz orikas on jah meibi 5 k. Paigaldamine käis mingi 10 minutit .
Vasta
#19
Kus kohast soomest oleks võimalik see tsirk. pump osta 60 eur-iga.
Vasta
#20
Minul siis ka probleemid selle el. tsirkulatsiooni pumbaga. Minu autol ei tule tsirkulatsioonipumba pistikule massi peale. Võsa soovitas salongisoojenduse rullikuid pöörata, et min asendis ei peagi mass peale tulema, kuid minu autol ei tule üheski asendis massi peale. Rest funktsioon ka ei tööta, tõenäoliselt samal põhjusel. Nuppu vajutades lööb korrax punase tule põlema ja nii kui nupu lahti lased kustub see kohe ka ära. Muidu salongisoojendus toimib väga hästi ka kohapeal kui süüte sisse keerad ja ventilaator puhuma hakkab, lihtsalt väga kaua ta sooja õhku ei puhu sel juhul.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  K: W210 kütuse pump + pilt siimsl1 14 13,972 10-12-2021, 10:05 PM
Viimane postitus: v6sa
  Roolivõimu pump w211 turbiin 0 1,614 26-08-2019, 09:13 AM
Viimane postitus: turbiin
  W211 SBC pump salumees 16 14,580 29-07-2018, 12:01 PM
Viimane postitus: madis71
  W124 300D roolivõimu pump ragiseb Poisike 1 2,082 02-09-2017, 07:23 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 roolivõimendi pump swagiebear 6 5,809 12-03-2016, 11:41 PM
Viimane postitus: nils_
  W211 roolivõimu pump *Priit* 6 6,374 10-09-2012, 07:40 PM
Viimane postitus: thalenfrei
  W124 3,0d 81kw roolivõimu pump lekib, vana-lõõts 0 1,720 28-08-2011, 11:44 AM
Viimane postitus: vana-lõõts
  W124 250D -92a roolivõimu pump vilistab Mesamarx 4 4,031 19-07-2011, 06:49 PM
Viimane postitus: umm
  Konditsioneeri pump koliseb mkik 11 9,930 17-01-2010, 02:28 PM
Viimane postitus: liiv
Question W124 kesk.pump + alarm Harry 1 2,223 06-09-2009, 06:37 PM
Viimane postitus: Harry



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne