Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
320cdi ja hõõgküünlad
#1
Tervist,

tegemist v6 320cdi mootoriga, küsimus siis seisneb selles, kui kauaks peaksid eelsüüte küünlad põlema külmalt käivitades, praeguste ilmadega -6 kuni -10 kraadi jääb see kollane spiraal 2sekundit ekraanile põlema. Auto läheb võtit keerates 3-sekundiga tööle (niikaua ketrab), soojalt läheb koheselt. Tühikäigul käies jäävad pöörded 1200peale. Viimati on vahetatud filtrid ja õlid. Eelsoojendusküünlaid pole näpitud.
Vasta
#2
Ahoi,

Eelsoojendust selliste "külmakraadide" juures veel käivitumiseks korras mootoriga CDI-del tarvis pole, seega see 2-3 sec-i küünlaid on maa ja ilm.
Tühikäigupöörded näivad küll selgelt liiga kõrged.

Edu,

Tauno
Vasta
#3
(03-12-2014, 02:44 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Ahoi,

Eelsoojendust selliste "külmakraadide" juures veel käivitumiseks korras mootoriga CDI-del tarvis pole, seega see 2-3 sec-i küünlaid on maa ja ilm.
Tühikäigupöörded näivad küll selgelt liiga kõrged.

Edu,

Tauno

-10 ikka on eelsüüdet juba vaja ka CDI mootoritel.
Vasta
#4
Mul küll 2,7 cdi aga isegi -15 pole veel vajadust olnud eelsüüte jaoks (see aasta muidugi pole sellist külma olnud ka) ehk siis eelmise aasta kogemused Smile .
Vasta
#5
(03-12-2014, 03:22 PM)kentq Kirjutas:
(03-12-2014, 02:44 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Ahoi,

Eelsoojendust selliste "külmakraadide" juures veel käivitumiseks korras mootoriga CDI-del tarvis pole, seega see 2-3 sec-i küünlaid on maa ja ilm.
Tühikäigupöörded näivad küll selgelt liiga kõrged.

Edu,

Tauno

-10 ikka on eelsüüdet juba vaja ka CDI mootoritel.

Järgne pilt kehtib 2.7 r5 kohta kuid tundub, et ka 3.0 v6 kohta, ilmselt siis samuti paljude teiste CDI-de kohta, mis on MB toodang.
[Pilt: 85948-glowplug.jpg]

MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#6
(03-12-2014, 09:12 PM)Ermo Kirjutas: Mul küll 2,7 cdi aga isegi -15 pole veel vajadust olnud eelsüüte jaoks (see aasta muidugi pole sellist külma olnud ka) ehk siis eelmise aasta kogemused Smile .

Kuidas sa selles veendud et vaja pole, kas võtad kapoti alt midagi lahti? Eelsüüde on ikka enamus mootoritel automaatne.
Minu väide oli omal kogemusel.
Kuni -10 pole ERITI vaja, natuke lonkab ja jääb käima. -10 minu auto V6 3.0 CDI käivitud alles neljandal korral ja tegi ikka väga inetut häält. Tol korral nagu hiljem selgus töötas 6-st 2 küünalt.
Vasta
#7
Jah käivitamisel jäävad pöörded 1200 peale, tõenäoliselt hiljem tühikäigul olles lähevad madalamaks, kui mootor soojaks läheb.

Nüüd küsimus selles, kui hõõgküünlad õhtal peaksid olema, siis peaks idee poolest see spiraal põlema jääma ju? Kuidagi uimaselt läheb tööle külmalt see masin. Aku on 95ah täna kontrollisin akut voltmeetriga, näitas 12,3V, samas peaks vist akule koormustesti laskma teha, voltidest aku tervise kohta infot ei saa ju Paranoid. Muidu tundub, et ajab starterit uimaselt ringi, kas 3-sekundit ketramist on väga palju?
Vasta
#8
(03-12-2014, 10:46 PM)firewalker Kirjutas: ...
voltidest aku tervise kohta infot ei saa ju
...

Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll.
Vasta
#9
(03-12-2014, 10:46 PM)firewalker Kirjutas: Kuidagi uimaselt läheb tööle külmalt see masin. Aku on 95ah täna kontrollisin akut voltmeetriga, näitas 12,3V, samas peaks vist akule koormustesti laskma teha, voltidest aku tervise kohta infot ei saa ju Paranoid. Muidu tundub, et ajab starterit uimaselt ringi, kas 3-sekundit ketramist on väga palju?

Voltidest saab tegelikult piisavalt infot aku tervise hindamiseks, kuigi mitte kogu tõde. Korras ja laetud aku peaks andma välja suurusjärgus 12.6-12.7V ning pärast käivitust ei tohiks see näit oluliselt muutuda. 12.3V on vähe, mis võib olla ka uimase käivituse põhjus.. Samas võib see tähendada ka lihtsalt alalaetud akut.

(04-12-2014, 09:20 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll.

Aku klemmipinge mõõtmine otseselt starteri töötamise ajal pole ehk vajalik selle tervise hindamiseks, piisab kui mõõta pinget enne käivitust ja pärast käivitust.
Vasta
#10
(04-12-2014, 11:28 AM)erkilo Kirjutas:
(04-12-2014, 09:20 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll.

Aku klemmipinge mõõtmine otseselt starteri töötamise ajal pole ehk vajalik selle tervise hindamiseks, piisab kui mõõta pinget enne käivitust ja pärast käivitust.

Otseselt aku tervise määramiseks on loomulikult paremad vahendid. Aga kodukasutajal neid ju pole. Multimeetri pingeskaala aga onWink

Pingekäik akuklemmidel võib päris kõnekas olla. Eeldusel, et aku ikka sobiva suurusega on. Madal klemmipinge peale starteri kasutamist või ebaõnnestunud käivitust näitab vaid seda, et akus on voolu vähe. Ei räägi midagi juhtmestikust ega starterist. Rääkimata laadimisestWink

Kui käivitamisel aku klemmipinge ei kuku ja starteri vooluklemmil langeb, on probleem kusagil juhtmestikus. Kui kummaski ei kuku, on probleem starteris.

Kui akuklemmil ka kukub, siis on kas aku laadimata või surnud. Esimest võib omakorda põhjustada ka mingi pealejääv tarbija, kes laaditud akult selle parima ööga maha koorib. Surnud aku on surnud akuCrybaby

Ning täpsustuseks: ma pean kukkumise all silmas pinge langemist mitme voldi võrra. Üks elujõus aku peab starterit mitu korda suutma paarikümne sekundi kaupa kerida nii, et klemmipinge ühekohaliseks ei muutuks.
Vasta
#11
Viimase akuga kurb kogemus, kui klemmipinge oli 12, 6 V, roheline tuluke ka olemas, aga starterit ringi ei vedanud.Ehk voldid olid, aga amprid puudu.Järgnevalt haagissuvila valgustuse ja raadio toitmisega tuli aga terve hooaja jooksul laadimata toime.
Vasta
#12
(04-12-2014, 05:41 PM)nordrainbow Kirjutas: Viimase akuga kurb kogemus, kui klemmipinge oli 12, 6 V, roheline tuluke ka olemas, aga starterit ringi ei vedanud.Ehk voldid olid, aga amprid puudu.Järgnevalt haagissuvila valgustuse ja raadio toitmisega tuli aga terve hooaja jooksul laadimata toime.

Kas need voldid siis ka ikka olid, kui starter järgi lülitati? Ma kahtlen...
Vasta
#13
Alati ei jää konkreetse mootoriga masinatel vigase eelsüütesüsteemi korral see spiraal peale käivitamist põlema kui süsteem korralikult ei tööta, küll aga loeb auto vea sisse, ehk siis testriga saab asjale jälile.
Vasta
#14
Viimane kord oli auto ca nädal seisnud, täna siis +2 kraadi:

enne käivitamist pinge aku klemmidel 12,2V
starteri töötamise ajal 10,5V
Kui tööle läks, siis 14V

Täna andis eelsüüteküünlaid samuti 2sekundit, käima läks ka 2 sekundiga, starter käis kiiremini ringi kui viimane kord hääle järgi...

Pöörded pärast käivitamist 1200 tühikäigul, kui mootor natuke töödanud on siis lähevad pöörded tühikäigul 600 peale ja jäävad stabiilselt sinna...
Vasta
#15
Diagnostika ühtegi viga ei leidnud Icon_neutral
Vasta
#16
Alla 9,6v ei tohiks pinge langeda käivitamise ajal.
Tuleks tegelikult mõõta kas ei lähe osad voldid kaotsi teepeal.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#17
Aku pinge pole alla 10,5V langenud starteri töötamise ajal.

Tegelt on olemas veneaegne akulaadija Start, kas taskus see Mercedes-Benz akule külge ühendada ja koos sellega tööle panna? Autoga kaasas olnud juhend ütleb, et mercedese akut auto küljes laadida ei tohi ja peab mingit spetsiaalset "smart" laadijat kasutama...
Vasta
#18
(16-12-2014, 08:05 AM)firewalker Kirjutas: Aku pinge pole alla 10,5V langenud starteri töötamise ajal.
...

Aga pinge starteri jõuklemmil samal ajal? Käivitusvoolu sadu ampreid koduste vahenditega mõõta ei saa, kuid langenud pinge annab voolukaost kaude märku.
Vasta
#19
+ poolel võib ära kaduda kuni 0,5V sellel tõmberelee vahel, osa kaob sinna.
- poolel 0,2-0,3V

M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#20
(16-12-2014, 10:11 AM)Laur Kirjutas: + poolel võib ära kaduda kuni 0,5V sellel tõmberelee vahel, osa kaob sinna.
- poolel 0,2-0,3V


Kuidas mõõdad miinuspoolt starteril? Või pidasid silmas mõõtmist aku klemmilt ja siis kusagilt kereplekilt?

Olen mitmel sõidukil mõõtnud starteri jõuklemmil pingeid 8 V kanti olukorras, kus akul püsib 10+V. Peale kaabelduse korrastamist on imeväel tervenenud ka starterEusa_angel
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  320CDI OM642 mootori õhufiltrite vahetus marek 1 1,139 01-08-2021, 06:53 PM
Viimane postitus: marek
  S211 2004a 320cdi 150kw käivitus probleem Keku23 0 1,737 15-05-2018, 09:29 PM
Viimane postitus: Keku23
  S211 320cdi 06a Webasto roodla 9 5,948 07-03-2018, 11:18 PM
Viimane postitus: roodla
  om613 320cdi EPC viga jsv 29 14,605 13-06-2017, 02:46 PM
Viimane postitus: jsv
  S210 320cdi gaasipedaali asendi andur, P1222 Ott 6 5,216 10-12-2015, 07:23 PM
Viimane postitus: Ott
  W210 320cdi t talvine ettevalmistus? Ott 9 6,179 22-11-2015, 08:36 PM
Viimane postitus: Ott
  Hõõgküünlad ei saa voolu Sasskin 12 7,734 25-08-2012, 01:26 AM
Viimane postitus: Sasskin



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne