Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Selline hull plaan... 300 te-st 420te
#1
Tervitus kõik asjatundjad... olen juba aasta otsa nuputanud projekti, küsinud siit sealt ja kolmandastki. kuid nüüd tundub, et asi on küps tegutsemiseks.Kui ennem seisis asi mootori taga siis nüüd seda probleemi enam ei ole... plaan teha ügest 124 universaal kerega; neljaveoline ja 4,2 l elukas. kere mis selleks sai soetatud on igatepidi ideaalne ja roostevaba.

Küsimused siis sellised mis mind juba pikalt on piinanud... kas juhtme valmidus on kõigil 124-del üks või tuleks nad ikkagi välja vahetada ja kas kellelgi on kogemust selles vallas? olen juba kuulnud, et k.kast, vahekast ja mootor oma vahel sobivad... aga tahaks ikkagi kuulda teie kinnitust asjale

Seega oodatud on kõiksugused teiepoolsed lahendused asja ellu viimiseks (va. nt. nagunii midagi võlja ei tule) Tuleb küll, ja kuidas veel!Eusa_shhh


Lähiajal kui garaazi sattun siis teen ka mõned pildid projektist ja doonoritest

Tänud ette
Wheelton
See on viisakas koht, ära siia naisega tule!
Vasta
#2
Huvitav projekt! Hoian silma peal.
Juhtmestik tõsta 4.2 kerelt w124 peale ümber.
Vasta
#3
Kas 4-maticu vahekast istub V8 moto otsa?
Need ju rida 6-d, mis tehasest neliveosena välja jooksevad.
Aastaid tagasi, kui enda 3bena nelivedu kokku jooksis, siis vähe uurisin seda ja väideti, et liiga keeruline.
Kõik on muidugi tänapäeval võimalik, kuid igal projektil peaks ka mõte olema.
Ise arvan, et 3rida bens+ korralik turbo annavad suurema efekti, kui 4,2.

Aga kui sul endal usku ja tahtmist on- anna minna.
Hoian pöialt, et see projekt ka sõitma hakkaks.

Edud.
Janek
Pesuruumide ja saunade remont.
Aurusaunade ehitus.
W/C126 peenhäälestus. #w126garaaz
5 126 735
Vasta
#4
Eks ta ole keeruline projekt. Võimatut pole, aga raske saab olema kindlasti.

Vahekastiga ei pruugi probleeme tekkida. Mõlemad omavad 722.3xx kaste ja vahekast käib ju käigukasti viimase sektsiooni asemele/külge? Vähemalt manuaalkasti puhul vaatasin seda.

Juhtmestik on kõikse väiksem mure.

Suurem mure on esidifri ja karteripõhjaga.

Loodame parimat!
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#5
Käigukast on sama 722.3xx (ülekannetes on erinevust, kuid see on ülejäänuga võrreldes köömes). R6 ja V8 on pea sama pikad, mistap ka ruumiga ei teki probleemi.

Juhtmestik on lihtsalt ümber tõstetav, kui doonoriks on 124.

Kas V8le on olemas neliveole sobivat karteripõhja? Kõike saab muidugi teha, kuid...

Ning arvestades kopsakat kaaluvahet, saab esivedrude teema olema ka huvitav - veovõll läheb ju läbi esivedru...

Aga anna minna, ma tahaks seda projekti väga liikumas nähaNinja
Vasta
#6
(17-09-2012, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: Ning arvestades kopsakat kaaluvahet, saab esivedrude teema olema ka huvitav - veovõll läheb ju läbi esivedru...

Sellesamuse vedruga läeb jamaks jah. Kui ikka veekaheksa ja neljaveolise vedru pole olemas, siis ise sellist ilmselt ei tee...

Aga selline uitmõte hoopis: kolmesest ridakuuest 3,4 teha.
Nagu AMG neid mingi koguse 90ndate alul tegi (vist oli 980tk).
Sellel oli 200kw. Versus V8 205kw, aga ei kaalunud seevastu midagi.

Ja ega nad minuarust elutähtsaid organeid mootorile ise nullist ei teinud (nii väikese koguse puhul ei tasunud ära!), vaid kompunniti kuidagi see käik pikemaks ja kubatuur suuremaks. (vist oli 24klapise pea, diisli vänt ja krtteab mille kolvid...jne)
Ja kui sinna veel turbo külge panna, on hulluksminemise auto valmis. Ainult erinevalt Lotus Omegast veab kõige neljaga....Eusa_clap

Vasta
#7
Kui V8, siis valiks pigem M117 mootoritest midagi. Nt 560-220kW variandi.

Esiteks on M117 füüsiliselt tsipa tugevam, teiseks kergem ja olemuselt lollikindlam. Mõistagi ka odavam.


Aga, üks lahe mõte käib veel peast läbi, mida ma ise tahaks kunagi ehk teha (kui G-klassi 4-veost puudu jääb Eusa_doh ). Nimelt OM603 mootoriga peaks 4-matic`uid olema küll. M104 ja OM603 karteripõhjad on omavahel vahetatavad, samuti istuvad kastid 1:1.

M104 on juba kaasaegsem M103`st. M104 seeriast on võimsamatest pakkuda ka C36 mootor, mida saab omakorda veel turboga üle laadida.


Aga.....mina ootaks ikkagi V8 teemat. Karter ringi keevitada pole mingi küsimus, tänapäeval on AC/DC keevitused piisavalt odavad, materjali tundub ka mõistliku raha eest liikuvat.....mõned tunnid keevitamist ja tulemus on juba silmaga nähtav ning käega katsutav...Iseasi, kas pärast ka sirgeks jääb Eusa_drool


Minu poolt jõudu ja jaksu!
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#8
Tervitus asjatundjad, tänan kommentaaride eest...

Nädalavahetus on tulekul ja siis hakkavad ilmnema probleemid millega ma rinda pistan. Muideks isend millest peaks kunagi kooruma neljaveoline V8 ongi 4matik, niiet esisilla pärast ma ei muretse.. küll aga karteri põhi teeb nüüd muret Eusa_think

Aga, et miks just v8...? Kuskil 6 a tagasi sai käidud saksamaal autot otsimas... märksõnadeks olid: diisel, võike kütuse kulu, ruumikas pereauto. ntx Toyota avensis. Eestisse jõudes oli asi selge, V8, bensiini mootoriga, jänune 420 oli maja ees. Naine kuri ja lapsevanker ikka normaalselt ära ei mahu.
Aga tänaseks olen läbinud taga üle 60000 kilomeetri ja tundub, et paremat autot vist pole. Imekombel ei roosteta ka. keskmiseks kütuse kuluks olen saanud 9L ,mis iseenesest polegi nii hull.

Mitte, et ma ridamootoritest mdagi kuulda ei taha aga v8 tundub kuidagi südamelähedane ja samas pole veel minu silm näinud universaal kerega 420-t

Paugutage kõik oma teadmiste ja kogemustega !



Tänud ette
See on viisakas koht, ära siia naisega tule!
Vasta
#9
(18-09-2012, 12:02 PM)wheelton Kirjutas: ...
Paugutage kõik oma teadmiste ja kogemustega !
...

Ise ju ütlesid, et sedapidi pole kuigi levinud praktika. Seega, hakka aga oma tekkinud kogemusi jagamaEusa_dance

On Sul vahendid ja oskused sellise konversiooni tegemiseks olemas?

Minu paneb mõtlema mootorite kaaluerinevusest tingitud esiosa vedrustuse teema. Oled kindel, et originaalvedrud koormat kanda jaksavad? Suvalisi sinna alla ei pane... Raskeim tehasemootor oli OM603, mis peaks kah pea sada kilo vähem kaaluma.

Karteri ringikeevitamine peaks olema küll tülikas, kuid täitsa tehtav töö. Ning turul peaks toorikuid liikuma aeg-ajalt.
Vasta
#10
Kas OM603 on ikka kergem M119 mootorist?

M117 vähemasti peaks olema kergem OM603`st.

V8 mootorid on ikkagi alumiiniumsulam plokiga, ehkki väntvõll on raskem, nukkvõlle rohkem, kepse-kolbe 2tk rohkem jne.


Mina ei näe tegelikult kaalu (loe: massi) osas mingeid probleeme. Küll aga igasugu muid asju.


Kindlasti on vaja teha uued väljalaskekollektorid, tuleseina modida (V8 mudelitel on suurem ruum). Võimalik, et sillatala jääb ette, võimalik, sest 4-maticu puhul ei pruugi, tavamudeli puhul 100% vaja ringi teha.


Ei midagi kriitilist, minu arust vägagi tehtav. Peaasi, et liiga vara käega ei lööda, sest asju, mida vaja ringi teha, on päris palju.

Isegi R4`st R6 vahetus nõuab päris palju tööd, aga see on sisuliselt USA mõistes "bolt-on".
Tava W124`le on V8 pandud ka Eestis, aga see on juba kõvasti keerulisem.

Samas, kui garaazis on AC/DC keevitus, trei-, puurpink, lintsaag ja tuttav vesi/laserlõikuses, on kõik lihtne ja teostatav päris kiire aja jooksul.
Kui ei, siis saab töö aeg olema pikk, keeruline ja kulukas. Sest enamus asju on lihtsad, aga ajamahukad, kui peab laskma kellelgi teha.

....Aga mida ka mina tean, olen vaid teoreetik.....
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#11
Kusjuures üllatavalt raske on leida mootori kaalusid.

Siin http://www.peachparts.com/shopforum/dies...eight.html pakub keegi, et OM603 võiks kaaluda 235 kg.

OM603 seetõttu, et see on raskeim pada, millega 4-maticut tollal sai. Ehk selle vedrudega saab arvestada.

M103 kaaluks pakutakse siin http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/90...ect-3.html 170 kg.

M117 kaalub aga selle teema http://www.peachparts.com/shopforum/perf...-m119.html järgi vaid 452 naela ehk 452*0.454=205 kg.

Vedruteema on seega lahendatud - kolmese diisli vedrud sobivad kenasti. Kolmese bensuka omad madalduvad tunduvalt.

Jääb vaid sobitamise teema. Väidetavalt 4-matic kerele olulisi muudatusi ei toonud. Seega võiks E420 pealt võetud mootor ka teise aiste vahele mahtuda. Kindluse mõttes võiks ju enne lammutamist kõrvuti panna ja mõned mõõtmised teha...

Kas 4-maticu esisilla tala on tavalisest erinev?
Vasta
#12
E420 sillatala on igatahes erinev ridamootoritega varustatutest.

4-maticul on kardaanitunnel ka teistmoodi. Aga 4-matic algprojektiks võttes ei ole neid probleeme, jääb vaid mootori enda mahutamise probleem.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#13
(19-09-2012, 10:24 AM)v6sa Kirjutas: OM603 seetõttu, et see on raskeim pada, millega 4-maticut tollal sai. Ehk selle vedrudega saab arvestada.

Vedruteema on seega lahendatud - kolmese diisli vedrud sobivad kenasti. Kolmese bensuka omad madalduvad tunduvalt.

Kas 4-maticu esisilla tala on tavalisest erinev?

Minu 4-matic on originaalis bensiini mootoriga aga diisel ise vahele pandud aga nina on parasjagu kõrgel. Ei tea kas vedrud vahetatud. Esisillatala peaks olema tavalisega veits teistsugune. Tagumised õõtsapuksid on pikemad.
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Vasta
#14
kas keegi on sellist projekti ette võtnud? praegu tundub, et aja ja raha taha jääb asi kinni... pealegi soomes töödates ei saa asjaga tegeleda piisavalt. ei tahaks ka juppe niisama müüki paisata kuna endal on asja vastu huvi! asi seisab! ja veel.... V6SA kui sa kuuled oled mootorite kaalu ja sobivusega kursis siis võta ühendust, läheme kohale ja vaatame seda saja üheskoos!
(18-09-2012, 10:27 PM)hents99 Kirjutas: Kas OM603 on ikka kergem M119 mootorist?

M117 vähemasti peaks olema kergem OM603`st.

V8 mootorid on ikkagi alumiiniumsulam plokiga, ehkki väntvõll on raskem, nukkvõlle rohkem, kepse-kolbe 2tk rohkem jne.


Mina ei näe tegelikult kaalu (loe: massi) osas mingeid probleeme. Küll aga igasugu muid asju.


Kindlasti on vaja teha uued väljalaskekollektorid, tuleseina modida (V8 mudelitel on suurem ruum). Võimalik, et sillatala jääb ette, võimalik, sest 4-maticu puhul ei pruugi, tavamudeli puhul 100% vaja ringi teha.


Ei midagi kriitilist, minu arust vägagi tehtav. Peaasi, et liiga vara käega ei lööda, sest asju, mida vaja ringi teha, on päris palju.

Isegi R4`st R6 vahetus nõuab päris palju tööd, aga see on sisuliselt USA mõistes "bolt-on".
Tava W124`le on V8 pandud ka Eestis, aga see on juba kõvasti keerulisem.

Samas, kui garaazis on AC/DC keevitus, trei-, puurpink, lintsaag ja tuttav vesi/laserlõikuses, on kõik lihtne ja teostatav päris kiire aja jooksul.
Kui ei, siis saab töö aeg olema pikk, keeruline ja kulukas. Sest enamus asju on lihtsad, aga ajamahukad, kui peab laskma kellelgi teha.

....Aga mida ka mina tean, olen vaid teoreetik.....
ja muideks.... acdc on cd plaadil olemas... peaks kiiresti minema Eusa_whistle

See on viisakas koht, ära siia naisega tule!
Vasta
#15
Nujah, tunnen ennast lollina küll. Aga "Back in black" plaat on päris hea.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#16
AC/DC !!! Unibrow
having trouble having fun...
Vasta
#17
Kui teil insenääridel kellegil 4,2l automaat kast üle peaks jääma aretuse käigus siis olen vägaväga huvitatud sellest.
Vasta
#18
(10-04-2013, 01:19 PM)photograph Kirjutas: Kui teil insenääridel kellegil 4,2l automaat kast üle peaks jääma aretuse käigus siis olen vägaväga huvitatud sellest.

Miks just 4,2 oma? Sel pruugiti vastavalt ajastule kas 722.3xx või 722.5xx kaste.
Vasta
#19
(10-04-2013, 01:40 PM)v6sa Kirjutas:
(10-04-2013, 01:19 PM)photograph Kirjutas: Kui teil insenääridel kellegil 4,2l automaat kast üle peaks jääma aretuse käigus siis olen vägaväga huvitatud sellest.

Miks just 4,2 oma? Sel pruugiti vastavalt ajastule kas 722.3xx või 722.5xx kaste.
Pmst vahet pole mis kast põhiline et M119 mootorile osta istuks. Ma neid kasti koode ei tea niimoodi. Igastahes kui kellegil midagi sobivat on siis pakkuge.
Nagu ma nüüd välja närisin siis oleks vist 722.5xx kasti vaja. vana kast koos mootoriga on 93a e420 pealt.
Vasta
#20
Minu teada neljadele pandi nii 4.2 kui ka 5.0 mootorite korral vaid 722.3 kaste ehk nelja käigukisi. Sinu mootor M119.975 on originaalis 722.354.

Andmed http://www.wheelsacademy.com/a1/mercedes...index.html
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300 CE 162 kw 90 a käigud atm AAljasmets 5 3,672 14-01-2013, 12:46 AM
Viimane postitus: R129
  K: mb ce 300 getonup 7 4,816 09-12-2012, 08:46 PM
Viimane postitus: getonup
  300 CE 162kw 90a väiksed mured AAljasmets 1 1,813 15-11-2012, 04:37 PM
Viimane postitus: AAljasmets
  w124 300 e 24kalppiline 162kw ei käivita arturmalcik 3 2,902 07-09-2012, 11:27 AM
Viimane postitus: arturmalcik



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne