Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ühe soome W210 lugu
Autor Sõnum
canyondrift Ära (8)
MB Klubi liige

Postitusi: 683
Asukoht: Tallinn/Antsla
Postitus: #1
Ühe soome W210 lugu
Mõtlesin endamisi, et kui garaažis ikka üks Mercedes-Benz käib siis peab sellest ka teema tegema. Mercedes on ikkagi vähekene teistmoodi masin ja sellega käitutakse natukene teistmoodi.
Tegemist on T210 E300 Turbodiesel sihikukandjaga. Riidest sisu mis on küllalt määrdunud, tumesinine metallic värv. Mõned selle aja auto lisad, nt katuseluuk, särtsuga aknad, xenon tuled ja mõned pisemad elementaarsed asjad ka. Auto on soome registris ja sisuliselt kliendi auto, mida garaažiomanik nüüdsest ära tahab osta.

Teema tegemine on mul peas juba pikemat aega aga kaamerat ei saanud juhuslikult kunagi kätte ja ilma piltideta lihtne tekst ei ole ka midagi väärt.

Algas töö pihta ligi 3 nädalat tagasi, kus alustasime diagnoosist, et mis edasi saab. Tegelik aeg oli terve suvi ja pihta pidime hakkama kohe peale jaanipäeva, aga nagu ikka tuli mõni teine hädaline vahele ja nüüd on ära minekuni aega vaid 2 nädalat kuniks auto peab tip-top korras olema. Diagnoosiks oli iga keredetaili pindmine rooste ja mõningal kogusel värvialuseid ämblikke. Stangedel mõned kriimud ja defektid, mõlke esialgu ei täheldanud, aga pikemal uurimisel mõned teravamad siiski olid ja kuhugi lumevalli oldi suudetud kõrvalistuja uksega sõita.

[Pilt: 088430459954ab.jpg]
[Pilt: 088430485fda42.jpg]
[Pilt: 088430513017b6.jpg]
[Pilt: 08843052569beb.jpg]
[Pilt: 0884305495ea6d.jpg]
[Pilt: 08843074510bd7.jpg]

Algas meie mõistes käia peale määrimine, relakale valu peale ja selleks tarbeks soetatud Makita sai kõvasti vatti kuniks kahe päeva jooksul said kõik roostekohad nühitud sinnamaani, et kannataks roostesurmaga mökerdama hakata. Pindmine kõik minema pühkida ja urblisus alles jätta, peaasi et enamus saaks puhta metallini välja. Pikalt seista ei lasknud, läks sisuliselt koheselt selga ühe poole möödudes roostesurm mis samuto soome kraam. Pidi olema päris hea surm, maksumus ka kohane. Peale 10min kuvamist on pind must ja vesi surma ei lahusta. Ainult kas lahusti või mõni muu hirmsam kraam. Diiselkütet väga ei soovita ja õlisid värvide alla.

[Pilt: 088430469b1c31.jpg]
[Pilt: 0884305652bc82.jpg]
[Pilt: 08843059139fd1.jpg]
[Pilt: 0884306077d53c.jpg]
[Pilt: 088430705bc512.jpg]
[Pilt: 0884308291ce1f.jpg]
[Pilt: 088430889097b5.jpg]
[Pilt: 08843090747efd.jpg]

Meie kasutasime liivapritsi. Järjekordselt soome värk, idee poolest pidi ise liiva kotist tõmbama aga ei suutnud eriti. Selleks väänasin IZ 412 tagaluugi plekist koonuse nagu päkapiku mütsi ja sellele toru otsa, liiv sisse ja õhk üles. Pritsis nii mis hirmus, roostekohad said päris kõva valu ja mõni koht ilmutas isegi läbivat auku mis tegi jälle tööd juurde. Näiteks paagiluugist (täielik müstika) ja paremast tagauksest. Peale pritsimist sai kohe oranž möks välja otsitud uuesti ja tõmbasime selle peale lootuses et see on ikkagi hea kraam. Kogu liivapritsimise jaoks läks aega vähemalt kolm päeva, roostet oli küllalt palju, nii kui eest jälle pritsiti nii tagant tuli kohe tinaoksiid järele. Saime ka tunda kuidas on liivapritsitud detaili vastupidavus keskonnale ja vastus on väga halb. Kaks päeva peale pritsimist oli ununenud paagiluuk täielikult roostes jälle ja pritsi tuli ka sinna peale määrida järjekordselt.

[Pilt: 0884309211cb44.jpg]
[Pilt: 0884309359d9dd.jpg]
[Pilt: 08843101503103.jpg]
[Pilt: 08843102547689.jpg]
[Pilt: 088431041d5c64.jpg]
[Pilt: 0884309435af27.jpg]
[Pilt: 088430957c77af.jpg]
[Pilt: 088430989ca420.jpg]
[Pilt: 08843109359fae.jpg]
[Pilt: 0884311193d54a.jpg]
[Pilt: 0884313535fcdd.jpg]
[Pilt: 0884314013da10.jpg]

Järgmine etapp - kruntimine. Kui tina oli saanud umbes kolm päeva kuivada hakkas kruntimine, kasutasime mingit täiesti suvalist halli krunti mis kuivab suhteliselt kõvaks, lihvida oli seda viimasel keretööl paras jama ja asi jäi urbliseks nagu juust. Vahepeal muidugi lihvisime tina värvi randiga tasaseks, et hilisemat tööd hõlbustada. Paberit kulub selle lihvimiseks küllalt palju, kuna see suudab end värnitsa sisalduse tõttu päris hästi paberi külge jätta.
Peale krunti pahtel, kihte mis sinna kokku keeratud sai ei oska enam keegi üle lugeda, krundikihte sai ka mitmeid, piisava kuivamisajaga, vähemalt 12h. Kogemus näitas, et kui krunt pole lõpuni kuivanud siis sulatab pahtel krundi üles ja ei jää asi enam pidama.

[Pilt: 088431219f7aa7.jpg]
[Pilt: 088431267a2e35.jpg]
[Pilt: 088431273296a3.jpg]
[Pilt: 088431323913c7.jpg]
[Pilt: 0884311299c7d4.jpg]

Kõige hullemaks kohaks võiks nimetada W210 puhul ilmselt kapotti või ma ei tea üldse mis kohta, sest kõik kohad oli pooleldi täiesti utoopilistest kohtadest roostetama hakanud. Uksenurkadest ja asjadest saan ma veel aru, aga et kapott vähesele kivirahele vastu ei pea nii et igal täkkel on ämblik all siis jah. Mina sain au osaliseks kapott ära lihvida ja töödelda, nii kui nurgast pihta hakkasin ja täkkeid välja hakkasin töötlema tuli ämblikmehi järjest välja, pärast nägi kapott välja nagu sõjaväe üksuse auto, laiguline. Oleks vähe hapet ja soola valanud oleks päris rat-style valmis olnud. Kapott õnneks relaka abi ei tahtnud või siis ei saanud seda, va alaserv, lihvisin seda kordamööda 320 ja 400 paberiga kuni metallini, nühkimist oli hulganisti kuni kruntimiseni ja lõppviimistluseni. Korduvalt sai kasutatud kriimupahtlit ja ilmatuma vee kogus sai selle ajaga läbi uhatud.

[Pilt: 088431337f8f49.jpg]
[Pilt: 0884313477e3fe.jpg]
[Pilt: 0884313758f494.jpg]
[Pilt: 0884313935cffd.jpg]

Tagaluuk paistab ka sellel variandil nõrk koht olema, eriti numbritulealune, kui see korralikult määrdeainetega sisse konserveerida, siis ei tohik asi hulluks minna, aga alt üles keerutav soolvesi ladestub sinna urgastesse ja paisutab pirni soojuses seal igasuguseid liiste ja lõpptulemus on suur roostene tagaluuk. Igalühel soovitan selle soojalt ära õlitada enne kui juba hilja on.

Muu kohta palju viriseda ei saa, kui ainult parem tagumine uks, mille särtsvänt ei tööta kuna sealt on üks akent liigutav siin ära murdunud ja klaas on ülemisse asendisse jäigalt kruvidega kinni pandud kellegi poolt. Äkki saab selle mehhanismi siit klubi kaudu kuskilt?

[Pilt: 0884311453e831.jpg]
[Pilt: 088431175e33d8.jpg]
Teine anomaalia millest me üldse aru ei saa on see, et kont mängib igatsorti lolli meiega, üks hetk puhub külma õhku, süüde välja, uuesti sisse ja käima, tuleb tulikuuma, vahepeal tuleb kuuma õhku ka külma hoovuse eelselt, aga sellega on mingi vähekene raskem anomaalia juba millest mina igatahes aru ei saa. Veermikus paistab kõik täitsa okei olevat, sõita on igati mugav ja mersupärane. All on 245 ja 235 rehv mis ka päris hästi teel hoiavad ja 190 on kohalikel maanteedel kätte saadud.

Üleeile sai auto endale uue värvikihi külgedele. Värvimistöö teostati samas kohas kus minu auto käis. Hind oli taskukohane ja tulemus igati arvestatav.
Värvimisee sõitis see auto omal jalal, kaks tuld külge et seadusesilmadega probleemi ei tekiks, mina enda pilliga seljataga ja nii me võru poole kütsime. Vahepeal tuli jälle suvepäevade meeleolu kui kolm mersut järjest sõitsid, üks w210 trügis ka meie vahele. Kogu värvimisprotsess kestis hommikust 8'st kuni nelja-viieni õhtul. Poole üheni katmine ja siis läks juba värvimiseks ja kuivatamiseks lahti.

[Pilt: 088431411cd008.jpg]
[Pilt: 088431433b9d89.jpg]
[Pilt: 0884314738de0c.jpg]
[Pilt: 08843149196294.jpg]
[Pilt: 0884315076254e.jpg]

Ja siin on siis viimane produkt ja hetkel on käsil kokku panek. Kokku panemise käigus saavad kõik liistualused enda alla tehnilise vaseliini kihi, kere sisepinnad ML kereõli ja kõik detailid puhastatud.

[Pilt: 08843152368af5.jpg]
[Pilt: 0884315638b183.jpg]
Külje pealt võib end hetkel peeglist vaadata. Vähe kaugemalt vaadates on Mercedes-Benz külg päris äge kõverpeegel mis naljakalt välja paistab.
[Pilt: 08843158375476.jpg]
[Pilt: 088431599cfddb.jpg]
[Pilt: 0884316191550c.jpg]
[Pilt: 088431637ea254.jpg]
[Pilt: 088431675ddee0.jpg]
[Pilt: 088431701bcb7a.jpg]
[Pilt: 088431721fae92.jpg]
[Pilt: 0884317437ea03.jpg]

Kõige huvitavam on see, et Mercedes-Benz on oma juurte juurde jäänud ja detailid käivad enamvähem samamoodi küljest ära enamikul variantidel. Uksepolstrid on samade tüüblite peal nagu minu kolmel, aknaliistud on samamoodi kinni, liistud on parajalt sama disainiga, enamik asju on kummdetailide peal, tüübliteks on ümmargused plekiserva kinni hoidvad tüüblid ja ukse all on samasugused liistud et pori sisse ei lendaks. Tihendid käivad samamoodi külge, paljud pistikud on sama ehitusega ja ilmselt paljudele mersudele kohane on põranda külge kinnituv gaasipedaal. Mersulikud nupud ja puit salongis, see on ka üks sarnasuse punkt, tagasild on küllalt sarnane 124'le.

Idee kohaselt saame auto kokku siin paari päeva jooksul ja sisu kohitsetud, siis tuleb see pill tagasi eesti/soome teid vallutama. Pilte tuleb ehk väheke kokkupanemisprotsessist ja lõppproduktist juurdegi.
03-08-2011 12:58 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Harry Ära (14)
Feeling lucky, punk?

Postitusi: 822
Asukoht: Tallinn
Postitus: #2
RE: Ühe soome W210 lugu
Päris messedup on näha, kuidas kusagil talu kuuris sellist kvaliteeti tehakse.. Aga kui mõnda Tallinna töökotta viia, siis tehakse auto hullemaks.

260 E 4matic -87 | E 320 CDI T Avantgarde -01
03-08-2011 11:20 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
T6nu Ära (0)
Huviline

Postitusi: 1,040
Asukoht: Viro
Postitus: #3
RE: Ühe soome W210 lugu
Kamber on ju korralik- sellisel juhul ei olegi vahet tegelikult, kus eeltöö on tehtud- peaasi et korralike vahenditega. Auto näeb värskelt värvituna küll väga ilus välja. Tea, kas see auto uuenagi nii ilus välja nägi:D

E: Ei ürita kuidagi alavääristada tehtud tööd. Auto üleni värvimine on suur töö ikkagi:)
(selle postituse viimane muutmine: 03-08-2011 01:45 PM T6nu.)
03-08-2011 01:23 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
canyondrift Ära (8)
MB Klubi liige

Postitusi: 683
Asukoht: Tallinn/Antsla
Postitus: #4
RE: Ühe soome W210 lugu
(03-08-2011 11:20 AM)Harry Kirjutas:  Päris messedup on näha, kuidas kusagil talu kuuris sellist kvaliteeti tehakse.. Aga kui mõnda Tallinna töökotta viia, siis tehakse auto hullemaks.

See pole õnneks tavaline talukuur, siin on autosid tehtud juba viimased 20 aastat ja kogemust on selle ajaga vähekene tulnud. Garaaži sisustus pole just kõige tavagaraažilikum ja võtmeid, tööriistu on selle ajaga hulganisti kogutud.

Auto ei käinud üleni värvimises, katus jäi tööst välja, muidu oleks katusereelingud ka maha võtnud.. Tegelikult tahab katust ka ära teha, sest kivitäkked on sinna ka jõudnud ja keset katust on mõned ämblikmehed, katuse jätame järgmiseks korraks.
03-08-2011 10:26 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
sten130 Ära (0)
MB Klubi liige

Postitusi: 681
Asukoht: Viljandi
Postitus: #5
RE: Ühe soome W210 lugu
Oled ikka kõva töö ära teinud, TUBLI Thumbsup

The best or nothing

Ebaühtlane tühikäik ei ole probleem vaid eesmärk.
03-08-2011 11:14 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
canyondrift Ära (8)
MB Klubi liige

Postitusi: 683
Asukoht: Tallinn/Antsla
Postitus: #6
RE: Ühe soome W210 lugu
Nüüd on auto jälle omaniku käes tagasi soomemaal. Vahepeal oli lõppenud ülevaatus ja selle rohuks pidime ülevaatusele sõitma.
Seal vaadati üle vist kõik mis vähegi sai, alustas diislitestiga, siis amorditest, piduritest ja kui veeremi liigendite kontrolliks läks siis selgus, et soomes on päris karm kord ülevaatusel.
Mersust igatahes, et senimaani kuni onu veel autos sai istuda oli asi korras, aga kui üles tõstis, siis hakkasid vead välja tulema. Parempoolne vedrukandur oli äärepealt murdumas (me seda kontrollida ei jõudnud), kõik neli vedru oli puruks, osad pirnid olid ajaga oma oranži katte ära andnud ja udutuli ei näidanud nii hästi kui peaks. Kõikse huvitavam oligi, et kõik vedrud olid katki, alt oli ligi üks tiir igalt vedrult ära murdunud, seepärast auto ise nii madalal istuski. Kas see on 18 tollistest velgedest või? Soome teid vaadates ei näe küll põhjust miks vedrud peaksid katki minema.
Vedrukandur sai parandatud ja vedrud vahetatud - summat ei tea, udukad ka vahetatud ja nüüd ühegi veata liigub sealsetel teedel.
29-08-2011 09:15 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
taadu Ära (3)
MB Klubi liige /Toetaja

Postitusi: 442
Asukoht: K.-Nõmme
Postitus: #7
RE: Ühe soome W210 lugu
Hea materjal kokku pandud. Lühidalt, korraliku pildimaterjali ja ülevaatliku tekstiga. Lõpptulem ka ilus, tuleb tunnistada Icon_razz


Vaid edu !

Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.
29-08-2011 11:18 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Eesti automüügi eripära (vs Soome) nostromo 14 1,178 18-08-2019 11:45 AM
Viimane postitus: hents99
  1995 vs 1996 & edasi W210 roostekindlus? Uku 0 1,110 01-09-2017 12:56 PM
Viimane postitus: Uku
  Mb E220 ( W210) 2000a universaal facelift Facelift 0 949 30-06-2015 02:55 PM
Viimane postitus: Facelift
  Auto müümine Soome voodoo 21 18,248 17-04-2015 10:05 PM
Viimane postitus: taaniel
  Soome ja rootsi hea hinnaga Sheik 6 3,136 05-02-2014 09:11 AM
Viimane postitus: indrek
  W210 Maki koodiga jant insippo 2 1,140 24-07-2013 12:16 PM
Viimane postitus: insippo
  mb e300 td w210 tundmatu pult armatuuris kkonks 11 2,762 18-08-2012 09:34 PM
Viimane postitus: kkonks
  mb e240 w210 plaan värvida mustaks. takkel 7 3,106 29-10-2011 07:48 PM
Viimane postitus: ReinGSM
  Ühe Kindlustuse lugu Andres65 20 11,635 06-04-2011 07:49 PM
Viimane postitus: cornah
  MB w210 2002. spidomeetri elektrooniline  kell. Diamondback 2 1,871 06-12-2009 12:09 PM
Viimane postitus: Diamondback

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog