17-03-2016, 09:05 PM
Vaata järgnevatel linkidel olevaid pilte ja õpetusi sisselaske kollektori portimise ja poleerimise kohta. Piltidelt näed, milline pind peax enam-vähem jääma, sile, aga mitte täiesti peegel.
http://www.superstreetonline.com/how-to/...d-porting/
http://www.cfmperformance.com/services
Kui huvi mootori tuunimise kohta, siis soovitan soojalt lugeda inglise keelset raamatut "Four stroke performance tuning" A. Graham Bell-i poolt. Minul on see raamat kodus olemas ja olen seda paar korda läbi lugenud ja vahel võtan taas kätte, et mõnd asja meelde tuletada. See on päris hästi kirjutatud ja mugav lugeda. Sealt mäletan ka infot, et päris peegel sile ei ole alati parim.
Mis karpadesse või ITB-desse (sissepritse korral) puutub, siis autodele mõeldud variandid on üsna kallid, aga tsikli omasid leiab ebay-st ja tsikleid varuosadex müüvate inimeste käest üsna mõistliku hinnaga (u 200-300 EUR-i). R4 mootoritega tsiklitelt (jaapani bike-id peamiselt) saad 4 karpat või ITB-d. Mõõda oma sisselaske kollektori torude või kaane sisselaske avade läbimõõt ära, selle järgi saad enamvähem teada, mis läbimõõduga liblikatega karpasid või ITB-sid vaadata ja mõõtu teades, saad otsida, millistel tsiklitel taolise mõõduga karpasid või ITB-sid kasutati.
Siit saad lisainfot:
http://danstengineering.co.uk/index.php?...tion_id=11
Arvesta sellega, et karpade puhul kütusesäästu ja mugavust võrreldes korralikult toimiva KE-Jetronicuga ei kaasne, küll peax aga minek mõnevõrra paranema ja mootor meeldivalt kõlama hakkama. ITB-de (ja programmeeritava ajuga sissepritse) korral paraneb minek ja hääl ja on võimalik ka teatav kütusesääst võrreldes KE-jetronicu või karpadega.
Ex lõppude lõpux sõltub kõik sellest, mida sa autost ja mootorist soovid. Kui soovid vanakooli fiilingut, siis karpad või ITB-d ja kangem nukkvõll seda pakuvad. Kui soovid rohkem võimsust, säilitades auto sõiduomadused, soovitan vaadata C- ja E-klassi peal kasutatud R4 mootorite poole, näitex 2.2 (110 kW) või 2.3K (umbes 140 kW).
http://www.superstreetonline.com/how-to/...d-porting/
http://www.cfmperformance.com/services
Kui huvi mootori tuunimise kohta, siis soovitan soojalt lugeda inglise keelset raamatut "Four stroke performance tuning" A. Graham Bell-i poolt. Minul on see raamat kodus olemas ja olen seda paar korda läbi lugenud ja vahel võtan taas kätte, et mõnd asja meelde tuletada. See on päris hästi kirjutatud ja mugav lugeda. Sealt mäletan ka infot, et päris peegel sile ei ole alati parim.
Mis karpadesse või ITB-desse (sissepritse korral) puutub, siis autodele mõeldud variandid on üsna kallid, aga tsikli omasid leiab ebay-st ja tsikleid varuosadex müüvate inimeste käest üsna mõistliku hinnaga (u 200-300 EUR-i). R4 mootoritega tsiklitelt (jaapani bike-id peamiselt) saad 4 karpat või ITB-d. Mõõda oma sisselaske kollektori torude või kaane sisselaske avade läbimõõt ära, selle järgi saad enamvähem teada, mis läbimõõduga liblikatega karpasid või ITB-sid vaadata ja mõõtu teades, saad otsida, millistel tsiklitel taolise mõõduga karpasid või ITB-sid kasutati.
Siit saad lisainfot:
http://danstengineering.co.uk/index.php?...tion_id=11
Arvesta sellega, et karpade puhul kütusesäästu ja mugavust võrreldes korralikult toimiva KE-Jetronicuga ei kaasne, küll peax aga minek mõnevõrra paranema ja mootor meeldivalt kõlama hakkama. ITB-de (ja programmeeritava ajuga sissepritse) korral paraneb minek ja hääl ja on võimalik ka teatav kütusesääst võrreldes KE-jetronicu või karpadega.
Ex lõppude lõpux sõltub kõik sellest, mida sa autost ja mootorist soovid. Kui soovid vanakooli fiilingut, siis karpad või ITB-d ja kangem nukkvõll seda pakuvad. Kui soovid rohkem võimsust, säilitades auto sõiduomadused, soovitan vaadata C- ja E-klassi peal kasutatud R4 mootorite poole, näitex 2.2 (110 kW) või 2.3K (umbes 140 kW).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!