Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minu MB 190E, w201, 3.2- Renkju
#1
Mark: Mercedes- Benz
Mudel: 190E
Aasta: 1990
Mootor: Bensiin
Kubatuur 3.2
Võimsus: ~180 kw
Odomeetri näit: 227 274 km (12.05.2010)
Värv: Tumepunane metallik
Lisad: Autotelefon
Interjöör: 16V Must nahk
VIN-kood: WDB2010181F758474
Esmane registreerimine Eestis: 09.10.2001

Saamis lugu:

Auto on soetatud Klubiliikme Hents99 käest.
Kuna mul oli pisut villand oma viie koma kuuesest, siis see hetk pani Hents oma kurja kutsika müüki, mitte küll ametlikult, aga nii rohkem omale seltskonnale. Auto pidi juba pm. minema ühele tema venna tuttavale kuid minu õnneks muutus too otsus negatiivseks ning minu jaoks positiivseks. Sain oma SEL'ist "kenasti" lahti ning tegin esimese makse, ise samal ajal Norras olles. Auto ootas mind terve talv seistes Hentsi juures ning nüüd, aprilli lõpus kui Eestimaa pinnal käisin, tegin viimase makse ning registreerisin auto enda nimele.

Autost:

Hentsi käe läbi sai auto endale mingi hetk uue ja võimsa mootori- milleks oli 3.2 liitrine 24 klapiline vabalthingav. Selle swapi'i käigus on nähtud korraliku vaeva ning kulutatud omajagu aega. Mootorit juhitakse VEMS'iga, ehk siis elektroonilise ajuga ning omalaadse pritsesüsteemiga.
Autol on hetkel all 3.27-ne differentsiaal ning w126 manuaal käigukast 5 käiguga. Vedrustus on hetkel 2.6 liitrise kutsika vedrud ja amordid ning ees 2.6 liitrise pidurid ja kettad.
Auto sai ka tema käes olles kasutatud 16V kutsika nahksisu- Pisut väsinud, kuid teeb asja kordades paremaks ja mugavamaks.
Mina isiklikult vahetasin ka oma teise kutsikaga ära veljed.

Vaja teha:

Kuna auto seisis hea mitu kuud, suure lumega ja karge pakasega, siis nii mõningi asi on kas siis sellest tulenevalt või mitte, alla andnud.
Uurida on vaja, miks ei saa toidet autotelefon, salongipuhur ja seal olev valgustus ning miks tuuleklaasi pesuvedeliku kanistri pumbani vool ei jõua.( kaitsmed on kõik tibens-tobens, aga igaksjuhuks tuleb välja vahetada)
Vaja on ka uurida, mis on see kuradima tegur, mis varastab kahe öö-päeva jooksul akust kogu voolu, nii, et autot ei ole hommikul võimalik käivitada.(esialgne mure tundus elektrilises seljatoes, millele sai relee vahele pandud, kuid tundub, et selles ei olnud viga)
Vaja on ka kindlasti käia Rootsis Hr. Jesperi juures, kes seadistaks VEMS'i nii, et ka tühikäik oleks normaalne ja madalatel pööretel oleks mootoril jõudu, hetkel rakendub II käiguga jõud kuskil 2500 rpm'i pealt. Tema juures tuleb siis käia, kui ma tagasi Norrast Eesti poole sõitma hakkan. Arvatavasti Jaanipäeva paiku. Temal on siis teadaolevalt VEMS'ide ja vabalthingavate vadkonnas teadmisi terve arhiivi jagu. Lykka til
Kindlasti vajab ka vahetust käigukast- Ideaalis leiaks heameelega sinna alla Getrag 5 käigulise manuaal kasti ning asendaks originaal siduri kolme- või neljalabalise siduriketta vastu. Survelaager peaks kenasti vastupidama.
Kuna differentsiaal sai kiirelt ja kenasti luku(65-80%) ning uue laagri, aga paraku on seal siiski mingi anomaalne undamine, siis tuleb ka differentsiaali otsida.
Muidugi peale kõike seda vajab auto oma jõu näitajatele paremat vedrustust ning sillapukside vahetust. Plaan on kasutada Bilstein B12 kit'i, aga ma esialgu piirduks pisut pehmematega, B8 vms. See komplekt iseenesest sisaldab siis Bilstein'i amorte ning H&R vedrusid( oli vist HR?)
Kuna auto sai Norra toodud eesmärkidega, et esiteks, tutvustada Norrakatele Eestis tõusujoonel olevat autode performance'it ning teiseks, et ka mul oleks ikka nv.-el rõõm vana Mercedesega tegeleda. Nimelt leiab pisikesi asju, mille saaks paika sättida, nagu nt. stangel irvitavad lisaplastikud( musta värvi), elektri anomaaliad, sees ideede teostamine jne.

Rääkides auto hobustest, siis ütleme nii, et selline auto toob naeru suule, sest ta tõepoolest liigub edasiIcon_cool

Tublile noorele mehele siin välismaal tegemist jagub. Egas ma ju alkoholi tarbi, et ma peaks iga nv. Norrakatega braašnikule minemaIcon_razz

Suures perspektiivis ootavad oma järge ikka need samused ideed, millest räägitud juba siis, kui auto veel Hentsi käes oli. Selle kohta infot leiab tema teemast. http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=1127
Teaseriks võin öelda väikse vihje- Turbo ja palju hobuseid. Sellest siis, kui õige aeg käes on.Icon_twisted

Pildid üritan teha vb. täna õhtul kaunis Norra loodusesSmirk
Siin on siis originaalne VIN-koodi abil saadud informatsioon

VIN WDB2010181F758474
Model 190 E 1.8 AUSTRALIA
Chassis 2010181F758474
Engine 102910 10 007178
Transmission 716217 01 621604
Order 0 9 297 75231
Lights BOSCH
Wiper SWF
Cab 04832
Delivery date 16.07.90
Dealer company employees / MBAG (297)
Interior cloth black (061)
Paint
512 almandine red metallic (с 01.01.1988)
Options
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
[Pilt: 74468-1.jpg][Pilt: 28388-2.jpg]
[Pilt: 49869-41.jpg][Pilt: 42872-31.jpg]
Ühed pildid ning pisut infot veel!!
#2
Olen autot ka ise lähedalt vaadata saanud, väga ilus auto ja ei näe üldse nii kuri välja. Sisu paistis ka väga mugav olevat. Kahjuks ei ole autot sõitmas näinud, ja ise ka pole proovida saanud. Muidu igati viisakas masin ja edu ehitamisel. Thumbsup
Naftapress.
#3
Vägagi huvitav aparaat Thumbsup
201 202 124 210
#4
Kas ooriginaal tahokat ei õnnestunud kusagilt saada?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
#5
(12-05-2010, 07:00 PM)Laur Kirjutas: Kas ooriginaal tahokat ei õnnestunud kusagilt saada?


See hetk, kui ümber-ehitus toimus, siis ei olnud. Leida tuleks siis 16V kogu kellade plokk. Siis klapiks kiirused ja oleks ka tahhomeeter ühes kompotis.
Samas ma hetkel pole uurinud, et kust ja mis hinnaga saaks....
#6
Saksa ja UK ebayl tasub silm peal hoida, Eestis sa vaevalt leiad. Paljas tahhokas sealt seest maksba h2.ee-s ca 2,5k, evo II oma siisIcon_cool
Ma täpselt ei tea aga Vemsi vist peaks olema võimalik nii seadistada, et saab kasutada 4 silindrilise tahhokat?

Jõudu masinaga!
#7
Thumbsup
Mittu tundiIcon_biggrin kiirendab 0-100km/h ?
#8
(12-05-2010, 08:09 PM)python Kirjutas: Saksa ja UK ebayl tasub silm peal hoida, Eestis sa vaevalt leiad. Paljas tahhokas sealt seest maksba h2.ee-s ca 2,5k, evo II oma siisIcon_cool
Ma täpselt ei tea aga Vemsi vist peaks olema võimalik nii seadistada, et saab kasutada 4 silindrilise tahhokat?

Jõudu masinaga!

Tahhoga pole probleemi, saab kasutada kõike, isegi saab teha nii, et prindid uue 8, 9 või isegi 10k pööret peale ja paned õigesti näitama.

üle 4a tagasi, kui seda kutsikat "timmima" hakkasin, polnud kellaplokki söödava hinnaga saada ja panin lisatahhoka, korraliku (auto meter). Tahhoga kellaplokk vedeleb tänaseni riiulis, kell on kuidagi "ägedam".


0-100km/h aega ei ole pidanud kõvatamise eesmärgil oluliseks, aga 5-6 sekundi vahele ta jääb.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
#9
Jah, ega tegelt see 0-100-ni pole mingi näitaja.
Tahhomeetri probleemiga jõuab tegeleda. Hetkel kast, sidur, differ ja seadistus prioriteetsed.

Igahetk stardin pildistama. Kaamera pole küll proffi oma, aga tänapäevane ja kõrgtehnoloogiline digitaalne kaameraIcon_razz
#10
Düno graafik - 221rwhp ja 330rwNm
   
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
#11
[Pilt: 72467-IMG_3502.JPG][Pilt: 49623-IMG_3504.JPG]
[Pilt: 47283-IMG_3510.JPG][Pilt: 62825-IMG_3511.JPG]
[Pilt: 72556-IMG_3494.JPG][Pilt: 65377-IMG_3513.JPG]
[Pilt: 57348-IMG_3491.JPG][Pilt: 54447-IMG_3507.JPG]
#12
No lõpuks tuli teema kah Big Grin

A mis sa selle b12 hakkaksid üldse jaurama, pigem juba siis coiloverid juba.

Thumbsup
Turbo
#13
Mis need "coiloverid" juurde annavad? Ma pakuks, et korralik H&R cup kit töötaks palju paremini, eriti kui saab veel sellistel siledatel Norra teedel sõita.
#14
Reguleeritavus ehk... ? B12 kitiga pole enam hinnavahe kah nii suur.
Muidugi ma ei tea renkju täpseid plaane aga vast ainult siledale maanteele see auto kah nüüd ei jää.
(Ei väida, et B12 või H&R cup kit'tid jääksid rajal hätta, mu endaomale sai miski H&R'i kit alla, oli miskit satnast B8'ga, tallinna tänavatel kannatab sõita rohkem kui küll ja rajal kah ei olnud enam nii paat.)
Turbo
#15
Oi, lahe mõtlesingi just, et mis huvitav sellest autost sai.
Kuna Sa viibid norras ja teadupoolest on skandinaavlased natuke haiged, nimelt turbohaiged seega loodan ,et ka Sulle see "haigus" külge hakkab.Icon_razz Selline tagasihoidlik norra/rootsi stiilis 800-1000+hp projekt poleks ju üldse paha.

Edu Icon_smile

#16
Ütleme nii, et see Norrakate/ Rootslaste haigus on ju pisutki jõudnud Eestimaale. See haigus on ka minuni jõudnud nii-või-naa kuna Lõuna- Eesti 190E 2.0 Turbo projekt on Eestis olles koguaeg silmade all ning ka läbi proovitud.
Turbo arendus tuleb anyway, aga mida ma tahaks eelnevalt tehtud saada on nimelt ARK'i onudega jõuda konsensuseni, et ma saaks sellele autole ümberehitus loa. Soov on passi saada 3.2 liitrine mootor ning vastavad jõu näitajad. Mul endal on neisse usku ning arvan, et kui asjale sõbraliku ja adekvaatse hinnanguga läheneda, siis saab raha eest rattad käima panna. Turbo võib siis juba pisut lihtsamalt installeerida. Minu arvamus jada pidi.

Mis puutub vedrustusse kui performancisse, siis ma ei olegi ennast 100%-liselt kurssi viinud, et kas ma tahan coilover'eid(midaiganes ka see ei tähenda, sest väljanägemine samasugune kõigi teiste sport vedrustustega) või ma valin kindlalt B12 KIT'i.
Väljendan siis end arusaadavamalt- Ma oleks siegi nõus proovima mingit odavama otsa Suspension Kit'i- nii muu seas, et saaks selle liigse pensionäärliku õõtsumise sellise jõu juures eemaldatud. Muidugi mõiste odavam otsa suspenison kit ei pruugi mind siin kohal aidata, sest vaadates mingeid muid suspenison kit'e, siis ega see hinnaklass neil suurt erinegi.

Igasugused teadmised ja kogemused madaldus/vedrustus komplektidest on teretulnud.
#17
Ma otsisin enda kutsikale ka mingit vähe asisemat vedrustust mõni aeg tagasi. Coilovereid kui selliseid ei pakuta kutsikale, kuna need ei mahu talle alla (originaalis amort ja vedru eraldi). Pakutaxe eraldi reguleeritavaid amorte ja/või vedrusid. Minule jäi peale pikka otsimist silma SPAX-i PSX komplekt, milles on mittereguleeritavad madaldusvedrud ja 28 astmega reguleeritavad madaldusamordid. Komplekti saax Inglismaalt kätte sõltuvalt netipoest u 7500 - 9000 EEKuga. Ja tegu tunnustatud ja kvaliteetse tootega.

Endal kulub raha kahjux preagu muude vigade kõrvaldamisele kutsikal, sealhulgas olex uut kere vaja ,nii et esialgu jääb see SPAX-i kit ootele, aga tulevikus on kindlasti plaanis muretseda.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
#18
Räägi välja, kas sina ostsid Tartust 2.3-16V ?


(15-05-2010, 12:06 PM)Werewolf Kirjutas: Ma otsisin enda kutsikale ka mingit vähe asisemat vedrustust mõni aeg tagasi. Coilovereid kui selliseid ei pakuta kutsikale, kuna need ei mahu talle alla (originaalis amort ja vedru eraldi). Pakutaxe eraldi reguleeritavaid amorte ja/või vedrusid. Minule jäi peale pikka otsimist silma SPAX-i PSX komplekt, milles on mittereguleeritavad madaldusvedrud ja 28 astmega reguleeritavad madaldusamordid. Komplekti saax Inglismaalt kätte sõltuvalt netipoest u 7500 - 9000 EEKuga. Ja tegu tunnustatud ja kvaliteetse tootega.

Endal kulub raha kahjux preagu muude vigade kõrvaldamisele kutsikal, sealhulgas olex uut kere vaja ,nii et esialgu jääb see SPAX-i kit ootele, aga tulevikus on kindlasti plaanis muretseda.


Kui ringrada(võistlusi vms) ei sõida, siis pole coil-overitel eriti pointi ka. Eks see vedrustuse sättimine nõub palju kogemust. tehnilist teavet, oskust sõita ja viimast analüüsida. Muidu nagu ei tea, millist ratast tõsta/langetada. Iga rada jällegi erinev ja tahab "oma" seadet.
Coilide puhul peaks kindlasti kasutama nurgakaale, et saada vedrustus paika. Ilma selleta on nagu 300km/h spidokas 2.0D mootorile - üsna mõttetu.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
#19
Saksa ebays hakkas just üks tavalise 16v oma silma, vbl saadab ka Eestisse:
http://cgi.ebay.de/Drehzahlmesser-Merced...1c1277aff8
#20
Talle on vaja 6syl tahokat. Kui ikka käib pöörete lugemine syyte impulside järgi.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190E 2,0B 1983 secman 50 20,970 23-02-2024, 09:13 PM
Viimane postitus: secman
  Minu S600 W221 aastast 2006 indrek 13 2,035 06-11-2022, 03:04 PM
Viimane postitus: Oliver.L
  MB w201,190,1986 - Sten sten130 536 452,473 21-02-2021, 05:56 PM
Viimane postitus: sten130
  w201 1989.a - Rainiskoop Rainiskoop 313 254,379 20-04-2020, 02:40 AM
Viimane postitus: Rainiskoop
  W201 190E 1992.a Sportline - bertaviikberg BertaViikberg 14 11,316 04-10-2018, 10:31 PM
Viimane postitus: BertaViikberg
  190E 2.8 M104 1992 ja W116 280SEL Austraalia - Paul Paul 64 52,876 14-12-2017, 01:55 PM
Viimane postitus: Paul
  Minu 190E 2.5-16V 89.a Kuldar 37 34,410 23-08-2015, 10:31 PM
Viimane postitus: hents99
  Minu MB W201,1.8 ,1990 raidoon 24 24,171 06-03-2014, 10:39 PM
Viimane postitus: 190
  Minu G 300 merslane 13 13,260 25-07-2013, 07:24 PM
Viimane postitus: ksiiri
  Minu Mercedes-Benz 230E, 1983, W123 ZE_KA 27 30,161 14-04-2013, 10:27 PM
Viimane postitus: Karl



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne