Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Särts õli asemel...
#1
Heart 
Ühes teises teemas kirjutas Hents nii:
Kusjuures viimaste nädalate teema ongi elektriauto. Sõbra 9-5 Saabil jooksis 3.0TD mootor kotti ja alternatiiv, mis auto väärtust ilmselt kõige paremini hoiaks, olekski elektrimootor. Hiinast saab 1000Ah AGM geelakud, mootori ja kontrolleri odavamalt, kui seesamune 3.0TD mootori eest meil küsiti (1.5-2k euri + käive)


Ma arvan, et tegelikult tasub meil selle teema tehnilise osa üle arutleda küll - meid on vähemalt kaksBadgrin

Mina olen kaalunud ühe oma S124 elektrifitseerimist - mootoriruumi ja pakiruumi põhja alla mahub akusid kokku pea 4 ruutmeetrit ehk kaks kanti. Kandevõimes pole küsimus, seda jätkub. Käigukastitunnelisse peaks mahtuma lahedasti ära mootor koos juhtelektroonikaga.

Ainult see hind...Crybaby

Olete arvestanud, palju Sinu mainitud komplektiga sõita saaks ühe laadimisega?

Asja mõttekuse jätame sellest teemast välja, eks.Icon_idea
Vasta
#2
Veidi oleme arvutanud, aga suht pealiskaudselt. Läbisõit sõltub paljudest näitajatest.

Üks oluline näitaja on ka kere mass, mis võiks olla võimalikult madal.

Mina näeks elektriautol pointi suveautona. Ala mingi (lahtine) kerge kerega auto. Näiteks BMW Z4(millega on tegelikult väga hea sõita ja suure mootoriruumi saab edukalt täis pakkida), MB`l kaalub korralik lahtine(SL) päris palju.
Suveautona seepärast ka, et ei peaks hakkama mõtlema mingi suurema lisasoojendi peale.

Külmaga on isegi geelakude mahtuvus küsitav koormusel ja juurdelaadimist ei toimu.

Hetkel küsimus, kas kasutada käigukasti või mitte. On tehtud nii ja naa. Käigukast võiks ideeliselt alla jäädagi, seda saab ju fikseerida mingisse asendisse (manuaali puhul), automaadiga kasutatakse ka.

Laias laastus AGM geelakude hind on 1USD=1Ah. (Hiinas)

Roolivõimupumpasid/vaakumpumpasid on näiteks elektrilisi (Toyota MR2 peaks kasutama el. RV pumpa).

Mootoreid on väga palju erinevaid. Siin vaja jälle arvutamist teha, kui võimast mootorit kasutada. 30kW, 60kW, 100kW vms.

Elektrimootori jõugraafik on ilusam, kui sisepõlemismootori oma ja väänet on peaaegu piisavalt.
Näiteks 110kW ja 500Nm

Mootoreid on ka vedelikjahutusega.

Kontroller ei tohiks olla midagi keerulist, selle teeks ise. Samas osta on ka ilmselt päris soodne.

Idee on päris ahvaltev. Kui isegi päevas saaks sõita ca 50-100km`i, siis sellest oleks maa ja ilm. Reisu pääle ei lähe, aga igapäevased asjaajamised saab päris odavalt ära teha.


Sõbral, kel Saabi mootor kotti jooksis(üleeile saime muidugi uued jupid(short-block`i)), installisime ka mõni aasta tagasi tuulegeneraatori (teine veel installimata). 1kW nimivõimsusega. Paned auto tuule alla laadima ka veel - vat mis kokkuhoid Smile
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#3
Miks käigukasti vaja on? Meil on legaalne maksimum suvel 110 km/h ja kiirele lõigule ilmselt enamus elektriautosid ei satugi kuigi pikalt liiklema. Ning veomootoritele pole kuigi suur probleem teha 10+ krpm... Umbes nii need pöörded tuleks ilma kastita (ehk otseveoga). Kuigi kaod elektrimootoris kipuvad pöörete tõustes suurenema, jäävad need niikuinii väiksemaks, kui seda on kaod kolbmootoris.

Kergus tekitab kohe kandevõime ja jäikuse probleemi. Linnas on see oluline, maanteel ühtlaselt sõites ei oma mass suurt tähtsust (rohkem õhk). Ning kerge ja jäik toorik kipub olema üsna hinnakas.

Tulles tagasi minu elektersinise unistuse juurde, siis mina ise sihin pigem kahte väiksemat veomootorit kummagi tagaratta juurde.Eusa_whistle
Vasta
#4
Jah, ka see topeltmootorite teema on huvitav.

Kusjuures, nendel elektromootoritel, mida autodel kasutatakse, on miskine 3000-5000rpm`i soovitatav töövahemik.

Suurema massi kiirendamiseks kulub palju energiat.

Käigukast võimaldab lihtsalt veidi energiat säästa, kuigi seda eriti kasutata.

Kunagi olid popid mingid tsiklid, millel olid elektrimootorid. Kiirenduse otstarbeks (aku oli läbimiseks veerandmiili) ja sisepõlemismootoriga aparaadid jäid ikka omajagu alla.

Eks ma võtan mõned pakkumised mootorite ja muudedele komponentidele, siis saab esialgse kalkulli ära teha.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#5
Olen nõus, et kiirendamine kulutab energiat. Kuid regenpidurdamisel saab sellest ju enamiku tagasi. Kui tihti trassil ikka on vaja seismiseni pidurdada...

Kusjuures tegelikult ei pöörlegi ratas ju eriti ägedalt.Icon_eek
Kui võtta S124 rehvimõõdu 195/65R15 juures ratta arvutuslikuks diameetriks ümmargused 635 mm ja ratta ühe pöördega läbitakse 1,995 m. Seega kiirusel 90 km/h teeb ratas minutis 750 pööret... (arvutus on ümardet!). Otseveoga peaks mootori pöörlemissagedus olema madal ja moment ikka muljetavaldavalt suur... Läbi sobiva peaülekande saame aga ilusti sobivad pöörded.Icon_idea

Hakkasin praegu mõtlema - rattamootorid vajavad kah reduktorit... Muidu peab ka arendatav moment (mis tegelikult autot edasi nügib) olema Väga Muljetavaldav, mis omakorda välistab pisikesed mootorid. Selles mõttes oleks hea pista veomootor otse kardaani asemele. Kas automaatkast ja sobiv veomootor mitte üsna samas kaalus ja mõõdus ei ole...

Iseenesest oleks hea teada näiteks 200 Nm Badgrin andva mootori, sobiva regenpidurdust võimaldava kontrolleri ja näiteks 1.5 kAh akupaki (koos laadijaga!) hinda.
Vasta
#6
Kas keegi on kasvõi põgusalt uurinud milliseid nõudeid tuleb järgida sellise ümberehituse puhul?
Mida peab vaatama ühe sisepõlemis mootori asendamisel teisega on kirjas ja on ka kirjas, et pidureid ei tohi ise ringi ehitada!!!
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#7
Nõudeid? Kõik hädatarvilik on kenasti M50 kirjas.

Tegelikult algab konkreetse auto elektrifitseerimine käigust ARKi ja sealt loa võtmises ümberehituseks. Seejärel valime sobiva eksperdi ja suhtleme edasi juba ainult temaga - tema on see kodanik, kelle jah või ei määrab ARK suhtumise. Tasub muidugi arvestada, et ekspert peab ikka positiivselt suhtuma oodatavasse lõpptulemusse...

Omavoliline ümberehitamine ei ole lubatud. Ning õige kah - igasuguseid üübertjuuninguid on nähtud. Kuid põhjendatud juhtudel on ümberehituslube küsitud (ja ka saadud) üksjagu.
Vasta
#8
Mis eeldatavalt sellise preparaadi elueaks tuleks ning palju km maksaks?
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#9
Mingi Pobeda ju on ümber ehitatud ja täitsa ametlikult. Kas siis mõnikümmend aastat uuem MB, mis on küll tänase halli massi jaoks vanaraud, ei sobi ümberehituseks?

Miks peaks pidureid ümber tegema? Ei pea ju. Need jäävad oma ABS süsteemiga paika. Pidurivõimendi jaoks on vaja vaakumit, mida saab pumbast.


Minu eluaja peaks arvatavasti vastu....km maksumust tuleb arvestada kas 10 või 100km`i kaupa.

Eks investeering ole omajagu suur, tasuvus on eelkõige sõltuv tarbija harjumustest.
Mul suveperioodil asjaajamist päevas ca 100km keskmiselt. ca 12 l/100km igapäeva liikuriga võrreldes on tasuvus päris mõistlik.
Samas, kes sõidab nädalas oma 100km`i, sel ei tasu tõesti mõeldagi.


Mina näen muidugi seda, et elektriauto sobib meie kliimas suveajal tarbimiseks.


Ja el. auto ehitamine siis sedasi, et jupid ostetakse tehasest, kust sisuliselt enamus asju tuleb - Hiinast. Mitte nagu Euroopas asi kombeks. 3-4 tarnijat ja tootjamaa on ikka Hiina. Hinnavahe on lihtsalt ca 10x, lõpptarbija vs tehas.
Veidi teemast mööda, aga Eestis müüdavast auto/tööstuskaubast (minu valdkond, mida suhteliselt palju tarbin), tuleb vähemalt 70% Hiinast, või mitte ei tule Hiinast, vaid on toodetud Hiinas aga meie kaupmehed ostavad neid läbi 2-3 lao ja väidavad, et kaup on toodetud nt kusagil Euroopas.


Kui aga osta vajalik materjal kohalikust poest, tulebki projekti maksumus ca 10x suurem.

Nii lihtne see ongi.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#10
(03-02-2011, 05:39 PM)R129 Kirjutas: Mis eeldatavalt sellise preparaadi elueaks tuleks ning palju km maksaks?

Elektrimootor - mõnisada tuhat km, uued laagrid ja edasi. Eeldusel, et vett/soola sisse ei saa.
Kontroller ja elektroonika - -nii kümmekond aastat näikse ilma roheliseksminemata kestma. Samas sureb esimese lühiühenduse peale ju ära... Mine ja võta kinni.
Ainsaks murelapseks on akud - praegu vist üle tuhande tsükli ei taha ükski valmistaja lubada. Ehk arvestades, et ma plaanin autu kasutada igapäevaselt, mis teeb ca 220 päeva aastas, teeb see 4+ aastat. Ilmselt küll vähem, sest vaevalt mul õnnestub neid ilma vägistamata tarbida ning eks talvine kasutuski ole neile halb.

Olen ise arvestanud, et S124 elektrifitseerimine maksab heas korras kasutatud pereauto hinna...
Vasta
#11
No jaa, mul hea sõber rootsis kes ka fännab seda teemat tal igasugu videosid ja materjale ühe vennikese kohta usas kes ehitab neid autosid. Ja ta isegi uuris ta käest üht teist tarka et võiks ise ka ehitama hakkata. Kuid kui panime kokku eelarvet mis läheb materjalide ja tehnika peale, millega ka sellel autol oleks jätkusuutlikust(mitte päris see odav hiina tehnika) siis jõudsime järeldusele et meie finants varud jäävad hetkel väheseks.Eelarve küündis odavama klassi uhiuue auto hinna klassi ja vaata et veel rohkemgi pluss töö. Kuid seal tekib aga sellega veel et kui kaua kestavad akud. Kui ehitad liiga odavate akude peale saad sõita aastakese ja siis pead hakkama uusi akusid ostma, Kuid jah need akud pole just kõige odavam lugu, kui arvestada kui palju neid sinna läheb. Kuid asjal iseenesest on jumet rohkem kui küllaga. See vennike seal usas muidugi on sellisel tasemel et ostab salongust tutika auto ja paneb sinna kohe elektri mootori peale ja naudib sõitu. Aga teadus areneb kiiremini kui me arvata oskamegi ja usun et peagi on selliseid autsid palju liikvel. Minul lihtsalt endal sellist ressursi ja aega pole et seda ise ette võtta pigem sõidan oma säästu pilliga edasi.

Hents minu mäletamist mööda pani see usa vennike isegi suburbani päris mehiselt liikuma oma elektri mootori leiutisega.Icon_biggrinIcon_biggrinIcon_biggrin[/i]

Tervitades Siim.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#12
AMG-l on ju programm SLS üsna peagi seeriatootmisse elektrifitseerida. http://www.google.ee/search?hl=et&client...g1&aql=&oq=
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#13
Üks asi on toota, teine asi oma tarbeks teha: Link hobikatest.


Edit: Ega ma ise mingi suur elektriauto fänn pole, kuigi kui auto väga totakas välja ei näe, pole vahet, mis jõuallikas teda edasi liigutab, eriti veel maru ökolt.
Lihtsalt idee on olemas ja sisuliselt varsti vaja hakata arendustööd tegema. Aretised on ju mu igapäevateema Smile
Asi siis elektrimootoriga auto teha. Isegi tavalised ameeriklased saavad kodustes tingimustes hakkama.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#14
Niipalju kui mina asjaga kursis olen, siis hetkel on elektriauto ainus miinus akude hinna/kestvuse suhe. Ehk kui kõik muu tehnika on üsna lihtne ja lollikindel ning peax aastakümneid kestma, siis akude kestvus on praegu heal juhul mõned aastad, kuid akude hinnad siiski üsna soolased (arvestades vajaminevat hulka ja kestust). Samas vaadates tehnika arengut, arvan, et umbes 3-5 aasta pärast on ka see probleem lahendatud ja siis ei ole enam ühtegi praktilist põhjust, mix auto jõuallikat vedelkütuselt elektri peale ei olex mõistlik muuta.

Mis emotsionaalsetesse põhjustesse puutub, siis elektriauto tundub minu jaox külm ja kliiniline ega oma hinge, kuna momendigraafik on lineaarne, käike pole vaja, häält ta ei tee jne. Kui suhtuda autosse kui tarbeesemesse/kodumasinasse, siis on see vist ok, aga mina ei ole kunagi suutnud autot nii vähe väärtustada arvestades kogu inseneride ja disainerite pingutust ja loovust, mis autosse aegade jooxul koondatud on. Seega usun, et tulevikus hakataxe elektriautodele müüma programme, mis neile eripära tagasi annavad. Näitex saad oma elekriauto panna kõlama ja tunduma kui vana SL - juhtaju tekitab häälegeneraatori abil SL-i mootorimüra ning muudab momendigraafikut, et see sarnanex SL-i bensiinimootori omaga ning tekitab ka virtuaalsed käigud nagu osadel variaatorkastidel praegu.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#15
Minu meelest ühes pimp my ride osas lisati selline asi ühe tüdruku cryslerile tegi ka erinevaid auto hääli ja neid sai ise autost valida aston martin V12 jne, jne. Lahendus oli nii et kõlari kast paigutati auto alla ja ja siis ühendadti mingi plokiga gaasi hoovastikuga ja siis panid auto tööle ja nii kui gaasi vajutasid tegigi su auto ferrari häält. Ja seda kõike sai autost juhtida tugevust häält jne. Päris naljaks oli igal juhul.SmileSmileSmile
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#16
Hääled... Icon_lol Kuigi iseenesest on õige tähelepanek - aeglaselt veerev elektrimootoriga auto on üsna vaikne ja tõepoolest kasutatakse tähelepanu äratamiseks summerit. Mitte küll päris tagurdusalarmi, kuid siiski.

Hents, mina olen küll huvitatud komponentide massidest-mõõtmetest-hindadest.

Esimeses lähenduses huvitavad akude Ah kaal ja hind ning veomootori mõõtmed (peamiselt läbimõõt) ja kaal. Ning laadija tarbitav võimsus - EE ei suuda mulle mitte alati tarnida lubatud 3x16A. Ning kui neid peksta, siis ikka varuga.
Vasta
#17
Reporteris näitas vist mingit bemmi mis läks 0-100kmh midagi üle 3 sekundi. Aga sõita sain ainult 180km ja jälle tühi.
Naftapress.
Vasta
#18
Norras liiguvad sellised. http://en.wikipedia.org/wiki/Buddy_%28electric_car%29
Välimust neil ei ole aga säästlik.
Vasta
#19
Hei!
Lugesin juba mingiaeg tagasi selle teema läbi.
Praegu saatis sõber msnis sellise lingi.
http://www.reporter.ee/2011/02/05/horvaa...idumasina/

Ma usun, et paljud näinud aga see on juba loom. Nende plaanide kohaselt nagu siin mõeldud on see 180 km maa ja ilm ju.
Vasta
#20
Väga asjalik aparaat. "Kolmekas" on kaalu tõttu ka väga hea toorik. Kere ilma mootori/kastita kaalub ju ca 700-800kg.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Sprinter W903 õli jahutusvedelikus Bullrider 0 533 11-08-2021, 10:56 AM
Viimane postitus: Bullrider
  Kõige sobivam kasti õli w126le helitehnik 17 2,280 06-08-2021, 01:53 PM
Viimane postitus: Helari
  Autom. kasti õli v2ikejoss 10 3,040 09-10-2020, 08:12 PM
Viimane postitus: totu
  W221/C216 ABC õli vahetus. Filter? Rolz 7 5,398 29-03-2019, 12:27 AM
Viimane postitus: ak75
  2T õli vähendab diislitel tahmasisaldust ligi 50% marek 72 90,470 28-12-2017, 05:10 PM
Viimane postitus: marek
  W124 500e 92a atm õli vahetus mesavend 12 10,706 11-06-2016, 04:39 PM
Viimane postitus: mesavend
  Ölivahetusvälp hobiautodel ehk kas öli vananeb ka seistes? nostromo 7 6,770 13-07-2014, 02:23 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W 126 500 SEL, tagasilla õli boysel 1 2,879 06-05-2014, 02:40 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mis õli kasutada? sm. pelle 11 6,875 07-12-2013, 02:05 PM
Viimane postitus: kriipc
  Aidake mootori õli valimisel kaspar 24 28,265 22-11-2013, 10:31 AM
Viimane postitus: estmersbenz



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne