Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veepumba vahetus
#1
W123 230E 1984 100kW
102 980 mootor

Küsin targemate käest - kuidas eemaldada veepumbalt rihmaratas? Icon_confused Veepump läheb vahetusse.
Vasta
#2
ma ikkagi usun, et siin on keegi targem kes ütleb, kuidas elektromagnet sidur veepumba võllilt eemaldada. (Sel korral on tegu tagavara mootorilt eemaldatud veepumbaga, millel on pisut teistsugune ventilaatori ajam.)
Vasta
#3
panin pildid ka üles, ehk on abiks. Võiks ju tõmmata, aga toorest jõudu lolli peaga ei tahaks ka rakendada, seepärast küsingi targematelt nõu.

http://i49.tinypic.com/rarkwk.jpg
http://i47.tinypic.com/500bvl.jpg
http://i46.tinypic.com/2vlp3s5.jpg
http://i48.tinypic.com/2q9z1pi.jpg
Vasta
#4
nonii, ise küsin, ise vastan - ehk on kellelgi sellest tulevikus kasu.

Minu autol sai mootor ca 8a tagasi vahetatud, ent vahetatud vanema 230E vastu (mootori kood lõpeb numbriga 510). Tänu sellele on mootorile kinnituvatel detailidel mõned konstruktsioonilised erinevused. Näiteks ei sobi sellele uuema mootori termostaatklapp (klapi serval on kanditud rõngastihend, millega koos klapp oma pessa ei mahu - tihendi võib asetada klapi peale) ja seetõttu korpuse kaas ei sulgu päris korralikult (korpuse ja kaane vahele jääb vahe ca 1mm). Vanema mootori termostaatklapp on kitsama ümara rõngastihendiga. Erinevused on ka veepumpadel. Uuema mootori veepumba võlli ots on lühem ja laiem, rihmaratas kinnitub võllile nelja poldiga ja laiema korpusega elektromagnet sidur on pressitud kitsama nuudi peale (pilti pumbast vaata eelmisest postitusest). Vanema mootori veepumbal on teravnurgaga kõrv generaatori kinnituseks (uuemal on selle asemel teraspuks), elektromagnet siduri korpus on kitsam (magnet ise sama suur uuemaga võrreldes) ja pressitud laiema nuudi peale, pumba võlli ots on kitsam ja pikem ning rihmaratas on pressitud pumba võllile (rihmarattal eraldi võll ventilaatori kinnituseks). Vanema mootori veepumbast on pilt siin: http://i48.tinypic.com/2iup6io.jpg

Pumba vahetus on tegelikult lihtsam, kui esmapilgul tundub. Tööd võib pidurdada nuudile aastatega korrodeerunud rihmaratas ja elektromagnet siduri korpus. Rihmaratta eemaldamiseks piisab pikemast poldist, mis toimib tõmmitsana, kui see keerata rihmarattal asuvasse võlli (poldi ots ei tohi olla faasitud, muidu võib rikkuda pumba võllis oleva keerme). Elektromagnet siduri eemaldamiseks on vaja tõmmitsat (soovitavalt 3- või enamaharuline). Enne paigaldamist puhastada kontaktpind ja vajadusel kasutada pressi. Edasine on juba lihtne.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 213 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  w212 350cdi kellade vahetus trooja6 2 1,464 08-11-2020, 04:40 PM
Viimane postitus: Black66
  MB W211 stange vahetus. PRE-FACELIFT TeccccccH 2 2,096 20-10-2020, 04:25 PM
Viimane postitus: markoH
  W124 esimeste õõtsa pukside vahetus Poisike 0 1,892 06-10-2018, 11:15 PM
Viimane postitus: Poisike
  W212 raadio comand vahetus heix210 0 1,918 16-09-2018, 09:47 AM
Viimane postitus: heix210
  c124, e220,110kw, tagumiste piduritorude vahetus 966mkr 6 4,890 23-07-2018, 08:08 AM
Viimane postitus: Lepz
  w211 kellaploki vahetus Nostop 1 2,220 11-11-2016, 09:48 PM
Viimane postitus: Black66
  s124 om602 om606 vahetus ruumi puudus Lääne 9 5,586 30-08-2016, 09:51 PM
Viimane postitus: Lääne
  mb 124 salongiradiaatori vahetus ramli 3 3,441 11-07-2016, 09:40 PM
Viimane postitus: V126
  s124 300TD esivedru vahetus. viljar9 25 25,435 30-03-2016, 10:04 AM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne