06-08-2010, 01:15 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-08-2010, 01:27 AM ja muutjaks oli Kylmik.)
olen külmamehe ametid pidanud üle 10 aasta
omast kogemusest võin öelda:
üldiselt täidetakse kond.süst.autodel kaalu järgi
1.pumbatakse gaas välja
2.kaalutakse (et,teada saada kui palju on puudu gaasi)
3.pumbatakse gaas kaalu järgi tagasi (eksimus +-50 grammi,ainult sel puhul kont töötab normaalselt-eksimuse % on kirjas mootori ruumis)
Alates 1992a. autodel kasutatakse R134A gaasi,kuid R134A töötab sünteet õliga ja ei sobi vanematele süsteemidele,kuna vanemad töötavad mineraal õliga (R12 ja R134A õlid ei segune)
R12 asendus gaasid on:R413 ja MP39
kõik 3 ülal toodud gaasi (R12,R413A,MP39) töötavad mineraal õliga
R413A on keelatud külmainete nimekirjas,R12 seda emam juba umbes 15 aastat-minu mälestuse järgi....
Praegu mul ei torka rohkem midagi pähe asendusainetest R12-le,kui ainult MP39.....
Ma ei oska öela kui saadaval on praegusel hetkel MP39 (sest gaasidega on praegu kitsas käes,isegi R134A puhul....)
Kuid minu teada MP39 ei ole keelatud gaaside nimekirjas
omast kogemusest võin öelda:
üldiselt täidetakse kond.süst.autodel kaalu järgi
1.pumbatakse gaas välja
2.kaalutakse (et,teada saada kui palju on puudu gaasi)
3.pumbatakse gaas kaalu järgi tagasi (eksimus +-50 grammi,ainult sel puhul kont töötab normaalselt-eksimuse % on kirjas mootori ruumis)
Alates 1992a. autodel kasutatakse R134A gaasi,kuid R134A töötab sünteet õliga ja ei sobi vanematele süsteemidele,kuna vanemad töötavad mineraal õliga (R12 ja R134A õlid ei segune)
R12 asendus gaasid on:R413 ja MP39
kõik 3 ülal toodud gaasi (R12,R413A,MP39) töötavad mineraal õliga
R413A on keelatud külmainete nimekirjas,R12 seda emam juba umbes 15 aastat-minu mälestuse järgi....
Praegu mul ei torka rohkem midagi pähe asendusainetest R12-le,kui ainult MP39.....
Ma ei oska öela kui saadaval on praegusel hetkel MP39 (sest gaasidega on praegu kitsas käes,isegi R134A puhul....)
Kuid minu teada MP39 ei ole keelatud gaaside nimekirjas