Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB w123 200, 77'
#1
Tegu siis 1977 aastal tehasest välja veerenud Mercedes-Benz 200 –ga, mille kapoti all on hirmuäratav rida neli kakspunktnull jõuallikas, millele tehas on andnud tervelt 69kw.
Pikkust tal 4725mm ja kaalub tühjalt ainult 1340 kg. Kütust võtab ta natukene ja suti veel pealegi, ehk siis keskmine tuleb kuskil 12L/100le.
Aga keda need numbrid ikka huvitavad, parem tsiteerin ühte selle foorumi kasutajat: „Stiilses 14" plekkvelgedel kiirust koguvas luksusautos, mis on kellegi Vadimi poolt kuuri all guashidega roheliseks võõbatud on meeleolu loomas aegumatu Beckeri makk… olgugi et ta ei tööta juba aastast 1998. Lisavarustusest on autol parempoolne peegel ja neli peatuge.
Tühikäigul 400rpm töötav mootor põhjustab Mercedes-Benz ennastunustava vappumise - on näha, et auto ei suuda kannatada kuni ta sõitu lastakse. Ilmselt seetõttu katkebki seisupiduri tross ja masin hakkab iseenesest liikuma.“
Hetkel seisab masin ilusti garaazis alates novembrist ja ootab, et kevadel saaks uuesti teedel ringi vurada. Eile tegin väikese proovisõidu ka peale kahe ja poole kuust Mercedes-Benz seismist ja kõik oli Tipp-Topp. Heli teevad 6 Hertzi kõlarit ja Alpine suubwuufer, mida ergutab Blaupunkti võim, makiks on tavaline Pioneeri kärakas.
Pikk jutt on s*tt jutt, niiet ma parema meelega näitan teile ka mõnda pilti sellest masinast.
[Pilt: img_49738a6a7e0c8.jpg]
[Pilt: img_49738aedc0227.jpg]
[Pilt: img_49738b059dfdf.jpg]
Pitgirlidega:
[Pilt: img_49738b3fe7525.jpg]
Vasta
#2
Umbes kuu aega tagasi sai selline omale toodud varuosadeks:
[Pilt: img_498ec7c0cc425.jpg]
Tegu siis 82 aasta kolmega millele on pandud nelja 230E mootor koos kastiga. Selle tõstan enda omale ümber.
Nii, üleeile keskpäevaks oli siis rohelisel mootor maas ja asusime sinise kallale. Paar tundi tööd ja järgmine mootor oli aiste vahelt välja tõstetud. Sinisel läks üks roolivarras(vms) ka katki, kui mootorit välja tõstsime, õnneks rohelisel oli see terve:
[Pilt: img_49bcbb50ad2a9.jpg]
[Pilt: img_49bcba5dc2c75.jpg]
[Pilt: img_49bcbaa7c0718.jpg]
Eilne päev ei olnud edukas, 230 on endiselt mitte sinise küljes ja tuju on sitt! Kõigepealt kiskusime siniselt selle kõvera varda maha ja võrdlesime rohelisega, sobib! UUt ei julge ennem külge panna, kui mootor peal, sest kindlasti otsustab mootor maanduda just sinna, kus asuks uus varras. Peale seda hakkasime roolikarpi vahetama, peale vaadates identsed, kui mõlemad lahti, proovisime rohelise karpi sinisele, ei sobi loomulikult. Vana karp on 3cm lühem ja uus lihtsalt kinnituste poolest ei sobi, aga pole hullu, sest selle masina roolis on nagunii ainult tugevad mehed. Peale seda leidsime, et gaasihoovastik ei sobi kohe mingist otsas, isegi see koht, kus pedaal tuleb mootori ruumi on teise koha peal. AJUKEPP on kogu see värk + veel juhtmetega tuleb hirmsalt pead vaevata. Kuna tänaseks isu otsas auto näppimisest, tulime ära ja nädala sees kui tekib vaba aega, siis kohe tagasi. Tööd on veel mitme päeva eest...
[Pilt: img_49bd49c4431f2.jpg]

Homme proovime vast aiste vahele selle 230 tõsta, siis tuleb juhtmetega hakata mässama.
Vasta
#3
good job man
esimese postituse viimane pilt on sexy Wink))))))))))
Vasta
#4
krt viimane pilt on tõesti hea, paneks kalendrisse koheUnibrow
Vasta
#5
HotPapa Kirjutas:krt viimane pilt on tõesti hea, paneks kalendrisse koheUnibrow

Thumbsup
Vasta
#6
Mis teha 123 on magnet.Thumbsup
Vasta
#7
Keegi rahaliselt ei taha mind aidata?
Ostke juppe: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=11492&page=2
Vasta
#8
Tänaseks on siis 124 230E peale tõstetud minu 123-le. Gaasihoovastikuga oli omaette ooper, tuli täiesti uus konstrueerida. Sama jama oli käigukasti hoovasikuga, kuna 124 kastil on hoovad kinnitused teise kohapeal, tuli roheliselt võtta hoovad ja sobitada sinisele. Hetkel olemas tagurpidi, 2 ja 4 -jas käik, 1 ja 3 puudu, vaja hoobasid natukene reguleerida pikemaks. Enamus poldid sai kergelt kinni ja täna hommikul hakkasime juhtmetega tegelema. Enam suuremat Ajukeppi mina kogenud poleEusa_doh Rohelisel sai armatuur ja kõik muu laiali lammutatud, et lihtsam ligipääseda oleks, aga neid juhtmeid seal mustmiljon.
Lisaks ei ole mul w123 elektriskeemi.
KAS KELLEGIL ON ANDA MULLE W123 ELEKTRISKEEMI, MIS SOBIKS 230E ja 200 KARPALE?
Hetkel ongi asjad niikaugel, et tuleb korralik skeem leida ja juhtmeid sobitama hakata, kui see valmis siis vedelikud sisse, natukene kollektori juurest uut sumpsi keevitada ja saab esimesi hääli kuulata.
Kui keegi on ennem ka pannud karpa mootori asemele pritsungi kolmel, siis palun andke nõu kuidas edasi toimetada nende juhtmetega!
[Pilt: img_49c137e3f1edc.jpg]
Vasta
#9
Pane VIN kood - vaatan kas saan nende skeemidega aidata.
Vasta
#10
230E: WDB12322310130156
200: 12302010040992
Vasta
#11
Kellegil ei ole siis tõesti neid skeeme, ega keegi ei ole omal karpat asendanud sissepritsega?RolleyesRolleyes

Igasugused abisõnad ja soovitused oodatud!
Vasta
#12
Loodan et paned tugevamad bensiinitorud ka siis. 0,5 bar vs 6 bar - ühel mehel põles Volksvagen Golf selle pärast maha - rattapoldid jäid ainult maha. Nii, et väikese varuga soovitan ca 10 bar kannatavad voolikud panna.

Skeemidega tegelen.

EDIT: Kas see mootor on 102.982 mis sa peale tahad tõsta?

EDIT2: mis skeemi sul konkreetselt vaja läheb? 124 oma - 123 oma - aju juhtimist - armatuuri vms?
Vasta
#13
M102.982 mootor on nüüdseks peal jah, aga ma võtsin selle 123 pealt ja ma usun ,et seal ei tõstetud neid juhtmeid ringi, niiet soov siiski saada w123 230E ja 200 karpa skeeme. Kuid igaksjuhuks võib olla ka 124 skeem kui pole raske seda kuskilt saada. Vaja mootoriruumist minevate juhtmete pilti armatuuri alla. See mis tagumiste tulede juures toimub, see mind ei huvita.
Oot, aga ma pean siis võtma selle rohelise 230E pealt need bensutorud?
Need mis hetkel sinisel peal(karpa omad) need siis ei sobi?
Vasta
#14
Sobivad küll ilutulestiku jaoks, aga varsti on uut masinat vaja Smile Karpa mootoril ju surve puudub, KE pritsungil on ca 6 bar - nii, et mina küll ei julgeks neid juhtmeid jätta. Ole ikka kindel, et need seda survet peavad - korraliku auto tegemise juures ei tohiks ju uued torub väga palju maksta! Ohutus eelkõige.

Siin on 102 mootori ühendamise skeem. Hakkaja mees saab sellega hakkama, kes asjade tööpõhimõtet teab - ma muidugi ei tea sinu oskusi autode kallal.
Siin on kõik tegelikult olemas - külmkäivitus, lisa küte, tühikäik jne jne. Pistikute numbrid - kus ajus otsad lähevad jne.
Isegi tööpõhimõtted ja seadistus on olemas. Nii, et.... Smile
http://rakgym.edu.ee/jyrka/AMG/opetus1.pdf
http://rakgym.edu.ee/jyrka/AMG/opetus2.pdf
http://rakgym.edu.ee/jyrka/AMG/opetus3.pdf
Lisaks panen 2,3 mootori õpetuse - see on küll natuke teine, aga võibolla on abi.
http://rakgym.edu.ee/jyrka/AMG/19032009318.jpg
http://rakgym.edu.ee/jyrka/AMG/19032009319.jpg
http://rakgym.edu.ee/jyrka/AMG/19032009317.jpg
http://rakgym.edu.ee/jyrka/AMG/19032009316.jpg
Vasta
#15
R129-le suured tänud, ise ei suutnud sellist materjali kahjuks netist leida.
Üritan järgmine nädal aega leida ja asja ära teha, tahaks ikka enne suve liikuma saada.
Torud vahetan ka siis ära, saan ju võtta roheliselt, kuna seal juba olid 230E bensu torud.
Vasta
#16
Ega sellist infot naljalt netis liigugi - foorumitest mõnikord leiab mõne üksiku skeemikese, aga üldiselt peab piraati mängima Icon_rolleyes ning vastavad MB jt proged netist alla tirima.
Tõmba endale skeemid ära ja ma võtan ka need sealt lehelt maha.
Aga noh nüüd vuta-vuta klubi liikmeks - muidu tulevikus uusi skeeme ei saa Nod
Vasta
#17
Laetud.
Kui klubi liikmeks hakkan siis on suurem tõenäosus, et keegi ka varuosade vastu huvi tunneb mida müün ja ehk isegi ilmub kuskilt maa-alt välja mees, kes samuti pannud karpa asemele pritsungiga mootori ja oskab nõu anda?Unibrow
Vasta
#18
IgatahesIcon_cool
Vasta
#19
Ehk oleks keegi nii tore, et aitab mind karpa mootoriga w123 skeemide koha pealt kaIcon_smile
Vasta
#20
suusabaas Kirjutas:Ehk oleks keegi nii tore, et aitab mind karpa mootoriga w123 skeemide koha pealt kaIcon_smile

nendega on keelulisem lugu. Need on tavaliselt kuskil mikrofilmi peal ja kvaliteet on suht sarnane koopa joonistega.

Aga noh tegelt ei lähe sul ju neid vaja. Uut juhtmestikku pole ka vaja ehitada - vaja veidike lihtsalt juurde vedada. See mootor mis sa sinna peale paned ei ole ka teab mis keeruline (suhteline mõiste muidugi). Käima saab ta lihtsalt - pärast häälde panek on natuke keerulisem muidugi. Selleks vaja ikka KE "stendi"
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 240D 1982, W123 Lexuz Lexuz 9 777 22-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: Lexuz
  300 D, 1982, W123 - ulst ulst 74 66,103 06-01-2024, 03:27 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB 200, 1978, W123 - fittipaldi fittipaldi 27 12,685 27-12-2023, 10:36 PM
Viimane postitus: fittipaldi
  MB 230E, 1982, w123 Arkadi.T Arkadi.T 21 4,026 21-03-2022, 07:23 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 200, 1982, W123 -Arkadi.T Arkadi.T 65 13,940 03-11-2021, 04:42 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 240D(300D) w123 80. KertR 33 23,431 19-08-2021, 05:32 PM
Viimane postitus: w123fagon
  W123, 200d, 1982 - 190hans 190hans 10 10,893 14-06-2019, 10:17 PM
Viimane postitus: Werewolf
  Mb 240d 1978 w123 M1X 30 20,230 30-04-2019, 10:20 PM
Viimane postitus: M1X
  W110 200 Diesel ''Heckflosse'' - OnkelMats OnkelMats 17 13,512 01-11-2018, 07:30 PM
Viimane postitus: OnkelMats
Thumbs Up W123, 230e, 1984, sedaan - Ander anderander4 23 19,850 03-06-2018, 04:24 PM
Viimane postitus: anderander4



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne