Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tagumise rattalaagri vahetus (w124)
#1
Tervitused!

Proovin anda väikese DIY panuse.
Alustuseks töövahenditest, töö vajab mõningal määral eritööriistu. Kuna mul on võimalus siis treisin endale metallkettad ja ühe laagri suuruse süvendiga ketta. Aga kindlasti suudab meistrimees endale mõne sarnase analoogi toota käepäraste vahenditega.
Ja suruõhumutrikeeraja võiks ka olla. Ei pea aga teeb elu lihtsamaks. Samas peab mõistusega kasutama.

Olulisemad asjad on on ilmselt NR 30 12-kant padrun ja INX 19 M10 sisekant. Mul pole aimugi kuidas neid ametlikult kutsutakse.

[Pilt: IMG_4139.JPG]

[Pilt: IMG_4136.JPG]

[Pilt: IMG_4138.JPG]


Alustuseks siis ratas alt ära, suport+piduriketas maha.(Väikese kuuskandiga/kruviga rummu külge fikseeritud)
Pooltelje mutter maha keerata(See ei pruugi kõige lihtsamalt minna kuna on enamasti korralikult kinni roostetanud, ma pidin kuuma andma õliga meelitama ja mutrikeerajaga korralikult täristama.)

Seejärel lööktõmmitsa laadne toode rummu külge ja haamritöö.
[Pilt: IMG_4114.JPG]

Edasi juhtub siis nii, et saad kätte rummu. Vahest jääb pool laagrit rummu külge, vahest mitte.
[Pilt: IMG_4115.JPG]

Ja vaatepilt peaks olema selline. Siinkohal võiks lahti keerata ka pooltelje direfentsiaali poolsed poldid, saab teha pika pikendusega rattakoopast. (INX 19 M10 poldid / väiksematel mootoritel võivad seal ka torx peaga poldid olla.) ning pooltelje eest ära tõmmata. Juhi poolel jääb summutitoru ette ja pooltelg ei taha auto alt ära tulla. Kõrvalistuja pool asi lihtsam. Samas ei ole vajadust neid alt ära võtta. Seal on piisavalt ruumi, et need lihtsalt vahetuse ajaks eemale lükata.
Endal ma tahtsin nad lihtsalt roostest ära puhastada.

[Pilt: IMG_4116.JPG]

Seejärel tuleb kätte saada stoppersplint. Ka see ei tule sealt ilmselt heameelega ära. Võib vajada väikest haamritööd ja kruvikeerajaga kangutamist enne splindi tange.

Edasi võib juba ülejäänud laagrit välja tirima hakata. Mis toimub siis nii, et laagrist väiksem plaat läheb laagri taha vastuseks ja laagrist suurem hülss ette poole ning keermelatti peale keerates tuleb laager oma pesast välja. Ka siin võib korralikult jõudu vaja minna.
[Pilt: IMG_4117.JPG]

Ning vana laager ongi käes.
Ma vahetasin endal ka veepleki ära ning seega eemaldasin ka piduriklotsid siinkohal.
Tasub teada, et pleki vahetamiseks tuleb ka laager ära vahetada. Kuna pleki vahetuseks tuleb rumm maha võtta ja 95% tõenäosusega rummu laagrist tervelt kätte ei saa.
[Pilt: IMG_4119.JPG]

Vahepeal keevitasin rummu külge jäänud laagrijupile kaks toru külge ja pressisin hüdropressi all tüki küljest ära. Kindlasti ei tohi seda otse haamriga proovida taguda kuna sellisel juhul taod rummu otsa laiemaks kui ta on ja siis ei saa sinna enam uut laagrit peale pressida.
[Pilt: IMG_4120.JPG]

Kui laagripesa on väga roostes siis tasuks roostesed kohad traatharja ja peenikese liivapaberiga ära puhastada. Eriti stopper splindi soon.
Ja seejärel juba uus laager pesasse. Nüüd siis tahapoole suurem ketas ja eespoolt laagri suurune või suurem ketas vastu. (Tglt siinkohal saab kasutada vana laagrit selleks, et uus laager ilust peasasse lõpuni läheks.)
[Pilt: IMG_4122.JPG]

[Pilt: IMG_4121.JPG]

[Pilt: IMG_4124.JPG]

Kui uus laager omal kohal siis uus splint peale:
[Pilt: IMG_4126.JPG]

Rumm ja pooltelg liivapritsitud ja värvitud ning valmis kokkupanekut
[Pilt: IMG_4127.JPG]

Uus plekk ja klotsid tagasi. Siinkohal väike märkus, et neid klotse on kõvasti lihtsam tagasi panna enne rummu kohale panekut.
[Pilt: IMG_4129.JPG]

Nüüd siis rumm ka omale kohale. Siin tuleb siis laagri taha panna väiksem ketas mis toetuks kindlalt laagri vastu. Muidu võib juhtuda, et suurud uue laagri katki.
[Pilt: IMG_4132.JPG]

[Pilt: IMG_4131.JPG]

Uus pooltelje mutter ja piduriketas peale ning suport ka külge.
SKF juhendis oli pooltelje mutri pingutuseks ca 108Nm

[Pilt: IMG_4135.JPG]

Viimaseks jätsin veel pooltelje diferentsiaali poltide kinnitamise.

[Pilt: IMG_4134.JPG]

Ratas alla ja sõitu. Loodan et sai kõik oluline kirja.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Tagumise rattalaagri vahetus (w124) - Autor: MarekV - 04-05-2017, 11:51 PM
RE: Tagumise rattalaagri vahetus (w124) - Autor: v6sa - 05-05-2017, 10:30 AM
RE: Tagumise rattalaagri vahetus (w124) - Autor: renxnrj - 05-05-2017, 12:28 PM
RE: Tagumise rattalaagri vahetus (w124) - Autor: MarekV - 06-05-2017, 12:46 AM
RE: Tagumise rattalaagri vahetus (w124) - Autor: Renka - 06-05-2017, 09:10 PM
RE: Tagumise rattalaagri vahetus (w124) - Autor: MarekV - 07-05-2017, 01:58 AM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Kütusepaagi anduri puhastamine (W124) RivoA 21 26,773 28-01-2024, 11:26 PM
Viimane postitus: iseteenjasaan
  w124 200d [u]hõõgküünlad[/u] suvel? melw124 2 364 26-08-2023, 08:01 PM
Viimane postitus: melw124
  Mb c124 mootori vahetus om628 4.0cdi v8 Madisv 4 2,677 20-02-2019, 11:12 PM
Viimane postitus: Madisv
  Viano kondi pumba rihmaseibi vahetus erak19 3 2,885 10-12-2018, 09:17 AM
Viimane postitus: erak19
  w124 Kojamehe mootori vahetus RivoA 5 14,294 31-05-2018, 11:18 AM
Viimane postitus: Eero_S
  w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103) MarekV 5 6,410 29-07-2017, 01:27 PM
Viimane postitus: kaupo51
  KE-Jetronicu pritsepea tihendide vahetus. (rebuild) MarekV 7 6,579 06-07-2017, 03:40 PM
Viimane postitus: hents99
  Automaatkäigukasti vaakummodulaatori vahetus ja 722.3xx-722.5xx käiguvahetustel libistamise ravimine v6sa 7 15,633 02-08-2016, 08:20 AM
Viimane postitus: v6sa
  W124 e300d 100kw 1995a mootori juhtmed arturmalcik 0 2,322 26-07-2016, 03:51 PM
Viimane postitus: arturmalcik
  W124 püsikiiruse hoidja kerdok 2 3,259 27-04-2016, 06:52 AM
Viimane postitus: dexter



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne