26-05-2019, 06:45 PM
(26-05-2019, 12:45 PM)stihl Kirjutas: Pea nüüd pisut oma hobuseid, isakene.Mul lihtsalt vedas, et omale sellise olematu läbisõiduga Garagenfahrzeug'i sain. Enamus neist tublidest aparaatidest on normaalse aastaringse kasutuse puhul ammu roostesurma surnud. Kes mäletab, siis omaaegne uuena ostetud Vito oli viie aastaga juba korralik rebane. Ning muideks, mädanenud mähisega kompressor auto all oli tuliuus.
Sa unustad, kas meelega või kogemata, ma ei tea, ära paar tõsiasja:
1. Auto on 20 aastat vana ja tema aeg on ammu läbi. Tegu on saksa mõistes uunikumiga. Ja kui selline veel üldse sõidab, siis on pigem tegu taaskord Mercedes-Benz inseneride overengineering`uga. Ehk liiga hästi tehtud autoga. Aga ole rahulik, täna nad sellist viga enam ei tee, et 2019a buss veel ka aastal 2039 omal jalal sõidab.
2. Kui Mercedes-Benz juhtkond hakkakski soosima taas igikestvate autode (W124, W126, W140 jne näiteks) tootmist, siis oleks see firma 10a pärast pankrotis. Nagu kõik mäletavad, juhtus see Volvoga, mis praegu kuulub eiteakellele, ainult mitte rootslastele. MB-l, VAGil ja bemmil läks samuti napilt.
See, et sa neid klappe seal vahetada oskad, on muidugi tubli.
Lühidalt, minu meelest ei ole kusagilt otsast normaalne (mu oma MB kogemuste põhjal), et:
*pihusteid peab asja eest teist taga mingi aja jooksul maha kakkuma lihtsalt selleks, et polte ja seibe vahetada;
*et auto korrosioonikindlus on tehasest tulnuna kehvem kui omaaegses kolhoositöökojas värvitul. Millegipärast on viimasel kümnendil siiski jälle usinalt keresid tsinkima hakatud?
*et täiesti kahjustamata juhtme sisu lambist lihtsalt ära mädaneb. Omal ajal kurtis tuttav veokifirma elektrik, et üle viie aasta vanusel MB rekkal on mõistlik kogu tagaosa juhtmestik profülaktika mõttes ära vahetada, tulevat odavam kui masinat remonditöökojas seisutundidega marineerida ja juhtmeid lappida.
*et olematu kaitseklassiga elektri- ja pneumaatikaseadmed riputatakse ilma mingi kaitseta agressiivsesse keskkonda. Seda tehakse võibolla kusagil nurgataguses töökojas, aga mitte ometi tehases?
Janiiedasijaniiedasi.
Jaa, ma tean küll, et tarbimistsükli kiirendamine ja blaa. Minu arusaamise järgi peaks see tähendama, et mingi asja kasutusressurss saab ühel hetkel lihtsalt otsa ja see hetk peaks saabuma vastavalt siis natuke varem. Aga see, millest mina räägin, on sisseprogrammeeritud viga, mille tagajärjel tuleb remonditöökoda külastada ebamõistlikult vara ja pidevalt. Ning see viga on selline, mida reaalelus kogenud mehaanik mitte kunagi ei teeks. Kui mehaanik on reaalelus targem kui autotehase insener, on kusagil midagi väga mäda.
*