20-05-2014, 12:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-05-2014, 12:32 PM ja muutjaks oli virgo.)
(20-05-2014, 10:50 AM)Soebralik Kirjutas: See ongi mingi uuema aja jutt. Auto akult läheb miinus otse keresse, ei mingeid vaheseadmeid. Vaatasin ka enda W210 oma siinse jutu ümberlükkamiseks üle ja aku miinusklemmilt läheb juhe otse keresse. Akut laetakse ikka nii, et otsad akule. Kui aku keerulises kohas, siis kapoti alla on toodud pluss, mis talub korralikku amperaasi. See kõlbab nii laadimiseks, kui teise aitamiseks.
Teiseks ei lähe keegi 24 voldise laadijaga 12 voldist akut laadima. Ja kui lähebki, siis on tuli taga, selle näeb ka poolpime ja elektrist mitte midagi teadev inimene ära.
Kõik erinevad juhtimised, kontrollid, targijad jms käivad läbi plussi. Miinus võetakse otse massist.
Mis on uuem aeg? MB, BMW ja AUDI kasutavad akuplokke juba 10 aastat! Ka on üldjuhul kasutusel AGM tehnoloogia akud, mida laetakse spets laadijaga. Nagu Wdb240 kirjutas, siis need plokid kontrollivad nii laadimist kui ka aku kasutust. nõrgema aku korral on ainus prioriteet uste lahti tulemine ja auto käivitus. Nõrga aku korral tõmmatakse kõik muud funktsioonid järgemööda maha. Ei mingit makki, tulesi ja muid vidinaid. Ka on paljudel autodel kasutusel juba kaks akut. Lisaks kõigele muule jälgib akuplokk akust läbi käinud ampertunde ja vastavalt sellele korraldab laadimise ja aku kasutuse. Kui nüüd laed akut otse ja akuplokil pole sellest aimu, siis ta ikka hindab selle liiga vanaks ja kasutab seda kui tühja akut. Näiteks Audil on peale aku vahetust vaja arvutiga autole öelda uue aku kood ja ära nullida kasutatud ampertunnid. Vastasel juhul pole sul uuest akust kasu, sest teda kasutatakse kui vana.
Seega loo moraal on, et kui sa autost hoolid, siis tuleb seda hooldada, nagu ette nähtud.
NB! T25 ja W210 pole kuidagi sarnased W211-ga, C6 või E60-ga.
LCD displayde ja armatuuride remont
www.harteron.ee
www.harteron.ee