Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W126 OM617 õli
#22
Itbilen, sina ei saa aru, et töösooja mootori puhul ei ole vahet, kas sees on 0W40, 5W40, 10W40 või 15W40 need on soojalt kõik enamvähem ühe viskoosusega. Vahe ongi ainult käivitushetkel ja külma mootoriga, kus -30 kraadi juures 15W40 õli ei suuda oma voolavusomadusi säilitada ja hakkab tavotti meenutama s.t et mootorit on raskem ringi ajada ja pump ei suuda seda kõikidesse peenkestesse kanalitesse suruda. Kui mootor on käivitunud ja õli soenema hakkab muutub ta taas vedelamax ja toimib taas kenasti.

Paxema õli korral on õli rõhk kõrgem, kuna pumbal on seda raskem ringi ajada. Hüdrotõukurid on kõrgema õlirõhu korral vaixemad, kuid kõrgem õlirõhk ei tähenda, et pax õli sellepärast veel kõikidesse peenikestesse kanalitesse jõuax. Vedelamat õli on pumbal kergem ringi ajada ja õlirõhk ehk vastusurve on väixem. Vedelam õli jõuab kergemini kõikide komponentideni. Õlirõhk ei tohi aga nii madalale kukkuda, et õli ei suruta enam näitex saalede vahele ja metall vastu metalli puutuma hakkab. Seega kui mootor on nii hõre, et õlirõhk soojal mootoril antud õliga väga madalale kukub tulex mõnd teist õli proovida. Täissündi asemel poolsünti näitex. Või 5W40 õli asemel 5W30 õli kasutada.

Õli esimene number on tähtis käivitushetkel ja külma mootori korral, sooja mootori korral loeb vaid teine number. Nii et kui 0W40 õliga hakkasid hüdrotõukurid soojalt klõbisema oli probleem mitte selles, et õli oli 0W vaid selles, et õli oli 40. Kui külmalt klõbisesid, siis oli õlirõhk külmalt madalavõitu aga õlitus võis tänu vedelamale õlile ikkagi parem olla. Sel juhul tuleb ära mõõta, kas õlirõhk jääb siiski lubatud tasemele või kukub alla selle.

Ka see, kui hästi õli metalli pinnale jääb ei sõltu ta viskoosusest. Kvaliteetne vedel õli võib metalli pinnal oluliselt paremini püsida kui vähemkvaliteetne paxem õli. Ja saalede ning kolvirõngaste eluea huvides on ülioluline, et õli metalli pinnal püsix.



You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
W126 OM617 õli - Autor: Iphica - 02-11-2012, 03:52 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: v6sa - 02-11-2012, 04:05 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Iphica - 03-11-2012, 02:19 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 03-11-2012, 01:28 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Iphica - 03-11-2012, 09:52 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: zeka - 03-11-2012, 11:38 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 03-11-2012, 10:25 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 03-11-2012, 11:45 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 12:05 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 12:35 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 12:47 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 12:58 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 10:49 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 12:39 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 12:51 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: siimruz - 04-11-2012, 12:09 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Karl - 04-11-2012, 12:31 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 02:02 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 03:45 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: stihl - 04-11-2012, 03:52 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 04:09 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 04:24 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: stihl - 04-11-2012, 05:37 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 06:08 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 06:43 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: R129 - 04-11-2012, 06:55 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 08:05 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: R129 - 04-11-2012, 08:19 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 07:29 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: R129 - 04-11-2012, 07:41 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 08:24 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: boysel - 21-04-2014, 12:35 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Rolz - 21-04-2014, 02:00 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Probleem W126 420SEL mootoriga Hunt 3 311 02-01-2024, 01:50 PM
Viimane postitus: ktmduke
  W126 pliidinuppude pirnid, temperatuurirullide kleepsud MeelisN 2 375 26-02-2023, 10:18 AM
Viimane postitus: Karl
  W126 SE madaldus/ koobaste rullimine Akohin 6 1,296 29-04-2022, 04:51 PM
Viimane postitus: MAV
  W126 280 SE AnarJaanus 0 557 12-01-2022, 07:27 PM
Viimane postitus: AnarJaanus
  W126 500 gen1 kJet lambdasond (hapnikuandur, lambda-andur) dinowalk 31 2,959 27-12-2021, 10:56 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W126 esitiivad brunosacco 2 1,020 20-08-2021, 01:02 PM
Viimane postitus: brunosacco
  W126 Juhipoolse ukse lukustussüsteemi eemaldamine helitehnik 1 659 06-07-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: v6sa
  W126 kliima lisamine Akohin 7 2,574 03-02-2021, 10:00 AM
Viimane postitus: v6sa
  W220 s600 mootori õli leke kepart 2 4,422 14-09-2019, 06:36 PM
Viimane postitus: OberHenn
  Cl500 2001 Jahutussüüsteemis õli mbkasutaja 3 3,604 14-09-2019, 06:28 PM
Viimane postitus: OberHenn



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne