01-11-2012, 12:05 PM
(29-10-2012, 03:19 PM)Priit Kirjutas: Aga 5W õlisid pool miljonit sõitnud mootorile ma ei soovitaks, ka talvel mitte. Sest on üsna kindel, et kulunud on need mootorid omajagu ja 5W-d valati neisse viimast korda tõenäoliselt 15-20 aastat tagasi.Su jutul puudub kahjuks argument või oled kogemata viskoosusindeksid segi ajanud. 5W viskoosusklass näitab õli viskoosust külmades tingimustes. Mida väiksem on number seda PAREM ka FORD T mudelile. Kumas oludes läheb õli naguinii 1000 korda vedelemaks kui külmas.
(29-10-2012, 04:14 PM)kentq Kirjutas: Vanade mootorite puhul on viskoossuse küsimus ülioluline ja mitte vähetähtis.
Minul on üks auto aastast 82. 4.2L R6.
Kui sinna panna sisse sellist õli mis läheb kuumalt vedelaks, ntx. ..-W40 siis on õlisurve madalatel pööretel olematu, sellest mõne aja pärast probleemid.
...W-40 on suhteliselt paks ka kuumades tingimustes. Seega väga hea valik. Kui õlipump ei suuda 40 indeksiga piisavalt õlirohku tekitada, siis soovitaks õlipumpa vahetada
Odav 10W-40 on lihtsalt paarituhande kilomeetri pärast 10W-20 ehk vesiõli mis vana mootori kindlasti kahjulikum kui korralik 5W-30.
Kui te arvate, et staatiline surve hoiab nukkvõlli klappidest eemal või väntvõlli saaltest, siis tuleks uuesti staatika kursust koolifüüsikas korrata. Erisurved detailide vahel on NIII suured, et mootoris võib kasvõi 10 bar õlirõhku olla, kuid õlikile on see mis detaile eemal hoiab. Teatud nüanss on muidugi hüdrotõukuritga, kuid korralik 5W-30 õli mis ka vahetuse lõpuks on 5W-30 on piisavalt OK.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
www.hobenool.eu
5227858