Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega (/showthread.php?tid=50111)



OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Priit - 28-05-2019

Minu W124 3,0 603.960 turbodiislil hakkasid värskelt suretusega probleemid. Süüdet välja keerates ei sure välja või sureb "aeglaselt".

Aitab reeglina, kui enne suretust anda 2000-3000 rpm (kuidas see võiks turbole mõjuda?), siis hõrendus parem.

Otseseid õhulekkeid ei leia. Suretusklapp toimib käsipumbaga nii otse imedes, kui ka (pidurivõimendi vooliku hargnemisest, mis läheb süütelukku) läbi süüteluku imedes. Ilmselt süsteemis on aga hõrendus väiksem.

Kogu ülejäänud vaakum (tuled, pidurivõimendi, kesklukk, käiguvahetus, ortopeediline iste) toimib probleemideta.

Kui suur peab olema hõrendus süsteemis? (kui kellaga mõõta?)

Kõige tõenäolisem nõrgim lüli on minu arvates suretusklapp ise. Minu mälu järgi vanasti süüde väljas oli suretushoob tugevalt üleval, nüüd liigub suht kerge vajutusega alla (süüde väljas)


RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - stihl - 28-05-2019

(28-05-2019, 11:07 AM)Priit Kirjutas: Aitab reeglina, kui enne suretust anda 2000-3000 rpm (kuidas see võiks turbole mõjuda?), siis hõrendus parem.

No siis on ju selge, et vaakum paneb kuskilt "minema".

Nõrk rõhk peale, fairiga spreipudel kätte ja leket otsima. Kui mullid leiad, on bingo.
Ega seal muud pole, sest W124-ja raud on ikka väga lollakalt igikestev. Kumm, see ja jah, ajaga kipub pehmenema.

Palju see vaakum seal olema peaks, ei tea, no mingi 0.5 ma pakun, mingi hiigelsuur ta ei ole.
Ei viitsi manuaali ka lappama hakata, see on tunnine töö.

.




RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - arturmalcik - 29-05-2019

(28-05-2019, 02:25 PM)stihl Kirjutas:
(28-05-2019, 11:07 AM)Priit Kirjutas: Aitab reeglina, kui enne suretust anda 2000-3000 rpm (kuidas see võiks turbole mõjuda?), siis hõrendus parem.

No siis on ju selge, et vaakum paneb kuskilt "minema".

Nõrk rõhk peale, fairiga spreipudel kätte ja leket otsima. Kui mullid leiad, on bingo.
Ega seal muud pole, sest W124-ja raud on ikka väga lollakalt igikestev. Kumm, see ja jah, ajaga kipub pehmenema.

Palju see vaakum seal olema peaks, ei tea, no mingi 0.5 ma pakun, mingi hiigelsuur ta ei ole.
Ei viitsi manuaali ka lappama hakata, see on tunnine töö.

.
pigem seda tehakse vaakumilekke testriga . mulle ei tule kuna seal vaakum tõmbab sisse



RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - v6sa - 29-05-2019

Kesklukk ja ortoiste on elektripumba peal. Aga tuled on küll sama vaakumil.

Vaata üle süüteluku taga oleva vaakumklapi külge minevad kummivoolikud - need kipuvad ää ikalduma. Plastkõrred ise on kestvamad.


RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - stihl - 29-05-2019

(29-05-2019, 01:33 AM)arturmalcik Kirjutas: pigem seda tehakse vaakumilekke testriga . mulle ei tule kuna seal vaakum tõmbab sisse

Kui sul ei tule, siis pöördu meestearstile.

Ja ma olen kursis, et seal vaakum on. Või mida sa öelda tahtsidki?

.




RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Priit - 29-05-2019

Peale käsipumbaga katsetamist ei sure enam ka pööretega välja. St tõenäoliselt suretusklapi enda membraan on vigane ja liigub ainult suure alarõhuga. Turbokal erinevalt vabalthingavast selle klapi vahetus on kehvem halvema ligipääsu pärast.

Homme saab äkki vaakumtestrile ligi, et katsetada.

Ps kast vahetab käike ka suurepäraselt.


RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - arturmalcik - 30-05-2019

(29-05-2019, 03:56 PM)stihl Kirjutas:
(29-05-2019, 01:33 AM)arturmalcik Kirjutas: pigem seda tehakse vaakumilekke testriga . mulle ei tule kuna seal vaakum tõmbab sisse

Kui sul ei tule, siis pöördu meestearstile.

Ja ma olen kursis, et seal vaakum on. Või mida sa öelda tahtsidki?

.
fairyga ei saa sealt mitte midagi kontrollida



RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Laur - 30-05-2019

(30-05-2019, 01:30 AM)arturmalcik Kirjutas: fairyga ei saa sealt mitte midagi kontrollida

Sa ei loe korralikult, kui torustiku väike rõhk tekitada, saab fairyga kontrollida küll.


RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Priit - 30-05-2019

Kutsekooli diagnostikute tester kinnitas kahtlust, et vaakumiga on kõik korras, aga ksp suretusklapp (vaakumklapp) on ise surnud.


RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - stihl - 30-05-2019

Sain lõpuks kah aru, mida nad selle vaakumtestriga siis teevad - pumpavad mingi väärtuse peale ja siis jätavad ööseks seisma.

Hommikul tulevad garaaži, nendivad, et vaakum on kadunud. Järelikult kuskilt lekib.

..

SIIS teevad foorumisse postituse, et kuidas leket leida.
Saavad teada, et fairiga saab, kui sinna 0,5 barri rõhku sisse lasta. (torustiku tervise seisukohast pole ju vahet, kas seal on -0,5bar VÕI +0,5bar)

Ma olen sellel fairi meetodil isegi mingit 1962a Cadillaci kliimaautomaati remontinud, sel ei töötanud mitte ükski klapp ega kraan elektriga ja kõik toimis vaid vaakumi pealt...Mingi pikk termotraat avas juhtvaakumi kraani ja sulges vajadusel.
Tööle sain.

........

Edit: kui siin viga leitud, siis on kõik ok. Surnud asju pole mõtet auto küljes hoida.


RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Priit - 30-05-2019

Vaakumtestriga tekitad käsipumbaga hõrendust, mitte ei pumpa rõhku peale. Antud suretusklapil poleks Fairyga saanud midagi kontrollida (sisemine membraan, lekked ilmselt ksp korpusesse), küll on see hea idee voolikute jaoks.

Testriga saad ka voolik-vooliku kaupa kontrollida. Ja ei pea ööd ootama. Kui rõhk alles ööga langeb, siis Sa sõites ilmselt viga ei märka, sest kõik toimib.

Testri kellaga sai ka seda kontrollida, et süüdet välja keerates tekkis voolikusse (enne klappi) korralik hõrendus, st süüteluku ühendused on samuti välistatud.


RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - stihl - 31-05-2019

(30-05-2019, 04:45 PM)Priit Kirjutas: Vaakumtestriga tekitad käsipumbaga hõrendust, mitte ei pumpa rõhku peale.

Tõsi ka wõi? Eusa_wallEusa_wallEusa_wall

.




RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Priit - 31-05-2019

Ära pead ära löö Eusa_naughty
Väike käsipump (ühe käega pumpamiseks), mille küljes on kell hõrenduse mõõtmiseks
Vt näiteks siit https://youtu.be/tGLdQ3z6BG4?t=212

(31-05-2019, 09:01 AM)stihl Kirjutas:
(30-05-2019, 04:45 PM)Priit Kirjutas: Vaakumtestriga tekitad käsipumbaga hõrendust, mitte ei pumpa rõhku peale.

Tõsi ka wõi? Eusa_wallEusa_wallEusa_wall

.




RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Laur - 31-05-2019

Normaalsel "urkal" on sarnane pump, ainult töötab mõlemat pidi Vaakum või rõhk.
Rõhu tekitamise võimalusi isegi ilma "spessal" tööriistata on küll nii palju kui fantaasiat on.




RE: OM603.960 (W124 3,0 turbodiisel) probleemid suretusega - Priit - 31-05-2019

Thumbsup
Ps kutseka pump mälu järgi oli ainult "imemispump", aga võin ka eksida.
Ps Fantaasia osas 100% nõus Eusa_angel
(31-05-2019, 04:11 PM)Laur Kirjutas: Normaalsel "urkal" on sarnane pump, ainult töötab mõlemat pidi Vaakum või rõhk.
Rõhu tekitamise võimalusi isegi ilma "spessal" tööriistata on küll nii palju kui fantaasiat on.