Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (http://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz (/showthread.php?tid=46908)



MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 11-09-2017 04:24 PM

MB 200TD. 1983.a. S123, 44kW, 2.0 diisel, 4-käiguline manuaal

Ainsateks lisadeks: katuseluuk, elektriline kõrvalistuja küljepeegel.

Auto soetas vanaisa aastal 1998, odomeeter näitas tookord 178 000 midagi, kas see on tõene või mitte, ei ole vast olulinegi. Oluline on see, et tänaseks on auto sõitnud 228000, millest mina olen sõitnud see hooaeg 4000km. See teeb 19 aasta läbisõiduks 50 000 km. Mis on täitsa võimalik, sest oli vanaisal II auto. Tööautoks oli MB 206D, mis on muidugi igavesti lahe asi omaette ja vääriks kindlasti oma teemat, kui ta alles oleks. Kusjuures mootorid olid neil samad 2.0 diislid 44kW.

Väike meenutus:

206D

Kuna selle kere väsis väga ära, siis edaspidi oli tööautoks 306D, mis oli siis ilma lükandukseta ja 30 cm pikem.

Väike meenutus sellestki, sest pole alles tedagi:

306D

Aga nüüd teemas püsides.

Kuna sõideti vähe ja auto oli garaažis, siis jäid sellel pidurid ja asjad kinni, ka kere läks üsna inetuks.

2007 tehti suurem remont veermikule (pidurid, puksid) ja siis läks auto keretöödesse, värviti terve kere ära. u 4-5 aastat auto seisis. (seismise ajal ikka pandi vahest käima ja liigutati) Oli vahepeal müügis ja siis jälle mitte, kusjuures müügis oli ka laiali võetuna mingi hetk.

Ja siis pakuti mulle seda autot, pakuti ammu, aga 2016 jõul sai asi ära tehtud.

Esimese asjana läks auto remonti. Pidurid olid nii kinni, et mootor ei jõudnud vedada, üks esivedru oli katki ja puksidest, laagritest ei räägigi.

Vahetati tagumised supportid, korda tehti käsipidur, puksid, kardaani leevendi, ees sama asi, veeti uued piduritorud, ja muidugi õlid-filtrid jne.

Pildid, peale garaažist välja ajamist:

[Pilt: 25069267f77ea4_m.jpg]

Mootor:

[Pilt: 250692690e3301_m.jpg]

[Pilt: 250692655f42f3_m.jpg]

Veel üks pilt enne remonti:

[Pilt: 25069271541b49_m.jpg]

Ees olid tal tegelikult kandilised tuled, aga pealinna külastades, läksid need jalutama ja sai asendatud vanemate ümmargustega, aastaks võis olla 1998-1999 ja sellest ajast ongi ta ümarate tuledega, millest roolipoolne on täkkega ja võtab vett sisse.

Peale ülevaatuse tegemist oli vaja ilmtingimata sõita ja katsetada:

[Pilt: 25069277bc8a61_m.jpg]

[Pilt: 25069275248b6c_m.jpg]

[Pilt: 250692730dff2d_m.jpg]

Katsetuste käigus ilmnes, et klaasipesuri pump on töö lõpetanud, samuti tagaluugi amordid olid otsas omadega. Need asjad sai vahetatud.

Sisust on ka mõned pildid:

[Pilt: 2506927908baa4_m.jpg]

[Pilt: 25069281f52cec_m.jpg]

[Pilt: 250704838d5658_m.jpg]

Vahepeal kadus laadimine ära, sai uuritud, milles värk. Pingeregulaator maha võetud, selgus, et harjased otsas.

Vana jupp kaasa ja mis seal ikka, poest uus. Kõlab lihtsalt, aga sellist, nagu vaja ei leidnudki, kuna hind oli 6€ ja Boschi enda kataloog näitas kõnealust juppi asenduseks, ei põdendki, sai ära ostetud... Jupp siiski ei sobinud, aga õnneks sai vanale regulaatorile uued harjased lasta panna.

Vana jupp:

[Pilt: 25070433ce76ca_m.jpg]

Uus jupp:

[Pilt: 250704374e15c4_m.jpg]

[Pilt: 25070435ad2812_m.jpg]

Oma järge ootavad veel originaal valuveljed:

Enne pesu:

[Pilt: 25069285f0965a_m.jpg]


Peale pesu:

[Pilt: 25069283ab13e0_m.jpg]

Veljed ootavad oma aega veel, peaks puhtaks pritsima ja siis uus värv selga, ning siis uued rehvid peaks ka hankima, kas keegi teab, et kas sinna läheb 185/65/R14? või peab seal mingi teine mõõt olema?

Sõita on vägev, vahest vaadatakse järgi, Tln-Trtu nelja realisel sõideti kõrvale, tehti pilti. Linnas antakse teed...

Muresid on ka, uksetihendid on vist otsas, vihma lekib sisse, esiklaas on täkkeline ja kulunud. Katuseluugi äravool sai kompressoriga läbi puhutud ja tundus ok, sellepärast tundub, et ilmselt uksetihendid. Kui neid kellegil üle on ja jagada viitsib, võib teada anda. Samuti võib teada anda, kust uued saaks...

Ja siis see rooste, rooste ja veelkord rooste...

Keretöödest on juba 10 a möödas ja see annab täiega tunda. Lollus oli muidugi kohe uuel aastal sõitma ka hakata.

Nüüd ei teagi, rooste tõrjega vist polegi ennem mõtet üle teha, kui värviparandused tehtud. Samas igahetk läheb asi hullemaks, kuigi nüüd kuulõpus on plaan talvekorterisse ära panna.

Kui kellelgi roostega seoses ideid on, siis andku tulla.

Ja siis kaugemalt pilt, kus nii roostes ei tundugi:

[Pilt: 25069287141350_m.jpg]

[Pilt: 25070441938872_m.jpg]

Pagasniku suurus sobib vabalt matkamiseks:

[Pilt: 250704392b53b4_m.jpg]

[Pilt: 250704318a3725_m.jpg]


RE: MB 200TD, 1983, S123 - Lepz - kaupo51 - 11-09-2017 09:31 PM

Originaalne rehvimõõt peaks W123kerel olema 175 R14 ehk 175/80 R14.
Kui kasutad erinevaid internetis leiduvaid rehvikalkulaatoreid, siis saad teada millist mõõtu veel kasutada.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - v6sa - 17-09-2017 09:12 PM

123 sai ikka rohkem mõõte, kui 175SR14;)

Näituseks 300 TDT tuli tehasest 195/70R14 peal;) Ma arvan, et nii kerge mootoriga võiks ka laialt levinud 185/65R14 ära kanda ilma veljeni löömata. Eriti, kui mõni jäigem rehv võtta.

Loomkatse on näidanud, et ka 195/65R15 mahub alla, kui pole vedrustust rikutud.

Ilus auto ja kiiduväärt teemaalustus. Õiget värvi auto pealekauba!

Rooste vastu saab rahaga. Veel on mehi, kes viitsivad plekist ise teha asju. No ja talvel mitte sõites. Protsessi aeglustab oluliselt kuiv katusealune.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - 124STD - 17-09-2017 10:13 PM

Kuidas minek oli kui auto koormatud ja haagis taga?


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - nostromo - 17-09-2017 10:45 PM

S123 on äge-eriti diislinaThumbsup


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 18-09-2017 01:04 PM

(17-09-2017 09:12 PM)v6sa Kirjutas:  123 sai ikka rohkem mõõte, kui 175SR14;)

Näituseks 300 TDT tuli tehasest 195/70R14 peal;) Ma arvan, et nii kerge mootoriga võiks ka laialt levinud 185/65R14 ära kanda ilma veljeni löömata. Eriti, kui mõni jäigem rehv võtta.

Loomkatse on näidanud, et ka 195/65R15 mahub alla, kui pole vedrustust rikutud.

Ilus auto ja kiiduväärt teemaalustus. Õiget värvi auto pealekauba!

Rooste vastu saab rahaga. Veel on mehi, kes viitsivad plekist ise teha asju. No ja talvel mitte sõites. Protsessi aeglustab oluliselt kuiv katusealune.


Vanaisa ka käratas kunagi vanaemale, et Mercedes-Benz olgu valge, või ärgu olgugi.

Korra käisin näitasin võõbale auto ette ka, midagi head ta asjast ei arvanud. Aga suure rahaga kannatab teha.

Ilmad on nii kehvad, ilmselt tuleb hooaega lõpetama hakata ja viia auto talvekorterisse. (kuiv garaaž) Endale tuleks ka kiiremas korras garaaž ehitada, aga seniks talvitub auto Hiiumaal.

Enne talvekorterit, tuleb ilmselt paari võõba arvamust veel kuulata ja siis otsustada, mis? kuidas ja kellega?

See aasta kindlasti talvel enam ei sõida.


(17-09-2017 10:13 PM)124STD Kirjutas:  Kuidas minek oli kui auto koormatud ja haagis taga?

Ega see auto ei lähe tühjalt ka :P

kiirendust pole, aga kui juba hoog üleval siis saab normaalselt sõidetud.

Autos oli lisaks laeni pagasile kokku 4 inimest.

Haagises oli kandam:
[Pilt: 250829054650d1_m.jpg]

[Pilt: 25082903271196_m.jpg]
(17-09-2017 10:45 PM)nostromo Kirjutas:  S123 on äge-eriti diislinaThumbsup

Mulle meeldib ka, et ta diisel on. Samas selle aja diiselmootor teeb nii omapärast häält. Mulle meeldib.
Meeldib ka see, et elektroonikat üldse pole.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - v6sa - 18-09-2017 04:12 PM

(18-09-2017 01:04 PM)Lepz Kirjutas:  ....
Meeldib ka see, et elektroonikat üldse pole.

Ma protesteerin resoluutselt! Suunatulede relee ja kojameeste intervall on jummalast elektroonsed, sisaldades pooljuhtelemente.

Aga katel tõesti tööks särtsu ei vajaEusa_angel

Kusjuures nakssada on selles mõttes lahe auto, et sellega ei olegi kuhugi kiiret. Lihtsalt kulged mõnusasti...


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 18-09-2017 08:34 PM

See kiirenduse pill pole jah.
Sõita on mõnus, pikapeale saab lubatud kiiruse ka kellale. Ma väga vanakest tagant sundind pole... Kui juba hoog üleval, siis seda maha ei raatsi lasta. Mootoripidurdus on ka väga võimas. Hoog tuleb kiiremini maha, kui peale. Ikkagi meeldib sõita!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 02-10-2017 10:03 AM

[Pilt: 250900952db612_l.jpg]

Nüüd on see koht käes, kus oleks aega vaja, et saaks esituled korralike vastu ära vahetada.

Lisaks tundub, et survelaager on hakanud häält tegema :(


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 26-10-2017 01:06 PM

Oktoobri keskel sai hooaeg ära lõpetatud ja MB talvekorterisse ära pakitud.

Esimese asjana said tuled ära vahetatud. Eelmisel tulel selgus see, et täkkeid oli mitmes kohas ja lõpuks ta sadaski praktiliselt vihma täis.
Harutasin tule laiali ja selgus et klaasi tihend oli ka katki.

Vahetusse läksid mõlemad tuled.

Enne:

[Pilt: 251052533f49f2_m.jpg]

Vahepeal:

[Pilt: 251052554dd638_m.jpg]

Pärast:

[Pilt: 25105257d35793_m.jpg]

[Pilt: 25105259e38744_m.jpg]

Remonditud sai ka kellade valgustust, aga see nii hästi ei õnnestunud, kui lootus oli. Aga siis on kohe midagi, millega uut hooaega alustada.
Pirnid said LEDide vastu vahetatud, osa neist jäi põlema. Keegi kunagi kelladeplokil klaaskaane maha tõmmand, ei õnnestunud nii hästi liimida, kui tahtsin.

Enne garaaži paigutamist sai auto ka korra üles tõstetud. Rooste, rooste ja veelkord rooste.
Põhjaalust sai mastiksiga kaetud, nii palju kui seda oli. Taaskord, kohe kevadel asja korralikult ette võtma.

[Pilt: 25105267ae9018_m.jpg]

[Pilt: 25105263c2501b_m.jpg]

Leidsime ka auto kõhu alt naljakad munad, ei oskagi õelda, miks ja milleks.
Kui keegi soovib mind harida, siis lasku käia, oskan siis teiste juuresolekul ka kunagi tarka panna. Praegu jäin vastuse võlgu.

[Pilt: 25105265e23ede_m.jpg]

Hooaja jooksul kogunes kilomeetreid 4153.
Siinpool merd oli auto 22. maist - 15. oktoobrini
Sai mitmel pool käidud ja sõidetud. Teepeale kordagi ei jäänud.

Siiski, oleks tahtnud kõvasti rohkem sõita, aga ehk uuel hooajal.

[Pilt: 2510526104ef1b_m.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lahekas - 26-10-2017 02:43 PM

Need munakad peaksid olema seotud tagumise nivoovedrustusega. Mingid rõhupaunad vms vist?!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - stihl - 26-10-2017 07:54 PM

See amort paistab nivoo jaoks pisut kõhetu olema.
Pigem pakun, et autol on "big balls"...Eusa_clap

Ok, mingi keskluku vaakumi reservuaar tegelt.
See oli veel selline sistem, et sõidu ajal kogus vaakumit ja järgmisel päeval kui juhiust keerad, siis imeb selle arvelt teised uksed kah lahti.

Või, kui leke on, siis paar päeva seisab ja enam teisi ei jäksa lahti vedada, pead naise jaoks käima eraldi ja kõrvalistuja ukse kah võtmega lahti keerama...mis pidi kooselule üldiselt hästi mõjuma, sest neile (naistele) jubedalt see meeldib.
Kui feminats ei ole.Eusa_naughty

.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - aialipp - 27-10-2017 10:59 AM

Kere tundub ikkagi küllaltki korralikus seisus. Minu kui amatööri pilk piltide järgi ütleks, et väga palju pole vaja keevitada.
Muidugi seda, mis on põhjamati all ja pagasiruumi põhjas, ei näe piltidelt.
Igal juhul Väärt sõiduriist.
Youtube channel: - siit channelist leiad palju infot selle masina kohta ning ka muud kasuliku.
Edu pidamisel!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 28-10-2017 06:07 PM

(26-10-2017 07:54 PM)stihl Kirjutas:  See amort paistab nivoo jaoks pisut kõhetu olema.
Pigem pakun, et autol on "big balls"...Eusa_clap

Ok, mingi keskluku vaakumi reservuaar tegelt.
See oli veel selline sistem, et sõidu ajal kogus vaakumit ja järgmisel päeval kui juhiust keerad, siis imeb selle arvelt teised uksed kah lahti.

Või, kui leke on, siis paar päeva seisab ja enam teisi ei jäksa lahti vedada, pead naise jaoks käima eraldi ja kõrvalistuja ukse kah võtmega lahti keerama...mis pidi kooselule üldiselt hästi mõjuma, sest neile (naistele) jubedalt see meeldib.
Kui feminats ei ole.Eusa_naughty

.

Ei lähe nad ise lukku ega lukust lahti. Iga uks manuaalselt. Kusjuures kui tagumised uksed seestpoolt lahti teha siis lukustamise nupp jääb ikka alla, kui kaks korda seest linki tõmmata, siis alles tuleb ülesse. Ehk igatepidi mittetöötav süsteem.

Nivoo amortidest on järgi ainult õlipaak kapoti all ja mõned torud põhja all, ka mittetöötav süsteem.

Minulegi üllatuseks, meeldib proual ka Mercedes-Benz barankat kruttida ja hoopis mind kõrvalistmele jätta.


(27-10-2017 10:59 AM)aialipp Kirjutas:  Kere tundub ikkagi küllaltki korralikus seisus. Minu kui amatööri pilk piltide järgi ütleks, et väga palju pole vaja keevitada.
Muidugi seda, mis on põhjamati all ja pagasiruumi põhjas, ei näe piltidelt.
Igal juhul Väärt sõiduriist.
Youtube channel: - siit channelist leiad palju infot selle masina kohta ning ka muud kasuliku.
Edu pidamisel!

Kerel on mõni teatud koht, mis kindlasti kevadel tähelepanu nõuab.
Mul on arvutis sellised pildid ka, kust ikka midagi näha on :)
Aga neid pole sobilik vist siia riputada.

Kusjuures põhjamati all ja pagasniku põhjas polegi midagi hullu, matid ja vaibad käisid mitu korda ära, sest autosse lekkis vett(!) Veel üks asi, millega kiiremas korras kevadel tegeleda. Talvises olekus on ka k6ik matid ja vaibad välja tõmmatud.

Tänud Youtube vihje eest.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 26-12-2017 10:57 AM

Kui Jõulude ajal viiakse loomadele metsa toitu, siis ma viisin Mersule kütuselisandi, minu mäletamist mööda jäi sinna suvine küte.

Polnud ammu käima ka pannud, ajasin isegi kuurist välja värsket õhku hingama. Üks asi viis teiseni.

Päike paistis, teed olid kuivad. Seega, pidin oma sõnu sööma, et talvel ei sõida.

Lõppes asi u 30 km ringiga, palju rohkemaga kui plaanisin.

Kõik sõlmed paistsid toimivat.

Väga mõnus oli.

[Pilt: 251384896d026d_l.jpg]

[Pilt: 2513848735b96d_l.jpg]

[Pilt: 25138483ffef3c_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - stihl - 27-12-2017 11:09 AM

(28-10-2017 06:07 PM)Lepz Kirjutas:  Ei lähe nad ise lukku ega lukust lahti. Iga uks manuaalselt.

Noh siis tarvis ju lekkekoht üles otsida ja hakkavad käima...

Keskluku torude skeem selline:

[Pilt: YV8Dj5M.jpg]


VIN koodi võid kah proovida dekodeerida, saad vblla teada, mis lisad tal VEEL uuest peast külges olid, millest praegu aimugi ei ole...Eusa_dance

.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 27-12-2017 06:08 PM

Tsitaat:VIN koodi võid kah proovida dekodeerida, saad vblla teada, mis lisad tal VEEL uuest peast külges olid, millest praegu aimugi ei ole...

Model
200 T


Engine
102920 10 108343


Transmission
716211 00 217273


Order Number
0 2 220 04240


Order Location
HANOVER BRANCH


Interior
FABRIC - GREEN (056)


Paint 1
CLASSIC WHITE (737U)


CodeDescription


260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
286 LUGGAGE NETS ON DRIVER RESTS L AND R
411 MECHANICAL SLIDING ROOF
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
512 RADIO BECKER EUROPA CASSETTE
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
724 CARGO ANCHORAGE
843 SEPARATED REAR SEAT 2/3 : 1/3


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - jansa - 27-12-2017 11:39 PM

Paistab, et su elukas on bensukana sündinud hoopiski.
See võib seletada ka vaakumipuudust, disladel oli eraldi pump minuarust, nagu ülal skeemil. Bensukatel tuleb toru otse sisselaskest.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - stihl - 28-12-2017 08:42 AM

M102.920 on kahene bensukas jah.

Aga kesklukul pole vahet, kuhu ta ühendatud on, kas sisselaskesse või vaakumpumpa. Kuna pärast mootorivahetust ühendamata on, ju siis kuskil leke ja pandi pimedaks, et mitte pidurit pekki keerata.

Vaakumvõim ju kapoti all on ja see peaks otsapidi v.pumpa minema, vastasel korral oleks pidur jube raske.

......

"Nivoo amortidest on järgi ainult õlipaak kapoti all ja mõned torud põhja all, ka mittetöötav süsteem." - sellest tundub, et VIN ei räägi midagi?

.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 28-12-2017 09:33 AM

Vaat kus siis...

Seda küll ei teadnud et bensukana sündinud on. Aga ise ei oleks osanud numbritest seda välja ka lugeda.
Vanaisale tuli ta juba diislina ( Vana traktorist poleks bensiini autot vaadanudki:) )

Mis see selle ajastu 2L disla mootori kood muidu on?

Vaatasin ka ise, et nivoovärgist pole sõnagi, nüüd ei teagi kas seegi õige asi on.
Samas kapoti all on totsik olemas, kus veel õligi sees.

Muidugi pole veel jõudnud kirjandust uurida, mul need kõik vene hieroglüüfides.

Aga pidurid on väga head, pedaal liigub kergelt. Need asjad toimivad küll.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - stihl - 28-12-2017 01:52 PM

See kood on vanadel minuarust mingi birka peal ploki küljes kirjas. Kuskil vaskul pool plokki, pumbast tahapoole. See polegi oluline, ainult varuosade tellimisel. Eks ta mingi OM 615 või 621 on.

Pigem proovi kindlaks teha, mille tagasild (e. peaülekanne) tal on, kas bensuka või diisli oma. Bensukad käisid tollel ajal maanteel oluliselt kõrgema pöördega kui diislid ning kui bensukale diisel peale pandi, siis viimane kippus 90km/h juures maanteel karjuma. (= liiga palju tarbima)
Kui vastavat tagadiffrit kah külge ei pandud.

Originaals see 2,0D oli küll jube öko mootor; mul sõbral oli kunagi üliammu 123 sedaan selline (kiirendusautoks ta ei sobinud muidugi, see selleks), aga 5L küttega suutis üle 100km maanteel vabalt tiksuda. Palju tal kastil käike oli, ei mäleta.

Täpselt aga mäletan, vaeste üliõpilastena suutsime kamba peale klaasipesuvedeliku kanistri täie diislit osta ja see ei lõppenudki mitte kunagi osta...Eusa_dance

.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 28-12-2017 02:12 PM

(28-12-2017 01:52 PM)stihl Kirjutas:  See kood on vanadel minuarust mingi birka peal ploki küljes kirjas. Kuskil vaskul pool plokki, pumbast tahapoole. See polegi oluline, ainult varuosade tellimisel. Eks ta mingi OM 615 või 621 on.

Pigem proovi kindlaks teha, mille tagasild (e. peaülekanne) tal on, kas bensuka või diisli oma. Bensukad käisid tollel ajal maanteel oluliselt kõrgema pöördega kui diislid ning kui bensukale diisel peale pandi, siis viimane kippus 90km/h juures maanteel karjuma. (= liiga palju tarbima)
Kui vastavat tagadiffrit kah külge ei pandud.

Originaals see 2,0D oli küll jube öko mootor; mul sõbral oli kunagi üliammu 123 sedaan selline (kiirendusautoks ta ei sobinud muidugi, see selleks), aga 5L küttega suutis üle 100km maanteel vabalt tiksuda. Palju tal kastil käike oli, ei mäleta.

Täpselt aga mäletan, vaeste üliõpilastena suutsime kamba peale klaasipesuvedeliku kanistri täie diislit osta ja see ei lõppenudki mitte kunagi osta...Eusa_dance

.

Väga äge.

Kahjuks autol tahhomeetrit pole ja nagu ma siin omalkäel uurind olen, siis järelpaigaldamine ka päris juhtmed külge diisli puhul pole.
Seega ei tea, mis täpselt toimub.

Ent kipub karjuma küll ja mehiselt. Ise hakkasin ka mõtlema, peale seda bensiiniafääri, et äkki siis differ vale, ka käigukast vbla.

No mina saan neljakäiguga kuluks u. 7 aga pole täitsa kindel ka, kuna paagiseier näitab nagunii vähem, kui tegelikult on ja vahest näitab aiateibaid ka.

Lisaks oli suvel seik, kus osuti oli kinni jäänud ühekoha peale ja auto suri õnneks alles koduõues välja. Tõin kütust juurde ja mured kadusid, peale seda pole paaki enam tühjaks lasknud, vaid jätnud nõ natuke alla poole sisse ja siis uue kütte sinna peale lasknud.

Ehk siis lärmamast kinnitan aga küttekulu kohta sõna ei oska võtta.

Samas bussil oli ka 2.0 44kW diisel peal, läbi nelja käigu ja seal lärmas see mootor veel hullemini, kuigi jah, mootor asus sellel salongis ja oli üldse esivedu... Aga selle toonil nagu tundub, et universaali mootor väga ei "karjugi"


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 29-12-2017 12:00 AM

(27-12-2017 06:08 PM)Lepz Kirjutas:  
Tsitaat:VIN koodi võid kah proovida dekodeerida, saad vblla teada, mis lisad tal VEEL uuest peast külges olid, millest praegu aimugi ei ole...

Model
200 T


Engine
102920 10 108343


Transmission
716211 00 217273


Order Number
0 2 220 04240


Order Location
HANOVER BRANCH


Interior
FABRIC - GREEN (056)


Paint 1
CLASSIC WHITE (737U)


CodeDescription


260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
286 LUGGAGE NETS ON DRIVER RESTS L AND R
411 MECHANICAL SLIDING ROOF
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
512 RADIO BECKER EUROPA CASSETTE
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
724 CARGO ANCHORAGE
843 SEPARATED REAR SEAT 2/3 : 1/3

ja EPC datacard:

Chassis

Sales designation: 200 T

Order number: 0 2 220 04240

Paint code 1: 737 No code designation available

Equipment: 056 No code designation available

Engine no.: 102920 10 108343

Transmission: 716211 00 217273

056A No code designation available

260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION

286 No code designation available
411 No code designation available
466 No code designation available

512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
724 CARGO ANCHORAGE

737 No code designation available
843 No code designation available


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - stihl - 31-12-2017 02:18 PM

(28-12-2017 02:12 PM)Lepz Kirjutas:  Ent kipub karjuma küll ja mehiselt. Ise hakkasin ka mõtlema, peale seda bensiiniafääri, et äkki siis differ vale, ka käigukast vbla.

Kast palju ei mõjuta, ma usun, et nii bensukal kui diislil oli viimane käik otse, sö. maanteel vahet pole.

Tagsild oli bensul ja diislil kindlasti erinev, aga seda on lihtne kindlaks teha: üks tagaratas tungiga õhku; tagarattale ja kardaanile maalriteip külge ja keerutad tagaratast täpselt 10 tiiru. Ja loed ära, mitu tiiru teeb samal ajal kardaan. (kast on vaba peal). Täistiirud ja siis silma järgi veel mingi osa, ntx 0,6 või 0,9.
Siis saab peaülekande enam vähem täpselt välja arvutada, ilma et peaks käsi õliseks tegema.
Ja võrrelda seda tehases etteantuga, mis diisli kohta käib.

Selle kohta on ka umbes 100000 youtube videot, üks algaja autohuvilisest ameeriklane teeb seda NII.

.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 24-02-2018 07:38 PM

Nii, hakkasin minagi sättima.

Kõigepealt kühveldasin omajagu lund ära, et üldse kuurini ligi pääseda. Auto käivitus hästi, ajasin nina vastu lund ja tõstsin tungiga ühe tagumise ratta õhku. Panin teibi rattakoopale, rattale ja kardaanile. See difrivärk ikka rahu ei andnud ja plaanisin siis uurida, mis see ülekande arv on.

10 rattatiiru andis 19 kardaanitiiru ja siis lõppes mõistus :)

Igatahes 19:10=1,9
1,9 silmajärgi 0,9 juurde 2,8 ja selle korrutan 2ga, sest üks ratas oli ju maas.
siis tuleb üldse 5,6

1,9+0,9=2,8x2=5,6 :D

Mõtlesin asja üle järele, ja sai hoopis uutmoodi lähenetud.
19 tiiru, silma järgi 0,9 juurde, üks ratas maas, ehk korda 2 on 3,98

19+0,9 = 19,9 x2 = 39,8:10 = 3,98

Sama asi 0,6: 19+0,6 = 19,6 x2 = 39,2: 10 = 3,92 (tehase ette antud näit)


Ärge häbenege mind parandada, ma ei ole üldse kindel, et õigesti arvutasin.
Tõest ei tea kuidas seda arvutatakse.

http://www.carinf.com/en/27703264.html

Annab 200 diislile 1982 aastast (1983 valikus pole) tagadifriks 3,92:1

kahesel 1980 a Bensukal aga 3,69:1


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - 124STD - 24-02-2018 08:41 PM

Kui sa tahad pööret madalamaks saada, siis pead ikka väiksema numbriga diffri alla panema, 3.45/3.27/3.07 on näiteks 124jadel


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - V126 - 24-02-2018 10:19 PM

W123 tagadifrid

3,92: 200D, 220D, 200 (mit M115)
3,69: 240D, 200 (mit M102), 230, 250
3,58: 230E, 280E (2. und 3. Serie)
3,54: 280E (1. Serie)
3,46: 300D
3,07: 300TDT


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Laur - 25-02-2018 11:45 AM

See pöörde allaviimine jõuetul mootoril on mõtetu.
Proovisin ise kunagi 124 peal. 2,5D panin alla 3.0D difri
Tulemuseks oli palju halvem kiirendus sama või isegi suurema küttekuluga.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 25-02-2018 02:04 PM

Mõned pildid ka.

[Pilt: 25187117810b7e_l.jpg]

[Pilt: 25187111b4cd02_l.jpg]

[Pilt: 25187109c4a78e_l.jpg]

[Pilt: 251871077f3ddb_l.jpg]

[Pilt: 25187103200200_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 28-03-2018 08:25 AM

(24-02-2018 08:41 PM)124STD Kirjutas:  Kui sa tahad pööret madalamaks saada, siis pead ikka väiksema numbriga diffri alla panema

(25-02-2018 11:45 AM)Laur Kirjutas:  See pöörde allaviimine jõuetul mootoril on mõtetu.
Proovisin ise kunagi 124 peal. 2,5D panin alla 3.0D difri
Tulemuseks oli palju halvem kiirendus sama või isegi suurema küttekuluga.

Ei tahakski pööret madalamaks saada, lihtsalt tahtsin kontrollida, kas on diisli differ ikka all, kuna auto bensusöödik kunagi olnud.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 02-04-2018 08:04 AM

Hooaja alustamiseks, veereb Mercedes valuvelgedel ja suverehvidel.

Samuti on uued sidur, sidurikorv ja survelaager. Sidur oli omadega puhta otsas :)
Siduriga oli muidugi oma mäng, sest minu ostetud komplekti sidur ei sobinud, kuna võllihambad olid tihedalt, minul aga laiemalt. Õnneks oli vanaisa garaažist võtta kasutamata siduriketas, millel olid võllihambad harvemini, läks sisse see.
Aga kuna korv ja survelaager sobisid, läksid need minu omad.

Timmitud sai ka seisupidurit, seda põhimõtteliselt polnudki.

Pilt ostetud sidurikomplektist, siis veel ei teadnud, et ketas ei sobi:
[Pilt: 25199047dc4733_l.jpg]

Sisse läks selline komplekt:
[Pilt: 25199043f65e3c_l.jpg]

Katsesõidul sai loomulikult ka kohe käidud u50-60km, pildistada sai muidugi ainult kohapeal seistes :)
[Pilt: 251990419eb844_l.jpg]

[Pilt: 251990399ebe23_l.jpg]

[Pilt: 251990379bbbb4_l.jpg]

Salongist ka üks roheline pilt :)

[Pilt: 25199045d8fe2d_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 06-05-2018 08:17 AM

Talgupäev: «Toome ära!» ehk hooaeg läheb siinpool merd edasi.

[Pilt: 25222407bb0b26_l.jpg]

Rooliloksu tõttu sai vahetatud pendelhoova remont komplekt.

Ülevaatus aastaks jälle olemas

[Pilt: 25222583a808ce_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 14-05-2018 09:38 AM

[Pilt: 2522686356900b_l.jpg]

[Pilt: 252268619b854e_l.jpg]

[Pilt: 25226857449a18_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Ott - 15-05-2018 03:09 PM

Tore vaadata, et selline auto liikumas püsib. Kõrgema profiiliga rehvile pole mõelnud?


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 15-05-2018 06:11 PM

(15-05-2018 03:09 PM)Ott Kirjutas:  Tore vaadata, et selline auto liikumas püsib. Kõrgema profiiliga rehvile pole mõelnud?

No sel hetkel kui rehve tellisin, panin mälu järgi 65 kõrgusega, tegelikult oleks pidanud üle kontrollima, mälu petab.

Samas, peale spidomeetri valetamise midagi hullu ka lahti pole, sõidab pehmelt ja sujuvalt. Ehk siis sõidan nendega edasi. Järgmine kord olen targem.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 06-06-2018 01:54 PM

Mb sai uue õli ja filtrid, siis jäi painama mõte, et tahaks hirmsasti pika maa maha sõita. Lausa nii, et isu saaks täis.
Jaa, ma olen käinud pealinnas vanahärrat tuulutamas, aga need otsad on jäänud 100km sutsakateks. Samal hetkel, kui mõte pealuust läbi käis, olime juba MB-s ja ootasime lambi kustumist ja sõit võis alata.

Kohe on Jaanipäev, ja et see korda läheks ning laul ikka üles saaks võetud, siis sai MB sihik Läti poole suunatud. Läksime sealt lauluõli materjali tooma. Peaks ju olema piisavalt pikk sõit, et isu täis saaks?

Raplas oli esimene peatus, pidi ju hoolitsema, et vanahärral ka juua jaguks reisi peale. Paak diislit täis, suundusime sihiku järel ainult edasi. Ikka sihik ees ja meie järel. Kasutasime kõrvalisi teid. On vahtida rohkem ja ei pea härrat väga tagant sundima.

[Pilt: 25237413250660_l.jpg]
ikka sihik ees ja meie järgi

Pärnust Häädemeestele läks tee ikka mõõda Via Baltikat, Häädemeestel sai muidugi tehtud seljasirutus släsh kohvipaus, aga mitte väsimusest, vaid pigem ikka seltsielu elavdamiseks, sõbrale ka väikse tervitusmaksaka jagamiseks.

Materjal peale laotud, algas tagasisõit Lätimaalt. Ikka sihik ees ja meie järel. Ja üsna peatselt pika hoovõtu tulemusel ja kokkuleppel vanahärraga sai vormistatud ka esimene möödasõit. see küll oli mingi alla 80km/h liikuv veokrusa, aga seda ei pea kuskil lauaääres mainima. Möödasõit on möödasõit. Mitu km hiljem sai ka liikuvast traktorist mööda, aga see vast kontole punktina kirja ei lähe...

Küll läheb aga üks Ländcruiser, mille ma ka kätte sain.

[Pilt: 25237415054da9_l.jpg]
materjal ikka vajutas mersut allapoole

[Pilt: 25237417da59c2_l.jpg]
väike seljasirutus tagasiteel, taevas oli äge!

Kurb muidugi oli see, et ainus liikuv "Vana Mercedes" kogu teekonna peale, mida silmata võis, oli w124.
tegelikult jäi kindlasti silma kuskil asulas, tugevas võsas ka C123 ja vb mõni kutsikaski (ei jõudnud kiiresti vaadata)

Ilmselt vanadest Mercedestest tuleb isu Halingas täis vaadata.

Uusi Mercedeseid tuli vastu küll.

Kokkuvõtteks:

JAH, ma tean, et mootoripadjad tahavad vahetust
JAH, ma tean, katuseluuk on jonnima hakanud peale talve ja ei taha kinni minna
JAH, ma tean, et ma pole siiani jõudnud roostega tegeleda
JAH, ma tean, et salongis on mõni asi katki ja pole jõudnud asendada
JAH, ma tean, et tegelikult tehakse palju kiiremaid autosid
EI, mul ei ole isu täis ja püüan kõigega järgemööda tegeleda/parendada hetkeolukorda

EI, ma ei saanud isu täis. Kuradi hea on temaga ikka sõita!

Tahan veel!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 10-06-2018 11:46 PM

[Pilt: 252397539251d7_l.jpg]

elutoa aknast peaks ikka selline meistriteose pilt avanema # madeingermany


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 20-06-2018 08:16 AM

[Pilt: 252489619ff93b_l.jpg]

Peale puhkekeskusesse jõudmist

[Pilt: 25248959b178dc_l.jpg]

Peale pikka ja põhjalikku pesupäeva


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - v6sa - 21-06-2018 12:08 PM

Nädsa, jäigi selle auto omanik kättpidi üle tänamata.

Olgu siis virtuaalne õlalepatsutus.

Eusa_angel


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 21-06-2018 06:53 PM

Eks siis järgmisel üritusel patsutame :D

(21-06-2018 12:08 PM)v6sa Kirjutas:  Nädsa, jäigi selle auto omanik kättpidi üle tänamata.

Olgu siis virtuaalne õlalepatsutus.

Eusa_angel



RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 03-07-2018 01:54 PM

[Pilt: 252544212f2c9d_l.jpg]

Seisupiduri tuli jäi armatuuris põlema. Mõtlesin et seal ka selline ala jalgpiduri konna moodi asi, aga katet eest ära võttes selgus, et polegi. Äkki keegi oskab harida :)

Leidsin ülesse seisupiduri konna ka, võtsin juhtme ära ja ikka lamp põles. Välismaa foorumis kellegil oli jama et jäi vilkuma, sealt selgus et pidurivedeliku tase vaja üle vaadata, lappisin auto kokku ja kontrollisin oma pidurivedeliku taseme ka üle, oligi puudujääke seal. Täitsa otsas ei olnud aga miinimumist allpool. Kuhu kadus, ei tea...

Lisasin vedelikku ja armatuur pime.

[Pilt: 25254431fe7e9b_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - KertR - 04-07-2018 12:55 AM

Mul üks päev üllatas ka vedeliku kadumisega kuni hommikuks oli siduripedaal põhjas ja töösilinder meie seast lahkunud :D


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 20-07-2018 01:35 PM

(04-07-2018 12:55 AM)KertR Kirjutas:  Mul üks päev üllatas ka vedeliku kadumisega kuni hommikuks oli siduripedaal põhjas ja töösilinder meie seast lahkunud :D

jepp, omad kergeltnägemise võimeid.

Ükspäev käis pedaal kergelt ja viga õnneks ei pidanud kaugelt otsima.

küll silindri otsast toru kätte ei saand ja läks seegi katki. Eks targem annab järele. Toru lammutades, sai ka pedaali alla vaadatud, ka sealt oli õline. Aga seda juppi Tallinnast vähemalt 4st poest oli võimatu saada.

Torust endast ma ei räägigi.

Tänaseks on uued jupid k6ik olemas, aga veel kokku ladumata.

[Pilt: 25267729923d14_l.jpg]

[Pilt: 25267727627dc6_l.jpg]

[Pilt: 25267731032b38_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 24-07-2018 03:08 PM

Nüüdseks auto koos ja juba mõnedkümned km nauditud ka.
[Pilt: 25269413e6778c_l.jpg]

[Pilt: 25269411a8d8a8_l.jpg]

[Pilt: 252694099d528e_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - M1X - 03-08-2018 05:32 PM

Ega ei tea mitme millimeetrine see siduritoru on?


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 03-08-2018 05:57 PM

(03-08-2018 05:32 PM)M1X Kirjutas:  Ega ei tea mitme millimeetrine see siduritoru on?

Oli vist 6 aga läks asemele 5 kuna kuuesele polnud liitmikke saada


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 22-08-2018 02:45 PM

Põhi ja mõlemad sillad said Krowniga kaetud.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 09-09-2018 09:38 AM

Et Golfil andis sidur alla ja Passati hooldus oli ka kohe - kohe tulemas, siis Mercedes sai nautida nädalakese ka igapäeva auto rolli.
Täitsa kasutatav igapäevaautona, ainult valgusfooritagant startimised ei meeldi. Maanteel saab hästi hakkama.

[Pilt: 25309889543889_l.jpg]
Sai ka sellise ilusa asjanduse kõrval parkida.

[Pilt: 25309891d596f5_l.jpg]

[Pilt: 253098816abe30_l.jpg]
Sumps käis täies pikkuses alt ära ja lõhe sai kinni keevitatud, salong on nüüd diislivingu vaba.


[Pilt: 25309883b13bdf_l.jpg]

[Pilt: 253098855feb5e_l.jpg]
juhtme otsad olid ka nii ära näritud, et elektritki sai natuke tehtud. Otsad puhtaks ja kingad vahele.

Vara on hooaja kokkuvõtteid tegema hakata, aga tundub et see aasta jääb hooaja läbisõit pisut väiksemaks kui eelnevatel. Isegi kui kasutaks igapäeva sõidukina edasi.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 02-10-2018 07:27 PM

Et teema täitsa unustuste hõlma ei vajuks, siis sai mõned pildid tehtud.

Ilmajaan tahab käredasti mu hooaega lõpetada, aga ma tahaks see hooaeg veel OneLastRide 2018 teha.
Ja siis paneks südamerahuga talvekorterisse ära. Eks peab peale passima.

[Pilt: 25328059f54a1c_l.jpg]

[Pilt: 25328057bfa938_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 31-10-2018 07:12 PM

Tõmbame siis ka joone alla.

Kilomeetreid tuli 3892, mulle tundub vähevõitu. Järgmine aasta üritame tublimad olla. Vb oleks edasi pingutanud, aga kuna juba ükspäev puistur vastu sõitis, siis otsustasin otsad kokku tõmmata.

[Pilt: 2534010970d5e9_l.jpg]
kelladeplokil on klaas ülevalt lahti ja katkine, ehk uus hooaeg toob asendust

[Pilt: 25340107261a5f_l.jpg]
"rebased" ka ei maga, loodame et hullemaks ei lähe

[Pilt: 253401059224bf_l.jpg]
ilmselt üks viimastest päikselistest päevadest


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 08-02-2019 12:50 PM

[Pilt: 25372529999a42_l.jpg]
Ka talvel tuleb korraks õlid ringi lasta...


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 10-03-2019 05:11 PM

märk vahetatud väheke viisakamaga

[Pilt: 25380923619e25_l.jpg]

kaitsmekarbikaas tervemaga asendatud

[Pilt: 253809252ff96c_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 19-04-2019 01:24 AM

See aasta on vähe teismoodi... Sõidan ja sõidan... Eks ole lootus/hirm midagi enne ülevaatust leida...

Ainsad tähelepanukud: lamp kustub ikka s*taks pika aja peale; mootor on soojalt rohkem mineku valmis, kui külmalt!?


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 30-04-2019 10:08 PM

[Pilt: 2539779136ee86_l.jpg]
2,4D 53kW

Tõin Hiiumaalt ühe "surnud" projekti pealt endale 2,4D 53kW mootori ja tagadifri. Plaan on mootor üle käia, vahetada, mis vaja ning täishoole (õlid, filtrid) Mootor ja tagadiffer tulid sõitva auto pealt, aga enne ümber tõstmist tahaks mõlemad kriitilise pilguga üle vaadata.
Kuna mootor istus automaatkasti otsas, siis loodan et peale sidurimängu ja hooratta midagi muud vahetama ei peaks.

Datacardi järgi:

Mootor: 616912 12 075432
kast: 722117 02 069486

Kast iseenesest jäi minust sinna maha, see mulle huvi ei pakkunud.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 31-05-2019 07:58 PM

Seisupidurit peale pingutades vist sai auto liiga kõrgele tungitud ja pooltelg andis saba. Samas võis ta juba ka ennem minemas olla. Andis märku ilge kolisemisena, kui gaasi järgi anda. Algul kartsin, et sild lahti või differ meie seast lahkunud. Terve päev sai tööjuures praetud, et mis nüüd ja kuidas korda saaks. Hambad ristis koju sõitnuna sai kohe auto üles tungitud. Pilt ei olnud sugugi ilus. Veovõll loksus oma pesas ja kuulid olid kopsiku kandiliseks ajanud :) Vähemalt sai veale kiiresti jälile.

[Pilt: 254085134bf890_l.jpg]

Kiirustades sai ka Võsalt uued veovõllid ostetud (Aitäh!) Aga õhtul koju jõudes, selgus et ega ei viitsi neid ikka öösel vahetama hakata. Täpselt ei teadnud ka kuidas asi käib. Kuna Hiiumaal oli 2,4 differ koos veovõllidega nagunii saadaval, sai see ka ära toodud. Kasvõi õppimiseks. Seega oli mul 4+2 veovõlli, aga kõigil kummid pragunenud. Tellisin uued porikummid. Aega ju oli.

[Pilt: 254085176fabfd_l.jpg]

Aga pere kolmandale autole otsustas Bämbi sisse navigeerida, jättes pere ainult Passati kanda, siis läks natuke keerulisemaks/kiiremaks. Sest maal elades ei tule kuidagi ainult ühe sõitva autoga välja.

[Pilt: 25408519e7642b_l.jpg]

Kokkuvõtvalt:
Vahetusse läksid mõlemad veovõllid, kuna üks oli laiali ja teine oli katkiste porikummidega. Veovõllid käivad lahti difri seest, selleks tuleb differ lahti võtta ja õli välja lasta. Õppimise difril oli ülemine ja ka alumine tühjenduskork ikka täiesti kinni ja sealt ei saanud ei edasi tagasi. Valge difril ei hakanud neid punnimagi!

Teine asi oli veovõlli porikummide vahetamine. Ei teadnud ju kas veovõlli nn kopsikud käivad kuidagi lahti või ei. Kahjuks pidime ühe veovõlli õppimise eesmärgil ohverdama. Selle pealt sai muidugi veel studeeritud, et kui "kolmjalga" taguda, siis tuleb ots ära küll ja saab tagasi panna, tagasi muidugi läheb hulga raskemalt, aga kummid saab vahetatud.

Veovõllide kopsikud puhastatud ja määritud grafiitmäärdega, porikummid said peale uued vitsad ja siis võis neid auto alla laduma hakata. Differ sai kere küljest natuke lahti lastud, kaan maha keeratud, õli välja lastud. tühjendus ja täitmisava korgid ei liikunud, siis sai õhutus või tuulutus või kuidas seda nimetataksegi lahti keeratud ja uus 80W-90 õli sisse villitud. Ava väike ja võttis kaua aega, aga hakkama sai. Sisse läks 1,2 liitrit. (natuke võis ju mõõda ka minna, käsi võib ka inimesel ju väriseda)

[Pilt: 254085157e892f_l.jpg]

Edasi läks juba lihtsalt, differ kere külge tagasi, veovõllide otsad sisse, rattad alla ja teele!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - v6sa - 01-06-2019 07:37 AM

Ilus töö.

Kahju, et Sul minu omadest abi polnud, aga vast on need nüüd vähemalt veidi paremas säilituses, kui minu kuurialuses.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 01-06-2019 08:10 AM

(01-06-2019 07:37 AM)v6sa Kirjutas:  Kahju, et Sul minu omadest abi polnud

No oli ikka. Tänu sellele, et mul neid nii palju oli, sai julgemalt õpitud. Infot ju selle kohta, kuidas kumme vahetada väga leida ei olnud.

Nii et, lõpp hea, kõik hea!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 03-06-2019 06:24 PM

Aastaks ülevaatus olemas!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 30-06-2019 10:01 PM

235750
Uus õli, õlifilter, kütusefilter, õhufilter.

[Pilt: 25426741f34c65_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - v6sa - 01-07-2019 12:19 PM

(03-06-2019 06:24 PM)Lepz Kirjutas:  Aastaks ülevaatus olemas!

Tubli!

Muretuid kilomeetreid.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 17-07-2019 01:42 PM

Golf läks turgu.
Aga sellest see teema ei ole. Küll mõjutas see Mercedes-Benz kasutust ja just km suunal.

Äpi järgi on kuluks 7,5l/100km.

Leidsin esimesest rehvist kruvi. Nöör sisse ja sõit võis jätkuda.
Muud huvitavat polegi.

Ja nagu ikka, kui õlid/filtrid vahetatud, tuleb pikem sõit ette võtta. Pere autosse ja sihik suunaga Hiiumaale. Maanteel on ikka väga meeldiv sõita, aga seda ma olen vist ennem ka korduvalt maininud. Aga no Hiiumaale sobib see auto küll väga hästi. Kuskile kiiret pole, tagant ei pea sundima... Lihtsalt tiksud...

Küll meeldib MB pere kõige väiksemale: kõige parem uni tuleb MBs, kõige parem vaade on MBs.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 19-08-2019 12:48 PM

Nagunii on iga aastane traditsioon augustis Saunabussi peol käia ja kuna kõik kolm üritust olid omavahel seotud, siis seekord otsustasin osa võtta ka vanatehnika väljasõidust: VII Tarvitet Massinate Väljasõit. Vazide osakaal oli väga suur, aga selgus, et Ladaklubi peab ka oma suvepäevi. Autosid rajal oli kokku 55 ja Mercedeseid 3.

[Pilt: 254561070f7424_l.jpg]
Praamil. Ees ootamas vanatehnika sõit ja Saunabussi pidu

[Pilt: 25456115f5d70b_l.jpg]
kogunemine oli Kärdla sadamas

[Pilt: 2545610965e090_l.jpg]
1981.a, 1976.a, 1983.a

[Pilt: 254560831f3716_l.jpg]
"Massin" kleepsudega "kaunistatud"

[Pilt: 25456117440911_l.jpg]
Paraadsõit Kärdla tänavatel

[Pilt: 2545609928078e_l.jpg]
Ühes 35st kontrollpunktis



[Pilt: 25456111f0452c_l.jpg]
Vigursõidu ootejärjekorras


[Pilt: 2545609300b14a_l.jpg]
Käina kardiraja "boksis"



[Pilt: 25456103b02328_l.jpg]


[Pilt: 2545608994b00f_l.jpg]
Auto nii kiire, et raskusi kaadris püsimisega

[Pilt: 254561190e449f_l.jpg]
Käina kardirada. Ajaks 1.26, kõige aeglasema ringi tegi üllatuseks Ford Ranchero. Must 220D tegi ajaks 1.15

[Pilt: 254561059f033d_l.jpg]
Jõudehetk siksiga koos

[Pilt: 254560853e5b92_l.jpg]
Koju tagasi


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 13-09-2019 06:02 AM

[Pilt: 25465695da5b11_l.jpg]
Nii pika näoga polegi keegi mu Mercedest vaadanud. Aega tundus laialt käes, sain auto seisma jätta, telefoni haarata, piltigi veel teha... Siis pani metsa tagasi


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 28-09-2019 02:02 PM

Eks peab vaikselt hooaega kokku tõmbama hakkama.
Seda enam, et tuli kolme aasta kõige suurem läbisõit. 5700km! [Pilt: 25472515b3b2b1_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - nostromo - 29-09-2019 08:58 PM

Stiilne liikur.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 28-10-2019 11:30 PM

Täna ma lõpetasin hooaja ära. Kokku tuli 5893 km, täna ka u 100ne ring. Päris äge oli, viimasest sõidust umbes kuu küll möödas. Ilmad ei lubanud vahepeal. Suureks unistuseks uueks hooajaks 2,4 mootor üle käia ja istutada ning kere!

[Pilt: 25478445cbc331_l.jpg]

[Pilt: 25478447b7b880_l.jpg]

[Pilt: 25478449339f36_l.jpg]

[Pilt: 25478451ab2ebc_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 02-01-2020 09:23 PM

[Pilt: 254949138e5856_l.jpg]
Nii ta siis minust maha jäi... Loodame, et headesse kätesse... Saame näha!



RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 14-01-2020 09:55 AM

Tähtsa päeva puhul ka väike postitus/kokkuvõte :)

Täna on päev, kui möödub 3 aasta minu kasutuses. 14.01.17 oli esimene tehniline ülevaatus, peale pikka seismist ja suurt remonti ja hooldust. Viimane ülevaatus oli 2013 olnud.

Kolme aasta läbisõit kokku 13 938 km.
Remonti on ka tulnud teha. Esimene suurem remont oligi enne ülevaatust. Siis hakkas genekas jamama, esituli sadas vihma täis.

Järgmisel hooajal läks muidugi sidur. Eks ma olin ise vb vähe süüdi ka. Haagis koos meeletu tuuletakistusega oli järgi. Samas sidurit vaadates, tundus, et eks ta oli minemas ka nagunii. Üsna pea lahkusid meie seast mölemad sidurisilindrid. Pedaali oma, ja ka see mis käigukasti otsas. Jälle ei saanud sõita.

Nüüd viimasel hooajal suutis üks veovõll mind üllatada ja lihtsalt pesa kandiliseks teha. Mõnes mõttes hea ka, difri õli sai ära vahetatud. Kes teab, kas seda oligi keegi üldse kunagi vahetanud ja kui, siis millal...


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Bumer323 - 16-01-2020 09:16 PM

Väga meeldiv lugeda omaniku ja auto seiklusi.
Samuti hea tödeda, et palju enam oluline on auto hea tehniline olukord kui suuri velgesid alla toppida.
Suvel tulen oma vanureid tuulutama ja plaan esimest korda Hiiumaal ka ära käia. Vb trehvab


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 17-01-2020 07:33 PM

Peale karvavahetust on plaanis sõita, sõita ja ainult sõita. Loodame, et suvi tuleb ilus ja kevad varakult pihta hakkab. Seiklustest puudu ei tule ja ilmselt on plaan ka Hiiumaale jälle sõita.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 28-01-2020 07:17 PM

[Pilt: 2550009956037f_l.jpg]

[Pilt: 25500097054d7b_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 03-02-2020 12:53 AM

Arvestades, kuidas arvamused jagunesid siin foorumis ühes teises teemas, auto taastamise mõttekusel, siis ma ilmselt peaks juba nööri otsima või Kuusakoski numbrit valima.

Aga ma ei ostnud autot 150-200e eest ja mul on autoga ühine ajalugu, millest nüüd üle 3 aasta on täitsa minuga...

Kuidagi liiga hea toorik, et oma kätt harjutada ja lõpus tõdeda, et ei tulnud välja...

Kere on mäda ja vaeva on nähtud, ja nii esimsest päevast saati ja mina alla ei anna, kuigi igasuguste tihendite hind võtab pisara silmist...

Lõppkokkuvõttes, see on mu autoajaloo esimene ja ilmselt ka viimane Mercedes, seega ta väärib seda kõike...


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 06-02-2020 07:23 PM

[Pilt: 25501377a8dd69_l.jpg]

[Pilt: 255013798956fe_l.jpg]

Täielikust õnnest puudu üks uksepiiraja, antenn ja kummilutid mis usteäärtes juhtmeid kaitsevad.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - v6sa - 06-02-2020 09:21 PM

(06-02-2020 07:23 PM)Lepz Kirjutas:  ...

Täielikust õnnest puudu ... kummilutid mis usteäärtes juhtmeid kaitsevad.

Mõtled läbiviigu lõõtsasid piilarist ukse sisse?


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 06-02-2020 09:22 PM

(06-02-2020 09:21 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-02-2020 07:23 PM)Lepz Kirjutas:  ...

Täielikust õnnest puudu ... kummilutid mis usteäärtes juhtmeid kaitsevad.

Mõtled läbiviigu lõõtsasid piilarist ukse sisse?

Just noidsamuseid!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - v6sa - 06-02-2020 09:27 PM

(06-02-2020 09:22 PM)Lepz Kirjutas:  
(06-02-2020 09:21 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-02-2020 07:23 PM)Lepz Kirjutas:  ...

Täielikust õnnest puudu ... kummilutid mis usteäärtes juhtmeid kaitsevad.

Mõtled läbiviigu lõõtsasid piilarist ukse sisse?

Just noidsamuseid!

Mitu? Talvepäevadele tuled?


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 06-02-2020 09:37 PM

(06-02-2020 09:27 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-02-2020 09:22 PM)Lepz Kirjutas:  
(06-02-2020 09:21 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-02-2020 07:23 PM)Lepz Kirjutas:  ...

Täielikust õnnest puudu ... kummilutid mis usteäärtes juhtmeid kaitsevad.

Mõtled läbiviigu lõõtsasid piilarist ukse sisse?

Just noidsamuseid!

Mitu? Talvepäevadele tuled?

Kahjuks ei saa, tööl. Homme terve päev vaba, tulen kuhu vaja! Sooviks kolme või kõiki nelja :)


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Mike22 - 07-02-2020 02:16 AM


Nii ta siis minust maha jäi... Loodame, et headesse kätesse... Saame näha!

[/quote]

Kas oli omanikuvahetus või auto alles? Kelle käes keretööd saab? Thumbsup


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 07-02-2020 09:32 AM

Ei mina sellest autost loobu!
Lihtsalt sõnakõlks, auto jäi minust "opilauale" maha.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - nostromo - 07-02-2020 05:57 PM

Aga kus keretööd lasid teha ja kas tulemusega rahul?


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 07-02-2020 06:11 PM

Auto osutus muidugi kahjuks esialgsest palju mädamaks!

Siiamaani olen rahul, aga tööd alles käivad. Kui valmis, siis reklaamin ;)


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 11-02-2020 03:36 PM

[Pilt: 25502327a1633c_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 13-02-2020 01:26 PM

[Pilt: 2550238779042b_l.jpg]

ja hakkabki kokku saama. Sünnipäeva nädalal pidin kätte saama


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 19-02-2020 09:47 AM

Nüüd lõpusirgel, oleks õige asjad kokku võtta.

Keretööde tegijat sai muidugi hoolikalt valitud. Tahtsin, et auto tehakse korralikult. Oli juhus ka tuttavaga, kes andis auto keretöödesse odavasse kohta ja rohkem ta seda autot ei näinud. Peale avaldust politseisse, õnnestus tagasi saada 4 valuvelge mis selle auto all olid. Auto ise pole tänaseni välja tulnud. See muidugi juhtus juba kahekümned aastad tagasi. Aga ikkagi...

2007. a. tehti esimsed keretööd, kindlalt hõlmasid nad plekiringi keevitust/vahetust, ülevärvi. Kas põhja kallal ka käidi, kahjuks ei mäleta. Sellest ajast pole ka pildimaterjali alles.

2017. a. sai otsima hakatud keretööde kohta, käisin ka autot ette näitamas. Busineesiaks siiski ei läinud, kuna liigitati liiga mahuka töö kategooriasse.
Mahuka all mõeldi siis seda, et liiga ajakulukas. Esialgu 6 kuud ja "üllatuste" puhul kauemgi. Ning tüdimuse korral võimalus teisi patsiente ravida... Hind muidugi oli hea.
Ära pean ikka mainima ka selle, et kokkulepitud kohta jõudsin mina õigel ajal, aga kirurgi härra tugevad 45 min hiljem kokkulepitud ajast.
Samas auto vaadati väga põhjalikult üle.

Minule see otseselt ei sobinud. Mulle oleks meeldinud autot hooajal kasutada ja alles talveks kuskile ilukirurgi noa alla kupatada.

Arvasin, et aega on ja ega kere veel nii hull ka pole, ning talvel ma ringi ei kräpata.

2019. a. sai ennast taaskord käsile võetud, kindla sihiga leida keretööde teostaja. Hea kui plekksepp ja maaler kõik ühe katuse alt.

Järgmises kohas sai peale meilisaatmist Kolm ette näidatud. No nemad ei tahtnud sugugi sellist tööd ette võtta. Esiteks nii vana auto, asju uninstallides läheks nagunii enamus asju pilbasteks ja üldsegi see läheks väga-väga kalliks. Kui kallis on väga kallis? Igatahes mul jäigi vastus saamata. Aga nad kupatasid mu mingi plekksepa juurde, kes neilegi plekitöid teeb ja et võibolla on temal huvi. Lendasin laivi, lootuses et ehk nüüd joppab ning sügiseks iluoperatsiooni teostaja olemas, et uut hooaega saaks alustada värske välimusega.

Seal asjalood tundusid paremad, aga ikkagi suur töö ja et tal pole üldse aega. Eks kindlustusetöid ole ikka magusam teha, tunnistas ta ise ka.

Võibolla mulle öeldi lihtsalt viisakalt ära. Kahjuks pole osav inimeste tundja.

Oligi lootusetu seis, sai uuritud siit ja sai uuritud sealt... Tundus, et tulebki võiduka lõpuni sõita, aga päris jonni ka ei tahtnud jätta. Isetegemiseks tundus "mustand" natuke liiga korralik, et katsetada ja uurida ning lõpuks ikka kuusakoski lükata. Samas ajas ajaline faktor ka taga, et osta endale mingi muu toorik ja oma fantaasiad seal peal käima panna ning kätt harjutada.

Ühe kontakti ma siiski sain, kaotada polnud ka enam midagi. Sai ühendust võetud, auto ette näidatud ja kokkulepitud, et peale hooaja lõppu, viin auto ära. 3 aastat on näidanud seda, et hiljemalt oktoobriks on sõitudega enam-vähem kõik. Eriti meeldis ka see, et nad on kunagi, mitte väga ammu, 123 sedaani teinud. Ehk peaks teadma, kust mäda ja kuidas midagi kokku-laiali käib. (Nüüd hiljem on selgunud, et ka üks kupee on nende juures ilukirurgias käinud) Aga oktoobris see auto töösse ikkagi ei läinud. Novembris sai uuritud, et kuidas ja millal auto ära võiks tuua, sain vastuseks et mitte veel, üks töö olla pikemaks veninud. Hakkas juba jälle lootusetuse tunne tekkima, et ilmselt ei taheta teha...

Igatahes, kokkuleppe jäi nii, et viimastel detsembrikuu päevadel peaksin helistama ja küsima üle. Ilmselt läheb jaanuaris töösse. Helistasin, küsisin üle ja juba 2. jaanuar 2020 oli auto töökoja ees seismas.

umbes 2 nädalat hiljem sattusin sinnakanti ja mõtlesin, et lähen vaatan üle, kuidas patsiendil läheb. Hea oli, et läksin. Nägin oma silmaga ka, kust ja kui palju mäda oli, muidu pärast poleks plekksepa juttu ikka uskunud. Või oleks ülepaisutamise kategooriasse liigitanud.

Ja muidugi kõik need ukse/klaasi tihendid.
Esimese külastuse ajal anti juba mõista, et eelmine külasepp on värvinud nii, et tihendid kõik koos ja tihendid muidugi olid väga vanad ja väsinud ka. Lisaks kõik kohad, mida keevitada ei tahtnud/viitsinud olid labaselt ära mõglatud.

Mis seal ikka, autovaruosade netipoed lahti ja tihendeid otsima. Ma juba siis arvasin, et Kolmele neid eriti saada ei ole. Vastasel juhul ma oleks need ammu ära vahetanud. Kusjuures ei ole jah saada. Hea küll, otsin siis eBayst. Ööläbi scrollimist ja komplekti ikka ei leidnud, et ala kõik ühest kohast ja korraga. Midagi sain Saksast, Türgist, Inglismaalt... Muidugi kõik tulid eraldi ja isemoodi ning erinevatel aegadel.
Samas oligi põhjust neid ära viia ja sai opilaual olesklevat Kolme vaadata. Aga iga külaskäigu järel oli jälle nimekiri asjadest, mis vaja asendada.

See tihendite teema ajas ikka päris närvi. Miks ei võiks olla nii, et lööd poeukse jalamatiks ja loed ette, kõik mis vaja.
Samas see ongi vana auto omamise võlu/valu. Tegelikult on ju huvitav vaadata/otsida jälle mingit asendus juppi. Muidu olekski liiga lihtne. Vana auto omamine pole ainult sõitmine!

Eelviimasena olid veel õnnest puudu uksepiirja ja kummilofid, aga õnneks päästis päeva V6sa!
Kummardus!

Täitsa viimasena tulid ka Inglismaalt kohale ukse ja akna vahelised tihendid, mis said ka kohe ära toimetatud. Autol juba tuled-värgid ees ja uksed-luugid küljes, ka uus esiklaas. Päris kena tükk nägi välja!

Tihendid:
1. uus esiklaas koos esiklaasi tihendiga
2. 4x uksetihendid
3. uus tagaluugi tihend

Mis tehti:
Ära vahetati mõlemad küljekarbid, üks esitiib, keevitati kõiki 4 jalgealust, korrastati kõik uksed ja tagaluuk ja tagumiste viimaste akende alused, tagumised rattakoopad vahetati nii välimised kui sisemised ja kindlasti palju-palju keevitamist ja vahetamist veel.

Tulevikuplaanid:
Suured tööd said tehtud, tahaks nüüd natuke sõitmist nautida.
Samas ootab järge veel 2,4 mootor. Mootor tuli küll automaatkasti otsast, seega pean uurima, kuidas ja mismoodi ta manuaali otsa istutada. Kindlasti on vaja vahetada hooratas ja võibolla veel midagi. Kes tahab, võib mind harida.

Teise unistusena sooviks sisule uut muljet anda, kui keegi teab korraliku ja head sadulseppa - võib mind vabalt harida.

Ja siis samuti muidugi tavapärane õlide-filtrite vahetus enne hooaega. Pluss eelmine ülevaatus öeldi, et seisupidu natuke nõrgavõitu ja rooliots hakkab läbi minema. (Riiulis olemas, koos mootoripatjadega)


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - 20-02-2020 06:44 PM

selline ta sai
[Pilt: 25503643aab46c_l.jpg]

[Pilt: 255036417024fd_l.jpg]

Tööde teostaja reklaam seinal
[Pilt: 2550363988d3ed_l.jpg]


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Mike22 - 21-02-2020 01:42 PM

Väga kena!


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - sm. pelle - 21-02-2020 11:37 PM

Ilus ja, värv 147?


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - Lepz - Eile 12:25 AM

737U peaks vast olema. Tol päeval oli päike erakordselt ere... Nagu seal turvamehe laulus


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - stihl - Eile 02:00 PM

Keretöö + värv tundub küll väga viis. See on juba üle koera saamine.Eusa_clap
Ehk siis 70% välimuse taastamise kuludest.
Mis on kõige tähtsam.

Et sabast ka veel üle saada, jääb vaid nokitsemine (details, details):

- tagaluugi käepide, kas see on mingit vanat tüüpi plastist? Kui jah, siis aitab brake cleaner + Meguiars`i hyper dressingù piim. Tallinnas müüb värvifoorum seda ka 100g kaupa ja rohkem pole sul seda vaja. Hakkab see plast särama nagu uus.
- tagauduka punane klaas. Lihtsalt võtad maha, pesed sooja vee ja Fairyga puhtaks, kuivatad ja annad mingi tilga Autoglymi paint renovatoriga ja kaltsuga käsitsi minna. Masinaga tõmbaks kirjad maha, mis ei ole hea mõte. Hakkab samuti särama. Pärast vblla selle Meq.i HD-ga veel üle. Pärast uued roostevabad kruvid. 2tk maksavad ehk paarkend senti BB-s.
- sumpsi otsa ma laseks kummidest lahti, traatkettagaga üle ja krunt + hõbedane värv peale. See muidu karjub seal uue auto all.
- mina vahetaks numbrid uute vastu. Kas siis sinise EU lärakaga või ilma, maitseasi. Aga see MNT hind vist 7€/tk, ei tasu ise mässamist.
- antennimast. Kui on Boschi Autojet, siis saaks hea raha eest aidata. 8698114921 on pakkuda. Kui on Hirschmani oma, siis peab veel heamat raha välja käima. Ajutiselt petab muidugi ka mingi 10€-se hiinakaga ära.
- KÕIK kereõõnsused kerevaha täis. Et see tehtud töö jääks pidama ja ei tekiks uusi jamasid. Karbid, koopad, kõik. Nii, et upuks vahast. (karpidel peab muidugi jälgima, et väljavooluavad jääks avatuks, kust vesi välja pääseks. )
- tagatule klaasid võiks samuti poleerpastaga üle käia. Seal vist samuti masinaga ligi ei pääse, ehk siis lõputu käsitsi nühkimine. Tasuks teha vaid siis, kui on originaalid. (mingi Hella ilmselt)
- neid liistude, stangede kummiosi kannatab sellesama Meq.-iga kaitsta. Et nad rohkem ei vananeks, see kaitseb ka suvel päiksese eest (UV tapab)
- mootorivahetus pole nii vanadel keeruline, siis nad veel ei teinud automaadi ja manuaali väntvõlle erinevaid. Vast istub otsa ikka, hooratas nagunii, sest automaadil ju polegi seda, mingi plekitükk ainult.

Kift projekt.

P.S. Sadulsepa leiad ise ka, iseasi, kas seda õiget riiet kuskilt saad.
Sakslased isegi müüvad midagi ja ka hind ei löönud ninast verd välja.
Töörahaks võiks mingi 60-100€/per istekoht (kokku on tal 5) arvestada.

.


RE: MB 200T D, 1983, S123 - Lepz - v6sa - Eile 10:02 PM

See käepide on aluvalu.

Muus osas nõustun eelkirjutajaga - tööd jätkub. Aga seda on aega teha nüüd, kus on roostele piir pandud.

Nõrkemiseni leierdatud, aga auto säilib katuse all kirdades paremini isegi siis, kui see katusealune on külm.

Minu silm muidugi puhkabEusa_angel