Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w123 4x el. akende juhtmete ühendamine
#1
Nii, olen oma 123-e kokku panemisega jõudnud niikaugele, et tarvis ühendada elektriaknad kaitsmetega ja paueriga. Probleem aga selles, et ei tea enam millised juhtmed kuhu lähevad. Elektriskeem on olemas, aga targemaks ei saanud Eusa_doh
Juhtmeid on 4- kaks punast, kaks pruuni. Kummad need kaitsmete juhtmed on? Ühendada tuleb vist need 12. kaitsme alla? Kuhu tuleb ühendada juhtmed voolu jaoks? Kas on vaja veel midagi teha, sest autol ennem el. aknaid polnud. Need mida tahan ühendada on orginaalid.

Tänud ette abi eest!
Vasta
#2
On Sul kogu juhtmepundar? Koos maanduse ja kaitsmekarbist tulevate toiteklemmidega?

Vool tulebki kaitsmekarbist, mingit lisavoolu tal pole. Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on punased toide kaistmekarbist ja pruunid kere ehk miinus. Aga võin ka eksida, ehk keegi kommenteerib veel.
Vasta
#3
v6sa Kirjutas:On Sul kogu juhtmepundar? Koos maanduse ja kaitsmekarbist tulevate toiteklemmidega?

Vool tulebki kaitsmekarbist, mingit lisavoolu tal pole. Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on punased toide kaistmekarbist ja pruunid kere ehk miinus. Aga võin ka eksida, ehk keegi kommenteerib veel.
kas sul on auto maandatud koguaeg? jämedad rohe-kollased kaablid jooksevad igal pool...Badgrin

ma pakun, et punased ja pruunid on aknamootorijuhtmed, sest lülitis vist keerati otsad kord ühtpidi, kord teistpidi. kontroll-lamp kätte ja mõõtma! tegelt ei mäleta absull kuda seal tehasest asjad on. Badgrin
Vasta
#4
Marek, mul jooksevad jah kuueruudused planktraadid... OK, minu viga, KEREÜHENDUS.Disgust

Ma muidugi millegipärast eeldasin, et jutt käib mitte uksemootorite ühendamisest, vaid voolu andmisest elektriakende süsteemile. Seal on 2 punast ja 2 pruuni traati... Minu viga.

Tagaukses oli vist 4 traati (mootori juhtimine, pidev 12 V ukselüliti tarvis
ja valgustuse 12 V) ja esiukses 2. Iga ukse juurde läheb omaette toru traatidega. Tagauksel on siis lisalüliti.

Aga tegelikult, kui mõtlema hakata, siis ega väga täpselt ei mäleta küll... Eusa_dohProovi enne ühendamist igaks juhuks üle, kas niimoodi oleks loogiline.Eusa_whistle
Vasta
#5
v6sa Kirjutas:Ma muidugi millegipärast eeldasin, et jutt käib mitte uksemootorite ühendamisest, vaid voolu andmisest elektriakende süsteemile. Seal on 2 punast ja 2 pruuni traati... Minu viga.

Point oligi jah süsteemile voolu andmises, mitte mootorite ühendamises. Kogu süsteem on terviklik, juhiseid on vaja ainult konkreetselt voolu ja maanduse ühendamiseks, mis täpselt kuhu läheb. Katsetama ei taha nagu hakata, pärast rohkem kahju kui kasu.
Vasta
#6
väikevend Kirjutas:Point oligi jah süsteemile voolu andmises, mitte mootorite ühendamises. Kogu süsteem on terviklik, juhiseid on vaja ainult konkreetselt voolu ja maanduse ühendamiseks, mis täpselt kuhu läheb. Katsetama ei taha nagu hakata, pärast rohkem kahju kui kasu.
no sellest oleks võind alustada. punased plussi ja pruunid massi(kerre).

ja maandus pane vähemalt 1m sügavusele maasse. Eusa_wall
Vasta
#7
marek Kirjutas:no sellest oleks võind alustada. punased plussi ja pruunid massi(kerre).

Ma ei ole elektriasjanduses eriti tugev, nii et räägi lahti rohkem, mis kuhu läheb. Nii punased lähevad kaitsmetesse, nr 12? Pruunid peaksid jõudma kapoti alla vist, vasaku koopa peal asuvasse karpi? Või mis?

Leidsin sellise elektriskeemi (pildil on ainult üks pool praegu), aga kõik mis on üleval pool lüliteid on mulle segane, et kuhu siis juhtmed ikka ühendada tuleb.

http://www.hot.ee/antti1983/w123/w123%20el%20skeem.jpg
Vasta
#8
vasakul üleval tundub olevalt comfordi relee kaitse

selle all comfordi (ACC) relee mis lülitab akendele voolu peale

paremal tundub olevat nüüd juba akende kaitse Fuse2 8A kust saavad esimesed ja tagumsied eraldi toite(ilmselt nii aga teine pool puudu), millegi pärast on seal vahel veel 2x16A kaitse ehk siis ette/taha eraldi 16A. (äkki kaitse H ja E, ei loe hästi välja)

toitejuhtmeid on 4:

juhiaken: punane
kõrvalistuja ilmselt pun/valge
juhi taga: enne pistikut pun/valge peale pun/roosa
paremal taga ilmselt: pun/must

pruun mass tuleb lülitiplokist otse kerre.

lihtsamalt: need punased juhtmed mis lülititest tulevad, pead panema kaitsme alla kus on toide olemas ACC asendis ja ka siis kui ukse avad. kui uks kinni ja võti väljas ei tohi voolu peal olla.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W123 pidurite hooldus, küsin friktsioonklotside tegemiseks vanu klotse. sun 3 399 26-06-2023, 07:12 PM
Viimane postitus: stihl
  W123 82a 300d automaatkasti tuvastamine Rtuning 1 628 09-03-2022, 01:18 PM
Viimane postitus: v6sa
  w123 3.0 TD kõrgsurvepump w123fagon 0 564 30-06-2021, 11:00 PM
Viimane postitus: w123fagon
Question W123 sumbuti HarryPokker 6 2,998 07-07-2020, 09:31 AM
Viimane postitus: HarryPokker
  W123 VIN ei loe varustust (ei tuvasta VIN koodi) Mike22 4 2,904 11-04-2019, 11:06 PM
Viimane postitus: jansa
  W123 2,4 d vajab pidevalt termostaadi vahetust. comoon 2 2,174 25-06-2018, 06:48 PM
Viimane postitus: v6sa
  W123, 230E, 1981 - sun - update 2018 a. sun 0 1,496 06-02-2018, 09:52 PM
Viimane postitus: sun
  W123 M102.920 klapivahede reguleerimine kaupo51 6 5,491 28-08-2017, 08:43 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W123: Mis muu mudeli sisu istub w123'le? anderander4 0 1,712 23-08-2017, 08:33 PM
Viimane postitus: anderander4
  s210 täpilised akende iluliistud taavis1 0 1,527 05-07-2017, 02:53 PM
Viimane postitus: taavis1



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne