Mul on nii WIS kui ka wordis (piltide näol) juhend olemas - kuid kui sa seda näed - vaevalt sa seda ette tahad võtta
Mina ostan endale uue katuse - saad tunduvalt korralikum jne 900 € on esimene+tagumine+sisekatus (mis muidugi tähendab katuse vahetamis - 16 tundi MB info järgi oli vist).
Sa pead kõigepealt vana katuse liimist lahti kiskuma - siis ta loomulikult võib venida selliste "ebaloomulike" tegevuste peale. Edasi on vaja normaalseid aknaid. Ja kui need kuidagimoodi vihmaja veekindlalt sinna ette kompunnid siis tuleb vana katus ka uuesti peale panna. Tõesti ei oska arvatagi kui normaalne see asi välja kukub - äkki õnnestub siis on bro kuid pigem oleksin ettevaatlikum.
Aegapidi olen infot katuse kohta netist kogunud ja jõudsin järeldusele, et see on parim variant.
Panen siis copy paste sulle:
Mercedese R129 seeria pehme katus koosneb niiöelda kolmest osast – metallstruktuur, esimene ja tagumine presendi osa. Tagumise osa küljes on kolm paksust kilest akent, mille originaaltootjaks on suur kontsern Gurit (
www.gurit.com). Kilematerjali paksus on 1,5 mm külgedel asetsevatel pisematel ning 1,2 mm keskmisel suurel aknal. Presentmaterjalina kasutatakse brändi „Sonnenland standard“ (SL mudelid enne 1994 a) ning „Sonnenland Plus“ (1994 ja hiljem) mille tootjaks on suurettevõte Haartz Corporation
www.haartz.com.
Enamus paljusõitnud R129 mudelitel on probleeme pahme katusega. Põhiliseks kirstunaelaks on klieakende mõranemine ja üldine tuhmumine.
Paljudel üle 10 a vanustel SL-idel on kileaknad kas täiesti katki või mõralised. On välja pakutud võimalusi erinevate sulatusmeetodeid, kus peenike pragu on võimalik söövitava/sulatava aine toimel kokku „õmmelda“ kuid pikemas perspektiivis aitab ainult uus katus.
Vanematel mudelitel esineb ka probleeme katuse veepidamisega. Tihtipele on põhjuseks väljaveninud õmblused ning ka mehaanilised kahjustused. Siinkohal tasuks proovida erinevaid hooldusvaheneid – vaata katuse hooldus.
Kui siiski selgub et katus vajab uuendamist tasuks kaaluda altenatiive väga kallile originaalkatusele MB esindusest. Maailmas leidub hulga firmasid kes järelturu jaoks R129 mudelitele katuseid teevad. Nagu kvaliteetki kõiguvad nende hinnadki.
Uue katuse soetamisel tuleks tähelepanu pöörata asjaolule, et vahetusse läheks kogu katus mitte ainult üks (kas tagumine või esimene osa). Mitmeid aastaid päikese, tuule ja vihma ning tolmu käes viibinud materjal on oma värvuselt kindlasti teine kui pakendis saabuv uus detail. Esialgu „kergelt“ paistev kokkuhoid võib tulevikus visuaalse õuduse tekitada.
Igal inimesel on oma otsustusõigus toote valikul. Siiski soovitan katuse ostmisel pöörata tähelepanu esialgu tunduvatele pisidetailidele, mis hiljem õivad siiski oluliseks argumendiks saada. Pange tähele kileakende materjali paksust. Paljud tootajd kasutavad kas õhemat Wopawin või siis USAs toodetud BUV (Polyen Corp) poolt toodetud materjal vms analoogset kilet. Väär on arvata, et näiteks isegi 1 mm paksune kile on piisav – EI OLE. Seda mitmel põhjusel. Pehme mitteoriginaal materjal muutub päikese käes seistes lodevaks ja haruldane ei ole pilt kus mootorpaadi küljeakedega analooggset materjali kasutades on SL-i kileaknad sõna otseses mõttes kortsus. Kui omanik on selle nõus ära kannatama siis järgmine probleem ilmeb suurtel kiirustel sõites – nimelt kipub pehme kile tuule käes laperada. Tõsi seda oluliselt kiirema sõidu kui 100 km/h juures. Kuid rehvi ja tuulemüra on erinevatel hinnagutel siiski täiesti tuntav (ka väikestel kiirustel) võrreldes originaaltoote kasutamisega. Samuti võib probleeme tekkida alarmseadmega, sest valve all oleva auto kilest aknad kipuvad suure tuulega ruumianduri häiret tekitama. Lisaks sellele on kõiksugu mitte originaal WOPAWIN materjal kriimustustele hoopis vastuvõtlikum.
Valikut tehas jägida ka seda kuidas on kilematerjal presendi külge kinnitatud. Originaal on kasutatud õmblust, samuti on õmblust kasutatud ka katuse äärte puhul.
Kui teile üritatakse müüa toodet kus kile ja presendi omavaheliseks ühenduseks on muid meetodeid kasutatud, siis suhtuge antud pakkumisse ettevaatlikkusega.
Enne ostu sooritamist küsige ka müüjalt üle kas ostuga saab ka kahe katusepaneeli vahel paikneva kummiliistu ning tihendusnööri kaasa ning kas on võimalik osta terastrosse mis on presentmaterjali all peidus? Võib juhtuda, et vanal katusel vajavad nad lihtsalt uuendamist.
Järgmine valikukriteerium peaks olema presentmaterjal. Orginaalis kasutatud Sonnenland Standard ja Plus erinevad teineteisest vähevõtu.
Standard on pisut õhem ja tema sisepind (salongi poolne) on pleegitatud; Plus on seevastu paksem ja algupärase tumedat musta värvi pinnaga. Siiski on nad mõlemad väga hea valik ning ka kõrvuti olles on neil raske vahet teha. Kasutatakse ka vaal GERMAN CANVAS materjali kuid selle kohta puuduv lähem informatsioon.
Olgu mainitud, et Mercedes toodab R129 seerjale katuseid ise. Vanematele mudelitele kasutatakse siiski juba ka alltöövõttu. Kui teil on soov ainult kileaknad välja vahetada, siis teadke, et ükski teadaolev suurematest katusetootjatest WOPAWIN kilematerjali eraldi ei müü. Siiski on teada R129 omanikke kes on ainult kileaknaid vahetanud kui mitteoriginaal materjali ja problemaatilise kinnituse tõttu presendile (soovitav kasutada läbiõmblemist) ei ole see soovitav lähemine.
Järgnev informatsioon võid olla vanaenud ning see on kogutud erinevatest mercedese teemalistest foorumitest ning samuti minu enda järelepärimistega.
KHM
www.cabrio.de
KHM teeb Mercedese mudelite 107 ja 124 katuseid ning Mercedes kasutab neid originaaltootena. 129 seerja katuseid toodab Mercedes veel ise. KHM firma sõnul ei erine nende katused Mercedese originaaltootest muus kui, et kileakendel puudub Mercedese logo. Nende sõnu võib usaldada, sest härra Klaus Mayer firmast KHM ja Saksamaa SL-129 CLUB tehnika direktor töötasid koos R129 katusete väljatöötamisel Mercedese tootearenduses.
Nende toodetel kasutatakse Sonnenland PLUS ja STANDARD (firma HAARTZ) materjali (samas pakutakse ka muu kangast) ning akendeks WOPAWIN kilet mille paksus ühtib originaaltootega. Samuti on kattematerjali muster samasugune kui originaaltootel, kileaknad on läbi õmmeldud ning samuti on õmmeldud ja kahekordsed katuse servad – ühesõnaga nagu originaaliski. Lisaks pakuvad nad ka kummiriba, kummiliistu ning terastrosse kui neid peaks vaja minema katuse uuendamisel.
ARESMA
http://www.aresma.de
Aresma kasutab akende materjalina õige paksusega WOPAWIN kilet mis originaaliski kuid tekstiilmaterjal on teine ning nad toodavad seda ise. Klieaknad on siiski ka neil läbi õmmeldud
Prestige Auto
http://www.prestigeautotrim.com
Kasutavad Sonnenland materjali. Kileaknad on sulatatud mitte õmmeldud ning ei ole õige vaid 1 mm paksusega, mille tootjanime nad ei avalda.
GAHH
www.gahh.com
Kasutavad Sonnenland materjali. Klieaknad on õmmeldud kuid mitte originaalmaterjalist WOPAWIN vaid arvatavasti Ultralitest. Plusspunkte antud firmale toob võimalus osta nende käest kogu auto salongikattematerjal mille värvikoodid ühtivad originaaltootega.
Eurotop
www.europtop.de
Firma sõnul on klieaknad samamoodi tugevast materjalist nagu originaaliski, kuid selline vastus ei sisesta just ülemäära palju enesekindlust. Vähemalt reklaamivad nad, et kasutavad samasuguseid materjale nagu Mercedes ise kuid kahtlus on, et see on ainult reklaamitrikk.
CarHood Warehouse - fitters only
Antud firma ei tooda katuseid ise vaid paigaldavad USAs toodetud valmis komponente – arvatavasti firmalt Gahh. Aknad ei ole Wopawin materjalist ning nende paksus on keskel 1,0 mm ning küljeakendel 1,5 mm. Katusematerjal pidi seevastu väga heal tasemel olema.
Hooldus
Katuse kasutamisel tuleks jälgida, et kokkupanemisel oleksid kileakende pinnad tolmust võimalikult puhtad (nii seest kui väljast). Sest teineteise vastu hõõrdudes toimub nende automaatne matistamine nii või naa, kuid tolmu olemasolu kiirendab seda protsessi tunduvalt. Pragude tekkimisel on põhisüüdlaseks ühtlaselt kulgev aeg ja valedes kasutustingimused. Näiteks ei ole soovitav suure külmaga katust avada ja sulgeda.
Raske öelda kas katuse tihe sulgemine ning avamine või pikka aega ühes positsioonis hoidmine tuleb rohkem kasuks või kahjuks.
Igatahes on selge, et katust tuleks spetsiaalsete vahenditega hooldada, et vältida tolmu ja mustuse kogunemist ning imbumist kattematerjalisse.
Loomulikult tohib katust pesta kuid ei ole soovitav kasutada väga tugevaid pesuaineid mida sealt pärast oleks raske kätte saada. Kuna riidest katus peab ka vihma taluma tuleks seda aeg-ajalt spetsiaalse hooldusvahendiga immutada.
Selleks läheb vaja järgmisi vahendeid:
2 purki impregneervahendid Mercedese tootekoodiga A001 986 3171
Respiraator
Ühjekordsed kaitsekindad
Käärid
Kleeplinti
Umbes 4x5 m suurust kaitsekile või – paberit
Umber 1x2 m suurust kaitsekile või – paberit
Pehme kalts
käsihari
hea imavusega nahkrätik
ja palju vett
Töö kestab umbes kaks tundi.
Kõigepealt puhastage katus väga põhjalikult tolmust ja igasugu prahist, kasutades vett ja pehmet rätikut. Seni kuni katus täielikult kuivanud on valmista kaitsesabloonid ette. Selleks lõike paberist või kilest akende suurused tükid. Tehnke need äärtest umbes poole sentimeeri võrra väiksemad, et teip saaks kileakende peale kinnitada.
Kui katus on kuivanud alusta auto „sissepakkimist“. Selleks ava katus poolde ulatusse ja lõika suur kile kaheks. Edasi oma mõistust kasutades kata auto nii esimene kui tagumine osa kui ka esi- ning küljeklaasid kilega ja sulge katus. Vihje – kasuta akende sulgemiseks võtme puldi peal olevat lukustusnuppu. Seejärel kleebi kaitsesabloonid oma kohale ning äärista kleeplindiga ka katuse esiosa ja küljeklaaside juures olevad kummitihendid. Auto peaks umbes selline välja nägema.