Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
17-04-2008, 11:19 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-04-2008, 08:57 PM ja muutjaks oli marek.)
V: Päike tõuseb IDAST
V: Ja kaugtulede kasutamisest on kasu küll- sest vahet pole kui kiiresti sa liigud, valgus liigub alati sinu suhtes 300 000 km /s see tähendab, et kui sina liigud 99,9999% valguse kiirusest siis aeglustub sinu jaoks ka aeg. Ehk märja teo kombel eemalduv valgus kosmoselaevast (seda siis kõrvalvaataja ajoks) tundub sulle ikkagi (kosmoselaevas) MEGA kiiresti eemalduvana, sest sinu aeg on ikka kuradi seisma jäänud ja kõrvalvaataja jaoks on su liigutused aega-luubis astmel triljon.
ps. Valguse kiirusega ei saa sõita vaid ainule tpeaaegu valguse kiirusega
Aga sooviks vastust kuulda oma küsimusele mida juba varem küsisin:
K: Mersudel on näiteks hulk klappe ja mootoreid mis on 100 % sama koodiga (näiteks kliimasüsteemi klapid). Kuidas neid CANiga juhitakse - ehk sama käsk läheb kõigisse klappidesse - aga ometi kui panete siseõhu peale, siis suunatakse AINULT siseõhu klappi mitte teisi. Ehk kuidas saavad 100 % samad tooted 100 % samadest käskudest erinevalt aru.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
R129 Kirjutas:K: Mersudel on näiteks hulk klappe ja mootoreid mis on 100 % sama koodiga (näiteks kliimasüsteemi klapid). Kuidas neid CANiga juhitakse - ehk sama käsk läheb kõigisse klappidesse - aga ometi kui panete siseõhu peale, siis suunatakse AINULT siseõhu klappi mitte teisi. Ehk kuidas saavad 100 % samad tooted 100 % samadest käskudest erinevalt aru.
CAN'is on igal seadmel oma ID, nii nagu arvutivõrgus IP aadress. igale käsule eelneb ID. ehk kellele see käsk mõeldud on. Teised kuulevad ka käsku, aga lihtsalt ignoreerivad seda.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
h2x0r Kirjutas:R129 Kirjutas:K: Mersudel on näiteks hulk klappe ja mootoreid mis on 100 % sama koodiga (näiteks kliimasüsteemi klapid). Kuidas neid CANiga juhitakse - ehk sama käsk läheb kõigisse klappidesse - aga ometi kui panete siseõhu peale, siis suunatakse AINULT siseõhu klappi mitte teisi. Ehk kuidas saavad 100 % samad tooted 100 % samadest käskudest erinevalt aru.
CAN'is on igal seadmel oma ID, nii nagu arvutivõrgus IP aadress. igale käsule eelneb ID. ehk kellele see käsk mõeldud on. Teised kuulevad ka käsku, aga lihtsalt ignoreerivad seda.
Ei vot mitte kohe ei lähe kuna - sa võid need kaks klappi omavahel ära vahetada ja kõik toimib ikka ilusti: Ehk kuidas saavad 100 % samad tooted 100 % samadest käskudest erinevalt aru.
See on trikiga väk noh.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
R129 Kirjutas:Ei vot mitte kohe ei lähe kuna - sa võid need kaks klappi omavahel ära vahetada ja kõik toimib ikka ilusti: Ehk kuidas saavad 100 % samad tooted 100 % samadest käskudest erinevalt aru.
See on trikiga väk noh.
Oh jah.... Kui sa nii täpselt tead, miks sa siis küsid ? CAN'i võrgus on igal devaisil on ID ja tolle ID järgi eristatakse, kellele teade on mõeldud. Pmst kasutab CAN sarnast mudelit, nagu LAN'i ISO/OSI mudel, esimesed kihid on pmst samad, yleval pool on protokoll pisut teine.
Alustuseks refereeri seda artiklit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
h2x0r Kirjutas:R129 Kirjutas:Ei vot mitte kohe ei lähe kuna - sa võid need kaks klappi omavahel ära vahetada ja kõik toimib ikka ilusti: Ehk kuidas saavad 100 % samad tooted 100 % samadest käskudest erinevalt aru.
See on trikiga väk noh.
Oh jah.... Kui sa nii täpselt tead, miks sa siis küsid ? CAN'i võrgus on igal devaisil on ID ja tolle ID järgi eristatakse, kellele teade on mõeldud. Pmst kasutab CAN sarnast mudelit, nagu LAN'i ISO/OSI mudel, esimesed kihid on pmst samad, yleval pool on protokoll pisut teine.
Alustuseks refereeri seda artiklit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network
Ei no selles suhtes läksin muidugi teemaalgataja reeglitest kõrvale, et küsin asju mida ise tean, aga eks see reegel sai teistegi poolt juba eiratud.
Lihtsalt tahtsin rahvast harida kes kunagi peaksid hakkama enda masinal mingit juppi vahetama. Ja see protokollide ja ID-de jutt - täitsa õige kuid tasub ära mainida et 5. klapil on 100 % sama aadress ja neile edastatakse täpselt sama juttu (sama valguskaablitpidi). Ehk kui mõni (näiteks) 203 mees hakkab siseõhu klappi vahetama siis oleks tal tore teada, et loeb pistik - kuna seal on niiöelda erinevate sildadega see probleem ära lahendatud. Piltlikult öeldes hüüab CAN kõigile klappidele - RUTTU PAREMASSE asendisse 1 - ja kui kõigil oleksid samad pistikud siis saaksid kõik ka sellest käsust niimoodi ka aru, aga mehaaniliste sildamistega on niiöelda asja muudetud. See selleks - tahtsin lihtsalt inimesi mõtlema panna.
Hoopis huvitavam on aga 204 juures kus isegi pistikud on 100 % samad, klapid on 100 % samad - aga asi ikkagi toimib? Ehk kui vahetad kaks osa mis on absoluutselt identsed ja asuvad sama CAN juhtme otsas, omavahel ära jääb süsteem ikkagi toimima. Ehk siis mingeid aadresse nagu pole aga liiklus toimub ikkagi korralikult - on kellegil mõtteid?
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 375
Teemad: 25
Liitus: Apr 2006
Maine:
0
kle keda kotib see peale sinu...see on minu arust täielik mõttetus. enamus inimesi isegi ei saanud sinu küsimusest aru...kindlalt kohe. ära rohkem targuta
R129 Kirjutas:V: Päike tõuseb IDAST
V: Ja kaugtulede kasutamisest on kasu küll- sest vahet pole kui kiiresti sa liigud, valgus liigub alati sinu suhtes 300 000 km /s see tähendab, et kui sina liigud 99,9999% valguse kiirusest siis aeglustub sinu jaoks ka aeg. Ehk märja teo kombel eemalduv valgus kosmoselaevast (seda siis kõrvalvaataja ajoks) tundub sulle ikkagi (kosmoselaevas) MEGA kiiresti eemalduvana, sest sinu aeg on ikka kuradi seisma jäänud ja kõrvalvaataja jaoks on su liigutused aega-luubis astmel triljon.
ps. Valguse kiirusega ei saa sõita vaid ainule tpeaaegu valguse kiirusega
Aga sooviks vastust kuulda oma küsimusele mida juba varem küsisin:
K: Mersudel on näiteks hulk klappe ja mootoreid mis on 100 % sama koodiga (näiteks kliimasüsteemi klapid). Kuidas neid CANiga juhitakse - ehk sama käsk läheb kõigisse klappidesse - aga ometi kui panete siseõhu peale, siis suunatakse AINULT siseõhu klappi mitte teisi. Ehk kuidas saavad 100 % samad tooted 100 % samadest käskudest erinevalt aru.
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
ei lähe teemast kõrvale! Sa ei ole ainuke, mind küll huvitab- see kuidas asjad toimivad, kuigi vb pole mul seda kunagi vaja ise teha!
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
OT: CAN asi on väga huvitav. Pean isegi uurima, VEMSi paigaldamise asjus.
Vastus Anderesele, kui Linuxi vms unix`i teema huvi pakub, siis mul on selle tarbeks rohtu. Programmeerimine, serverid jne jne. BSD, solaris jt.
Töökoha vahetus sõltub ju palgast.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
marko600 Kirjutas:kle keda kotib see peale sinu...see on minu arust täielik mõttetus. enamus inimesi isegi ei saanud sinu küsimusest aru...kindlalt kohe. ära rohkem targuta Kulla marko600 keegi ei olegi öelnud et keskmine foorumi lugeja peaks aru saama - nagu ütlesin asja eesmärk oli inimesi mõtlema panna. Sest kui praegu sõidab suur hulk inimesi 124 kerdega ringi, siis aina enam hakatakse uuemaid masinaid soetama. Ja siis on tõesti väga tore kui iseremontija ka aru saaks kuidas süsteem toimib. Nii, et soovin sulle edu kui sa kunagi 220 kerega hädas oled ja kurdad et külmalt ei tule telekale pilti ette. Vot siis hakkad küll CAN süsteemi uurima
Peace.
Aga eirates sinu korraldusi targutamise koha pealt küsin ilmselt samu jaburaid küsimusi ikkagi edasi:
Hoopis huvitavam on aga 204 juures kus isegi pistikud on 100 % samad, klapid on 100 % samad - aga asi ikkagi toimib? Ehk kui vahetad kaks osa mis on absoluutselt identsed ja asuvad sama CAN juhtme otsas, omavahel ära jääb süsteem ikkagi toimima. Ehk siis mingeid aadresse nagu pole aga liiklus toimub ikkagi korralikult - on kellegil mõtteid?
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
R129 Kirjutas:Hoopis huvitavam on aga 204 juures kus isegi pistikud on 100 % samad, klapid on 100 % samad - aga asi ikkagi toimib? Ehk kui vahetad kaks osa mis on absoluutselt identsed ja asuvad sama CAN juhtme otsas, omavahel ära jääb süsteem ikkagi toimima. Ehk siis mingeid aadresse nagu pole aga liiklus toimub ikkagi korralikult - on kellegil mõtteid?
Siin on muidugi üks nüanss veel. Nimelt on erinevad tootjad CAN'i modifitseerinud oma äranägemise järgi. Kui Mercedes-Benz midagi sellist on teinud, siis me võime siin jäädagi heietama, tõde ikka teada ei saa.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Äkki oskab keegi vastata, kui näiteks arvutitel oleksid võrgukaardid 100 % samad (ja ütleme et tegelikult 2 arvutit 100 +1 % täpselt samad -kõik seerianumbrid ja kõvaketta numbrid jne jne) siis kuidas seal oleks võimalik infot jagada kas võrgujuhtme ostas olevale esimesele või teisele arvutile?
Ega mina ka tea kas asi nii toimib, lihtsalt need kes neid autosid remondivad pakkusid välja, et asi on järjestuses, ehk siis: Kliima plokk annab käsu asddfgghj (inimkeeli klaasi külma õhu klapp 10 % vasakule). Edasi hakkab info järjest läbi kõigi klappide käima (100+1% samade tootekoodidega). Ehk signaal asddfgghj x ütleb esimene seade, teine korjab info üles ja ütleb mööda valguskaablit asddfgghj x x jne. Ja kui lõpuks jõuab see järjekorras neljanda klapini, siis saab tema käsu asddfgghj x x x x ja vot see ongi käsk tavalisele (ükskõik millisele) klapile keera ennast 10 % vasakule, ehk vahet pole milline klapp selle käsu oleks saanud oleks ta 10 % ennast vasakule keeranud, aga kuna AINULT see konkreetne klapp ( (klaasi külma õhu klapp) sai selle käsu (ülejäänudel on piltikult öeldes üks X vähem või rohkem) siis keerabki ainult tema - see õige.
Võibolla arvutiinimsed teevad selle minu mõtte maha, aga mina reaalselt mingit muud varianti toimimiseks ei näe!.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 83
Teemad: 6
Liitus: May 2007
Maine:
0
Niipalju kui mina avuti IP võrgust siis kui paned uue seadme võrku siis ta hakkab uurima kas kuskil on olemas näiteks mõni DHCP server, kes jagab aadresse. Kui selline olemas on siis see jagab talle ühe aadressi (IP aadress) ja seade võtab endale selle külge. Edaspidine suhtlus käib siis sama aadressi alusel ja kõik võivad selle seadme poole sama aadressiga pöörduda.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Teemast välja aga...
Igal arvutivõrgu seadmel on MAC aadress: unikaalne numbrirodu, mis ei kordu (OK, alati saab võltsida). Selle numbri alusel antakse juba eelmainit IP. IP on võrgutaseme number ja see on muutuv. MAC on rauas ja see ei muutu (või vähermalt pole selle idee muutuda).
Mis puudutab CAN-i, siis ilmselt toimib asi siin samamoodi. Või vähemalt toimib põllutehnika poolel käimajoostavas ISOBUS süsteemis: on rauaadressid, mis ei kordu. Rauaaadressid on jagatud gruppidesse. Seega pole oluline, kas antud elektrohüdrauliline jagur on Lemkeni adra küljes või on sinna pandud samatüübiline jagur Gregoire-Bessoni küljest: kui aadressigrupp klapib, saab ta "ringijooksvast" käsust ader kitsamaks tõmmata aru ja teda ei loksuta siinis jooksev käsujada ader üles tõsta rippsüpsteemi gruppi kuuluva elhüjaguri jaoks. Oleks üsna loogiline. Samas ei hakka ISOBUSi sõlmed enne tööle, kui nad on omavahel "tuttavaks saanud" ehk süsteem on komponendid ära tundnud ja testid läbi jooksutanud. Ja see võtab mõne minuti.
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
v6sa Kirjutas:Mis puudutab CAN-i, siis ilmselt toimib asi siin samamoodi. Või vähemalt toimib põllutehnika poolel käimajoostavas ISOBUS süsteemis:
Ühesõnaga põllumehed ja itimehed panevad peagi leivad yhte kappi Vahva, siis saab mu ammune unistus teoks, saan hakata põllumeheks, aga eriala vahetama ei pea.
BTW keegi mode võiks selle kanni jutu eraldi teemasse tõsta, üldharivatel eesmärkidel on tal täiesti oma koht.
Ahjaa mis puudutab sellesse CAN'i, siis nagu juba eespool mainisin, siis vähemalt 2, aga võimalik, et ka 3 alumist kihti on maha kopeeritud LAN'ist, ehk siis see MAC'i teema on sarnane ka CAN'il. Siinkohal räägime standartsest laiatarbe CAN'ist.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
poolitasin ära, huvitav teema
ple uduaimugi 204 vent süsteemist, aga pakun välja, et asi äkki lihtsamalt lahendatud. kõikidele mootoritele saadedakse samad käsud, a'la pööra 25% ja iga prosa juures jääb iga siiber teatud kohta ja sellega pannakse kõik õiged funktsioonid paika.
nt
0% kõik kinni
25% puhub üles
50% puhub keskele
75% puhub alla
100% igale poole natuke
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Seda IT-d on põllutehnikas juba liigagi palju. Ja metsamasinates on seda veel rohkem:pissed2:
Aga laiskus on edasiviiv jõud, millegipärast ei taha keegi enam harkadraga obuse järel lipata. Ikka tahaks konditsioneeritud õhuga vedrustatud kabiinis istudes stereomuusikat nautides ekraani näppida ja muu hulgas ka põldu künda. Või mitte künda... illy:
Sama ka autodes - kus sa enam mitmest kangist tirid, ikka ühte nuppu pressides peaks kõik klapid-mootorid-ventiilid end paika keerama. illy:
Aga kas keegi siit foorumist siis ei tea, kuidas asi MB puhul toimib?
Tänud modedele, jäi peale oma postitust teema jagamise mõte kripeldama...
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
marek Kirjutas:poolitasin ära, huvitav teema
ple uduaimugi 204 vent süsteemist, aga pakun välja, et asi äkki lihtsamalt lahendatud. kõikidele mootoritele saadedakse samad käsud, a'la pööra 25% ja iga prosa juures jääb iga siiber teatud kohta ja sellega pannakse kõik õiged funktsioonid paika.
nt
0% kõik kinni
25% puhub üles
50% puhub keskele
75% puhub alla
100% igale poole natuke
Aga mis me siin ikka arvame, ossilograafi leiame, datalogeri kah, kes auto sebib ? Mõõdame ära ja ongi asi vask.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Varsti hakkan ka ise asja uurima. Eile rääkisin vennaga, kes on IT alal päris kõva käsi. Vaja mõned vidinad kusagilt kaugelt tellida ja mõned kontrollerid meisterdada, siis saab kõik teada. Pidavat lihtne süsteem olema.
Mulle jäi mitu asja segaseks.
Ennast huvitab mb can samuti.
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
hents99 Kirjutas:Varsti hakkan ka ise asja uurima. Eile rääkisin vennaga, kes on IT alal päris kõva käsi. Vaja mõned vidinad kusagilt kaugelt tellida ja mõned kontrollerid meisterdada, siis saab kõik teada. Pidavat lihtne süsteem olema.
Mulle jäi mitu asja segaseks.
Ennast huvitab mb can samuti.
Nagu ennist mainisin, siis on paljud tootjaid teinud CAN'isoma modifikatsioone, seega ei pruugi seal Mercedes-Benz kõhus olev süsteem vastata standartstele laiatarbe CAN'i kontrolleritele.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Miks laiatarbe kontroller? Kuidagi on ikkagi see asi võimalik. Midagi ei tule lihtsalt. Nüüd on vähemalt eesmärk olemas, mida uurida.
Kohe lasen seda uurima hakata.
|