Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W201 (190)
#1
Teen siis teema esimesest nö C-klassist. Beebi-Benz, nagu teda sünnist saati on kutsutud :tongue:
See auto sisenes turule 1982, suurim facelift toimus 1988 ning tootmine lõpetati 1993.

http://www.geocities.com/shvoldum/main.html
Palju huvitavat lugemist W201 fännile.
http://www.youtube.com/watch?v=4KfVAIIaZ0g
Siin on üks hea video W201-st.
www.mercefreaken.com
Kõikvõimalikud andmed selle auto kohta.

Kirjutagem siis selle auto igasugustest eripäradest ning huvitavatest faktidest - mind see näiteks täitsa huvitab. Pealegi on paljud alustanud oma Mercedese omaniku teed selle mudeliga. Mis on omanike arvates miinused, mis on plussid ?
Vanem mudel     Uuem mudel(US-spec)    
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas
Vasta
#2
Ütlen siis paar sõna oma vaatevinklist.
Esiteks ei ole minu eesmärk säilitada stock konditsiooni - see on ilmselt enamustele MB omanikele vastumeelt, sest enamus arvavad, et kui MB on midagi loonud, siis on see parim, mis teha andis. Ok olen nõus, et parim, mis oli kunagi, aga aeg on edasi läinud ja tehnika on arenend.

Asja juurde. Plussideks on lihtsus, töökindlus, juppide odavus ja vahetamisvõimalus nt w124 omadega - ehk suur valik ja kättesaadavus.
Minule meeldib just see kerekuju(kandiline), seepärast meeldivad ka teised sellised (w124, w126, R129). Tagasihoidlik.
Hea on ka sõiduasend, väga mugav, hea vaade, nii ette kui ka taha.
Nagu kõikide teistegi mersude puhul sõidumugavus, kõik kangid ja lülitid ühetimõistetavad ja mugavalt paigutatud. Selgelt loetavad kellad.
Parim kojamees.

Miinused minu jaoks: Tuuningvidinate vähene saadavus (mootor+käiguast+sidur+differ+pidurid+vedrustus). - need peab ise aretama.
Liialt pehme vedrustus.
Vasta
#3
   
Leidsin mobilest ühe SEC-i ninaga eksemplari, päris huvitav :biggrin:

Kuidas diiselmootoritega lood on - kas 190D on ka maanteel pädev möödasõite tegema või algab sõidurõõm alles 190D 2.5-st ?
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas
Vasta
#4
190D kahjuks möödasõidu võimalus ca 80-nega puudub või jääb see liiga pikkaks ja muutub ohtlikuks. Oles liigelnud 2,0D samas 2,5TD liigub juba enamvähem.
Vasta
#5
Paar sõna kutsika kohta ka minu poolt siis- et miks oman ja miks meeldib. Mind ennast köidab 190-e juures just ilus välimus ja super juhitavus. Paljudele ei meeldi, aga minule hingelähedane. Kui umbes kolm-neli aastat tagasi Saksamaal käisin, siis oli ka iga teise maja hoovis üks kutsikas, niiet väga mööda ma vast ikka ei paneBig Grin Ainuke asi, mis nendega seoses ei meeldi on nõrgad mootorid stock moooritega autodel- millega seoses tuleb küllaltki märkimisväärne summa välja käia, et 190 ka edasi minema hakkaks.
Üks video ka lisaks: http://www.youtube.com/watch?v=6P4qkQsFs9o
Vasta
#6
Nõrk on mootor seepärast, et tal on vanakooli pritse ja süüde. Mootoril endal on tugevust küll ja veel. See tuleks EFI`ga tööle panna ja kui väheks jääb, siis veel turbo otsa.
Jetronic`u vahetamine progetava aju vastu nö tasub end ära mõne kuuga. Rohkem jõudu ja väiksem kütusekulu. Ja lisaks ei pea pead murdma kallite Jetronic`u osadega, mis aegajalt ära kuluvad.
Kui huvi, siis ma võin ära teha.
Vasta
#7
Äkki oskab keegi siin teemas pikemalt 16V-est 190-netest rääkida.

Olen nimelt juba pikemat aega juurelnud ja netiavarustes puurinud, et kui palju erinesid 16V mudelid tavalistest 190-netest? Ja kui palju 16V omavahel erinesid?

Ma tean, et 16V erines tavalisest 190-nest bodykiti ja spoileri poolest ja vedrustus oli madalam. Lisax siis plokikaane erinevus. Ja mootoriplokk oli minu arusaamist mööda 2.3 - 16V ja 2.5 - 16V sama, erinevus tuli kolvikäigust. Ja kas plokk oli ka tavalise 2.3-ga sama? Evodel oli veidi teiste mõõtmetega mootoriplokk igatahes.

Ja kui palju on vedrustuses erinevusi. Vedrud on 16V-l madalamad ja Evodel 4x hüdroamordid, aga kas veel midagi? Ja käigukastid? 16V manuaalid olid Getragi 5 käigulised, mida vist tava 190-netele ei pakutud? Samas olevat need identsed BMW E30 M3-l kasutatuga, kas siis sobivad ka mõlema mootori otsa ilma muudatusteta? Automaadid olid samad, mis tavamudeleil?

Ehk siis kokkuvõttes, kui palju on 16V-l spetsiifilisi osi, mis erinesid tavamudeli omadest, kas neid osi veel toodetaxe ja äkki mõned hinnad näitex?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#8
Leidsin mõned vastused mu eelnevatele küsimustele siit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#9
Python ja erkop oskavad ilmselt rohkem sõna võtta 16V koha pealt.
Niipalju kui mina tean, siis on erinevus difrites (16V LSD), käigukast dog-leg getrag (717.404).
Lisaks aktiivvedrustus (nivooamordid), istmed on kõrgete äärtega nii ees kui ka taga (vist recaro). Lisakellad keskkonsooli allosas.
Stabikavarda paksus peaks veel erinev olema.

Edit: Aga mersul kasutatava getragi ja M3 kastil on ühine vist ainult nimi. Getrag teeb ju paljudele autodele käigukaste. Erinevate mootorikinnitustega, aga ka kasti tüübid on erinevad.
Tugevaimad peaksid olema siis M5 ja Viperi 6-käigulised Getragid.
Ma mõtlesin ka ise viperi 6-käigulise kasti peale, vahetaks poldivöö ära ja naksti.
Vasta
#10
Erines veel lisaks sisselase koos ajuga, väljalase, pidurid 124 omad. Autom. kast samuti Getragilt. Stabikad suuremad, piiratud libisemisega differ. Hinnad olenevad osadest. Kui tahad uut kasti osta siis see võib päris palju maksta samas sillaosad ja muu hoolduseks kuluvad detailid odavad-samad mis teistel mudelites.

http://www.geocities.com/nideggerh/16v-t...tml?200614
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201

Edit: kirjutamine võttis aega:biggrin:
Vasta
#11
Minupoolt selline küsimus hoopiski, et kas seda nn. uuema tüübi kojameest installides tuleb kapott ka välja vahetada?
Vasta
#12
Ilmselt peetakse silmas, et kasti sisu on sama mis M3-el. Seda, et poldivöö kattub kahtlen. Lisaks on 16v-del ka õli jahutus radikas ning armatuuri keskkonsooli alaosas ka lisanäidikud õli temp., stopper-km kesmine kiirus, ja voltmeeter.
EVO-de 4* hüdraulika oli vist tolle aja trend ja minupärast oleks võinud olemata olla. Selle asemel võinuks näiteks olla coilover tüüpi vedrustus.

Kapottidel räägitakse, et on erinevus uuema-vanema tüübi vahel. Samas ise pole võrrelnud.
Vasta
#13
Tavamudeliitel on kapottide erinevus küll:vanemal tagumine raamitoru ümmargune,uuemal lapik(uuem reduktoriga kojamees,vanem ilma).Mõnel kapotil 1,mõnel 2 pesurit.
Auto on küürakas,ise kah mitte eriti sirge seljaga ja sõbral nimeks Quasimodo.
Vasta
#14
Lõoke Kirjutas:Tavamudeliitel on kapottide erinevus küll:vanemal tagumine raamitoru ümmargune,uuemal lapik(uuem reduktoriga kojamees,vanem ilma).Mõnel kapotil 1,mõnel 2 pesurit.

OK, see tähendab siis et enne reduktoriga kojamehe paigaldamist vaja veel kapott ka ringi vahetada (hetkel ümara toru ja 1 pesuriga kapott)? Et lihtsalt ei mahu muidu koos käima? Sellisel juhul natuke Confusedmash:

Mis erinevused tavalistel veel on? Uus turvapadjaga rool erineb vanemast, keskkonsool tuhatoosiga on erinev. Uuematel väljas lai plastik liist. Lisaks juba mainitet kapott. Stanged?
Vasta
#15
Moss Kirjutas:
Lõoke Kirjutas:Tavamudeliitel on kapottide erinevus küll:vanemal tagumine raamitoru ümmargune,uuemal lapik(uuem reduktoriga kojamees,vanem ilma).Mõnel kapotil 1,mõnel 2 pesurit.

OK, see tähendab siis et enne reduktoriga kojamehe paigaldamist vaja veel kapott ka ringi vahetada (hetkel ümara toru ja 1 pesuriga kapott)? Et lihtsalt ei mahu muidu koos käima? Sellisel juhul natuke Confusedmash:

Mis erinevused tavalistel veel on? Uus turvapadjaga rool erineb vanemast, keskkonsool tuhatoosiga on erinev. Uuematel väljas lai plastik liist. Lisaks juba mainitet kapott. Stanged?

Jep, tegu sul vanatüübi kapottiga, üks pesur, ilma reduktorita kojamees...ja ümar toru võtab tõesti reduktori ruumi ära, nii, et ei mahu ta seal all käima, plus veel pesur ise on nõnda sügav, et jääks isegi ka omakorda ette...
Vasta
#16
hents99 Kirjutas:Nõrk on mootor seepärast, et tal on vanakooli pritse ja süüde. Mootoril endal on tugevust küll ja veel. See tuleks EFI`ga tööle panna ja kui väheks jääb, siis veel turbo otsa.
Jetronic`u vahetamine progetava aju vastu nö tasub end ära mõne kuuga. Rohkem jõudu ja väiksem kütusekulu. Ja lisaks ei pea pead murdma kallite Jetronic`u osadega, mis aegajalt ära kuluvad.
Kui huvi, siis ma võin ära teha.

Kui näiteks 190E 2.6-l selline töö (programmeeritav aju) ette võtta, mis see eeldatav maksumus olla võib ? Huvi pärast küsin :cool2: 190E 2.6 on juba stockis täitsa muhe aparaat, kui suurest võimsuselisast siis umbes rääkida saab?
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas
Vasta
#17
Tere! Probleem selles et endal 190, 2.0 bensukas ja mootorit annaks remontida kuid sai sellest juttu tehtud ja tuleb välja et see kallis lõbu, seega kui kellegil infot on kust olex võimalik osta kasutatud mootor vms 1.8 bensuka hea kui oleks karpaga.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Heart W201 MB 190 küsimused EnricoN 1 151 31-03-2024, 12:31 AM
Viimane postitus: EnricoN
  w201 2.5d käigukast MarkiJeg 1 235 03-11-2023, 09:43 PM
Viimane postitus: v6sa
  W201 varuosad Fred_W201 0 261 19-06-2023, 04:10 PM
Viimane postitus: Fred_W201
  W201 1.8 66kw 1984 ,Millest peale hakata? Treufeldt 3 638 09-08-2022, 08:50 PM
Viimane postitus: Rolz
  W201 190E 2.3 autom. -90 vaakumi jama? alambe 8 2,880 22-08-2020, 11:30 AM
Viimane postitus: alambe
  Jeep Wrangler W201 C 250 D mootori leke HarryPokker 2 2,134 31-07-2020, 04:58 PM
Viimane postitus: HarryPokker
  w201 velje sobivus karl190 5 4,092 26-03-2020, 10:45 PM
Viimane postitus: v6sa
  W201 bodykit karl190 12 6,779 17-02-2020, 10:56 AM
Viimane postitus: hents99
  W201 käigukastide teemadel indrek 1 2,800 25-07-2018, 02:12 PM
Viimane postitus: Ott
  W201 ei saa kütet kätte 3.0 müttaja 4 5,917 04-04-2018, 11:53 PM
Viimane postitus: rayaju



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne