Teema hinnang:
  • 3Hääli - 3.67 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kirjuta, küsida võib kõike!
(26-04-2021, 08:54 PM)Ernst Kirjutas: Kust saab osta Tartus paroniiti ehk siis tihendimaterjali?

Tellimise peale Põllumehe Kaubamajast www.pmkaubamaja.ee.
K-Rauta müüb ka 2 mm varianti, kuid pole teada, kas see on õlikindel.
Vasta
(26-04-2021, 07:05 PM)väikemees Kirjutas:
(25-04-2021, 09:37 PM)Ruudi05 Kirjutas: Foorum on kuidagi vaikne kus Eesti mersuomanikud nüüdisajal mersutarkust jagavad?

Üks ütlus oli selle kohta, ei tule meelde enam. Ise tuleb aktiivne olla, küll siis ka juttu jätkub. Autol probleeme ei ole, siis lõhu ise ära midagi ja vaatame kas saab korda.

Pole ju suurt midagi juurde kirjutada, kõik mured saab arhiivis sorides lahendatud Wink
Vasta
Tere,

küsin erilaisutega velgede ja nelikveo kohta. Kaine mõistus ütleb, et nelikveo puhul peaks rehvid/veljed kõik ühesugused olema. Samas wheel-size.com pakub ka erilaiusega velgi valikuna. Et kui kasutada taga näiteks 10" ja ees 9" ning vastavalt siis ka erinevaid rehve, kuidas see vahekastile mõjub?

head,
T.
Vasta
(23-05-2021, 07:54 PM)T.P. Kirjutas: Tere,

küsin erilaisutega velgede ja nelikveo kohta. Kaine mõistus ütleb, et nelikveo puhul peaks rehvid/veljed kõik ühesugused olema. Samas wheel-size.com pakub ka erilaiusega velgi valikuna. Et kui kasutada taga näiteks 10" ja ees 9" ning vastavalt siis ka erinevaid rehve, kuidas see vahekastile mõjub?

head,
T.

Otseselt ei oma laius tähtsust. Kaudselt omab niipalju tähtsust, et rehvi kõrgus on % rehvi laiusest. Näitex 205/55R16 tähendab, et rehvi ava läbimõõt on 16 tolli, laius 205 mm ja kõrgus 55% laiusest ehk 112.75 mm. Rehvi kogukõrgus on siis rehvi ava läbimõõt 16 tolli (406.4 mm) + kõrgus 112.75 korda 2 (kuna sama kõrgus üleval ja allpool siseava) ehk kokku 631.9 mm. Kui näitex taga kasutada laiemat rehvi, võix selle kogukõrgus olla lähedane esimese kogukõrgusele, ehk % laiusest olla väixem. Kui rehvide kogukõrgused ees ja taga on samaväärsed ei oma nende laiuserinevus ABS-i või nelikveo silmis mingit tähtsust. 

Ehk tuleb veidi matemaatikaga tegeleda või mõnda rehvikalkulaatorit netis kasutada, et leida eri laiuste kombinatsioonid, mis on kogukõrguselt võimalikult lähedased. Usun, et umbes 2-3mm erinevus kogukõrguses võix jääda tolerantside piiresse, aga sealt edasi pole aimugi, millise erinevuse pealt hakkab vahekast kannatama või ABS-i töö häiritud olema.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
Ehk kui esimese diameeter on 738mm (255/45/20 orignaal) siis altneratiiv taha oleks näiteks 736mm (285/40/20) siis vahekast peaks ellu jääma?
Vasta
Ellu ilmselt jääb (erinevus on olematu), aga sõltuvalt rehvirõhkudest ja konkreetse rehvi eripärast võib auto muutuda "esiveoliseks"Smile

Rehvirõhk ja koormus mõjutavad alumist raadiust üksjagu. Ülemine raadius on alati püsiv.

Rehvimuster on ju ka mingi 7+ mm uuel.  Kulumispiir suverehvil 1,8 mm...
Vasta
BMW foorumis täna kirjutati vähe informatiivsemalt kui online kalkulaatorid:

"Nimelt ei olnud käigukasti, mootori ja vahekast koostööga rahul, imelikud kõnksud ja nõkutamised, viivitused tekkisid. Läksin jällegi asjatundjate juurde-esimeseks tehti kohe proovisõit ning pöörati seejärel tähelepanu rehvidele. Kuuldes, et hiinakad ja erilaiused all tõsteti auto üles ja mõõdeti rataste ümbermõõdud ( mitte läbimõõdud ) ja ümbermõõtude vahed kuni 7mm erinevad mis nende väitel neliveolisel täiesti lubamatu, max. ehk 5mm võiks olla, aga see ka viimane piir. Selliselt sõites võib hakata vahekasti remondiraha fondi koguma. Sai hiinakate asemele jaapanlased Falken Azenised võetud ja hiinakad kohe turgu pandud. Uued rehvid alla, ümbermõõtude kontroll ja millimeetri pealt kõik ühte mõõtu ja voilaa, kõik probleemid kadunud. Asjatundjad muidugi ütlesid, et on ka kangema otsa rehvidel ( nad täpselt ei mäletanud kas Pirelli või Conti rehvidega) ka 1cm eksimust korra näinud."
Vasta
Kui nüüd täpne olla, siis rehv pöörlemisel deformeerub. Seega vabalt rippuva rehvi ümbermõõt ei ole TÄPSELT sama, mis auto raskuse all pöörleval. Aga rehvidevahelist erinevust see muidugi näitab.

Mitmeprotsendise erinevuse pealt konkreetse auto konkreetses väsimusastmes ülekanne jonnima hakkab, ei saa ette öelda. 5 võiks olla ohutu, 7 ei peaks kulunud ülekande ja meie ebatasaste ning käänuliste teede tõttu ka mingi eriline probleem olema. Aga võib ka - kilomeetri peale seda erinevust ikka koguneb.

Sirgetel ja siledatel Autobahnidel on asi muidugi oluliselt täpsem! Eriti vasakpoolses reas kultuurselt (ehk kombekohase piisava kiirusega) sõites.

Muide, rehvirõhu tõstmise või langetamisega on võimalik rehvi veereraadiust (see on siis ratta pöörlemistelje kaugus toetuspinnast)  mõjutada üksjagu.
Vasta
Essile on valmistaja poolt lubatud alla panna 245-40-20 ette ja 275-35-20 taha. Siin ümbermõõdu erinevus 13 mm. Ja pole mingeid anomaaliaid. Tuhanded ju sõidavad sellise rehvivalikuga. Kuigi oli mõte panna ette 245-45 ja taha 275-40. Siis oleks võrdne ümbermõõt. Ja vähe pehmem ka. Aga mõtteks jäigi.
Vasta
Kas pildipark keerab portrait-pildid külili? Mingi uuendus? Ei mäleta, et varasemalt oleks sellega probleemi olnud.
Vasta
Mdea, mul keeras ka, tüki tegemist oli teemat renoveerida. Osad pildid jäidki asendamata.
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
Tuleb arvutis pilti veidi redigeerida ehk siis laiemaks teha, siis toimib
Kurjajuur
Vasta
Tere.
Milline relee paneb C140 6.0l 1993 tööle esimesed kaks lisaventikat jahutusradikal? Pakuks ise 001 542 82 19. Pole viimasel ajal kordagi soojade ilmadega neid tööle saanud. Mõtlesin,et andur õhtal... Anduri koolemise puhul peaks ta vendid käima lükkama?



Tervitades
Vasta
Need pigem on ise niisama ära surnud, 93 ja 95a 124'l mõlemal mul sama häda olnud. Otsi pistik üles ja proovi otse voolu peale lasta.

124'le olid mingi 50€/tk.
Vasta
Võibolla keegi oskab värvi pakkuda.

[Pilt: 38229-IMG_20200606_212738.jpg]

355/906 pole, spektomeeter paneb väga mööda.
Turbo
Vasta
VIN ei anna koodi?
Kurjajuur
Vasta
Pakun koodiks ikkagi 355
See võib ka jumala mööda olla, aga kunagi 2000 aastal oli mul üks 1988 aasta helesinine 230 E selle värvikoodiga, see auto tundub suhteliselt sarnane olevat ja nagunii on pildi järgi kõik suhteliselt puusalt tulistamine. Big Grin
Lihtsalt, et egas neid värvivalikuid lugematult palju ju olnudki.
http://www.meinbenz.de/farben/farbcodes.htm

Edu!
Vasta
355 on vin järgi, sellega tulemus tuleb palju tumedam. Auto kunagi värvitud ja heledam/hõbedasem kui 355. Võibolla kellegi tuleb mõttesse mingi värvi kood mida proovida vaadata. Ma 3x juba proovinud ja kui õige värvi leiaks tuleks päris hea tulemus Big Grin
Kaartide järgi mingeid volvo siniseid ka vaadanud aga pole päris see.
See aasta päris ülevärvi ei ole võimalik teha aga tahaks mõned ussitanud kohad likvideerida.

E: proovin 348 saada võrdluseks
E2: ei ole ka 348
Turbo
Vasta
Mul on küsimus selle keraamilise vaha kohta. Ise üldse teemat ei valda, aga kuulnud ja lugenud et väga viis asi.

Äkki keegi oskab siin kogemust jagada. Kas ise teha või lasta teha, kui lasta teha (mis mulle meeldiks kõige rohkem) siis mis kohas? Mõtlen siin, et oleks ikka korralikukt tehtud. Pakkujaid tundub ,et on väga palju, seega on väga raske kedagi ilma soovituseta välja valida.

Kui ise teha, siis millega. Kaubanduses olen leidnud küll ja imeväikeses koguses. Etiketti lugedes ei olegi konsentraadiga tegemist vaid ongi mõeldud kohe peale kandmiseks ja peaks tervele autole piisama.
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
(08-10-2020, 12:08 AM)Sm. Västrik Kirjutas: Tere,

Siingi foorumis leiab Krown roostekaitse kohta teema, kuid on siililegi selge, et mingi eelise ta annab ning tehniliste nüansside asemel huvitab mind hoopis teiste vanatehnikahuviliste suhtumine. Töö hinda täielikult kõrvale jättes, kas kaasvõitlejad siin foorumis laseksid oma hobiautod selliselt töödelda ja kas see on täna näiteks W126 kerega auto puhul pigem eelis või hoopis puudus?

Ühest küljest kõlab ju roostekaitse hästi ja karbid ning võimalikud keevitatud liitekohad seda kahtlemata vajaksid, kuid teisest küljest võibolla ei ole see üldse esteetiline ja hea kui auto hiljem tilgub ja põhja alt ning igast õõnsusest mingit möga täis on. Aukude puurimist ükskõik millistesse auto osadesse ma nagunii ei lubaks, aga selletagi tundub ta üsna rasvane ja imelik värk.

Tunnistan ausalt, et ei oska otsustada, kas oma autosid pärast keretöid ja värvimist lubada Krowni roostekaitsetöötlusse või mitte ning alternatiivseid teenusepakkujaid ka eriti ei tea.

Mida Teie teeksite?

Aitäh!

Parimate soovidega,
Tauno

See KROWN on täielik sitt. Ei soovita seda mingil juhul roostekaitseks kasutada. Moodustab roostekihile mingi ilase kile, nagu oleks nälkjas üle käinud. Sama kile all hakkab rooste veel kiiremini edenema.  CRC roostemuunduriga töödeldud keevised, mis on ka kohe peale eelneva kuivamist "spreitsingiga" üle lastud, on õues vihma käes 15 aastat ilma täppideta kestnud. Ma olen ka muidugi selline hull, kes happemuundurid otse keevitusele peale paneb, mitte siis kui just punane veel, aga nii mõnusalt kuum, et keeb kenasti igale poole vahele. Ohutuse mõttes ei soovita, aga käsin ette panna kaitseprillid Smile Happekrundi pindpinevus on nii väike et tilga kukkumine põrandale võib silma pritsides augu sinna teha.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Naisperele kõike paremat naistepäevaks! Heinar 18 13,669 08-03-2011, 11:37 PM
Viimane postitus: taaviw126
  Palju võib maksta?... kpokyc 0 3,014 03-08-2008, 11:09 PM
Viimane postitus: kpokyc
  Palju võib maksta rumulast nahkistmed C klassile (W202) ? Scratch 8 7,618 14-12-2007, 07:04 PM
Viimane postitus: Uku
Heart Kuidas õnn võib uksele koputada. kuld 27 18,772 05-10-2007, 11:51 AM
Viimane postitus: Innu
  Mida kõike võib vanast küünist leida :) kalacompany 6 6,706 17-03-2007, 06:17 PM
Viimane postitus: /////AMG



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne