Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
15-09-2007, 11:41 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-09-2007, 11:42 AM ja muutjaks oli marko9bbb.)
Nii,plaanin hakata autot värvima ja tahax teada natuke kuidas ja mida teha..Kas kruntvärv on nii vajalik,et ilma selleta ei saa ja mida see üldse annab?Pidi andama vist nakkepinna värvile või midagi sellist(kui õieti mäletan) ja kui ma nüüd lihvin kereni(metallini) välja,ega siis liivapaber ei suuda metalli lihvida? Just mõtlen selles suhtes et kumeraid kohti lihvides need kuidagi kõveraks ei läheks...
Tuli natuke segane jutt,kuid ehk saate aru mida ma mõtlen
Postitused: 237
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Tule läbi Carneto autovärvikeskusest - kas tallinnast (kus mina pesitsen) või siis Tartust. Usun et leiame sulle parima lahenduse ning tänapäeval on kõikvõimalikku keemiat kõigeks müüa.
Kindlasti on erinevaid krunte, alusvärve. Erinevaid lihvpabereid millega kumerusi lihvida, erinev lihvpaber metalli lihvimiseks jne.
Kui pole aega aga kauplusest läbi tulla võid infot küsida 555 388 38
Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Natuke kaugeks jääb,ise pesitsen Rakveres..
Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Põhiküsimus olekski põhimõtteliselt see,et kas ja kui on,siis kuidas on võimalik värvida autot korralikult ilma kruntvärvita?
Postitused: 237
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Ei ole kindlasti võimalik.
Postitused: 68
Teemad: 4
Liitus: May 2007
Maine:
0
Ise siin ka üritan oma masina keretöödega algust teha, mõned tööriistadki juba on ostetud.
Aga niipalju kui ma netist lugenud olen, on tegu ikka väga keerulise protsessiga, samuti on vahendeid ja töövõtteid 1000 erinevat.
Tegelikult võiks alustada vajalike vahendite loeteluga, kuhu siis pädevam inimene paneks margid, hinnad ja ligikaudsed kogused (näiteks g/m2 või kindla auto kohta - näiteks W201).
Niipalju kui olen foorumeid uurinud oleks järjekord selline:
(0. Roostemuundur, kui tarvis)
1. Happekrunt,
2. mingi tavaline krunt, soovitavalt 2K (kahekomponentne)
3. pahtel
4. krunt
5. Pritspahtel/täitekrunt/filler vms?
6. Pinnavärv
7. Lakk (kui on lakialune värv)
Siia lisandub siis veel hunnik erinevaid liivapabereid kuivaks ja vesilihviks, karukeeled, pesuvahendeid (silikonpesu vmt). Ühesõnaga üsna korralik nimekiri.
Käisin nädala tagasi Värvifoorumis ja seal öeldi mulle konkreetselt ära et mul lihtsam (ülla-ülla) viia auto kuskile värvitöökotta ja ühe inimese kohapeal koolitamiseks läheb päev julgesti ja kuigi oldi viisakas, anti üsna selgesti märku et ei viitsita minuga eriti vaeva näha. Noh loogiline kah.
Postitused: 47
Teemad: 7
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Kõige lihtsam oleks sul vast lihtsalt pihta hakata ja siis tekkivate küsimustega foorumitesse pöörduda. Automaalri tööülessannete täielik ülevaade siin läheks liiga pikaks lihtsalt. Ega muidu ei õpetataks seda koolis
Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Samuti soovitatav krunt ära matistada peale pahteldust tööd jms. Sest krunt täidab teist ülessannet kui värvi nakkumiseks!
Pealis värvi värvida mitte eelmise kihtide kuivamiseni, vaind parajalt nakkuse peale.
Pahtlit mitte panna üle 3mm.
Värvidest soovitavalt panna kas Dupoint või Sandox.
Henry!
UK Garaaž
Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
aga enne ikka pahteldan need mõned pisikesed kohad ära kui krundi peale lasen??
Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Ei ole soovitatav panna pahtlid haljapleki peale, kuna see jätab niiskust alla, parem on panna enne pahtlit happekrunt, ning seejärel krunt. Miks pärast happekrunti veel krunt? Sellepärast, et happekrunt on niivõrd õhukekiht, ja seda ei anna matistada.
Henry!
UK Garaaž
Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
niiet enne tuleb ära kruntida ning SIIS alles pahteldada vajalikud kohad?
Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Täpselt nii. Keretööd on sellised asjad, et seal koonerdada küll ei tasu, sest lõpuks kokkuhoid toob lõpuks rohkem kahju.
UK Garaaž
Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
selge..
Nii nagu ma nüüd aru saan on täpne järjekord selline:
1)Lihvida vana värv täiesti maha
2)Lasta kettaga maha rooste(ostsin spets ketta selleks värvipoest)
3)Kruntida
4)Pahtlialune krunt matistada
5)Pahteldada
6)Kui pahteldus tehtud ning sile tulemus saadud,matistada ka ülejäänud kruntvärv
7)Värvimine(Pealis värvi värvida mitte eelmise kihtide kuivamiseni, vaid parajalt nakkuse peale).
Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
16-09-2007, 08:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-09-2007, 08:54 PM ja muutjaks oli W2intz.)
Just nii!
Enda kogemusest oskan soovitada ka veel ketast maksab kallist raha u. ~150.- . Kuid kiiresti võtab värvi maha, pahtli ja jääb kena sile plekk.
(illustreerivad pildid : Volga.ee)
UK Garaaž
Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
16-09-2007, 08:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-09-2007, 08:58 PM ja muutjaks oli marko9bbb.)
Ise ostsin sellise,kus on nagu liivapaberi laastud peal(P40),kuid on alemas ka selline ketas nagu näitasid ning poes öeldi ka et see on nagu kõige parem kuid saab ka sellega hakkama mis mul on.Eks siis ole näha kuidas ostetud ketas võtab seda roostet maha.
Sa mõtled ikka selles suhtes et kui lasta lamellkettaga,et siis sellest roostekohast jääb iluis sile plekk??Sellega ju kogu kere värvi maha võtta ei saa ju,selleks ikka ümmargune vibra ning liivapaber.
Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Ma ei oska selle P40 kettaga midagi teha, kuna see võib tekitada suuremaid kraapse ning ka plekki sisse võtta...
Lamell kettast ma ei ole midagi maininud, see mis minu pildi peal on, on midagi pehmemat kui lamell ketas.
UK Garaaž
Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
16-09-2007, 09:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-09-2007, 09:09 PM ja muutjaks oli marko9bbb.)
vabandust,lamellketas oli millegipärast mõttes ning tuli kogemata kirjutamise käigus ka siia.Aga need kraapsud ei ole midagi hullu ju,sest sellega lastud kohtadesse läheb niikuinii pahtel peale,niiet see paar kriimu ei tohiks midagi hullu olla.
Ega selle pehme kettaga ju kogu kerelt värvi maha ei lasta(ainult roostekohad),või lastakse??(olen ehk millestki valesti aru saanud)
Postitused: 47
Teemad: 7
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
marko9bbb Kirjutas:selge..
Nii nagu ma nüüd aru saan on täpne järjekord selline:
1)Lihvida vana värv täiesti maha
2)Lasta kettaga maha rooste(ostsin spets ketta selleks värvipoest)
3)Kruntida
4)Pahtlialune krunt matistada
5)Pahteldada
6)Kui pahteldus tehtud ning sile tulemus saadud,matistada ka ülejäänud kruntvärv
7)Värvimine(Pealis värvi värvida mitte eelmise kihtide kuivamiseni, vaid parajalt nakkuse peale).
Tegelikult peaks ikka pärast pahteldamist ka kruntima. Väike nipp ka- kui paned viimast krunt kihti natuke paksemalt, saad klotsi ja peenepeene paberiga natuke veel sirgemaks ajada, et saaks hea. Siis 400 vibraga krunt siledaks ja värv selga. Enne krundi lihvimist võid veel pinna tahmaga üle käia, et kindel olla kõikide kriimude ellimineerimises mash: No mina tegin vähemalt nii...
Postitused: 81
Teemad: 18
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
ok,tänud teile,nüüd poole targem kohe.
Postitused: 848
Teemad: 40
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Vibraga ärge küll autode kallale minge - see ikka natuke teiste asjade lihvimiseks - siledat pinda sellega never ei saa. Sileda pinna saad ainult ringikäiva lihvijaga.
Kui bussi vaja, siis küsi!
|