09-08-2007, 09:44 AM
Läheb jälle lahti, need, kes te soomes koolitusel käisite, peaksite ju oskama seda probleemi lahata.
Minu vanal 380 SEL il on peal K-jetronic ja sellega väikesed mured.
Ei hakka lahkama, mis seda probleemi põhjustab, tean juba isegi, aga kordaasaamiseks on vaja natuke rohkem asjast teada.
K-jetronicul on kolm põhilist asja, mis tühikäiku ja mootoritööd juhivad.
1. Juhtrõhu regullaator - tema on seootud pritsungipeaga ja hoiab üleval plunserit vastava rõhuga, millest siis tuleneb ka kütuse pealeandmine. St, et kui mootor on külm, antakse peale rohkem kütet, kui mootor soojeneb, siis juhtrõhuregullaatoris sooja tagajärjel keeratakse "kraane" kinnipoole ja peaks rõhk muutuma ning pritsungipea plunser muudab oma asendit. Juhtrõhu regullaatorisse läheb ka kaks juhet, nn selle sisemise Bi metalli soojendamiseks, mis paindudes seda kraani kinni keerab - tegelt see nn kraan on üks metallklapp.
Aga miks on vaja sellel juhtrõhu regullaatoril kahte süsteemi - seda juhtmest soojendamist ja ka mootoribloki enda soojust, kas hiljem, kui mootor oma töötemperatuuri kätte on saanud, lõpetatakse elektriliselt soojendamine ära?
2. Tühikäigu klapp. Tema siis hoiab mootori pöördeid õhuga. NImelt annab tühikäigul töötades õhku niipalju peale, et pöörded normaalsed oleksid. Külmalt peaks see olema kasti P asendis kuskil 950 ja soojalt 750. Tema saab infot tühikäigu releelt, mis siis vastavalt jagab sellele klapile voolu, et viimane sulgeks ja avaneks.
Tegelikult päris sulgema ta ei peagi, peab hoidma piisavalt suurt vahet, et pöörded sooja mootoriga oleksid 750. Selle jubina kohta rohkem ei oskagi middagi kirjutada, ainult seda, et takistus peab tal 4 ohm olema ja kui tema mängimise maa voolutugevuse muutudes on üsna väike.
3. Tühikäigu relee. See jurakas peaks siis kõike seal juhtima - juhtrõhu regullaatorit, tühikäigu klappi, ja ka kruiisikontrollerit. Aga mille kaudu tema infot saab mootori töö kohta, et oskaks sooja mootoriga tüjhikäigu klapile vähem voolu anda, et see mootrisse suunatava õhu kogust vähendaks. Ei usu, et ta pöörete järgi seda teeb, arvan, et saksa insenerid arvutasid lihtsalt välja õhukoguse, mis selliste pöörete jaoks tarvis on ja niipalju selle klapi kaudu ka lastakse ja klapi asend vastavalt siis elektriliselt selliseks tehakse.
Aga ikkagi, kas se relee saab siis infot hoopis temperatuuri andurilt, et soojalt hakkab vähem voolu sellele klapile andma, või on seotud ka mootri pööretega. MIllegipärast klahtlustan just seda temperatuuri teemat, et vastava temperatuuri saavutades edastatakse vastav kogus voolu ja klapp selle võrra sulgub.
Jään siis teie arvamusi ja tähelepannekuid ootama
Minu vanal 380 SEL il on peal K-jetronic ja sellega väikesed mured.
Ei hakka lahkama, mis seda probleemi põhjustab, tean juba isegi, aga kordaasaamiseks on vaja natuke rohkem asjast teada.
K-jetronicul on kolm põhilist asja, mis tühikäiku ja mootoritööd juhivad.
1. Juhtrõhu regullaator - tema on seootud pritsungipeaga ja hoiab üleval plunserit vastava rõhuga, millest siis tuleneb ka kütuse pealeandmine. St, et kui mootor on külm, antakse peale rohkem kütet, kui mootor soojeneb, siis juhtrõhuregullaatoris sooja tagajärjel keeratakse "kraane" kinnipoole ja peaks rõhk muutuma ning pritsungipea plunser muudab oma asendit. Juhtrõhu regullaatorisse läheb ka kaks juhet, nn selle sisemise Bi metalli soojendamiseks, mis paindudes seda kraani kinni keerab - tegelt see nn kraan on üks metallklapp.
Aga miks on vaja sellel juhtrõhu regullaatoril kahte süsteemi - seda juhtmest soojendamist ja ka mootoribloki enda soojust, kas hiljem, kui mootor oma töötemperatuuri kätte on saanud, lõpetatakse elektriliselt soojendamine ära?
2. Tühikäigu klapp. Tema siis hoiab mootori pöördeid õhuga. NImelt annab tühikäigul töötades õhku niipalju peale, et pöörded normaalsed oleksid. Külmalt peaks see olema kasti P asendis kuskil 950 ja soojalt 750. Tema saab infot tühikäigu releelt, mis siis vastavalt jagab sellele klapile voolu, et viimane sulgeks ja avaneks.
Tegelikult päris sulgema ta ei peagi, peab hoidma piisavalt suurt vahet, et pöörded sooja mootoriga oleksid 750. Selle jubina kohta rohkem ei oskagi middagi kirjutada, ainult seda, et takistus peab tal 4 ohm olema ja kui tema mängimise maa voolutugevuse muutudes on üsna väike.
3. Tühikäigu relee. See jurakas peaks siis kõike seal juhtima - juhtrõhu regullaatorit, tühikäigu klappi, ja ka kruiisikontrollerit. Aga mille kaudu tema infot saab mootori töö kohta, et oskaks sooja mootoriga tüjhikäigu klapile vähem voolu anda, et see mootrisse suunatava õhu kogust vähendaks. Ei usu, et ta pöörete järgi seda teeb, arvan, et saksa insenerid arvutasid lihtsalt välja õhukoguse, mis selliste pöörete jaoks tarvis on ja niipalju selle klapi kaudu ka lastakse ja klapi asend vastavalt siis elektriliselt selliseks tehakse.
Aga ikkagi, kas se relee saab siis infot hoopis temperatuuri andurilt, et soojalt hakkab vähem voolu sellele klapile andma, või on seotud ka mootri pööretega. MIllegipärast klahtlustan just seda temperatuuri teemat, et vastava temperatuuri saavutades edastatakse vastav kogus voolu ja klapp selle võrra sulgub.
Jään siis teie arvamusi ja tähelepannekuid ootama
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868