Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 230CE 1990a
#1
Tere kaasfoorumlased!

Võtsin end kokku ja otsustasin lõpuks lisaks igasuguste alafoorumite pommitamistele ka autost endast siia teema teha. Aga kõigest siis lähemalt:

Pill ise on 1990a oma, tõin ma ta varsti pea aasta tagasi Võrust ära. Oli sellel aparaadil pikemat aega silm peal hoitud ja lõpuks peale paari kuud müüjaga edasi tagasi palli löömist sai masin ära toodud. 
Mootoriks tal mitte nii-armastatud, kuid pigem vihatud 2.3 M102 97kw, mis omakorda istub neljase automaatkasti otsas. Nojah, selline combo siis.

Mootor päris kohvi ei ole ja eks ta vähe liigub ka, aga pigem selline rahuliku kulgemise pill. 
Samas möödasõitudel ei jää hätta ja kickdown töötab. Ennast pigem häirib see neljane aeglase ülekandega automaatkast seal vahel rohkem. 
Pöörded lähevad suureks ära suurtel kiirustel. 
Samas kuskil linnavahel on mugav temaga tiksuda.


Lisade poolest on vaene nagu ida saksa tööline tol ajal. Keegi on talle vahepeal facelifti nina ette istutanud ja hall kalts on korraliku manuaal nahksisu vastu vahetatud.
Ajalugu sellel autol vist omajagu kirju olnud, nii siin kui sealpool euroopat. Mingid fragmendid on teada.

Tehnilise poolepealt on aus, eelnevalt on eelmise omaniku poolt vahetatud kogu kütte ja süütesüsteem, ka mootor ise on vahetatud (eelmine 2.3 jooksis kokku).

Nüüd minu käes on see mootor saanud uue veepumba, karteri koos tihendiringiga, klapikambikaane leke sai peatatud. Kastiõli peale valatud.
Silindrite surved mõõdetud, kõik kerge hälbega (+- 0,5) 12 juures. Õige õli mootorisse pandud koos filtri vahetusega. 
Vett kaks korda vahetatud, veesärk läbi pestud.
Hannese juures sai Jetronikut käidud häälestamas koos COga. Tore mees, soovitan!

Igast nipet näpet asju veel tehtud, nii seest kui väljast.
Tagumised tuled said oranzid tagasi pandud.
Korralik tümps sisse, rool vähe viisakam sebitud.
Tagumised peatoed, pruunid mustade vastu vahetatud.
2x nahahooldust tehtud (esimene kord ei saanud hea).

Kere on tal nagu on. Kunagi juba tehtud.
Kõige hullem pole aga ega ta prillikivi pole ka. 
Siit sealt leiab roostet. Esitiivad, juhiuks.
Põhi iseenesest kõva, tõsta kannatab, sillad püsivad all.
Ennast väga ei morjenda, veel.

Katsun hetkel tegeleda nii pisivigade likvideerimisega kui ka suuremate tehniliste asjade lahendamisega.

Hetkel siis plaanis radikavahetus, uus paisupaak, uus vesi.
Kastiõli vahetus koos filtri ja pannitihendiga.
Praegu tagapink laiali ja üritan kunde kelnerit töökorda saada või vähemalt välja diagnoosida, mis täpselt viga on.
Nädalavahetusel saab uued rehvid ette.
Esituled peaks millalgi ära vahetama, täied ei näita eriti. 
Reflektorid surnud ja ilmselt mingi massi probleem ka.
Juhiaken lõpetas koostöö, kaks hammast maas.

Ühesõnaga tegemist leiab ja igav ei hakka.
Muidu veel selline tubli vanur, kellel mingid hädad küll vaevavad ja pidevalt peab teda arstima, aga liigub veel täitsa omal jalal igapäevaselt ja paneb ka päid pöörama.

Lisan mõne pildi ka, ütleb rohkem kui tuhat sõna.

[Pilt: IMG_20230515_210653.jpg]
[Pilt: IMG_20230515_210802.jpg]
[Pilt: IMG_20230521_160021.jpg]
[Pilt: IMG_20230521_162148.jpg]
[Pilt: IMG_20230521_114016.jpg]
Vasta
#2
Ütleks et vanuril automaat on pigem hea kui vahel peab roolis olema keegi teine. "Paintuda" nagunii seda pole mõtet. Kas originaalis on airbag ka?
Vasta
#3
(26-05-2023, 11:16 AM)siim 256 Kirjutas: Ütleks et vanuril automaat on pigem hea kui vahel peab roolis olema keegi teine. "Paintuda" nagunii seda pole mõtet. Kas originaalis on airbag ka?

Airbagi minuteada pole, see tuli hilisematel aastakäikudel.
Enne oli kole ja suur signaaliga bussirool, asendasin selle Raid 4D-ga, enamvähem komplektne ja suht heas korras võrreldes enamike Mercedes-Benz puitroolidega.
Vasta
#4
Masin sai vahepeal uue radika, uue paisupaagi, kastiõli vahetuse koos tihendi ja filtriga, uue jahutusvedeliku, ette uued rehvid. 
[Pilt: IMG_20230529_090017.jpg]
Vasta
#5
Ilus punaroheline kapotialune Eusa_angel
Vasta
#6
Viimasel ajal on asi nii kujunenud, et pühapäev on Mercedes-Benz remondi päev ja ei olnud ka tänane päev erand.
Sai siis uuesti uksepolster maha kistud, seekord siis juba aknamehhanismi keevitamiseks mis oli tulemuslik.
Korravalvurid siin juba viibutasid sõrme ning järgmine kuu ka ülevaatus tulemas.
Aken töötab nüüd laitmatult, sai ka uue määrde.
Lisaks sai kastipadi vahetatud ja jahutusvedeliku tasemeandur. 
Millalgi peaks veel mootoripadjad ja stabikapuksid vahetama, esitulesi ja tagumisi rehve oleks ka uusi tarvis.
Praegu on nii.

Mõni pilt ka
[Pilt: received_3094624660843304.jpeg]
[Pilt: received_563203955976973.jpeg]
[Pilt: received_2690552844429651.jpeg]
Vasta
#7
Sai vahepeal üks korralikum helkurpaneel sebitud. 
Ilma templiteta aftekas (kui neid üldse MB originaale tehti?), seisukord pigem hea või väga hea.
Ei ole paindes, kõik tükid küljes ja alles, märkimisväärseid mõrasid ja kilde pole.
Küll veidi esineb punasel pleekimist, kuid olen kõvasti hullemaid näinud.
Eks ta selline maitse asi ole, endale isiklikult meeldib ja teeb masina veel retromaks.
Sai ka tagumised kardinad korda tehtud, nüüd täitsa viisakas värk.
[Pilt: IMG_20230619_151441.jpg]
[Pilt: IMG_20230619_155545.jpg]

Ega hetkel muud polegi. Pill sõidab igapäevaselt ja loeb kilomeetreid, aega on siis vaikselt nokitsen teda.
Vasta
#8
Eks see helkurpaneel ole tõesti selline retromaiguga, kuid kas ta just kupeele külge sobitub..

Iseenesest poest saab osta punast ja oranži tulede lakki. Kerge lihv ennem paneelile ja ilusasti üle lakkida. Tagatuled paistavad üsna klaarid, kuid võib olla peab siis ka tuled üle tegema, muidu ei jää vaade ühtlane. Saab palju värskem.
E55 AMG
Vasta
#9
Sai siin vahepeal Idabloki metsade vahel seigeldud.
Loll mõte ma tean, madala autoga metsa minna, aga jaanipäevaks kupeega Kauksi telkima minna tundus aus plaan. Ühesõnaga, auto rahvast täis ja pagass asju, ilmselt rohkem kui paar korda käis ratas koopasse ja suutsin endal mõlemad tagumised rehvid ribadeks sõita

Sõna otseses mõttes. Esmaspäeval tööle minnes läks kunde poolne sõidu ajal puruks ja juhi poole oli ka kohe kohe minemas. Sai mõlemad tagumised ära vahetatud.
Peale seda intsidenti kiirendades mingit metallset kõrinat kuulda.
Tunduks nagu tuleks sumpsist või nagu oleks mingi sõel lahti vms. Metallne kõrin, lärin.
Visuaalselt kuskilt midagi vastu nagu ei käi ja lahti ka ei ole, aru ei saanud igatahes, sai uuritud teist vähe.
 Paremini kuuleb kurvides, samas vahel kaob keerates ära.
Rattalaager? Krt ei taha uskuda nagu et kõriseb, plekikõrin
Sooja mootoriga esineb heli rohkem, külmalt läheb aega vähe enne kui hakkab kõrisema. Just poole gaasiga andes kuuleb paremini. Miskit vist sai haiget, aga mis....

[Pilt: IMG_20230626_080541.jpg]
[Pilt: IMG_20230624_203731.jpg]
Vasta
#10
Lahtine summutiklamber oskab kenasti läriseda.

Kui "lärin" on ainult liikumisel ja muutub koos kiirusega ja tuleb tagant ja seisupidurit ka enam ei ole ja panid plekkvelje alla valuvelje poltidega, siis on seisupiduriga ühel pool.

Koopas peaks praegu näha olema, kuhu rehv vastu läks. Suurte rataste rõõmud...
Vasta
#11
(29-06-2023, 07:18 AM)v6sa Kirjutas: Lahtine summutiklamber oskab kenasti läriseda.

Kui "lärin" on ainult liikumisel ja muutub koos kiirusega ja tuleb tagant ja seisupidurit ka enam ei ole ja panid plekkvelje alla valuvelje poltidega, siis on seisupiduriga ühel pool.

Koopas peaks praegu näha olema, kuhu rehv vastu läks. Suurte rataste rõõmud...
Koopast näha ka jah, et vastu käinud, ilusad jutid peal.
Läks hommikul meeltesegaduses tõesti plekkvelg alla valuvelje poltidega. 
Mõtlesin ka ise hiljem, et äkki käis rummu sees seisupidurile vastu ja lõhkus seal midagi ära. 
Samas poldid tulid ise ilusti välja, kõveraks kuskilt ei peksnud ega keeret maha.
Ja tõesti ainult liikudes ja kiirendades on seda lärinat kuulda. Nagu tuleks tagantpoolt. 
Seisupiduri tõhusust ei ole proovinud. Homme teen seda.
Saan ma õieti aru, et rummu maha saamiseks, st seisupidurini jõuda tuleb laager eemaldada?
On sellele mingit repair kiti müüa või mis seal üldse pihta võis saada? Pole varem sellega kokku puutunud.
Vasta
#12
(29-06-2023, 11:12 PM)Ramiak8 Kirjutas: Koopast näha ka jah, et vastu käinud, ilusad jutid peal.
Läks hommikul meeltesegaduses tõesti plekkvelg alla valuvelje poltidega. 
Mõtlesin ka ise hiljem, et äkki käis rummu sees seisupidurile vastu ja lõhkus seal midagi ära. 
...
Saan ma õieti aru, et rummu maha saamiseks, st seisupidurini jõuda tuleb laager eemaldada?
On sellele mingit repair kiti müüa või mis seal üldse pihta võis saada? Pole varem sellega kokku puutunud.

Ei ole vaja laagrit lõhkuda, pidurisadul maha, kinnituskruvi (kui üldse on vaevutud sisse keerama), ära ja peab ketas eest tulema. Kui pole ammu avatud, võib kinni olla. Kõige tüütum on klotsiregulaatori mahakeeramine, kui seda enne teinud ei ole.

Siit näeb, millest jutt: https://www.youtube.com/watch?v=YvtuePlq9UE

Samas, kui seisupidur töötab ja õige ratta/poltide allapaneku järel hääl ära kaob, siis pole avada vaja, kuivõrd võis ka lihtsalt kergelt vedruotsa vastu käia.
Vasta
#13
Ei ole midagi keerulist. Enne võta poest käsipiduri klotsid ja kindlasti veidrude komplekt ligi. Siis sadul maha kahe poldiga. Ja siis eemaldad ketta. Seda hoiab üks torksiga poltbkinni. Nalja saab ainult siis kui poriplekk on roostetanud. Siis pead ka need vahetama. Viimastega ainult see häda et neid pole alati saada. Ja nende vahetuseks korrektselt tuleb küll Rumm maha võtta. Saab ka ilma aga siis pead pori plekki lõikuma. Ehk loominguliselt lahenema.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#14
Sai proovitud ja seisupidur täiesti toimib. Ei lase automaatkastil kohalt minna.
Kas võib olla reaalne, et üks pool sai siiski haiget tagasillas pikkade poltidega või rehvi lõhkemisel, kuid süsteem ise on üldpildis siiski töökorras?
Või pigem seda kõrinat kiirendades kusagilt mujalt otsida?
Vasta
#15
(01-07-2023, 12:00 PM)Ramiak8 Kirjutas: Sai proovitud ja seisupidur täiesti toimib. Ei lase automaatkastil kohalt minna.
Kas võib olla reaalne, et üks pool sai siiski haiget tagasillas pikkade poltidega või rehvi lõhkemisel, kuid süsteem ise on üldpildis siiski töökorras?
Või pigem seda kõrinat kiirendades kusagilt mujalt otsida?

Siit teine küsimus, mis pikkusega peaks plekkvelje poldid olema?
Mul allolevatel velgedel iseeenesest ei ole ülemõistuse pikad poldid. Peast ei mäleta aga võin huvi pärast üle mõõta.
Vasta
#16
Pidurdama ta võib jääda aga vedrud veab segamini ja need teevadki häält.
Poldi pikkused saad teada ka esimesest auto poest või vaatad ise kuskilt datast
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#17
(01-07-2023, 12:03 PM)Ramiak8 Kirjutas: Siit teine küsimus, mis pikkusega peaks plekkvelje poldid olema?
...

"tollised" ehk keermeosa pikkus on 19 mm. Pea umbes sama palju.

Kui poldid keerasid jama kokku, siis see peaks olema kenasti tõstukil ratast keerates kuulda. Kõriseda võib seal muud ka.
Vasta
#18
[Pilt: IMG_20230705_192405.jpg]
Pidurid ja tolmuplekid korras, asi oli lahtises tuleplekis, mis plärinat tekitas. Oli teine täitsa lahti, aga tolmuplekid üllatavalt heas seisus arvestades auto vanust.
Kardaani vahepukk teeb veidi häält, see tarvis vahetada.
Ühtlasi sai masin taha uued rehvid, eelmised olid ajutised pastlad. Sain sõbra kaudu hea hinnaga.
[Pilt: received_804415404393892.jpeg]
See kuu ülevaatus tulemas.
Kellegil juhuslikult komplektseid ja korralike facelift esitulesid pakkuda, võib PMida. Praegustel reflektorid surnud ja pirnipesad oksüdeerunud jne.
Vasta
#19
Võib ka pakkuda preface tulesid, kuna minuteada vist on ainult klaasi erinevus, siis saan kokku kombineerida.
Võib ka lihtsalt nelja reflektorit pakkuda
Vasta
#20
(17-07-2023, 02:16 PM)Ramiak8 Kirjutas: Võib ka pakkuda preface tulesid, kuna minuteada vist on ainult klaasi erinevus, siis saan kokku kombineerida.
Võib ka lihtsalt nelja reflektorit pakkuda

Kui mu mälu ei peta siis tuled ja kapott on prefacel erinevad ja ei sobi.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 2 284 05-11-2023, 11:04 PM
Viimane postitus: Laur
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 948 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 103 106,745 24-03-2023, 05:52 PM
Viimane postitus: JanisL
  Mercedes-Benz, Vito, 2017, W447 - BoxBox.com BoxBox.com 17 2,033 20-01-2023, 03:47 PM
Viimane postitus: Alr77
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 91 94,002 17-01-2023, 12:40 PM
Viimane postitus: Priit
  Mercedes-Benz 350 SL, 2003, R230 - Kalla Kalla 0 534 25-10-2022, 08:24 PM
Viimane postitus: Kalla
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 75 85,196 20-10-2022, 11:06 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 31 26,093 24-07-2022, 07:14 PM
Viimane postitus: inc13
  Mercedes-Benz C230 kompressor, 1997 - W202 W202 7 1,172 22-03-2022, 03:10 PM
Viimane postitus: W202
  Mercedes-Benz ML 320 D 4matic W164 2007 - T.P. T.P. 0 953 01-12-2021, 10:23 PM
Viimane postitus: T.P.



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne