Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M102 2.3L 97kw löga paisupaagi korgi all ja paagis sees
#1
Tere!

Lugu siis järgmine.
Seisis auto nii kolm päeva, sai siis töökotta mindud, et õlivahetus teha, lisaks karter vahetada. Algul vaatasime et vana õli mis välja sai lastud veidi pruunika-kreemika varjundiga ja natuke isegi vahutas (auto tuli sõidust ja sai suhtkoht peale seda mahlad välja lasta). Okei, võibolla jube vana õli.
Hiljem avastasin nii paisupaagi korgi alt, kui ka voolikust mis õhufiltri kopsikusse jookseb pruunikas-halli olluse-löga (emulsioon)?
Mahlad paisupaagis segi ei ole ja kohupiimaks klapikambrikaane all ka ei ole tõmmanud (sai lahti võetud)
Auto iseenesest käitub normaalselt, läheb pöördesse ja käib edasi, valget tagant ei aja.
Kontrollin suht regulaarselt paisupaaki ehk siis see jama sai sinna tekkida paari päeva-nädalaga.
On reaalne, et võib olla kondents külmadest ilmadest või siiski plokikaanetihend lekib?
Enne kui pada täitsa lahti tõmmata mõtlesin vähe arutleda. Ehk siin Mercedes-Benz foorumist saab nõu.
Plaanis kindlasti enne proovida heitgaasi tosoolist mõõta ja miks ka mitte silindri kompressioone.
Hetkel sai siis uue õli, filtri ja karteri, lisaks sellest jamast puhastatud.

Ehk kellegil kogemusi antud teemaga?

Ettetänades,
Vasta
#2
Emulsioon mootori õlikorgi all on lühikesi otsi sõitval autol tavapärane nähtus. Paisupaagi korgi all seda olla ei tohi.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#3
[Pilt: IMG_20230509_214943.jpg]


[Pilt: IMG_20230509_200654.jpg]

Selline möga siis. Sai vahepeal u150km sõidetud peale viimati tehtud töid ja on löönud löga uuesti üles paisupaaki.

Muidugi mitte niipalju kui esimesel korral avastades.
Esimesest korrast pilte teha ei taibanud, aga oli hullem ja rohkem selline hallikam kreemjas soga. Terve korgi alune täis. Mootor iseenesest käib hästi ja mingeid sümpomeid sõites ei ole, ei suitse valget, ei lähe keema. Proovisin ka nii, et keerasin paisupaagi korgi maha ja lasin mootoril vaikselt soojaks käia. Mulle ei teki paisupaagis.
Lõdvikute järgi ka mootoris mingit ülemõistuse survet ei tundu tekkivat kui kork kinni.
Vasta
#4
Hei,

M102 mootori puhul on väga tavapärane, et plokikaanetihendi probleemide korral ei juhtu esialgu üldse midagi muud peale selle, et mootoriõli pääseb jahtusvedeliku sisse ja mitte vastupidi. Mootor sellest halvasti käima ei hakka, erilist survet veesärki ei teki ja keema ka ei lähe. Mootoriõli püsib tavaliselt samuti puhas. Eriti lahe on, et sõltuvalt konkreetsest juhtumist võib see asi veel niimoodi vabalt kümneid tuhandeid kilomeetreid sõita. Seega otseselt kiiret ei ole - vaataja jälgi ning küll lõpuks teada saab, milles päriselt viga. Smile

Ja muidugi tasub vist jälle välja tuua ka see, et M102 plokikaanetihendiprobleemid tekivad enamasti sellest, et riknenud ventikasidurit lülitava temperatuurianduri süül on mootor korra või rohkem kuuma saanud.

Igal juhul edu võitlustes!

Västrik
Vasta
#5
(10-05-2023, 01:25 AM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei,

M102 mootori puhul on väga tavapärane, et plokikaanetihendi probleemide korral ei juhtu esialgu üldse midagi muud peale selle, et mootoriõli pääseb jahtusvedeliku sisse ja mitte vastupidi. Mootor sellest halvasti käima ei hakka, erilist survet veesärki ei teki ja keema ka ei lähe. Mootoriõli püsib tavaliselt samuti puhas. Eriti lahe on, et sõltuvalt konkreetsest juhtumist võib see asi veel niimoodi vabalt kümneid tuhandeid kilomeetreid sõita. Seega otseselt kiiret ei ole - vaataja jälgi ning küll lõpuks teada saab, milles päriselt viga. Smile

Ja muidugi tasub vist jälle välja tuua ka see, et M102 plokikaanetihendiprobleemid tekivad enamasti sellest, et riknenud ventikasidurit lülitava temperatuurianduri süül on mootor korra või rohkem kuuma saanud.

Igal juhul edu võitlustes!

Västrik

Tere! Olen enamvähem kursis antud mootori tüüpvigade ja eripäradega. Kuuldavasti kõvemad mehed on paarkend tuhat nii longates sõitnud enne kui asi 'töösse' on läinud.
Oli kunagi varasemalt samuti m102, küll aga 1.8.
Aga sellel läks paugust tihend. Kõigepealt muutus jõetuks, siis hakkas suitsema ja suht kohe lõi mahlad ka teistpidi.
Üritaks seekord sammu võrra ees olla Big Grin
Venttikas ise on ees sundvendiks tehtud eelmise omaniku poolt ja minu käes kuuma pole saanud. Kuna olen autot omanud ligemale aasta siis selle variandi hetkel välistaks.
Vasta
#6
Kas sellel mootoril jahutusvedelik ja käigukastiõli ei või kokku sattuda?
Vasta
#7
(10-05-2023, 08:12 AM)väikemees Kirjutas: Kas sellel mootoril jahutusvedelik ja käigukastiõli ei või kokku sattuda?

Oli endal sama hüpotees sõbraga kusjuures eile.
Tal jooksevad kastist üks või kaks vollat ette radika juurde veesärki vist. Ise mõtlesime ka, et kas mingi jahutussüsteem kastil endal, kus võib kokku puutuda näiteks kastiõli ja tosool.

[Pilt: received_619660593519520.jpeg]

Mõni targem oskab ehk siinkohal kommenteerida?


Autol 4k automaatkast
Vasta
#8
Kas üldse oli tehasest automaatkastiga 124, millel ei olnud käigukasti soojusvahetit? Kuigi see pole levinud viga, on see võimalik. Muide, ka teistpidi: tosool käigukastisSad

Käigukasti õlitase on OK? Tuletan meelde, et seda vaadatakse töötava mootoriga, olle senne käigud läbi lapanud kangist ja jättes kangi P (või N) peale. Aluine kriip son külmale, ülemine töösoojale mootorile.

Ega mingit head testi jahutsuvedelikust käigukastiõli tuvastamiseks ei ole.


Plokikaanelekke saab küll kenasti ära nuustutada: https://foorum.clubmb.ee/showthread.php?...#pid300283
Vasta
#9
(10-05-2023, 11:58 AM)v6sa Kirjutas: Kas üldse oli tehasest automaatkastiga 124, millel ei olnud käigukasti soojusvahetit? Kuigi see pole levinud viga, on see võimalik. Muide, ka teistpidi: tosool käigukastisSad

Käigukasti õlitase on OK? Tuletan meelde, et seda vaadatakse töötava mootoriga, olle senne käigud läbi lapanud kangist ja jättes kangi P (või N) peale. Aluine kriip son külmale, ülemine töösoojale mootorile.

Ega mingit head testi jahutsuvedelikust käigukastiõli tuvastamiseks ei ole.


Plokikaanelekke saab küll kenasti ära nuustutada: https://foorum.clubmb.ee/showthread.php?...#pid300283

Kastiõlist jah.vedeliku tuvastamiseks ammuilma testerid olemas. Esmakordselt kasutasin ise juba
10 a. Tagasi.
Vasta
#10
Sedapidi on küll.

Aga siinne küsimus on: kuidas tuvastada just käigukastiõli jahutusvedelikust? Või välistada mootoriõli?
Vasta
#11
(10-05-2023, 11:58 AM)v6sa Kirjutas: Kas üldse oli tehasest automaatkastiga 124, millel ei olnud käigukasti soojusvahetit? Kuigi see pole levinud viga, on see võimalik. Muide, ka teistpidi: tosool käigukastisSad

Käigukasti õlitase on OK? Tuletan meelde, et seda vaadatakse töötava mootoriga, olle senne käigud läbi lapanud kangist ja jättes kangi P (või N) peale. Aluine kriip son külmale, ülemine töösoojale mootorile.

Ega mingit head testi jahutsuvedelikust käigukastiõli tuvastamiseks ei ole.


Plokikaanelekke saab küll kenasti ära nuustutada: https://foorum.clubmb.ee/showthread.php?...#pid300283


Kontrollisin kasti õli, tundub, et töökoda kus käisin on väga suvaliselt teinud õlilisamist. Külmalt on õli kõvasti üle piiri mis peaks olema soojalt lagi. Ehk siis soojalt peaks veel rohkem olema (testin õhtul kui sõidust tulen)
Kas see on suur probleem?
Võib liigne õlikogus osutuda probleemiks? (kast ise leemendab alt, juba enne) ilmselt sellepärast pandi rohkem.
Teostati ilma kasti filtri vahetuseta. Rahvakeeli valati peale.
Õli ise selline, on tehase tüübi järgi pandud, ise nimetust enam ei mäleta. 

[Pilt: IMG_20230510_134323.jpg]

[Pilt: IMG_20230510_134537.jpg]
Vasta
#12
Kui see nüüd oli tase töötava mootoriga, siis on küll palju. Seisva mootoriga umbes sinnakanti see tuleks.

Ega õli mustumist väga paberi pealt ei näe...

Nende vanade kastide jaoks liigne õli mingi katastroof ei ole. Liigne tuleb tuulutusest väljaSmile Ehk keskkonna jaoks on küll pahapaha. Samas ega liigne head tee, parem oleks õigeks seada.
Vasta
#13
Ma ähmaselt mäletan oma endise W124 pealt. Sellel jooksis ka kastiõliga segamini. Probleemid kastiga tekkisid mitu nädalat hiljem. Varasemalt märkasin ka kahtlast ollust, arvasin ka olevat niiskusest. Kasti õli tase väga ei muutunud ja värvi poolest ka kahtlusi ei äratanud. Ma loomulikult ei kontrollinud seda igapäev. Probleemiks vist oli katkine käigukasti õlipump või midagi sellist....
Vasta
#14
Sai siis co2 lekketest tehtud, sellega plokikaanetihendi leket ei tuvastanud, vähemasti agent ei muutnud värvi.
Selline ampull siis müügil mis vahetükiga lööd paisupaagi otsa ja valad re-agent sisse, annad mootoriga vähe tuure.
Meenutab visuaalselt seda mulksutit mis veini või õllekääritamisel kasutatakse.
Sai ka silindrite surved mõõdetud.
Minimaalse hälbega, (+ - 0,5) jäi sinna 12 kanti iga silinder.
Sai ka veesärk ja paisupaak spets vahendiga läbi pestud ja veega läbi loputatud ja uus jahutusvedelik sisse.
Vähe puhtam sai, sai ka seda ollust välja, aga nii kui vesi jälle ringi hakkas käima oli ka uue jahutusvedeliku sees uuesti veidi näha. Endiselt jääb kahtlus kastiõli peale.
Ilmselt mingil hetkel läheb teine kast alla (samasugune väidetavalt töökorras neljane automaatkast).
Tänud kaasaelajatele ja võib ka omapoolseid ideid pakkuda.
Vasta
#15
Ma ei ole hetkel veel päris kursis selle automaatkasti jahutussüsteemiga, kuid kas asi mitte ei või olla üldse ninaradikas endas? Et nö ninaradikas kaheosaline, kasti õli jookseb ette ninaradikasse, alumisse ossa, kus võib kokku puutuda jahutusvedelikuga? Ehk piisab radika vahetusest?
Vasta
#16
Vot nüüd sa oled õigel teel.
Vasta
#17
(15-05-2023, 11:33 AM)Ramiak8 Kirjutas: Ma ei ole hetkel veel päris kursis selle automaatkasti jahutussüsteemiga, kuid kas asi mitte ei või olla üldse ninaradikas endas? ... Ehk piisab radika vahetusest?

Teadasaamiseks piisab, kui ühendada radikas vahelt välja: paned radika juurest voolikud vahetükiga (saad Hydroscandist näiteks) kokku. Võta üks voolik leti taha kaasa, otsad on mõlemal samasugused.  Kui nüüd jama ei ole (või hakkab suisa radika ühendustest jahutusvedelikku tilkuma, ongi viga käes.
Vasta
#18
Kui on mõni tuttav torumees või lihtsalt asjalik remondimees, siis saab teada ka õhuga survestamise teel. Aga tuleb veenduda selles, et liiga suurt survet sisse ei lasta.
Vasta
#19
Natuke inspekteerisin radikat. Tal selline vahereservuaar kunde pool radika küljes, plastikust, kus peaks nö kastiõli ringlus toimuma. Iseeenesest uus radikas ei ole mingi ulme hinnaga, umbes sada euri. Praegu pealolev radikas on Nissensi toodang aastast 2015.
Oskab keegi öelda, kas sellel m102 mootoril (2.3L) läbi õlifiltri jala ka mingisugune jahutus jookseb näiteks jahutus vedeliku kanalite näol?
Sitem variant on see, kui mootoriõli jookseb plokis piduse tihendi tõttu jahutus kanalisse, st jahutusvedelik ei leki põlemiskambrisse või vise versa ehk ei teki ka anomaaliaid mootori töös ega heitgaasides. Sellisel juhul ka co2 lekketest paisupaagist feilib.
Vasta
#20
Sai vahetatud radikas, paisupaak, kastiõli koos filtriga ja uus jah. vedelik sisse. Hetkel puhas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne