Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB E280 W211 aku
#1
Tere, ei leidnud sobivat alafoorumit kust küsida. Autoks on MB E280 170kW W211 '06 tagavedu, bensiin, automaat. VIN WD.B2110541A984117. Küsimus oleks selline, et mis aku sellel peal peaks olema - kas AGM või happeaku?

Originaalis oli peal 100Ah 760A, aga ei loe välja kuskilt kas on AGM. Aku sai tegelikult juba mingi 4-5 aastat tagasi välja vahetatud, peale läks enamvähem samade parameetritega Varta happeaku. Mingi aeg hakkas pidevalt veakoode ette viskama, et lülitab osa seadmeid välja kuna aku on tühja võitu. (täpselt ei mäleta kuidas see viga oli). Ja lõpuks kustus üldse aku ära. Sai ajutiselt peale pandud teine aku sarnaste parameetritega. See on AGM. Selle akuga viskab ka vigu ette ja peale käivitust ei lähe kõik asjad kohe tööle (salongi vendilaator, parkimisandurid jne). Kuigi tegin autole aku tutvustuse.

Aga ostaks autole uue aku, aga ei teagi kohe mis ta tehasest olema peab. Autol jääb peale seisma jätmist koormuseid jupiks ajaks taha enne kui auto unne läheb. Arvan, et peaks originaalis olema peal happeaku, kuigi Varta koduleht näitas, et AGM aku on sobilik sellele autole.
Vasta
#2
Kas äkki võib viga olla selles, et õhtal on hoopis väike aku?
Vasta
#3
(12-09-2022, 10:57 AM)jsv Kirjutas: Kas äkki võib viga olla selles, et õhtal on hoopis väike aku?

Väike aku ei puutu üldse asjasse. See on ainult pidurite jaoks.
Vasta
#4
(12-09-2022, 06:02 PM)Pets Kirjutas:
(12-09-2022, 10:57 AM)jsv Kirjutas: Kas äkki võib viga olla selles, et õhtal on hoopis väike aku?

Väike aku ei puutu üldse asjasse. See on ainult pidurite jaoks
Hea teada. Kas see on ainult 211 puhul nii või kehtib see kõigi mersude kohta?
Vasta
#5
Väike aku on korras, sellega probleeme pole.
Vasta
#6
Ma paneks AGM aku. AGM aku sees on samuti hape. Tsiteerin internetist
Üheks kõige õigemaks variandiks on praegusel hetkel AGM-tehnoloogial põhinevad akud. AGM ehk absorbent glass mat akudes ei ole akuhape mitte lahtiselt, vaid imendatud klaasfiibrist mati sisse.
Terve artikkel
https://auto.geenius.ee/blogi/autoeksper...seda-vaja/
Ise googeldades leiad veel materjali AGM akude kohta, ka siinses foorumis on sellest juttu olnud.
Vasta
#7
Partslink24 pakub, et sellel autol käib originaalis peal aku koodiga A 000 982 33 08. 

Kui sama number peksta suvalisse netipoe otsinguaknasse, siis tulevad vasted on tavalised happeakud. 
Vartal Silver Dynamic, Boschil tavaline S5 jne. 

Ehk siis kui ise olla piisavalt elektriinsener, et Mercedest paremaks võimeline tuunima, siis - muidugi AGM. 
Aga mina näiteks ei ole mingi insener; ma paneks selle, mis tehasekoodile vastab/= Stuttgart ette näeb ja süda oleks rahul. AGM vblla tahab mingit teist laadimisplokki vms; ei viitsiks tegeleda....

Pisike aku on tal samuti tavaline, OE A 211 541 00 01. 
Mitte mingi "superkondekas", nagu uuematel juba kuskil armatuuri all on ja mida enam akuks ei nimetatagi.
Vasta
#8
AGM aku vahe vörreldes tavaakuga tuleb hästi esile kui auto pikemalt seisab-AGM kestab oluliselt kauem. 

Hinnavahe pole teab mis suur-ega akut iga päev osta.
Vasta
#9
AGM aku eelis tuleb esile ralliautos, mis sõidu ajal üle katuse käia võib....
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#10
AGM "taastub" peale pikemat kurnamist ka tunduvalt rutem kui tavaline aku. Eriti hea talvel disla meestele kellel kipub krõbedate külmadega aku ära surema.
Vasta
#11
AGM aku on kindlasti paremate omadustega, selles ma ei kahtlegi. Enda paar aastat uuemal BMW-l on tehasest AGM aku peal.
Hinnas ei olegi asi. Huvitaski just, et mis sellel autol peal peaks olema. Varuosa koodi järgi viskas asendusena jah ainult tavalisi happeakusid. Laadimise järgi vaadates tundub ka ikka olevat tavaline aku.
Vasta
#12
Ühe artikli järgi võib AGM aku tühjeneda kuni 80% ja tavaline happeaku 50%. Mõlema puhul siiski soovitatakse mitte alla 50% minna. AGM aku eeliseks on kiiresti laadimine, talvel eriti kui on palju lühikesi otsi sõita. Üks miinus on AGM aku puhul on, eluiga lõppeb sellel järsult.
Tervise seisukohalt on ka AGM kasulikum. Teatavasti tavalisel happeakul vaja ventilatsiooni ja kas aku paigaldamisel seda ka kasutatakse on iseküsimus. Teate küll, see väike voolik mis aku küljelt välja jookseb ja kerepõhjas olevasse aku kinnitatakse.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w211 kellaplokk margojmi 0 176 26-05-2023, 11:33 PM
Viimane postitus: margojmi
  w211 lisavarustus k2igukast 1 434 10-03-2022, 10:16 AM
Viimane postitus: Marksus
  W211 Raadio jaamad rix21 4 1,450 05-03-2021, 12:27 AM
Viimane postitus: väikemees
  W211 kässar marek1983 9 5,089 05-09-2019, 01:53 PM
Viimane postitus: marek1983
  Ventilaator töötab kuni autol aku tühi. aivar768 9 4,417 31-03-2019, 01:31 PM
Viimane postitus: shed
  w211 karel84 0 1,589 07-11-2018, 02:05 PM
Viimane postitus: karel84
  Kärukonks e55 amg w211 universaalile Blue Chip 1 1,902 23-09-2018, 12:06 PM
Viimane postitus: Werewolf
  W208 ja W211 võtmed eclipse 3 3,087 25-03-2018, 01:18 PM
Viimane postitus: Marksus
  W211 tagatulede vahetus, piduri tuled halogeen-LED vastu Robert24 2 2,795 02-03-2018, 09:38 AM
Viimane postitus: Marksus
  W 221 aku mexx001 6 4,568 06-10-2017, 08:46 PM
Viimane postitus: ak75



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne