Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toyota Land Cruiser 95
#1
Olen juba oktoobri kuust omale maasturit vaadanud ja novembris jäi silma too Land cruiser. Sai omanikuga novembris räägitud, aga kuna oli suht kiire koguaeg, siis vaatama ei jõudnudki autot minna eelmine aasta. Veebruaris alguses oli auto jätkuvalt müügis ja käisin vaatamas- auto oli täpselt selline, mida tahan. Lolli peaga autot ära ei broneerinud, aga ütlesin, et tulen võtan 2 nädala pärast ära. Ja siis juhtus see, et paar päeva peale vaatamas käimist, osteti auto ära. Kuna autot ümber ei kirjutatud, siis jälgisin iga päev nii auto24 kui ka maanteeameti eteenindust, et näha, kas on ümber kirjutatud või ei. Kuna ümberkirjutamist ei oldud tehtud juba 3 nädalat, panin uuesti ostu kuulutused facebooki gruppidesse ja järgmisel päeval juba pakuti seda mulle. Egas siis midagi, sai kohe järgmisel päeval järgi mindud ja ära ta ostsin.

Käisin vaatamas ka Nissan Patroleid (Y61) aga kuna neil just püsikiiruse hoidjat polnud ja üldiselt olid kõik halvemas seisus, siis jätsin need valikust välja. 
Mingi hetk hakkas mõte liikuma ka uuema, land cruiser 120 poole, aga ennem sai 95 ära toodud.

Autoks on siis Toyota Land Cruiser 95, 2001 aasta. Mootoriks 3liitrine diisel 120kw ja automaat kast. Ise muidugi eelistasin manuaali, aga kuna 95´tesi liikus väga vähe manuaalina, siis ei jäänud muud üle. Muidugi kohe peale ostu sai hooldus ära teha. Läbisõit on 419 000km
Üks põhjus, miks just too auto sai valitud, oli lisavarustus. Kindlasti tahtsin püsikiirusehoidjaga maasturit, ja see on konkreetsel masinal olemas. Samuti on ka veel töötav katuseluuk, konditsioneer, tagurduskaamera, 8 kohta, ees vints, taga voodi lahendus tehtud, akendele sääsevõrgud ja termokatted, mootori eelsoojendus ja muud pudipadi veel.
Esmamuljed on päris head. Peale ostu esimene sõit koju oli natuke harjumatu, kuna all olevad rehvid ei ole just kõige vaiksemad maantee kiirusel, aga selle harjus lõpuks ära.
Auto põhi eesmärgiks on matkamine. Otseselt teda kusagil "uputama" kindlasti ei hakka, aga kerget offroad tahaks proovida küll.
Aga kõik selle autoga korras pole- kõrvalistuja istmesoojendus ei tööta, käigukast pidi väga harva järsemal kiirendamisel libistama ja tagadiffri lukk ei tööta.

Hetkel on jäänud W124 tahaplaanile justkui, aga loodetavasti saab suvel temaga rohkem tegeleda.
[Pilt: 28638-20220312_183812.jpg][Pilt: 44487-20220313_114605.jpg][Pilt: 55733-20220307_155758.jpg]
Vasta
#2
8 kohta?
Kurjajuur
Vasta
#3
Neil peaks olema taga diivan kolmele. Sel isendil on selle asemel sahtlite süsteem.

Päraukses on miskine laud/kapp ka?
Vasta
#4
Kõige taga jah, 3 kohta. Eks ülevaatuse ajaks peab nad sisse panema, õnneks käib sahtli süsteem väga lihtsalt välja. Tagaluugil saab töötasapinna alla lasta.
Vasta
#5
Auto varsti juba pool aastat minu käes olnud- selle aja jooksul olen teinud hoolduse, katuseraami külge läksid veel "tagurdus tuled", raadiosaatja antenn sai veel pandud, õiges suuruses varuratas ja nipet näpet. Plaan on veel taas instaleerida kolmas aku ja diiselsoojendi salongi. Natuke teeb muret küll käigukast-enne uut aastat üritan diagnoosi kätte saada.

Suvel on saadud käia autoga nii Saaremaal, Lõuna-Eestis, Lätis ja ehk näeb veel ka Soomet. Muidugi mõte oli veel Slovakkiani minna, aga eks jääb järgmiseks aastaks. Trippimiseks paremat autot ei oska tahtagi- katuseboksiga on natuke kõrge(~2.4m) ja peab natuke rohkem jälgima, aga muus osas kõik super.
Autos on saadud ka mitmeid kordi ööbida, ja tõesti pole aru saada kas kodus või autos-sama mugav(sisse mahub 200x133 madrats ilusti). Ainult, et tagaluuki võiks saada ka seestpoolt lahti teha- külje uksest natuke ebamugav välja ronida.
Rääkides küttekulust siis näiteks Saaremaal käisin 11.73l/100km ja Lätis sain 11.50l/100km hakkama, Läti omast paremat pole veel saanud. Ennemalt oli 12-13 kanti, aga võtsin tagant välja tõmmatava varikatuse ära- ehk sellega sai natuke alla poole.

Autot pole veel uputamas käinud ja ilmselt ei lähe kaa- a igaksjuhuks panen mingiaeg snorkli külge(snorkel olemas).

Järgmine kuu on ka ülevaatuse aeg- ainuke asi, mis hetkel vajab sättimist on käsipidur-sai praamil katsetatud ja null pidamist hetkel.


[Pilt: 62423-44zeppelin.png]
[Pilt: 94937-20220729_1716440.jpg]
[Pilt: 79563-20220802_143212.jpg]
[Pilt: 42385-20220717_081213.jpg]
Vasta
#6
Kui tahad kütusekulu väiksemaks, siis: kitsamad ja siledamad rehvid (miskine  215/80 lai AT piisab täiesti kruusal/rannas), katuseraam maha, esi"raud" maha. Õpi sõitma veoauto rütmis: iga küngast ei pea maksimumkiirusega võtma ja kiirusepiirangu lõpus põhjagaasiga kiirendama.

Peaks saama ühekohaliseksSmile

Iseküsimus, kas säästmisega kaotatud välimus ja tigedaksaetud kaasliiklejad seda väärt on Eusa_think

Seisupiduri surm on vähene kasutamine.
Vasta
#7
Rohkemaid asju enam ära ei võta- muidu sõidaks sõidukaga juba Big Grin
Aga seda veoauto rütmi on saadud teha küll- eelkõige just sellepärast, et kui püsikiirusehoidjaga sõita, siis mõne künka puhul vahetab käigu alla üles minnes. Aga seda ikka siis jah, kui kedagi järgi pole.

Aga seda seisupidurit peab hakkama vist rohkem kasutama jah-eks see automaatkasti värk ole. Niikaua kuniks kallakule seisma ei jäänud-polnud vaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne